Skocz do zawartości

Wymiana kompa gazowego (STAG2L->Bingo M)


sebak

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Jak w temacie przymierzam się do zmiany komputerka gazowego na Bingo M (jeszcze do mnie nie dojechał). Posiadam parownik Lovato. Myślę, że z wymianą w jakiś sposób sobie poradzę (na podstawie schematu oraz instrukcji z KME). Jednak mam parę pytań głównie związanych z zestrojeniem nowego układu (Bingo M)

1) Gdzie i w jaki sposób zamontować czujnik temperatury do układu sterowania LPG? Podejrzewam, że na reduktorze - ale w jaki sposób?

2) Czy powinienem przed przystąpieniem do regulacji sterownika LPG podregulować wstępnie parownik za pomocą śrub (zakładam, że obecnie nie jest w 100% optymalnie ustawiony)? W jaki sposób taką regulację przeprowadzić (Lovato)? Parę miesięcy temu widziałem na forum wątek dotyczący ustawienia Lovato, ale niestety teraz nie mogę go odnaleźć frown.gif

3) Czy opcja 'autoadaptacja' jest jednoznaczna z automatyczną regulacją?

4) Jakie parametry należy koniecznie ręcznie ustawić w programie służącym do regulacji Bingo M? Opcjonalnie, w miarę chęci i możliwości, prosiłbym o podanie ustawień dla Astry F 1.6 8v (X16SZ).

Na obecną chwilę to chyba wszystkie nurtujące mnie pytania:) Jak coś jeszcze wymyślę - zapytam. Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam,

sebak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> Jak w temacie przymierzam się do zmiany komputerka gazowego na Bingo

> M (jeszcze do mnie nie dojechał). Posiadam parownik Lovato.

> Myślę, że z wymianą w jakiś sposób sobie poradzę (na podstawie

> schematu oraz instrukcji z KME). Jednak mam parę pytań głównie

> związanych z zestrojeniem nowego układu (Bingo M)

> 1) Gdzie i w jaki sposób zamontować czujnik temperatury do układu

> sterowania LPG? Podejrzewam, że na reduktorze - ale w jaki

> sposób?

> 2) Czy powinienem przed przystąpieniem do regulacji sterownika LPG

> podregulować wstępnie parownik za pomocą śrub (zakładam, że

> obecnie nie jest w 100% optymalnie ustawiony)? W jaki sposób

> taką regulację przeprowadzić (Lovato)? Parę miesięcy temu

> widziałem na forum wątek dotyczący ustawienia Lovato, ale

> niestety teraz nie mogę go odnaleźć

> 3) Czy opcja 'autoadaptacja' jest jednoznaczna z automatyczną

> regulacją?

> 4) Jakie parametry należy koniecznie ręcznie ustawić w programie

> służącym do regulacji Bingo M? Opcjonalnie, w miarę chęci i

> możliwości, prosiłbym o podanie ustawień dla Astry F 1.6 8v

> (X16SZ).

> Na obecną chwilę to chyba wszystkie nurtujące mnie pytania:) Jak coś

> jeszcze wymyślę - zapytam. Z góry dziękuję za pomoc.

> Pozdrawiam,

> sebak

A jesli mozna spytac to za ile kolega kupil Bingo M? hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jesli mozna spytac to za ile kolega kupil Bingo M?

Tak na 100% to w zasadzie jeszcze nie kupiłem. Wprawdzie słowa 'jeszcze do mnie nie dojechał' faktycznie sugerują, że już zamówiłem. Ale sprostuję - prawdopodobnie dzisiaj wieczorkiem zamówię (ale zamówię napewno, bo już się nakręciłem zeby.GIF ):

albo tutaj (235 zł):

http://allegro.pl/item89304737_uklad_sterujacy_bingo_m_lpg.html

albo tutaj (250 zł):

http://sklep.margaz.pl/zapraszamy/product_info.php?cPath=22_29&products_id=62

Chyba, że znacie jakieś tańsze pewne źródło ?

Pozdrawiam,

sebak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Bingo to dobry wybor tez posiadam takie sterowanie i zakladalem je sam tylko ze pracowalem przez wakacje przy montazu LPG! Nie zakladalbym czujnika temp. poniewaz opel ma to do siebie ze slabo lapie temp i mogo byc problemy z przelanczaniem. Na poczatku w opcjach ustawiamy z tego co pamietam

-obroty przelanczania

-czas nakladania sie faz

-emulacje sondy na 0,625/0,625 wiecej nie pamietam musze zerknac do programu to sobie przypomne.

powinienes sobie poradzic

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1) Gdzie i w jaki sposób zamontować czujnik temperatury do układu

> sterowania LPG? Podejrzewam, że na reduktorze - ale w jaki

> sposób?

Wkręca się zamiast jednej ze śrub osłony parownika.

> 3) Czy opcja 'autoadaptacja' jest jednoznaczna z automatyczną

> regulacją?

Jest to adaptowanie się PWA czyli punktu wyjściowego attuatora do zmieniających sie z czasem parametrów np. zapychania się filtra lub innych.

> 4) Jakie parametry należy koniecznie ręcznie ustawić w programie

Wszystko to masz w instrukcji. Nie ma tam niczego nadzwyczajnego. Ja po prostu podłączyłem i zaczęło działac potem tylko troche skorygowałem wolne obroty i chodzi do dziś. Tzn już nie chodzi od tygodnia po padł mi DIS beksa.gifale to inna bajka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak na 100% to w zasadzie jeszcze nie kupiłem. Wprawdzie słowa

> 'jeszcze do mnie nie dojechał' faktycznie sugerują, że już

> zamówiłem. Ale sprostuję - prawdopodobnie dzisiaj wieczorkiem

> zamówię (ale zamówię napewno, bo już się nakręciłem ):

> albo tutaj (235 zł):

> http://allegro.pl/item89304737_uklad_sterujacy_bingo_m_lpg.html

> albo tutaj (250 zł):

> http://sklep.margaz.pl/zapraszamy/product_info.php?cPath=22_29&products_id=62

> Chyba, że znacie jakieś tańsze pewne źródło ?

> Pozdrawiam,

> sebak

Dzieki waytogo.gif

Taniej chyba nie znajdziesz hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Wszystkim za pomoc - myślę, że jakoś powinienem sobie poradzić smile.gif Już faktycznie zamówiłem to Bingo M cool.gif Przy okazji jakby jakiś posiadacz Bingo M i podobnego do mojego silnik (Astra F X16SZ (8v)) miał gdzieś zapisane własne optymalne ustawienia z programiku od regulacji tego sterownika (zwykły plik tekstowy zawierające wartości zmiennych - rozszerzenie .bms) to byłbym wdzięczny za podesłanie lub umieszczenie w formie załącznika w tym wątku - może jeszcze oprócz mnie komuś się przyda ok.gif

Wszim: przykra sprawa z tym DISem sick.gif Mam nadzieję, że jakoś rozwiążesz ten problem możliwie najmniejszym kosztem.

Pozdrawiam,

sebak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzięki Wszystkim za pomoc - myślę, że jakoś powinienem sobie poradzić

> Już faktycznie zamówiłem to Bingo M Przy okazji jakby jakiś

> posiadacz Bingo M i podobnego do mojego silnik (Astra F X16SZ

> (8v)) miał gdzieś zapisane własne optymalne ustawienia z

> programiku od regulacji tego sterownika (zwykły plik tekstowy

> zawierające wartości zmiennych - rozszerzenie .bms) to byłbym

> wdzięczny za podesłanie lub umieszczenie w formie załącznika w

> tym wątku - może jeszcze oprócz mnie komuś się przyda

to na niewiele sie przyda bo duzo zależy od ustawienia parownika i typu zastosowanego miksera a także parametrów dolotu, praktycznie kazdy może mieć inaczej mając takie samo auto

> Wszim: przykra sprawa z tym DISem Mam nadzieję, że jakoś rozwiążesz

> ten problem możliwie najmniejszym kosztem.

zamówiłem nowy i jedzie już do mnie, może jutro będzie, koszt niestety 550zł faint.gif a to i tak tanio bo z reguły jest około 670zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zapewne wisz o problemach z bingo w niskich temp. ciekawe czy

> producent juz cos z tym zrobił , po za tym ok.

Tak czytałem o tym na forum. Według instrukcji temperatura pracy tego sterownika to: -25...+80 st. C, tak więc jak coś nie działa poniżej -25 stopni to chyba KME za to nie odpowiada, ale jeżeli będzie wariował przy wyższych temperaturach niż -25 stopni to już chyba jest to niezgodność ze specyfikacją - nie wiem może jakoś reklamować można czy cuś niewiem.gif

Przy okazji zapytam o konfigurację sterownika i poproszę o korektę, jak coś jest źle odnośnie ustawień, które należy wprowadzić w zakładce 'Konfiguracja' programu od Bingo M:

1) typ sondy lambda - z tego co wiem to 0-1V

2) punkt neutralny lambdy - jaki ustawić?

3) czas opóźnienia - jaki ustawić?

4) typ emulacji sondy lambdy - z tego co wiem to 'przebieg'

5) czas emulacji stanu 'H' i 'L' to 0.0625 sek (dzięki Kol. Motor23)

6) typ układu zapłonowego - mam DIS (Astra silnik X16SZ) - czy ustawić '4 cylindry/2 cewki' ?

7) typ czujnika TPS - no właśnie nie wiem jaki jest w Astrze :/

8) bezwładność TPS na biegu jałowym - jaką ustawić?

9) czas nakładania faz benzyna/gaz - jaki ustawić?

To są parametry, które chyba należy bezwzględnie ustawić przed rozpoczęciem zabawy z konfiguracją instalacji gazowej. Wydaje mi się, że są one stałe dla konkretnego typu silnika/samochodu i nie są zależne od ustawienia parownika (ale może się mylę).

Pozdrawiam,

sebak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zapewne wisz o problemach z bingo w niskich temp. ciekawe czy

> producent juz cos z tym zrobił , po za tym ok.

tak czytałem o tym , ale mnie nic złego się nie działo nawet przy niedawnych ekstremach -30. Prawdopodobnie mieli jakiś kłopot technologiczny z lutowaniem elektroniki, mam nadzieje że przejściowy i dotyczył jakiejś partii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1) typ sondy lambda - z tego co wiem to 0-1V

tak

> 2) punkt neutralny lambdy - jaki ustawić?

domyślnie jest chyba 0,44 ale ja mam 0,5V, i trzeba dobrać z tego zakresu, lepiej wyżej niż za nisko

> 3) czas opóźnienia - jaki ustawić?

jak sonda z grzałką to i 2s wystarczy, jak bez to taki długi aby sonda osiągnęła temp pracy

> 4) typ emulacji sondy lambdy - z tego co wiem to 'przebieg'

tak

> 5) czas emulacji stanu 'H' i 'L' to 0.0625 sek (dzięki Kol.

>Motor23)

I tu jest pole do doświadczeń. Wg mnie trochę krótsze najlpiej podobnej długości jak ci oscyluje sonda na benzynie z tym że czas L ustaw ok 10-20% dłuższy. Dobre zestrojenie = brak kłopoów z jazdą na NoPB.

> 6) typ układu zapłonowego - mam DIS (Astra silnik X16SZ) - czy

> ustawić '4 cylindry/2 cewki' ?

chyba tak, ale kapniesz sie jak będzie źle bo nie zgodzi się wartość obr/min pokazywana przez program

> 7) typ czujnika TPS - no właśnie nie wiem jaki jest w Astrze :/

nie wiem jak jest w F-ce, u mnie mam podpięte pod potencjometr pedału gazu bo w tym modelu tak trzeba

> 8) bezwładność TPS na biegu jałowym - jaką ustawić?

zobacz jaka jest wartość niestabilności napięcia na biegu jałowymi ustwa wiekszą czyli coś pewnie około 0,2V

> 9) czas nakładania faz benzyna/gaz - jaki ustawić?

tak aby sie przełączało jak najłagodniej bez szarpnięć (0,5-2s). Najpierw ustaw sobie przełączanie przy rosnących obrotach i dopasuj czasy nakładania tak aby przełączenie na LPG było jak najpłynniejsze. Potem polecam zostawić na ustawieniu "przełączanie na malejących obrotach" wtedy praktycznie nie czuć zmiany paliwa nawet przy różnych temp silnika.

> To są parametry, które chyba należy bezwzględnie ustawić przed

> rozpoczęciem zabawy z konfiguracją instalacji gazowej. Wydaje mi

> się, że są one stałe dla konkretnego typu silnika/samochodu i

> nie są zależne od ustawienia parownika (ale może się mylę).

niektóre są, inne nie, sam doskonale sobie ze wszystkim poradzisz bo interfejs jest intuicyjnie prosty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszim: dzięki serdeczne za pomoc i objaśnienie pewnych kwestii dotyczących ustawień komputerka. Mam nadzieję, że sobie poradzę - myślę, że pod koniec tygodnia (jak przyjdzie sterownik) zacznę majstrować smile.gif

Pozdrawiam,

sebak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zakładce 'Konfiguracja' programu od Bingo M:

> 1) typ sondy lambda - z tego co wiem to 0-1V

> 2) punkt neutralny lambdy - jaki ustawić?

> 3) czas opóźnienia - jaki ustawić?

> 4) typ emulacji sondy lambdy - z tego co wiem to 'przebieg'

> 5) czas emulacji stanu 'H' i 'L' to 0.0625 sek (dzięki Kol. Motor23)

> 6) typ układu zapłonowego - mam DIS (Astra silnik X16SZ) - czy

> ustawić '4 cylindry/2 cewki' ?

> 7) typ czujnika TPS - no właśnie nie wiem jaki jest w Astrze :/

> 8) bezwładność TPS na biegu jałowym - jaką ustawić?

> 9) czas nakładania faz benzyna/gaz - jaki ustawić?

> To są parametry, które chyba należy bezwzględnie ustawić przed

> rozpoczęciem zabawy z konfiguracją instalacji gazowej. Wydaje mi

> się, że są one stałe dla konkretnego typu silnika/samochodu i

> nie są zależne od ustawienia parownika (ale może się mylę).

> Pozdrawiam,

> sebak

czas neutralny i opoznienia nic nie zmieniaj

typ ukladu zaplonowego jak napisales jesli zle ustawisz obroty beda zle wyswietlane

TPS liniowy 0-5V

bezwladność taka jak jest w programie 0,12 chyba

z czasem nakladania faz musisz pokombinowac zeby jak najmniej szarpalo przy przełanczaniu i nie dusiło silnika

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Kol. Motor23. Mam jeszcze pytanko związane z podłączeniem instalacji od wtryskiwacza do komputerka gazowego. W załączniku dołączam fragment schematu ECU-WTRYSKIWACZ i pytam Fachowców na którym kabelku (czarnym czy niebieskim) przerwać obwód i podłączyć komputerek gazowy (do odłączenia/emulacji wtryskiwacza)? Dodam, że ze styku 15 płynie prąd po włączeniu zasilania, Y32 to wtryskiwacz a K57 to ECU.

276540067-wtr.jpg

Wydaje mi się, że obwód należy przerwać na niebieskim kabelku, ale proszę o potwierdzenie/zaprzeczenie, żebym czegoś przez przypadek nie spartolił smile.gif Trochę niejasno jest oznaczony schemacik Bingo-M, nie wiem czy ten (+) przy wtryskiwaczu oznacza kabelek, który mam przeciąć (chyba nie), czy (+) jako drugi kabelek dochodzący do wtryskiwacza.

Pozdrawiam,

sebak

post-41036-14352468692539_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tniesz niebieski, a teraz nie miałeś emulatora wtrysku?

No więc moja wiedza jak ostanio zaglądałem do Stag2L (a było to z pół roku temu) była znacznie mniejsza smile.gif Z tego co mi się wydaje Stag2L nie posiada emulacji wtrysku, ale widziałem jakby dodatkowe ustrojstwo - przekaźnik a może jakiś badziewny emulator no-name podpięte do sterownika. Pytałem o ten kabelek 'na zapas', w razie jakbym nie natknął się na normalną emulację wtryskiwaczy w mojej obecnej instalce (niestety komp nie jest umieszczony w komorze silnika, a w kabinie za plastikową osłoną przy nogach pasażera (pod ECU) i ciężko tam tak w 5 minut się dostać).

W każdym razie dzięki, myślę że już sobie na pewno poradzę (przynajmniej z montażem) 893goodvibes.gif

Pozdrawiam,

sebak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.