jack63 Napisano 15 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2014 Astra G 2003. Przestała działać prawa wycieraczka. Po ogledzinach okazało się, że rozpiął się przegub łącznika. Po prostu kulka przegubu wylata z plastykowej obsady. Zużyło się się gniazdo (wytarło) i odpada od kulistego zakończenia. Nowe pewnie było wciskane na "klik" i pewnie obejmowało kulę przegubu. Czy można gdzieś kupić sam element plastykowy, który jest w łączniku? A może cały łącznik? Jak ew. to rozwiązać inaczej? Spędziłem w szukajce ok godziny i nie trafiłem na podobny przypadek. Dziwne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krisb Napisano 15 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2014 > Astra G 2003. > Nowe pewnie było wciskane na "klik" i > pewnie obejmowało kulę przegubu. > Czy można gdzieś kupić sam element plastykowy, który jest w łączniku? A może cały łącznik? całe cięgno do wymiany, typówka. Masz prawe i lewe, nie pamiętam które krótsze a które dłuższe. Ok 50PLN/szt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fender Napisano 15 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2014 > Astra G 2003. Przestała działać prawa wycieraczka. Po ogledzinach okazało się, że rozpiął się > przegub łącznika. Po prostu kulka przegubu wylata z plastykowej obsady. Zużyło się się > gniazdo (wytarło) i odpada od kulistego zakończenia. Nowe pewnie było wciskane na "klik" i > pewnie obejmowało kulę przegubu. > Czy można gdzieś kupić sam element plastykowy, który jest w łączniku? A może cały łącznik? > Jak ew. to rozwiązać inaczej? > Spędziłem w szukajce ok godziny i nie trafiłem na podobny przypadek. Dziwne? Doraźnie pomaga przełożenie tego łącznika odwrotnie. W necie jest gdzieś manual jak przerobić ten przegub na śrubę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jack63 Napisano 15 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2014 Dzięki za inf. Gdzie to kupić? Jak to się w sklepie nazywa abym mógł szukać krócej niż kilka godzin??? Ponoć GM nie przewidział jakiejkolwiek części zamiennej tylko cały mechanizm na złom i nowy. :cry: Nie mam katalogu części zamiennych więc nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 15 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2014 Jest to element o wdzięcznej nazwie - CIĘGNO Długości są dwie: 1- 265mm - nr kat 12 73 058 2- 214mm - nr kat 12 73 057 Ceny? Po 51zł/sztuka. Nie wiem czy to będzie pasować do mechanizmu Boscha, bo te cięgna to chyba wymienne są w przypadku Valeo/ITT. Będziesz to przekładał to od razu sobie sworznie przeczyść nasmaruj, tak samo z przegubami kulistymi zrób. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jack63 Napisano 22 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2014 Dzięki jeszcze raz za inf. Doszedłem do wniosku, że zakup cięgien nie ma sensu. To dolne połączenie i tak by pewnie spadało. Mechanizm out i rozbiórka. W kulce wywierciłem otwór i nagwintowałem go M3. Duuża podkładka aby cięgno nie spadało i mała aby nie zacisnąć przegubu na sztywno. Wot i cała robota. Przy okazji nowe oringi i naklejenie blaszki aby wypełnić zużyty wałek. Tulejek nie wymieniałem choć, szczególnie górne, były mocno zowalizowane. Wycieraczki pracują OK. Koszty prawie zero. Trochę własnej pracy. Swoją drogą rozwiązanie konstrukcyjne fatalne. Przez ori dziurki woda leje się prosto na łożyskowanie. Dokładnie na dolną część. Gdy dziurki się zatkają np. liśćmi, to górna część łożyskowania pływa w wodzie. Nie wiadomo na ile oringi uszczelnią ??? Samo życie.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.