Skocz do zawartości

Czy jest na sali jakiś prawnik ??


piko75

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Potrzebna mi fachowa pomoc, moze jest tu ktos, kto sie zna na sprawach sadowych - motoryzacyjnych i ich przekretach ??

edit:

napisze troche wiecej.

W sierpniu zeszlego roku byla sprawa w SG., na ktorej zostalem uznany za winnego kolizji. Zapadł wyrok pod moją nieobecność. Nikt mnie o nim nie powiadomił. Jednak jakoś sie o nim dowiedzialem. W terminie 14 dni złożylem zaskarżenie tegoż wyroku. Dzisiaj przyszło do mnie wezwanie do zapłaty grzywny i kosztow sadowych. Na zaskarzenie wyroku nie dostalem zadnej odpowiedzi!

Co mam zrobic. Wiem ze poczekac do poniedzielku, ale co dalej ?????

Pomozcie.

Tak naprawde to jestem wrabiany przez taxi w ta kolizje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda nie jestem prawnikiem...ale powiem Ci że ciężko cokolwiek doradzić nie znając szczegółów sprawy.

Co do zapadłego wyroku pod Twoją nieobecność to jest to jak najbardziej możliwe np. nie odbierałeś wezwań i późniejszych ponagleń do wstawienia się na rozprawę - wtedy Sąd mógł wydać wyrok zaoczny.

Jeśli chodzi o zaskarżony wyrok...to być może spóźniłeś się z odwołaniem...dlatego nie dostałeś żadnej odpowiedzi.

Tylko dziwne jest to...że dopiero po ponad pół roku od wydania wyroku przyszło Ci wezwanie do zapłaty.

Moim zdaniem to w poniedziałek udaj się jak najszybciej do Sądu Grodzkiego - zabierz ze sobą wszystkie papiery m.in.potwierdzenia z wysłania odwołania - i po prostu spróbuj wyjaśnić zaistniałą sytuację...nic innego nie przychodzi mi do głowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W sierpniu zeszlego roku byla sprawa w SG., na ktorej zostalem uznany

> za winnego kolizji. Zapadł wyrok pod moją nieobecność. Nikt mnie

> o nim nie powiadomił. Jednak jakoś sie o nim dowiedzialem.

No to w końcu jak ? ;-D

Parę uściśleń.

Sąd wydaje wyrok zaoczny w paru przypadkach

- jeżeli strona się nie stawi pomimo prawidłowego zawiadomienia