tomashx Napisano 12 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2014 Witam, kilka dni temu moj nawiew wewnatrz samochodu po prostu przestał działać. Mam klimatronik i na wyswietlaczu na kazdej predkosci zero ruchu. Bezpiecznik sprawdzałem i jest ok. Podobno jest jakis rezystor przy wiatraku ale w wersji klimatronik jest to jakas płytka zintegrowana z samym wiatrakiem i nie da sie kupic osobno, a caly wiatrak pod klimatronik to koszt ok 250zł (uzywany). Ma ktos moze jakis innym pomysł co mogło sie stac? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wchpikus Napisano 12 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2014 > Witam, kilka dni temu moj nawiew wewnatrz samochodu po prostu przestał działać. Mam klimatronik i > na wyswietlaczu na kazdej predkosci zero ruchu. Bezpiecznik sprawdzałem i jest ok. Podobno > jest jakis rezystor przy wiatraku ale w wersji klimatronik jest to jakas płytka zintegrowana z > samym wiatrakiem i nie da sie kupic osobno, a caly wiatrak pod klimatronik to koszt ok 250zł > (uzywany). > Ma ktos moze jakis innym pomysł co mogło sie stac? trzeba rozebrac wiatrak i dostac sie do modulu sterowania. Przerabialem u siebie, kiedys:) moze znajde, ale powinien gdzies byc watek o naprawie modulu sterowania made me:) fotki sa tutaj Dwa elementy do wymiany, brak styku, klej ktory chroni elektronike w procesie nie nakladany jest jednakowo, co powoduje ze w tym miejscu koroduje.. Guma to jest, ta czerwona na plytce..nie chce schodzic niczym..ja trzymalem caly dzien w rozpuszczalniku:) Rozebrac wiatrak, odlaczyc modul. Wyczyscic ile sie da z gumy, ale nie urywajac elementow. Do sloika na dzien lub dwa, wdo rozpuszczalnika, mozesz sprobowac inna chemie. Przelutowac dwa rezystory zaznaczone na plycie Wartosci nie pamietam.. watek elektroda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manic Napisano 12 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2014 Ja potwierdzam, trzeba to rozebrać i sprawdzić stan płytki i obwodów drukowanych na niej. U mnie zaśniedziała jedna ścieżka. Po przelutowaniu działa drugi rok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomashx Napisano 13 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2014 Dzięki wielkie, o taką porade mi chodziło. Jak sie do tege ustrojstwa dobiore to dam znać czy się udało. Dzieki jeszcze raz! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
roberciu Napisano 13 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2014 Z uporem maniaka zaproponuję sprawdzenie przekaźnika na akumulatorze. Któryś czarny, ale nie pamiętam. Sprawdzone na żywym organiźmie- ten sam rocznik auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wchpikus Napisano 14 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2014 > Z uporem maniaka zaproponuję sprawdzenie przekaźnika na akumulatorze. Któryś czarny, ale nie > pamiętam. Sprawdzone na żywym organiźmie- ten sam rocznik auta. przekaznik na aku nie steruje wentylatorem nawiewu. Zlacze do wentylatora zawiera "stale" zasilanie, po bezpieczniku, i sygnal sterowania przedkosciami,..prawdopodobnie pwm z linia zwrotna do sterownika. Uklad przy wentylatorze odpowiedzialny jest za predkosc wentylatora nawiewu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
freewolny Napisano 16 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2014 Co do rezystorów, to niestety loteria. U mnie skorodowały co najmniej trzy(sprawdzałem pod powiększalnikiem), reszty nie chciało mi się szukać. Więc u Ciebie mogły to być te dwa, u kolegi inne. Ja kupiłem w Motorolu nowy wiatrak DENSO za 298zł. Tylko gniazdo wtyczki ma 5 cm dalej od oryginału, trzeba ciąć i lutować kable. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wchpikus Napisano 17 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2014 > Co do rezystorów, to niestety loteria. U mnie skorodowały co najmniej trzy(sprawdzałem pod > powiększalnikiem), reszty nie chciało mi się szukać. Moze tak byc, choc z doswiadczenia wiem ze padaj na pewno te dwa. Wynika to z procesu nakladania tej gumy na plytke..wszystkie sa robione tak samo, nie zdziwie sie ze przez jedna maszyne:) Rozwiazaiem tez jest znalezienie wentrylatora i odkupienie samej elektroniki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.