Skocz do zawartości

SWAP sc 0.9 > 1.2 8v 75 P1 problem?


tasiemiec

Rekomendowane odpowiedzi

Powitać

Jestem świeżo po swapie sc 0,9 na 1.2 8v 75 z P1 z istotnych informacji

- silnik po remoncie - nowe tłoki, pierścienie, panewki + kompletny remont góry + planowanie i UPG, rozrząd pompa itp...

(jeszcze na dotarciu, przejechane pierwsze 300 km + postój na jałowym)

- kolektor dolotowy kompletny P1, dolot (układ) yankowy, stożek nieznany

- układ chłodzenia seria na wężach i zbiorniku z 1.1 spi, chłodnica nowa

- komputer IAW 8F.5T Fiat punto 1.2 cm mpi fase 2 ze zdjętym immo

- skrzynia eskowa z podciąganym wstecznym z sc

- pompa paliwowa nowa, kupiona od centomaniaka (niby wkład 3b niestety pewności teraz już nie mam), Walbro, jutro dorobię jeszcze króciec i podłączę manometr

- paliwo 98 Orlen, tankowane niedawno - 300 km przejechane

Problem polega na

- słabym wkręcaniu się na obroty w okolicach 4000, przykładowo 5 bieg okolice 130-140 i dalej nie chce za bardzo się rozpędzać, droga równa, prosta i szeroka, bo autostrada, felgi 14, 5,5", opony 165/55,

- rura wydechowa okopcona na czarno (po swapie nowe świece zapłonowe ngk, nowe przewody Bosch, cewki sprawdzane i mieściły się w normie), lambda nowa prod, nieznany, sygnowana znakiem mercedesa, oporność ok, korekta w trakcie pracy na jałowym w granicach 1.0 ( 0,94-1,05)

- Na biegu jałowym silnik delikatnie drży (poduszka od rozrządu używana - ok, poduszka skrzyni - w miarę, poduszka "tył" skrzyni - nowa), kolektor wydechowy 1.2 8v 4-2-1 z elastycznym złączem w stanie bdb...

Załączam dwa zrzuty z pracy na jałowym na postoju w garażu

08713153506206781409_thumb.jpg

69246772824038923701_thumb.jpg

Pomóżcie koledzy, bo już nie wiem gdzie szukać... ECU nie wyświetla żadnych błędów, wskazania czujników w normie?

Przy zgaszonym silniku:

-czujnik ciśnienia - ciśnienie atmosferyczne

-Czujnik temp dolot - przy zimnym silniku - temp otoczenia

-Temp płynu- na zimnym - w normie

Pomocy blagam.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Powitać

> Jestem świeżo po swapie sc 0,9 na 1.2 8v 75 z P1 z istotnych informacji

> - silnik po remoncie - nowe tłoki, pierścienie, panewki + kompletny remont góry + planowanie i UPG,

> rozrząd pompa itp...

> (jeszcze na dotarciu, przejechane pierwsze 300 km + postój na jałowym)

> - kolektor dolotowy kompletny P1, dolot (układ) yankowy, stożek nieznany

> - układ chłodzenia seria na wężach i zbiorniku z 1.1 spi, chłodnica nowa

> - komputer IAW 8F.5T Fiat punto 1.2 cm mpi fase 2 ze zdjętym immo

> - skrzynia eskowa z podciąganym wstecznym z sc

> - pompa paliwowa nowa, kupiona od centomaniaka (niby wkład 3b niestety pewności teraz już nie mam),

> Walbro, jutro dorobię jeszcze króciec i podłączę manometr

> - paliwo 98 Orlen, tankowane niedawno - 300 km przejechane

> Problem polega na

> - słabym wkręcaniu się na obroty w okolicach 4000, przykładowo 5 bieg okolice 130-140 i dalej nie

> chce za bardzo się rozpędzać, droga równa, prosta i szeroka, bo autostrada, felgi 14, 5,5",

> opony 165/55,

> - rura wydechowa okopcona na czarno (po swapie nowe świece zapłonowe ngk, nowe przewody Bosch,

> cewki sprawdzane i mieściły się w normie), lambda nowa prod, nieznany, sygnowana znakiem

> mercedesa, oporność ok, korekta w trakcie pracy na jałowym w granicach 1.0 ( 0,94-1,05)

> - Na biegu jałowym silnik delikatnie drży (poduszka od rozrządu używana - ok, poduszka skrzyni - w

> miarę, poduszka "tył" skrzyni - nowa), kolektor wydechowy 1.2 8v 4-2-1 z elastycznym złączem w

> stanie bdb...

> Załączam dwa zrzuty z pracy na jałowym na postoju w garażu

> Pomóżcie koledzy, bo już nie wiem gdzie szukać... ECU nie wyświetla żadnych błędów, wskazania

> czujników w normie?

> Przy zgaszonym silniku:

> -czujnik ciśnienia - ciśnienie atmosferyczne

> -Czujnik temp dolot - przy zimnym silniku - temp otoczenia

> -Temp płynu- na zimnym - w normie

> Pomocy

Dokręca się do odcinki na pierwszych biegach?

Parametry wyglądają książkowo, może jedynie podciśnienie w dolocie jak normalnie doprężone n/a jest sporawe, więc sprawdziłbym kompresję mimo tego, że był po remoncie. No i nie dałbym sobie ręki uciąć za lambdę (korekta na dobrym poziomie nie znaczy, że sonda nie kłamie). Ale przy bucie to nie powinno mieć znaczenia tak czy owak.

Ale najważniejsze - zdefiniuj słabe wkręcanie się. Przykład 5-tego biegu w serii P75 na eskowej skrzyni jest niemiarodajny, ten bieg jest tam najdłuższy z całej rodziny tych skrzyń i już nawet Zuraw raz pisał, że jego malarnia na piątce nie chce jechać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> Dokręca się do odcinki na pierwszych biegach?

> Parametry wyglądają książkowo, może jedynie podciśnienie w dolocie jak normalnie doprężone n/a jest

> sporawe, więc sprawdziłbym kompresję mimo tego, że był po remoncie. No i nie dałbym sobie ręki

> uciąć za lambdę (korekta na dobrym poziomie nie znaczy, że sonda nie kłamie). Ale przy bucie

> to nie powinno mieć znaczenia tak czy owak.

> Ale najważniejsze - zdefiniuj słabe wkręcanie się. Przykład 5-tego biegu w serii P75 na eskowej

> skrzyni jest niemiarodajny, ten bieg jest tam najdłuższy z całej rodziny tych skrzyń i już

> nawet Zuraw raz pisał, że jego malarnia na piątce nie chce jechać.

A więc tak historii ciąg dalszy - pompa sprawdzona manometrem - 0,8b-0,9b... i wszystko jasne, kupiona nowa 3.5 bar, auto na dotarciu, ale w ramach próby powoli dokręciłem do 5500 obr i poszło by jeszcze dalej myślę (4 bieg), ale nadal chyba jest jakiś problem

- na wolnych obrotach pojawia się telepanie silnikiem, zresztą było wcześniej i nadal pozostało... wrzucę kilka zrzutów ekranu z dzisiejszych testów pod programem...

na wolnych obrotach (na jałowym)

58348916824410623845_thumb.jpg

też na wolnych

14304270626297585378_thumb.jpg

kontynuacja na wolnych

40501852160967870023_thumb.jpg

87819411222633401022_thumb.jpgprzy 2000 obr

23489606677991095213_thumb.jpg

na wolnych ostatnie

29599746997518957803_thumb.jpg

-wykres wyprzedzenie zapłonu/ czas wtrysku na wolnych

39929238483465312716_thumb.jpg

- 2

05193845681785715854_thumb.jpg

- przy 2000 obr

62630635379584890600_thumb.jpg

Pomóżcie koledzy blagam.gifblagam.gifblagam.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic na tych screenach niepokojącego nie ma, powiem więcej, wyglądają książkowo. Wahania zapłonu na wolnych obrotach są normalne, ECU pomaga sobie zapłonem w utrzymaniu zadanych obrotów. I tak mało skacze, korekta dopuszczalna jest -11..11 stopni względem zapłonu bazowego (ca. 8 stopni). Zdefiniuj co to jest wg. Ciebie rzucanie. Ten silnik z racji wałka ma trochę bardziej niestabilną pracę na wolnych w porównaniu np. do 1.1 SPI, jest to normalne. Moim też strasznie trzepie, do tego jeszcze cała buda drży na wolnych (też z powodu poduszek tochę podejrzewam). Tak niestety we wtrysku full group będzie. Dla testu możesz odłączyć lambdę (przed odpaleniem, nie w czasie pracy silnika) i zobaczysz, że będzie lepiej, z racji bogatszej mieszanki, przy której łatwiej jest utrzymać wolne obroty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.