wicia Napisano 17 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2014 Akumulator 68Ah rozładował się tak, że auto musiało być odpalane z przenośnego urządzenia speca z Assistance. Po odpaleniu przejechane 2x10km i podłączone pod prostownik automatyczny dający maksymalnie 8A. Po 6 godzinach natężenie spadło z początkowych 6A do 1,5A a napięcie na zaciskach jest 15V. Akumulator ma temperaturę deczko większą od otoczenia (lekko wyczuwalna) i zaczyna trochę gazować (raz na 3-5 sek. jeden pęcherzyk). Odłączyć już czy ładować dalej ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 17 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2014 > Akumulator 68Ah rozładował się tak, że auto musiało być odpalane z przenośnego urządzenia speca z > Assistance. > Po odpaleniu przejechane 2x10km i podłączone pod prostownik automatyczny dający maksymalnie 8A. > Po 6 godzinach natężenie spadło z początkowych 6A do 1,5A a napięcie na zaciskach jest 15V. > Akumulator ma temperaturę deczko większą od otoczenia (lekko wyczuwalna) i zaczyna trochę > gazować (raz na 3-5 sek. jeden pęcherzyk). Odłączyć już czy ładować dalej ? Jak gazuje we wszystkich celach to odłącz. Chyba jednak ten aku już najzdrowszy nie jest bo prąd powinien spaść poniżej 1A na końcu ładowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 17 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2014 Klikens. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wicia Napisano 17 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 17 Lipca 2014 > Jak gazuje we wszystkich celach to odłącz. na 3 mocniej niż na pozostałych 2. Na ostatniej wcale. > Chyba jednak ten aku już najzdrowszy nie jest bo prąd > powinien spaść poniżej 1A na końcu ładowania. nie wiem na ile wskaźnik w prostowniku jest dokładny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wicia Napisano 17 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 17 Lipca 2014 > Klikens. > Pozdrawiam BAS Ładowania do 16,2 - 16,4 V to jeszcze nigdzie nie widziałem. Czy to oby bezpieczne ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWEL5G4C2JK1 Napisano 17 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2014 > Ładowania do 16,2 - 16,4 V to jeszcze nigdzie nie widziałem. > Czy to oby bezpieczne ? Witam Ja jak ładowałem swój aku na małym prądzie 18 godzin a był już wyczerpany to miałem spokój na pół roku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 17 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2014 > Ładowania do 16,2 - 16,4 V to jeszcze nigdzie nie widziałem. Bo ładowarki procesorowe nie potrafią tego, ale tak się robi. Prawo Ohma ma to do siebie, że wraz ze wzrostem oporu (co następuje wraz ze wzrostem naładowania akumulatora) rośnie napięcie a spada natężenie. > Czy to oby bezpieczne ? Jeśli nie ma zwarcia w akumulatorze to tak. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 17 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2014 > Witam > Ja jak ładowałem swój aku na małym prądzie 18 godzin a był już wyczerpany to miałem spokój na pół > roku Jakie miałeś napięcie pod koniec ładowania na zaciskach prostownika? Niedoładowany akumulator ma to do siebie, że ulega zasiarczeniu. We współczesnych samochodach, eksploatowanych w mieście, raz na pół roku wypadłoby doładować akumulator (opinia pracownika serwisu Centry, z którą się zgadzam). Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wicia Napisano 17 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 17 Lipca 2014 > Jakie miałeś napięcie pod koniec ładowania na zaciskach prostownika? > Niedoładowany akumulator ma to do siebie, że ulega zasiarczeniu. > We współczesnych samochodach, eksploatowanych w mieście, raz na pół roku wypadłoby doładować > akumulator (opinia pracownika serwisu Centry, z którą się zgadzam). > Pozdrawiam BAS ja chyba też od wczoraj, bo średnio co pół roku akumulator nie jest w stanie uruchomić auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 17 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2014 > ja chyba też od wczoraj, bo średnio co pół roku akumulator nie jest w stanie uruchomić auta. Jak akumulator nie odpala Ci autka przy tych temperaturach to albo akumulator pupa albo coś złego dzieje się z elektryką w samochodzie. Chodziło o doładowywanie prewencyjne co pół roku a nie o ładowanie padła. Takie doładowywanie przedłuża życie akumulatora. Stosuję to zwykle przed pierwszymi mrozami i po zimie. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wicia Napisano 17 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 17 Lipca 2014 > Bo ładowarki procesorowe nie potrafią tego, ale tak się robi. ładuję takim jakiś tekst > Prawo Ohma ma to do siebie, że wraz ze wzrostem oporu (co następuje wraz ze wzrostem naładowania > akumulatora) rośnie napięcie a spada natężenie. > Jeśli nie ma zwarcia w akumulatorze to tak. > Pozdrawiam BAS tego chyba w domowych warunkach nie sprawdzę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wicia Napisano 17 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 17 Lipca 2014 > Jak akumulator nie odpala Ci autka przy tych temperaturach to albo akumulator pupa albo coś złego > dzieje się z elektryką w samochodzie. Co pół roku regularnie. Ładowanie w aucie książkowe. Poboru "na lewo" chyba nie ma bo nieraz stoi 3 tyg. nie ruszane i odpala. > Chodziło o doładowywanie prewencyjne co pół roku a nie o ładowanie padła. > Takie doładowywanie przedłuża życie akumulatora. > Stosuję to zwykle przed pierwszymi mrozami i po zimie. > Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 17 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2014 > ładuję takim jakiś tekst Chińskie BZP, mam podobne, może być. > tego chyba w domowych warunkach nie sprawdzę Z napięć podczas ładowanie można wyciągnąć różne wnioski a do tego wystarczy zwykły miernik za 10-20zł z marketu. Albo używam takiego za 20zł albo UT-203, zależy co leży bliżej. Jeśli napięcie podczas całego cyklu ładowania (przy pomocy BZP) nie przekracza 15V to najpewniej uwalona jedna z cel. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWEL5G4C2JK1 Napisano 17 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2014 > Jakie miałeś napięcie pod koniec ładowania na zaciskach prostownika? > Niedoładowany akumulator ma to do siebie, że ulega zasiarczeniu. > We współczesnych samochodach, eksploatowanych w mieście, raz na pół roku wypadłoby doładować > akumulator (opinia pracownika serwisu Centry, z którą się zgadzam). > Pozdrawiam BAS na końcu ładowania było 12.79v Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wicia Napisano 17 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 17 Lipca 2014 > Chińskie BZP, mam podobne, może być. > Z napięć podczas ładowanie można wyciągnąć różne wnioski a do tego wystarczy zwykły miernik za > 10-20zł z marketu. > Albo używam takiego za 20zł albo UT-203, zależy co leży bliżej. > Jeśli napięcie podczas całego cyklu ładowania (przy pomocy BZP) nie przekracza 15V to najpewniej > uwalona jedna z cel. > Pozdrawiam BAS miernik mam jak podłączałem miał 12,4V - teraz 15,0V i bardzo powoli rośnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 17 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2014 > na końcu ładowania było 12.79v Ale wiesz, że sprawny i naładowany akumulator ma mieć po nocy, bez ładowania 12,7-12,8V? To czym ładowałeś to albo jakieś procesorowy wynalazek albo masz padnięty BZP. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 17 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2014 > miernik mam > jak podłączałem miał 12,4V - teraz 15,0V i bardzo powoli rośnie Jeśli po 72h będzie ~16V to powinno być ok. Zwykle podłączam w piątek po pracy pod prostownik a do autka wkładam w niedzielę wieczorem/poniedziałek rano. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 17 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2014 > ... nie ma bo nieraz stoi > 3 tyg. nie ruszane i odpala. Przy takim stylu użytkowania to normalne, że zabija się powoli aku. Mam to samo w dwóch autach. Niby ładuję co jakiś czas ale kwasówki tak jak litowe lubią być naładowane a jak się rzadko jeździ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWEL5G4C2JK1 Napisano 17 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2014 > Ale wiesz, że sprawny i naładowany akumulator ma mieć po nocy, bez ładowania 12,7-12,8V? > To czym ładowałeś to albo jakieś procesorowy wynalazek albo masz padnięty BZP. > Pozdrawiam BAS to ile powinien mieć aku po ładowaniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 17 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2014 > to ile powinien mieć aku po ładowaniu Po ostygnięciu 12,7-12,8V, pod prostownikiem 16,2-16,4V, oczywiście mówię o w pełni naładowanym i w pełni sprawnym akumulatorze. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wicia Napisano 18 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 18 Lipca 2014 > Po ostygnięciu 12,7-12,8V, pod prostownikiem 16,2-16,4V, oczywiście mówię o w pełni naładowanym i w > pełni sprawnym akumulatorze. > Pozdrawiam BAS chyba jednak aku kaput. Przez noc napięcie spadło do 14,75 i prąd jest 2A. Wszystkie cele równo gazują lekko, jedna wcale albo minimalnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 18 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2014 > chyba jednak aku kaput. Przez noc napięcie spadło do 14,75 i prąd jest 2A. Wszystkie cele równo > gazują lekko, jedna wcale albo minimalnie Poobserwuj go jeszcze przez dobę, jak nic się nie poprawi to padła cela. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 18 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2014 > Bo ładowarki procesorowe nie potrafią tego Niektóre potrafią, moja o ile dobrze pamiętam jest w stanie dać ok 20V Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 18 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2014 > Bo ładowarki procesorowe nie potrafią tego, ale tak się robi. Potrafią potrafią tylko dobre a nie jakiś prymitywne automaty > Prawo Ohma ma to do siebie, że wraz ze wzrostem oporu (co następuje wraz ze wzrostem naładowania > akumulatora) rośnie napięcie a spada natężenie. Znowu spotykam to stwierdzenie na kąciku tymczasem nie trzeba nawet charakterystyki tylko wziąć Hioki i sprawdzić, że rozładowany aku ma dużo większa rezystancję niż naładowany. Spadek prądu jest wynikiem wzrostu SEM i zmniejszającej się różnicy potencjałów a nie rosnącej rezystancji. Rezystancja maleje. Gdyby rosła wydajność prądowa aku malałaby wraz z naładowaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wicia Napisano 18 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 18 Lipca 2014 > Jak akumulator nie odpala Ci autka przy tych temperaturach to albo akumulator pupa albo coś złego > dzieje się z elektryką w samochodzie. > Chodziło o doładowywanie prewencyjne co pół roku a nie o ładowanie padła. > Takie doładowywanie przedłuża życie akumulatora. > Stosuję to zwykle przed pierwszymi mrozami i po zimie. > Pozdrawiam BAS Dziś wyjąłem akumulator z auta i ładuje się niezależnie - zobaczę co się będzie działo. Zmierzyłem też pobór prądu ale nie wiem czy dobrze interpretuje wyniki. Miernik taki: Wtykam kabelki w "COM"oraz "20A" i ustawiłem pokrętło na: 20 - wynik na zamkniętym aucie po 2-3 minutach 0,78 2m - wynik na zamkniętym aucie po 2-3 minutach ,078 wychodzi, że pobiera 780mA - chyba trochę dużo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 18 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2014 ... > 20 - wynik na zamkniętym aucie po 2-3 minutach 0,78 > wychodzi, że pobiera 780mA - chyba trochę dużo Zdecydowanie za dużo. W ciągu jednej nocy pół aku wyciągnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wicia Napisano 18 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 18 Lipca 2014 > ... > Zdecydowanie za dużo. W ciągu jednej nocy pół aku wyciągnie. W takim razie coś nie tak moim pomiarem albo teraz stało się niedobrego w aucie. Jeżeli było by tak jak mówisz to po 24h nie odpalił bym auta. Nieraz stało ponad tydzień i odpalało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 18 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2014 > W takim razie coś nie tak moim pomiarem albo teraz stało się niedobrego w aucie. Jeżeli było by tak > jak mówisz to po 24h nie odpalił bym auta. Nieraz stało ponad tydzień i odpalało. Jeśli na zakresie 20A pokazuje 0.78A to znaczy, że aku 45Ah wyciągnie w całości w czasie mniejszym niż 57h. Jeśli stał dłużej i dał radę odpalić to znaczy, że albo coś źle mierzysz (na to wskazywałby wynik pomiary na zakresie 2m) albo pobór prądu spada później. Obstawiam, że źle mierzyłeś. Wpiąłeś się w szereg? Sonda od gniazda: "20A" w mierniku do plusa aku a sonda od: "COM" do odłączonej klemy plusowej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andi Napisano 18 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2014 > Jeśli na zakresie 20A pokazuje 0.78A to znaczy, że aku 45Ah wyciągnie w całości w czasie mniejszym > niż 57h. > Jeśli stał dłużej i dał radę odpalić to znaczy, że albo coś źle mierzysz (na to wskazywałby wynik > pomiary na zakresie 2m) albo pobór prądu spada później. > Obstawiam, że źle mierzyłeś. Wpiąłeś się w szereg? Sonda od gniazda: "20A" w mierniku do plusa aku > a sonda od: "COM" do odłączonej klemy plusowej? Ale on pisze, że pomiary robił jak wytargał akumulator z auta, więc czego pomiary robił? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 18 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2014 > Ale on pisze, że pomiary robił jak wytargał akumulator z auta, więc czego pomiary robił? Sądziłem, że chodziło o wyjęcie do ładowania a pomiary na aucie. Jeśli na wyjętym to w ogóle bez sensu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 18 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2014 > Jeśli stał dłużej i dał radę odpalić to znaczy, że albo coś źle mierzysz (na to wskazywałby wynik > pomiary na zakresie 2m) Niby dlaczego pomiar na zakresie 2m wskazuje niewłaściwy pomiar Przecież, by mierzyć na zakresach mA trzeba zmienić gniazdo kabla w mierniku (i nie przekroczyć zakresu 200mA, bo spali się bezpiecznik ), bez zmiany gniazda zmienia się tylko miejsce przecinka na wyświetlaczu i taki odczyt (jak w postach wyżej) jest ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 18 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2014 > Ale on pisze, że pomiary robił jak wytargał akumulator z auta, więc czego pomiary robił? Zmierzył a następnie wyjął akumulator, gdyby mierzył z wyjętym akumulatorem to za wiele by nie zmierzył, chyba że miernikiem cęgowym zakłócenia z pobliskiej trakcji. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wicia Napisano 18 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 18 Lipca 2014 > Jeśli na zakresie 20A pokazuje 0.78A to znaczy, że aku 45Ah wyciągnie w całości w czasie mniejszym > niż 57h. > Jeśli stał dłużej i dał radę odpalić to znaczy, że albo coś źle mierzysz (na to wskazywałby wynik > pomiary na zakresie 2m) albo pobór prądu spada później. > Obstawiam, że źle mierzyłeś. Wpiąłeś się w szereg? Tak >Sonda od gniazda: "20A" w mierniku do plusa aku > a sonda od: "COM" do odłączonej klemy plusowej? Dokładnie tak z tym, że jak teraz się zastanawiam to chyba do minusa Teraz doczytałem, że w tym modelu taki wynik to norma przez pierwsze 20 minut od zamknięcia (jakiś moduł od szyb, centralnego zamka i weryfikujący żarówki działa) Musze powtórzyć pomiar, pozostawiając miernik na więcej niż 20 minut. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wicia Napisano 18 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 18 Lipca 2014 > Ale on pisze, że pomiary robił jak wytargał akumulator z auta, więc czego pomiary robił? no proszę Cię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wicia Napisano 18 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 18 Lipca 2014 > Niby dlaczego pomiar na zakresie 2m wskazuje niewłaściwy pomiar > Przecież, by mierzyć na zakresach mA trzeba zmienić gniazdo kabla w mierniku (i nie przekroczyć > zakresu 200mA, bo spali się bezpiecznik ), bez zmiany gniazda zmienia się tylko miejsce > przecinka na wyświetlaczu i taki odczyt (jak w postach wyżej) jest ok o widzisz - tak też kombinowałem ale spękałem, że spale bezpiecznik i zostawiłem na 20A Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 18 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2014 ... > Dokładnie tak z tym, że jak teraz się zastanawiam to chyba do minusa... Wszystko jedno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 18 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2014 > Tak > Dokładnie tak z tym, że jak teraz się zastanawiam to chyba do minusa To bez znaczenia, zmiana "biegunowości" najwyżej zaowocuje wyświetleniem znaku "-" przed wskazywanym wynikiem i to wszystko. > Teraz doczytałem, że w tym modelu taki wynik to norma przez pierwsze 20 minut od zamknięcia (jakiś > moduł od szyb, centralnego zamka i weryfikujący żarówki działa) Musze powtórzyć pomiar, > pozostawiając miernik na więcej niż 20 minut. Nie musisz się podpinać na 20 minut, wystarczy pomiar wykonać po takim czasie, jednocześnie dbając o to, by bolid myślał, że wszystko jest pozamykane, czyli jeśli masz jakiś wyłącznik od klapy silnika, to symulujesz mu "klapa zamknięta" naciskając go itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wicia Napisano 19 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 19 Lipca 2014 > Jeśli na zakresie 20A pokazuje 0.78A to znaczy, że aku 45Ah wyciągnie w całości w czasie mniejszym > niż 57h. > Jeśli stał dłużej i dał radę odpalić to znaczy, że albo coś źle mierzysz (na to wskazywałby wynik Zmierzyłem ponownie. Na otwartym aucie pobiera 3,5 - 4,0A przez pierwsze 2 minuty a później spada do około 2,0A i tak trzyma przez godzinę. Podejrzewam, że ta wartość nie maleje wcale ale nie czekałem dłużej. Po zamknięciu centralnym pobiera ok 2,0 -2,5A przez minute. Następnie spada do 0,72 -0,85A i tak pobiera przez 8 do 10 minut. Po tym czasie spada do 0,00 - 0,01A. Dokładnie nie mogę zmierzyć bo miernik ma przepalony bezpiecznik od niższych wartości. Niemniej jednak wygląda na to, że po zamknięciu i wygaszeniu wszystkich modułów jest OK. Dużo pobiera przy nie zamkniętym aucie. Akumulator po 24h na prostowniku osiągnął 14,8V i tak się utrzymywało napięcie a prostownik dawał 1,9A. Po odłączeniu i odczekaniu 2-3h napięcie na biegunach 12,75V. Podczas rozruchu spada do 11,15V. Ładowanie 13,75 V na jalowym 13,90 na 2krpm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 19 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2014 > Zmierzyłem ponownie. Na otwartym aucie pobiera 3,5 - 4,0A przez pierwsze 2 minuty a później spada > do około 2,0A i tak trzyma przez godzinę. Podejrzewam, że ta wartość nie maleje wcale ale > nie czekałem dłużej. > Po zamknięciu centralnym pobiera ok 2,0 -2,5A przez minute. Następnie spada do 0,72 -0,85A i tak > pobiera przez 8 do 10 minut. Po tym czasie spada do 0,00 - 0,01A. Dokładnie nie mogę zmierzyć > bo miernik ma przepalony bezpiecznik od niższych wartości. Niemniej jednak wygląda na to, że > po zamknięciu i wygaszeniu wszystkich modułów jest OK. Dużo pobiera przy nie zamkniętym aucie. > Akumulator po 24h na prostowniku osiągnął 14,8V i tak się utrzymywało napięcie a prostownik dawał > 1,9A. Po odłączeniu i odczekaniu 2-3h napięcie na biegunach 12,75V. > Podczas rozruchu spada do 11,15V. > Ładowanie 13,75 V na jalowym 13,90 na 2krpm Wydaje się, że wszystko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 19 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2014 > Wydaje się, że wszystko Zgadza się. Wygląda to w porządku. Natomiast z opisu w pierwszym poście wynika, że aku najlepsze dni ma już za sobą. Prawdopodobnie ma tylko część pojemności? Może szybciej się kończyć. Ja zainwestowałem ostatnio 15zł w ładowarkę solarną i testuję. Zobaczymy jak to się sprawdzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wicia Napisano 19 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 19 Lipca 2014 > Zgadza się. Wygląda to w porządku. > Natomiast z opisu w pierwszym poście wynika, że aku najlepsze dni ma już za sobą. Prawdopodobnie ma > tylko część pojemności? Może szybciej się kończyć. > Ja zainwestowałem ostatnio 15zł w ładowarkę solarną i testuję. Zobaczymy jak to się sprawdzi. na to wygląda, zastanawiam mnie tylko to rozładowanie nagłe - tak teraz kombinuję, że stało dłuższy czas otwarte. Po dzisiejszych pomiarach poboru prądu może to być przyczyna Tak czy inaczej trzeba się powoli rozglądać za nowym aku. U mnie ładowarka solarna się nie sprawdzi - sprzęt w garażu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 19 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2014 >...U mnie ładowarka solarna się nie sprawdzi > - sprzęt w garażu. U mnie drugi też w garażu i jeśli się sprawdzi to kable specjalnie gdzieś z parapetu dociągnę żeby cały czas była podłączona bo zwykłą ładowarkę ciągle zapominam podłączać. Zamiast raz w tygodniu wychodzi raz na miesiąc albo rzadziej a jeśli auto w ogóle nie jeździ to niestety za mało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.