VadeRsky Napisano 31 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2014 Pożyczyłem ojcu astrolota a ten zobaczywszy świecącą rezerwę postanowił zalać paliwo Niestety zalał 95 zamiast ON. Zadzwonił do mnie że podczas jazdy auto mu przestało działać, po odholowaniu do mechanika powiedział, że zalał 95, więc mechanik odpompował paliwo i zalał ON. Astrolot ożył. Ale na pewno nie obędzie się bez szwanku na dalsze działanie auta, a że wybieram się na weekend na przejażdżkę do i po Bieszczadach ok. 1k km co miałbym kupić żeby nagle jakiegoś lokalnego mechanika po nocy nie molestować. Ktoś przerabiał taki temat zalania auta innym paliwem i czy mam się czego obawiać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 31 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2014 > Ktoś przerabiał taki temat zalania auta innym paliwem i czy mam się czego obawiać Wszystko zależy ile udało mu się przejechać na benzynie ? W tych silnikach brak smarowania ( środkiem smarnym jest właśnie ON, benzyna zbytnio już nie ) ma negatywny wpływ na pompę wtryskową w której zaciera sie tłoczek a nastepnie "przepala" elektronika. Pojeździj trochę przed wypadem w Bieszczady i zobaczysz jak auto będzie zachowywać się. A jakby coś Ci się działo w okolicach Sanoka to pisz smaiło, cos bedziemy dumac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lato8 Napisano 31 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2014 > Pożyczyłem ojcu astrolota a ten zobaczywszy świecącą rezerwę postanowił zalać paliwo > Niestety zalał 95 zamiast ON. > Zadzwonił do mnie że podczas jazdy auto mu przestało działać, po odholowaniu do mechanika > powiedział, że zalał 95, więc mechanik odpompował paliwo i zalał ON. > Astrolot ożył. > Ale na pewno nie obędzie się bez szwanku na dalsze działanie auta, > a że wybieram się na weekend na przejażdżkę do i po Bieszczadach ok. 1k km co miałbym kupić żeby > nagle jakiegoś lokalnego mechanika po nocy nie molestować. > Ktoś przerabiał taki temat zalania auta innym paliwem i czy mam się czego obawiać w najgorszym wypadku remont pompy , z montażem/demontażem, wymiana elektroniki i tłoka przestawiacza kąta, kalibracją na maszynie jakieś +/- 3000zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 31 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2014 > w najgorszym wypadku remont pompy , z montażem/demontażem, wymiana elektroniki i tłoka > przestawiacza kąta, kalibracją na maszynie jakieś +/- 3000zł chyba już nie jest to takie drogie - o ile dobrze kojarzę, to w 2000 PLN można się zmieścić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
VadeRsky Napisano 31 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 31 Lipca 2014 > w najgorszym wypadku remont pompy , z montażem/demontażem, wymiana elektroniki i tłoka > przestawiacza kąta, kalibracją na maszynie jakieś +/- 3000zł przy 120 tys. km padła mi pompa poszło wtedy 2k PLN mam teraz 200 tys. km. Można podłączyć się i sprawdzić w jakiej jest kondycji ?? co to jest ten tłok przestawiacza kąta i gdzie tego szukać? EDIT: znaczy wszystko rozbija się o pompę paliwową Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 31 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2014 > przy 120 tys. km padła mi pompa poszło wtedy 2k PLN mam teraz 200 tys. km. Można podłączyć się i > sprawdzić w jakiej jest kondycji ?? co to jest ten tłok przestawiacza kąta i gdzie tego > szukać? raczej tego nie sprawdzisz w jakiej jest kondycji - chyba, że ją wyciagniesz z auta i oddasz do specjalistycznego zakładu ze stołem probierczym Tłok jest w pompie klik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fender Napisano 31 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2014 Ja bym zalał jakiegoś lubrykantu do ropy. Co prawda jeśli benzyna narobiła już szkód to nic nie pomoże ale nie zaszkodzi. Ja profilaktycznie leję coś takiego: Jak dasz podwójną dawkę to nic się nie stanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
VadeRsky Napisano 31 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 31 Lipca 2014 dostane to to w sklepie motoryzacyjnym ? bo chciałem właśnie zalać autko do pełna na STATOIL "Goldem" a on ma niby jakieś tam uszlachetniacze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lato8 Napisano 31 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2014 > przy 120 tys. km padła mi pompa poszło wtedy 2k PLN mam teraz 200 tys. km. Można podłączyć się i > sprawdzić w jakiej jest kondycji ?? co to jest ten tłok przestawiacza kąta i gdzie tego > szukać? > EDIT: znaczy wszystko rozbija się o pompę paliwową ale nie miales wymienianej elektroniki tylko naprawioną.. można zobaczyć jakie sa dawki rzeczywiste w stosunku do oczekiwanych i jaki jest kąt wtrysku w stosunku do oczekiwanego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 31 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2014 Przede wszystkim to nie ma co panikować na zapas. Paliwo zostało wylane, więc nalej dobrej ropy np. na BP (Ultimate) i dodaj czegoś do diesla np. Liqui Moly 5122 albo 2663 i obserwuj sytuację, a Tatuś na drugi raz niech uważa co tankuje i w razie czego niech bedzie przygotowany na wydatki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fender Napisano 31 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2014 > dostane to to w sklepie motoryzacyjnym ? > bo chciałem właśnie zalać autko do pełna na STATOIL "Goldem" a on ma niby jakieś tam > uszlachetniacze Powinieneś dostać. Spróbuj w ten sposób - poszukaj na allegro z zaznaczeniem, że ma być z Twojego miasta. Często sklepy motoryzacyjne mają też ofertę internetową. Duża butla tego specyfiku kosztuje chyba z 60zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
VadeRsky Napisano 11 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2014 > Przede wszystkim to nie ma co panikować na zapas. > Paliwo zostało wylane, więc nalej dobrej ropy np. na BP (Ultimate) i dodaj czegoś do diesla np. > Liqui Moly 5122 albo 2663 i obserwuj sytuację, a Tatuś na drugi raz niech uważa co tankuje i w > razie czego niech bedzie przygotowany na wydatki Zalany Diesel gold ze Statoil plus LM 5122 Zrobiłem w sumie 850 km i po 3 dniu z rana jak odpalałem auto to pojawiała się kontrolna silnika ale po chwili znikała lub po przekroczeniu ok. 1,1 tyś obrotów Będę musiał sprawdzić co powoduje ten błąd silnika. Dzięki za podpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widaw Napisano 11 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2014 Jesli silnik pracuje normalnie, nie generuje błedów, obroty biegu jałowego są stabilne - to myslę że masz trochę szczęścia. Na wszelki wypadek dolewałbym do ropy, jakiś olej do dwusuwów, zeby nie powiekszać zniszczen - bo na pewno slad został na pompie i wtryskach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.