Skocz do zawartości

Kasowanie kontrolki inspekcji / przeglądu


viaxx

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

od kilku dni jestem posiadaczem BMW 316 (E36) z 1993r. Możecie mi napisać o co dokładnie chodzi z tymi kolorowymi kreskami, które wyświetlają się pod licznikiem przebiegu całkowitego podczas odpalania silnika? Te kolorowe kreski dotyczą tylko wymiany oleju czy może jeszcze czegoś innego? Czy olej należy zmienić jak zaświeci się kreska żółta, czy dopiero jak jedna z tych 2 czerwonych na końcu? Jak można skasować to wyświetlanie gdy już dojdzie do czerwonego? Co w ogóle stanie się, jeśli wymienię olej i wszystko będę robił prawidłowo, a nie skasuję tego wskaźnika inspekcji i pozostawię go na czerwonym polu? Z góry dzięki za wszelkie porady;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> od kilku dni jestem posiadaczem BMW 316 (E36) z 1993r. Możecie mi

> napisać o co dokładnie chodzi z tymi kolorowymi kreskami, które

> wyświetlają się pod licznikiem przebiegu całkowitego podczas

> odpalania silnika? Te kolorowe kreski dotyczą tylko wymiany

> oleju czy może jeszcze czegoś innego? Czy olej należy zmienić

> jak zaświeci się kreska żółta, czy dopiero jak jedna z tych 2

> czerwonych na końcu? Jak można skasować to wyświetlanie gdy już

> dojdzie do czerwonego? Co w ogóle stanie się, jeśli wymienię

> olej i wszystko będę robił prawidłowo, a nie skasuję tego

> wskaźnika inspekcji i pozostawię go na czerwonym polu? Z góry

> dzięki za wszelkie porady;)

Jest to sprytne urządzonko informujące właściciela kiedy jego auto chce pojechać do warsztatu zlosnik.gif

Po sksasowaniu wszelkich informacji o przegladzie, po przekręceniu zapłonu powinny zapalić sie wszystkie zielone diody. Z czasem zaczyna sie swiecić ich coraz mniej - co oznacza zbliżający sie przegląd.

Gdy zgasną zielone - zapala sie żółta + komunikat czego auto sobie życzy.

Napis "Oil service" Oznacza przegląd olejowy - czyli wymiana oleju + filtra i podstawowy przegląd.

Napis "inspection" oznacza duży przegląd + oczywiscie wymiana oleju

Gdy obok tego wszystkiego zapali sie symbol zegarka (zielone diody mogą sie swiecić) - to znak że autko życzy sobie nowego płynu hamulcowego.

Pole czerwone oznacza przekroczenie terminu obsługi samochodu. Nie zablokuje to auta - ale warto nie doprowadzać do takiej sytuacji.

Warto też zaznaczyć że wskaźnik obsługi technicznej nie uwzględnia czasu gdy auto stoi z odłączonym akumulatorem.

Ze skasowaniem tych wskazań nie bedzie miał problemu żaden normalny warsztat. Jednak jeżeli chcesz dokonywać przeglądów we własnym zakresie - zobacz w podczepionych wątkach opis kasowania inspekcji ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest to sprytne urządzonko informujące właściciela kiedy jego auto

> chce pojechać do warsztatu

> Po sksasowaniu wszelkich informacji o przegladzie, po przekręceniu

> zapłonu powinny zapalić sie wszystkie zielone diody. Z czasem

> zaczyna sie swiecić ich coraz mniej - co oznacza zbliżający sie

> przegląd.

> Gdy zgasną zielone - zapala sie żółta + komunikat czego auto sobie

> życzy.

> Napis "Oil service" Oznacza przegląd olejowy - czyli wymiana oleju +

> filtra i podstawowy przegląd.

> Napis "inspection" oznacza duży przegląd + oczywiscie wymiana oleju

> Gdy obok tego wszystkiego zapali sie symbol zegarka (zielone diody

> mogą sie swiecić) - to znak że autko życzy sobie nowego płynu

> hamulcowego.

> Pole czerwone oznacza przekroczenie terminu obsługi samochodu. Nie

> zablokuje to auta - ale warto nie doprowadzać do takiej

> sytuacji.

> Warto też zaznaczyć że wskaźnik obsługi technicznej nie uwzględnia

> czasu gdy auto stoi z odłączonym akumulatorem.

> Ze skasowaniem tych wskazań nie bedzie miał problemu żaden normalny

> warsztat. Jednak jeżeli chcesz dokonywać przeglądów we własnym

> zakresie - zobacz w podczepionych wątkach opis kasowania

> inspekcji

Dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Rozumiem, że jeśli ktoś porobi sobie wszystkie niezbędne wymiany okresowe (olej itp.) a zignoruje wskazania tych kolorowych światełek i nie wykasuje inspekcji to absolutnie nic się nie stanie, tak? Po prostu będą sobie już na stałe świeciły czerwone diody, a auto mimo tego będzie normalnie można używać bez najmniejszych problemów?

I jeszcze jedno pytanie, ponieważ nie zdążyłem sprawdzić;) Czy w moim silniku 1.6 (BMW 316 - E36) jest pasek rozrządu czy może łańcuszek rozrządu? No i co ile tysięcy km producent auta przewiduje jego wymianę? Jeszcze raz z góry dziękuję za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Rozumiem, że jeśli ktoś porobi

> sobie wszystkie niezbędne wymiany okresowe (olej itp.) a

> zignoruje wskazania tych kolorowych światełek i nie wykasuje

> inspekcji to absolutnie nic się nie stanie, tak? Po prostu będą

> sobie już na stałe świeciły czerwone diody, a auto mimo tego

> będzie normalnie można używać bez najmniejszych problemów?

dokładnie tak - ale pytanie brzmi po co tak robić wink.gif

Informacje serwisową mozna skasować we własnym zakresie za pomocą kawałka przewodu i żaróweczki 5W ok.gif

> I jeszcze jedno pytanie, ponieważ nie zdążyłem sprawdzić;) Czy w moim

> silniku 1.6 (BMW 316 - E36) jest pasek rozrządu czy może

> łańcuszek rozrządu? No i co ile tysięcy km producent auta

> przewiduje jego wymianę? Jeszcze raz z góry dziękuję za

> odpowiedzi.

W 1993r występowały dwa silniki M40 i M43 (ten drugi od maja 1993)

Silnik M40 napędzany jest paskiem zębatym, silnik M43 ma już łańcuszek.

M40 wygląda tak

4.png

M43 wygląda tak

1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> symbol zegarka nie oznacza że trzeba wymienić płyn hamulcowy tylko

> oznacza inspekcję roczną...

Mylisz sie

cytat z instrukcj obsługi

"Symbol zegara

Informuje o konieczności wymiany płynu hamulcowego "

Moge zrobić skan (strona 85 instrukcja e39, strona 34 w instrukcji bmw e34)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> Witam,

> od kilku dni jestem posiadaczem BMW 316 (E36) z 1993r. Możecie mi

> napisać o co dokładnie chodzi z tymi kolorowymi kreskami, które

> wyświetlają się pod licznikiem przebiegu całkowitego podczas

> odpalania silnika? Te kolorowe kreski dotyczą tylko wymiany

> oleju czy może jeszcze czegoś innego? Czy olej należy zmienić

> jak zaświeci się kreska żółta, czy dopiero jak jedna z tych 2

> czerwonych na końcu? Jak można skasować to wyświetlanie gdy już

> dojdzie do czerwonego? Co w ogóle stanie się, jeśli wymienię

> olej i wszystko będę robił prawidłowo, a nie skasuję tego

> wskaźnika inspekcji i pozostawię go na czerwonym polu? Z góry

> dzięki za wszelkie porady;

Może to wam troszke pomoze. Grafika w załączniku !!!!!

276656152-inspekcjaBMW.doc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

witam w moim autku nie idzie skasowac inspekcji <silnik M40> mad.giftzn sksuje ja tak jak zawsze i nie pomaga oswiecaja sie zielone lampki i za chwile wskakuje znowu na czerwono po przejechaniu paru metrow lub jak wylacze zaplon na pare minut moze jakies pomysly !?!?!?! Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.