Skocz do zawartości

Yaris I - praktyczne pytania o montaż centralnego zamka


Bobb

Rekomendowane odpowiedzi

Na początku witam serdecznie w skośnookiej części Autokącika, gdyż od kilku dni jestem szczęśliwym posiadaczem Yarka 2000r w wersji japońskiej. Pewnie nie kupiłbym tego samochodu z racji wieku, ale kupiony od kolegi z pracy, znam więc jego historię i niezawodność (znamy się mniej więcej tyle co ma auto), a i cena była baaardzo przystępna.

No ale dosyć chwalenia się :-)

Jako że jest to wersja podstawowa to chciałem dorzucić centralny zamek i mam od razu kilka pytań (a opcja "szukaj" nie odpowiedziała na nie):

1) na znanym serwisie aukcyjnym jest tego od metra i trochę, polećcie coś co sami macie i śmiało możecie polecić lub podpowiedzcie co omijać szerokim łukiem. W sumie już za 30-40 zł można kupić komplet, więc podejrzanie tanio, choć z drugiej strony to dobrze że tanio ;-)

2) mam wersję 3 drzwiową - jak rozwiązaliście u siebie sterowanie zamkiem bagażnika, czy podłączacie siłownik "slave" równolegle do instalacji, czy wykorzystujecie osobny kanał sterownika do sterowania bagażnikiem - jeśli tak, to jak to zrealizować skoro na tym dodatkowym kanale leci tylko impuls (+ lub -), który nie wystarczy do sterowania siłownikiem.

3) jako że w drzwiach nie mam wiązki, więc zamiast typowej harmonijki mam zaślepki. Chciałem kupić takie coś w ASO, ale pan mi powiedział że same gumy nie są dostępne, tylko w komplecie z kablami - mało nie dostałem zawału jak pan wspomniał coś o kwocie 500 PLN ++ Czy można takie coś dostać gdzieś u rzemieślnika? Na jednym ze szrotów pan zażyczył sobie więcej niż za zamek centralny ;-) Ewentualnie czy taki przepust nie będzie pasował?

Będę wdzięczny za wszelkie uwagi i podpowiedzi :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kluczykiem w drzwiach po stronie kierowcy nie zamkniesz całego auta?

Niestety nie :-(

Gdybym miał centralny to tak by to działało - zamykasz kluczykiem od kierowcy i zamykają się drzwi pasażera, ale niestety mam gołą wersję (bez CZ, el. szyb i nawet głośników - nie ma na nie miejsca w boczkach), dlatego chcę sam dołożyć siłowniki i całą instalację. Pytanie tylko co kupić żeby nie sprawiało problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na początku witam serdecznie w skośnookiej części Autokącika, gdyż od kilku dni jestem szczęśliwym

> posiadaczem Yarka 2000r w wersji japońskiej. Pewnie nie kupiłbym tego samochodu z racji wieku,

> ale kupiony od kolegi z pracy, znam więc jego historię i niezawodność (znamy się mniej więcej

> tyle co ma auto), a i cena była baaardzo przystępna.

> No ale dosyć chwalenia się :-)

> Jako że jest to wersja podstawowa to chciałem dorzucić centralny zamek i mam od razu kilka pytań (a

> opcja "szukaj" nie odpowiedziała na nie):

> 1) na znanym serwisie aukcyjnym jest tego od metra i trochę, polećcie coś co sami macie i śmiało

> możecie polecić lub podpowiedzcie co omijać szerokim łukiem. W sumie już za 30-40 zł można

> kupić komplet, więc podejrzanie tanio, choć z drugiej strony to dobrze że tanio ;-)

> 2) mam wersję 3 drzwiową - jak rozwiązaliście u siebie sterowanie zamkiem bagażnika, czy

> podłączacie siłownik "slave" równolegle do instalacji, czy wykorzystujecie osobny kanał

> sterownika do sterowania bagażnikiem - jeśli tak, to jak to zrealizować skoro na tym

> dodatkowym kanale leci tylko impuls (+ lub -), który nie wystarczy do sterowania siłownikiem.

> 3) jako że w drzwiach nie mam wiązki, więc zamiast typowej harmonijki mam zaślepki. Chciałem kupić

> takie coś w ASO, ale pan mi powiedział że same gumy nie są dostępne, tylko w komplecie z

> kablami - mało nie dostałem zawału jak pan wspomniał coś o kwocie 500 PLN ++ Czy można takie

> coś dostać gdzieś u rzemieślnika? Na jednym ze szrotów pan zażyczył sobie więcej niż za zamek

> centralny ;-) Ewentualnie czy taki przepust nie będzie pasował?

> Będę wdzięczny za wszelkie uwagi i podpowiedzi :-)

Ja tez mam 3-drzwiowego Yarka, też z pewnych rąk smile.gif

W drzwiach nie wiem jaki jest centralny, bo już był, ale chyba dołożony uniwersalny.

Ja montowałem trzeci siłownik w klapie - normalny slave, podłączyć można bez problemu, jedynie trzeba siłownik odpowiednio zamontować. Bez sensu go podpinać do osobnego kanału, jak masz otwarty zamek centralny, to naciskając przycisk na klapie się otwiera, jak masz zamknięty - to nie smile.gif

Ja do mojego montowałem jeszcze elektryczne szyby, wspomaganie kierownicy i parrota CK3100 smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u siebie dokładałem jedynie uniwersalny sterownik z pilotem.

Patrząc po używanych siłownikach na all, to chyba celowałbym też w jakieś uniwersalne siłowniki, bo cena uzywanych ori jest niewiele wyższa niż całe drzwi spineyes.gif

Pytanie do drugiego kolegi:

Jak cenowo wyszło dołożenie wspomagania?

dożo roboty?

francuz czy japończyk?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja do mojego montowałem jeszcze elektryczne szyby, wspomaganie kierownicy i parrota CK3100

Ja wspomaganie już mam (hydrauliczne), ale ciekawi mnie opcja el. szyb, bo widziałem na aledrogo mechanizm kpl. za 25 zł, pytanie tylko czy dużo zabawy jest z elektryką, sam to robiłeś?

Chooper - dlatego pytam o to jaki typ siłowników / sterownika kupić, bo oryginałów nie ma sensu.

A przelotkę razem z wiązką już zamówiłem na jednym ze szrotów - czekan na przesyłkę, choć 40 zł to w porównaniu do kpl. cz to dosyć drogo, ale cóż. Mam nadzieję że mnie śnieg nie zasypie i dam rade to podłączyć bez garażu smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sterownik dałem BX-30 klik

5 lat chodzi bezobsługowo

1x tylko wymieniałem baterię w pilocie.

zbiera z przyzwoitej odległości

jedynie ma dość długi (ok3 s) lag między zamknięciem a otwarciem

w temacie samych siłowników nic polecić nie mogę.

Zadzwoń jeszcze do Japan-car w Łodzi na Gerberową, może coś mają jeszcze ORI na stanie.

tel. 42 671 54 44

tel. 42 671 54 45

tel. kom. 501 429 792

tel. kom. 501 429 847

tel. kom. 602 262 653

kontakt 7-22 h

tel. kom. 604 560 00

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sterownik dałem BX-30 klik

> 5 lat chodzi bezobsługowo

> 1x tylko wymieniałem baterię w pilocie.

> zbiera z przyzwoitej odległości

> jedynie ma dość długi (ok3 s) lag między zamknięciem a otwarciem

Dzięki za konkretny model - o to mi chodziło :-) Co to znaczy że ma opóźnienia między zamknięciem a otwarciem?

Sam montowałeś?

A siłowniki masz z tej hurtowni której namiary podałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzięki za konkretny model - o to mi chodziło :-) Co to znaczy że ma opóźnienia między zamknięciem a

> otwarciem?

> Sam montowałeś?

> A siłowniki masz z tej hurtowni której namiary podałeś?

przy otwarciu podaje pojedyńczy impuls a przy zamknięciu podwójny (przekaźnik cyka dwa razy - co wydłuża reakcję)

operację otwórz -> zamknij można bardzo szybko wykonać

operacja zamknij -> otwórz w moim odczuciu trwa ok 2s dłużej.

sterownik dałem pod deską rozdzielczą po lewej stronie od kierownicy (demontowałem konsolę).

Z tamtego miejsca jest blisko do wszystkich potrzebnych przewódów (+, -, oraz wiązki zamka drzwi i kierunkowskazów).

Wiązkę zamka w drzwiach łatwo złapać w okolicach lewej nogi (pod deską), wiązka kierunkowskazów idzie wzdłuż progu.

Siłowniki miałem już założone (nawet nie wiem czy fabrycznie, bo np elektryczne szyby wiem, że dealer dokładał) - master po stronie kierowcy.

W osobne zamykanie/otwieranie bagażnika już mi się nie chciało bawić.

Podstawowe założenie spełnione zamyka i otwiera auto z dystansu smile.gif

Namiar dałem, bo mieli sporo yarisów z UK, a kilka gratów u nich udało mi się w dobrej cenie kupić (nie jest to regułą)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sterownik dałem pod deską rozdzielczą po lewej stronie od kierownicy (demontowałem konsolę).

> Z tamtego miejsca jest blisko do wszystkich potrzebnych przewódów (+, -, oraz wiązki zamka drzwi i

> kierunkowskazów).

Dzięki za wyjaśnienie :-) Niestety jak już wspomniałem mam gołą wersję, więc nie znajdę wiązki zamka drzwi mad.gif - muszę najpierw poprowadzić okablowanie.

Mam 2 pytania:

1) w jaki sposób zdemontować konsolę? Czy chodzi o tę górną część, czy o tę pod kierownicą?

2) po jej zdemontowaniu masz łatwy dostęp do skrzynki bezpiecznikowej i tam wpinasz się do +12V, ACC, masy itd. Pamiętasz może kolory przewodów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzięki za wyjaśnienie :-) Niestety jak już wspomniałem mam gołą wersję, więc nie znajdę wiązki

> zamka drzwi - muszę najpierw poprowadzić okablowanie.

> Mam 2 pytania:

> 1) w jaki sposób zdemontować konsolę? Czy chodzi o tę górną część, czy o tę pod kierownicą?

> 2) po jej zdemontowaniu masz łatwy dostęp do skrzynki bezpiecznikowej i tam wpinasz się do +12V,

> ACC, masy itd. Pamiętasz może kolory przewodów?

nawet instalacji fabrycznej nie ma? ehhh

z ciekawości poszukaj czy może jednak jest instalacja od lusterek el. (w okolicach trójkącików w drzwiach) - miałbyś niemalże gotową instalację a kostki lusterek schodzą sie normalnie w okolicach regulacji podświetlenia i nachylenia reflektorów.

konsolę zdejmowałem górę - jeśli byś potrzebował

Najpierw zdejmuje się środkowy panel (zdejmujesz pokrętła nawiewu, pod którymi znajdują się dwie śrubki, po odkręceniu chwytasz mocno górną część środkowego panelu i ciągniesz do siebie - wyskoczy z zatrzasków)

Napewno śruby masz jeszcze w kieszeniach za głośnikami na podszybiu. Górna konsola i dolna spięte są zatrzaskami (po lewej stronie za kierwnicą są chyba 3, po prawej pod skrytką zamiast airbag są chyba 4

+ kradłem ze stacyjki (chyba dochodzący czerwony)

- z obudowy

kierunkowskazy z lewego progu poprzez diody wpiąłem się we wiązkę lewego i prawego

zielono-żółty - prawy kierunek;

zielono-niebieski - lewy kierunek

(można z włącznika awaryjnych się wpinać ale musisz dać przekaźnik)

pozostałe 6 przewodów centralki zgodnie z instrukcją czyli do siłowników masy i +.

instrukcja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> u siebie dokładałem jedynie uniwersalny sterownik z pilotem.

> Patrząc po używanych siłownikach na all, to chyba celowałbym też w jakieś uniwersalne siłowniki, bo

> cena uzywanych ori jest niewiele wyższa niż całe drzwi

> Pytanie do drugiego kolegi:

> Jak cenowo wyszło dołożenie wspomagania?

> dożo roboty?

> francuz czy japończyk?

około 750 zł, francuz. Japończyki mają hydrauliczne wspomaganie, francuzy elektryczne. Można taniej kupując z anglika i przerabiając, ale ja się bałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja wspomaganie już mam (hydrauliczne), ale ciekawi mnie opcja el. szyb, bo widziałem na aledrogo

> mechanizm kpl. za 25 zł, pytanie tylko czy dużo zabawy jest z elektryką, sam to robiłeś?

Sam robiłem, ale miałem podnośniki oryginalne do Yarisa. Najpierw kupiłem złe, do japończyka właśnie i nie pasowały, potem do francuza i montaż bezproblemowy. Za to z tymi od japończyka się długo bujałem, zanim udało mi się je sprzedać - zresztą ze sporą stratą.

Do tego kupowałem boczki drzwiowe i komplet przycisków sterujących - te były chyba najdroższe. Ale jest jak w oryginale - na prawych drzwiach jedna szyba, na kierowcy dwie szyby, wyłącznik do blokowania prawej i przełącznik do zamykania i otwierania centralnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.