jmt Napisano 16 Marca 2006 Udostępnij Napisano 16 Marca 2006 Mam pytanko do stilomaniaków. Muszę do swojego autka kupić nowe oponki letnie. Wybór jest duży. Ale zastanawiam się czy wybrać z bieżnikiem kierunkowym, czy tradycyjnym. Z kierunkowymi nie miałem nigdy nic wspólnego.Dlatego proszę o opinie i ewentualne typy modeli. (zostanę prawdopodobnie przy oryginalnym rozmiarze 195/65/15) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rklimek Napisano 16 Marca 2006 Udostępnij Napisano 16 Marca 2006 Ja jeżdzę na Eagle F1 GSD3 ... dobre odprowadzanie wody ... POLECAM Ew dobra oponka to TOYO PROXES TSR1 Kwestia ile chesz wydać.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zwolak Napisano 16 Marca 2006 Udostępnij Napisano 16 Marca 2006 > Ja jeżdzę na Eagle F1 GSD3 ... dobre odprowadzanie wody ... POLECAM > Ew dobra oponka to TOYO PROXES TSR1 Ale one nie występują w 195/65 R15 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rklimek Napisano 16 Marca 2006 Udostępnij Napisano 16 Marca 2006 > Ale one nie występują w 195/65 R15 Racja .. ale moze ktos sie zdecyduje na cos innego niz 65 profil .... Jak dla mnie bez sensu za wysokie ..... A jaki ktos ma silnik .... bo nie widze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rklimek Napisano 16 Marca 2006 Udostępnij Napisano 16 Marca 2006 No dobra ... widze z silnikiem 1.2 ... to nie ma sensu ... ale autko odrazu inaczej wyglada na alusach i niskim profilu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zwolak Napisano 16 Marca 2006 Udostępnij Napisano 16 Marca 2006 > Mam pytanko do stilomaniaków. Muszę do swojego autka kupić nowe oponki letnie. Wybór jest duży. A ja się spytam przewrotnie. Jakie oponki miałeś do tej pory? Byłeś z nich zadowolony? Jeśli tak, to nie kombinuj i kupuj takie same - będziesz miał przynajmniej identyczne z zapasowym. > Ale zastanawiam się czy wybrać z bieżnikiem kierunkowym, czy tradycyjnym. Z kierunkowymi nie miałem nigdy nic wspólnego. Ja osobiście preferuję bieżniki zwykłe. A to dlatego, że łatwo jest wtedy przekładać całe koła między stronami. Ma to niebagatelne znaczenie, gdy masz oponę kierunkową na "zapasie". Bo w przypadku złapania kapcia i zmiany koła, "zapas" z jednej strony kręciłby się prawidłowo, a z drugiej strony pod prąd. > Dlatego proszę o opinie i ewentualne typy modeli. (zostanę prawdopodobnie przy oryginalnym rozmiarze 195/65/15) Z rozmiarem nic nie kombinuj , bo tylko do takiego rozmiaru zostało stilo homologowane. Piszę oczywiście o średnicy 15 cali. Przy innym profilu w razie stłuczki możesz mieć nieprzyjemności z ubezpieczycielem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarCo Napisano 16 Marca 2006 Udostępnij Napisano 16 Marca 2006 . Bo w > przypadku złapania kapcia i zmiany koła, "zapas" z jednej strony > kręciłby się prawidłowo, a z drugiej strony pod prąd. no chyba ze sie ma dojazdowke ja preferuje kierunkowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jmt Napisano 16 Marca 2006 Autor Udostępnij Napisano 16 Marca 2006 > A ja się spytam przewrotnie. Jakie oponki miałeś do tej pory? Byłeś > z nich zadowolony? Jeśli tak, to nie kombinuj i kupuj takie same > - będziesz miał przynajmniej identyczne z zapasowym. Kupiłem stilaczka na zimówkach. Niestety poprzedni właściciel nie dał mi letnich. W zapasie mam Firestone F590. Ale dowiedziłem się, że ten model już nie jest produkowany. Można czasami kupić pozostałości z magazynów. Więc wracam do punktu wyjścia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fantoma Napisano 16 Marca 2006 Udostępnij Napisano 16 Marca 2006 > Kupiłem stilaczka na zimówkach. Niestety poprzedni właściciel nie dał > mi letnich. W zapasie mam Firestone F590. Ale dowiedziłem się, > że ten model już nie jest produkowany. Można czasami kupić > pozostałości z magazynów. Więc wracam do punktu wyjścia. I na szczęście że tego Firestona już nie robią bo do reweli to mu daleko. Bierz nokian NRHi to jesst fantastyczna oponka. Ze dwa lata temu testy powygrywała Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
augan Napisano 16 Marca 2006 Udostępnij Napisano 16 Marca 2006 Test z marca 2005 r. Może niedługo ukaże sie nowy, ale kiedy to Osobiście bym zwrócił uwagę na toczenie po "mokrym" czyli "Nass", bo na nawierzchni suchej kazda opona sobie radzi. Gorzej jest jak deszcz spadnie Drugim elementem na który ja zwracam uwagę, to hałas jaki powoduje opona w wyniku toczenia się, czyli"aussenger ausch". Fajnie jest jak cichutko przemieszcza sie autko, jest cicho wew. auta i przyjemnie sie słucha włączonej muzyczki lub prowadzi sie komfortowo dialog z pasazerem Zwracam uwagę na fakt, że czym mniej pkt. tym lepsza ocena !!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fantoma Napisano 16 Marca 2006 Udostępnij Napisano 16 Marca 2006 No popatrz teraz mnie zaskoczyłeś ja mam pirelli p6 założone fabrycznie przez Fiata wychodzi że są super co jest srednio zgodne z popularną opinią że producenci fabrycznie zakładają średniej jakości opony ze względu na cięcie kosztów. Niestety nie zdąrzyłem ich jeszcze sprawdzic zrobię to twego lata to podwieszę opinię Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
organik Napisano 16 Marca 2006 Udostępnij Napisano 16 Marca 2006 > Test z marca 2005 r. Może niedługo ukaże sie nowy, ale kiedy to > Osobiście bym zwrócił uwagę na toczenie po "mokrym" czyli "trocken", > bo na nawierzchni suchej kazda opona sobie radzi. Gorzej jest > jak deszcz spadnie Drugim elementem na który ja zwracam uwagę, > to hałas jaki powoduje opona w wyniku toczenia się, > czyli"aussenger ausch". Fajnie jest jak cichutko przemieszcza > sie autko, jest cicho wew. auta i przyjemnie sie słucha > włączonej muzyczki lub prowadzi sie komfortowo dialog z > pasazerem > Zwracam uwagę na fakt, że czym mniej pkt. tym lepsza ocena !!! CHŁOPIE - TROCKEN to SUCHY, a NASE to mokry M Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fantoma Napisano 16 Marca 2006 Udostępnij Napisano 16 Marca 2006 > CHŁOPIE - TROCKEN to SUCHY, a NASE to mokry > M Chłopie nase to znaczy nase i niczyje inne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zwolak Napisano 17 Marca 2006 Udostępnij Napisano 17 Marca 2006 > CHŁOPIE - TROCKEN to SUCHY, a NASE to mokry Ciekawe, że na obrazku jest prawidłowo napisane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cbtr Napisano 17 Marca 2006 Udostępnij Napisano 17 Marca 2006 A ja sobie jezdze na oponach Kleber Protectis. Rozmiar 15` Super oponki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kukcio Napisano 17 Marca 2006 Udostępnij Napisano 17 Marca 2006 Miałem przez dwa miesiące fabryczne F-590 do wymiany na zimówki. Na wiosnę już ich nie założyłem. Jak na moje odczucia to były za głośne. Kupiłem sobie nowość Goodyear Excellence oczywiście 15". Moje wrażenia z ich zachowania w eksploatacji są bardzo pozytywne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
augan Napisano 17 Marca 2006 Udostępnij Napisano 17 Marca 2006 > CHŁOPIE - TROCKEN to SUCHY, a NASE to mokry Ups ... co ja bym bez Ciebie zrobił. Już poprawiłem, a chochlika sprałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
augan Napisano 17 Marca 2006 Udostępnij Napisano 17 Marca 2006 > Miałem przez dwa miesiące fabryczne F-590 do wymiany na zimówki. Na > wiosnę już ich nie założyłem. Jak na moje odczucia to były za > głośne. Jeżdżę na nich - oczywiście w lecie. Też je wymienię, ale jak je zjeżdżę do tego stopnia, że mi ich szkoda nie bedzie Głosne to one wg mnie nie są, ale na pewno są bardzo niebezpieczne na mokrym. Po deszczu strasznie uważam na zakrętach i przy hamowaniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oskar 16v Napisano 18 Marca 2006 Udostępnij Napisano 18 Marca 2006 > Ja jeżdzę na Eagle F1 GSD3 ... dobre odprowadzanie wody ... POLECAM Eee tam Ja mam Goodyear HydraGrip i tam to dopiero jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TMW Napisano 18 Marca 2006 Udostępnij Napisano 18 Marca 2006 > Ja jeżdzę na Eagle F1 GSD3 ... dobre odprowadzanie Jak wypadaja pod wzgledem halasu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fantoma Napisano 18 Marca 2006 Udostępnij Napisano 18 Marca 2006 > Jeżdżę na nich - oczywiście w lecie. Też je wymienię, ale jak je > zjeżdżę do tego stopnia, że mi ich szkoda nie bedzie > Głosne to one wg mnie nie są, ale na pewno są bardzo niebezpieczne na > mokrym. Po deszczu strasznie uważam na zakrętach i przy > hamowaniu te opony to dramat miałem takie w bravie koszmar kord sie od wewnatrz powybrzuszał głośne i sliskie - brrrr nigdy wiecej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brevis Napisano 18 Marca 2006 Udostępnij Napisano 18 Marca 2006 dobry link ze pozbieranymi testami http://www.e-pneu.cz/testy_pneu.php?PHPSESSID=UWWLsqnYspMky7V-b%2CYxG2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
augan Napisano 18 Marca 2006 Udostępnij Napisano 18 Marca 2006 > te opony to dramat miałem takie w bravie koszmar kord sie od wewnatrz > powybrzuszał głośne i sliskie - brrrr nigdy wiecej Przejechałem już na nich okolo 24 - 30 kkm i nie stwierdziłem zadnych wybrzuszeń, a mają ponad 3 lata. Specjalnie byłem w piwnicy przed chwilą, aby sprawdzić czy są jakieś wybrzuszenia. Nic nie wymacałem ani nie wypatrzyłem. Jedyne moje zastrzeżenie to, że się ślizgają na mokrym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 19 Marca 2006 Udostępnij Napisano 19 Marca 2006 Sporo informacji i opinii użytkowników oraz sklep z oponami można znaleźć pod tymi adresami: http://www.opony.com/ i http://www.opony.com.pl/ Pozdrawiam Bartek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kasiajaros Napisano 21 Marca 2006 Udostępnij Napisano 21 Marca 2006 a ja chce zasiegnac waszej opini na temat mąż swoje a ja się muszę dowiedzieć od was:) chodzi o wymiane opon zimowych na letnie, mój mąż sam wymienia opony i mówi że szkoda kasy wydawać na wymianę w warsztacie, mówi że raz na 2-3 lata wymienia w warsztacie i wtedy ustawiaja mu zbierzność itp. i mówi żebym nie jechała do warsztatu bo mi wymieni. i teraz pytanie czy to jest prawidłowy tok myślenia mojego męża? podczas zakupu auta , autko było na letnich oponkach , zakupiłam zimowe i w warsztacie mi wymienili. czy teraz podczas wymiany na letnie oprócz wymiany opon oni coś jeszcze ustawiają? np zbierzność, geometrię czy jak to tam się nazywa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarCo Napisano 21 Marca 2006 Udostępnij Napisano 21 Marca 2006 > a ja chce zasiegnac waszej jezeli opony sa razem z felgami to znaczy np. opony zimowe na felgach stalowych a letnie na alumach !to mozna zalozyc bezproblemowo w swoim zakresie chociarz co jakis czas przydaje sie przy zmianie z zimowych na letnie wywazenie!natomiast jezeli masz dwa komplety opon i jeden kompl.kol to przy kazdej zmianie trzeba kola wywazyc!!!! jezeli chodzi o geometrie to ras na jakis czas wystarczy ,chyba ze zauwazysz ze opony sie nierownomiernie zuzywaja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kasiajaros Napisano 21 Marca 2006 Udostępnij Napisano 21 Marca 2006 > jezeli opony sa razem z felgami to znaczy np. opony zimowe na > felgach stalowych a letnie na alumach !to mozna zalozyc > bezproblemowo w swoim zakresie chociarz co jakis czas przydaje > sie przy zmianie z zimowych na letnie wywazenie!natomiast jezeli > masz dwa komplety opon i jeden kompl.kol to przy kazdej zmianie > trzeba kola wywazyc!!!! jezeli chodzi o geometrie to ras na > jakis czas wystarczy ,chyba ze zauwazysz ze opony sie > nierownomiernie zuzywaja no mam letnie na alumach a zimowe na stalowych, czyli ma się rozumiec bezproblemowo można wykonać złożenie w własnym zakresie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 21 Marca 2006 Udostępnij Napisano 21 Marca 2006 > no mam letnie na alumach a zimowe na stalowych, czyli ma się rozumiec > bezproblemowo można wykonać złożenie w własnym zakresie załozyc tak, ale moze przydałoby sie chociaz wywazyc alusy przed sezonem, szczególnie jak od kupna samochodu jeszcze tego nie robiłaś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarCo Napisano 21 Marca 2006 Udostępnij Napisano 21 Marca 2006 > jezeli opony sa razem z felgami to znaczy np. opony zimowe na > felgach stalowych a letnie na alumach !to mozna zalozyc > bezproblemowo w swoim zakresie chociarz co jakis czas przydaje > sie przy zmianie z zimowych na letnie wywazyc! napisalem ci ze co jakis czas a z twojego postu wynika ze jeszcze nie wywazalas !tak wiec zmien i podjedz do jakiegos warsztatu na wywazenie ! to nie maluszek tylko duze auto z mocnym silnikiem !!dla wlasnego bezpieczenstwa !!pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lachal Napisano 22 Marca 2006 Udostępnij Napisano 22 Marca 2006 Wyważyć by się przydało. Tak samo jak na jesieni przed założeniem zimówek. A geometria przy przekładce kół nie jest konieczna. Wypada sprawdzić geometrię przy wymianie elementów zawieszenia lub raz na jakiś czas. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duke Napisano 22 Marca 2006 Udostępnij Napisano 22 Marca 2006 kola sie powinno przed zalozeniem wywazyc, nie musi ich przykrecac warsztat ale wywazenie warto zrobic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.