Skocz do zawartości

Opony


jmt

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanko do stilomaniaków. Muszę do swojego autka kupić nowe oponki letnie. Wybór jest duży. Ale zastanawiam się czy wybrać z bieżnikiem kierunkowym, czy tradycyjnym. Z kierunkowymi nie miałem nigdy nic wspólnego.Dlatego proszę o opinie i ewentualne typy modeli. (zostanę prawdopodobnie przy oryginalnym rozmiarze 195/65/15)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam pytanko do stilomaniaków. Muszę do swojego autka kupić nowe oponki letnie. Wybór jest duży.

A ja się spytam przewrotnie. zlosnik.gif Jakie oponki miałeś do tej pory? Byłeś z nich zadowolony? Jeśli tak, to nie kombinuj i kupuj takie same - będziesz miał przynajmniej identyczne z zapasowym. wink.gif

> Ale zastanawiam się czy wybrać z bieżnikiem kierunkowym, czy tradycyjnym. Z kierunkowymi nie miałem nigdy nic wspólnego.

Ja osobiście preferuję bieżniki zwykłe. A to dlatego, że łatwo jest wtedy przekładać całe koła między stronami. Ma to niebagatelne znaczenie, gdy masz oponę kierunkową na "zapasie". Bo w przypadku złapania kapcia i zmiany koła, "zapas" z jednej strony kręciłby się prawidłowo, a z drugiej strony pod prąd. crazy.gif

> Dlatego proszę o opinie i ewentualne typy modeli. (zostanę prawdopodobnie przy oryginalnym rozmiarze 195/65/15)

Z rozmiarem nic nie kombinuj nono.gif, bo tylko do takiego rozmiaru zostało stilo homologowane. Piszę oczywiście o średnicy 15 cali. Przy innym profilu w razie stłuczki możesz mieć nieprzyjemności z ubezpieczycielem. frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. Bo w

> przypadku złapania kapcia i zmiany koła, "zapas" z jednej strony

> kręciłby się prawidłowo, a z drugiej strony pod prąd.

zakrecony.gifno chyba ze sie ma dojazdowke yay.gif ja preferuje kierunkowe waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ja się spytam przewrotnie. Jakie oponki miałeś do tej pory? Byłeś

> z nich zadowolony? Jeśli tak, to nie kombinuj i kupuj takie same

> - będziesz miał przynajmniej identyczne z zapasowym.

Kupiłem stilaczka na zimówkach. Niestety poprzedni właściciel nie dał mi letnich. W zapasie mam Firestone F590. Ale dowiedziłem się, że ten model już nie jest produkowany. Można czasami kupić pozostałości z magazynów. Więc wracam do punktu wyjścia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kupiłem stilaczka na zimówkach. Niestety poprzedni właściciel nie dał

> mi letnich. W zapasie mam Firestone F590. Ale dowiedziłem się,

> że ten model już nie jest produkowany. Można czasami kupić

> pozostałości z magazynów. Więc wracam do punktu wyjścia.

I na szczęście że tego Firestona już nie robią bo do reweli to mu daleko. Bierz nokian NRHi to jesst fantastyczna oponka. Ze dwa lata temu testy powygrywała

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Test z marca 2005 r. Może niedługo ukaże sie nowy, ale kiedy to niewiem.gif

testoponletnich27ta.jpg

Osobiście bym zwrócił uwagę na toczenie po "mokrym" czyli "Nass", bo na nawierzchni suchej kazda opona sobie radzi. Gorzej jest jak deszcz spadnie oslabiony.gif Drugim elementem na który ja zwracam uwagę, to hałas jaki powoduje opona w wyniku toczenia się, czyli"aussenger ausch". Fajnie jest jak cichutko przemieszcza sie autko, jest cicho wew. auta i przyjemnie sie słucha włączonej muzyczki lub prowadzi sie komfortowo dialog z pasazerem ok.gif

Zwracam uwagę na fakt, że czym mniej pkt. tym lepsza ocena !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No popatrz teraz mnie zaskoczyłeś ja mam pirelli p6 założone fabrycznie przez Fiata wychodzi że są super co jest srednio zgodne z popularną opinią że producenci fabrycznie zakładają średniej jakości opony ze względu na cięcie kosztów. Niestety nie zdąrzyłem ich jeszcze sprawdzic zrobię to twego lata to podwieszę opinię

skromny.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Test z marca 2005 r. Może niedługo ukaże sie nowy, ale kiedy to

> Osobiście bym zwrócił uwagę na toczenie po "mokrym" czyli "trocken",

> bo na nawierzchni suchej kazda opona sobie radzi. Gorzej jest

> jak deszcz spadnie Drugim elementem na który ja zwracam uwagę,

> to hałas jaki powoduje opona w wyniku toczenia się,

> czyli"aussenger ausch". Fajnie jest jak cichutko przemieszcza

> sie autko, jest cicho wew. auta i przyjemnie sie słucha

> włączonej muzyczki lub prowadzi sie komfortowo dialog z

> pasazerem

> Zwracam uwagę na fakt, że czym mniej pkt. tym lepsza ocena !!!

CHŁOPIE - TROCKEN to SUCHY, a NASE to mokry

M

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem przez dwa miesiące fabryczne F-590 do wymiany na zimówki. Na wiosnę już ich nie założyłem. Jak na moje odczucia to były za głośne. Kupiłem sobie nowość Goodyear Excellence oczywiście 15". Moje wrażenia z ich zachowania w eksploatacji są bardzo pozytywne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miałem przez dwa miesiące fabryczne F-590 do wymiany na zimówki. Na

> wiosnę już ich nie założyłem. Jak na moje odczucia to były za

> głośne.

Jeżdżę na nich - oczywiście w lecie. Też je wymienię, ale jak je zjeżdżę do tego stopnia, że mi ich szkoda nie bedzie smile.gif

Głosne to one wg mnie nie są, ale na pewno są bardzo niebezpieczne na mokrym. Po deszczu strasznie uważam na zakrętach i przy hamowaniu no.gif

firestoneopis12ej.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżdżę na nich - oczywiście w lecie. Też je wymienię, ale jak je

> zjeżdżę do tego stopnia, że mi ich szkoda nie bedzie

> Głosne to one wg mnie nie są, ale na pewno są bardzo niebezpieczne na

> mokrym. Po deszczu strasznie uważam na zakrętach i przy

> hamowaniu

te opony to dramat miałem takie w bravie koszmar kord sie od wewnatrz powybrzuszał głośne i sliskie - brrrr nigdy wiecej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> te opony to dramat miałem takie w bravie koszmar kord sie od wewnatrz

> powybrzuszał głośne i sliskie - brrrr nigdy wiecej

Przejechałem już na nich okolo 24 - 30 kkm i nie stwierdziłem zadnych wybrzuszeń, a mają ponad 3 lata. Specjalnie byłem w piwnicy przed chwilą, aby sprawdzić czy są jakieś wybrzuszenia. Nic nie wymacałem ani nie wypatrzyłem. Jedyne moje zastrzeżenie to, że się ślizgają na mokrym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja chce zasiegnac waszej opini na temat mąż swoje a ja się muszę dowiedzieć od was:)

chodzi o wymiane opon zimowych na letnie, mój mąż sam wymienia opony i mówi że szkoda kasy wydawać na wymianę w warsztacie, mówi że raz na 2-3 lata wymienia w warsztacie i wtedy ustawiaja mu zbierzność itp. i mówi żebym nie jechała do warsztatu bo mi wymieni.

i teraz pytanie czy to jest prawidłowy tok myślenia mojego męża?

podczas zakupu auta , autko było na letnich oponkach , zakupiłam zimowe i w warsztacie mi wymienili. czy teraz podczas wymiany na letnie oprócz wymiany opon oni coś jeszcze ustawiają? np zbierzność, geometrię czy jak to tam się nazywa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a ja chce zasiegnac waszej

waytogo.gifjezeli opony sa razem z felgami to znaczy np. opony zimowe na felgach stalowych a letnie na alumach !to mozna zalozyc bezproblemowo w swoim zakresie chociarz co jakis czas przydaje sie przy zmianie z zimowych na letnie wywazenie!natomiast jezeli masz dwa komplety opon i jeden kompl.kol to przy kazdej zmianie trzeba kola wywazyc!!!! jezeli chodzi o geometrie to ras na jakis czas wystarczy ,chyba ze zauwazysz ze opony sie nierownomiernie zuzywaja waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jezeli opony sa razem z felgami to znaczy np. opony zimowe na

> felgach stalowych a letnie na alumach !to mozna zalozyc

> bezproblemowo w swoim zakresie chociarz co jakis czas przydaje

> sie przy zmianie z zimowych na letnie wywazenie!natomiast jezeli

> masz dwa komplety opon i jeden kompl.kol to przy kazdej zmianie

> trzeba kola wywazyc!!!! jezeli chodzi o geometrie to ras na

> jakis czas wystarczy ,chyba ze zauwazysz ze opony sie

> nierownomiernie zuzywaja

no mam letnie na alumach a zimowe na stalowych, czyli ma się rozumiec bezproblemowo można wykonać złożenie w własnym zakresie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no mam letnie na alumach a zimowe na stalowych, czyli ma się rozumiec

> bezproblemowo można wykonać złożenie w własnym zakresie

załozyc tak, ale moze przydałoby sie chociaz wywazyc alusy przed sezonem, szczególnie jak od kupna samochodu jeszcze tego nie robiłaś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jezeli opony sa razem z felgami to znaczy np. opony zimowe na

> felgach stalowych a letnie na alumach !to mozna zalozyc

> bezproblemowo w swoim zakresie chociarz co jakis czas przydaje

> sie przy zmianie z zimowych na letnie wywazyc!

nono.gifnapisalem ci ze co jakis czas a z twojego postu wynika ze jeszcze nie wywazalas !tak wiec zmien i podjedz do jakiegos warsztatu na wywazenie ! to nie maluszek tylko duze auto z mocnym silnikiem !!dla wlasnego bezpieczenstwa !!pozdrawiam 30.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyważyć by się przydało. Tak samo jak na jesieni przed założeniem zimówek. A geometria przy przekładce kół nie jest konieczna. Wypada sprawdzić geometrię przy wymianie elementów zawieszenia lub raz na jakiś czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.