Skocz do zawartości

problem z zapłonem


angrius

Rekomendowane odpowiedzi

Od jakiegoś czasu mam problem z zapłonem. Mianowicie wygląda to tak: kręcę pierwszy raz ok 3-4 sek i nie ma zapłonu silnika. Kręcę drugi ra i po 2-3 sek jest zapłon ale obroty są na poziomie 200-300 i nie rosną, w końcu silnik gaśnie. Czasem obroty są około 400 i wtedy po 2-3 sek auto się wkręca na prawidłowe obroty. Jeśli się nie wkręca to kręcę trzeci raz i nareszcie od razu jest prawidłowy zapłon. Wymienione były (przed tym problemem) świece, kable, czyszczona była przepustnica. Po tych wymianach nie było problemu. Ktoś coś podejrzewa? nie ukrywam, że usterka irytująca. Acha, auto jedzie potem normalnie, a dzieje się tak niezależnie od temperatury silnika crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chyba chodzi o problem z zapalaniem a nie z zapłonem

> Podłączałeś jakiś komputer/fejs?

Jeśli tak to łatwo sprawdzić czy szukać w elektryce czy w paliwie.

Sprawdzić iskrę. Jeśli jest to ciśnienie na listwie.

I będzie wiadomo gdzie szukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Obstawiałbym układ zasilania. Pompa, zapowietrzanie itp. albo padający czujnik położenia wału itp.

> ale to łatwo sprawdzić. Iskra jest od razu?

tak, iskra jest. muszę podjechać sprawdzić błędy. może coś wyjdzie. Ostatnio wymieniałem zawór evap. Może to coś z tym? bo w sumie jak był stary zawór nie działający to nie było tego problemu... natomiast jak sobie teraz kojarze to problem z odpalaniem zbiegł się w czasie z wymianą zaworu. Tylko czy to przypadek czy nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>...Ostatnio wymieniałem zawór

> evap. Może to coś z tym?...

Może zbyt skutecznie odpowietrza.że aż zapowietrza? wink.gif

Z tym sprawdzaniem błędów to nie jest wyrocznia. Warto wiedzieć czy coś i co jest ale lepiej traktować to jako pomoc a nie diagnozę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może zbyt skutecznie odpowietrza.że aż zapowietrza?

> Z tym sprawdzaniem błędów to nie jest wyrocznia. Warto wiedzieć czy coś i co jest ale lepiej

> traktować to jako pomoc a nie diagnozę.

Ale tak poważnie to może mieć jakiś związek? A ciśnienie na listwie da się jakoś samemu sprawdzić? Mechanikiem nie jestem zaznaczam smile.gif Bo nie mam ochoty wymienić pół auta zanim się dojdzie do tego co jest przyczyną

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale tak poważnie to może mieć jakiś związek? A ciśnienie na listwie da się jakoś samemu sprawdzić?

> Mechanikiem nie jestem zaznaczam Bo nie mam ochoty wymienić pół auta zanim się dojdzie do

> tego co jest przyczyną

Jego zadaniem jest odpowietrzanie układu paliwowego. Hipotetycznie może mieć związek.

Ciśnienie sprawdza się manometrem. Powinno być koło 3 bar. Wiadomo czy pompa pracuje poprawnie. Nie wiem jak w tym konkretnym aucie. Najprościej zdjąć przewód z listwy i założyć na manometr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.