KOZODOJ Napisano 15 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2014 Wczoraj jechałem sobie z pracy około 2 w nocy i nagle auto zaczęło wydawać dźwięki mniej więcej jak hamujący odrzutowiec... Wygląda na to, że coś się stało z ręcznym, bo dźwignia zaczęła latać luźno, do tego przy poruszaniu w dźwignią słychać metaliczne trzaski, jakby linka uderzała w jakąś osłonę metalową. Prawdę mówiąc nie wiem, czy ręczny działa, bo nie sprawdziłem jeszcze. Przejechałem tak ze 30 km i na razie nie mam czasu nic z nim robić. Czy to jakaś poważna przypadłość, czy do zrobienia własnoręcznie? W sensie jeśli się gdzieś tam jakieś linki wypięły, bo może powód awarii jest inny. Bo jutro mógłbym się spróbować wcisnąć pod auto w ogrodzie. A jak nie to w poniedziałek do mechanika i musiałbym wziąć urlop, bo pracę mam 160 km od domu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin1234 Napisano 15 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2014 Może wypięła Ci się linka albo urwała w tym miejscu co z dwóch linek schodzą się w jedną, to miejsce znajduje się mniej więcej tak jak masz podłokietnik tyle że pod spodem pod osłoną aluminiowa wydechu. Z stąd ten dźwięk brzękającej blachy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KOZODOJ Napisano 16 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 16 Listopada 2014 Po południu pójdę sprawdzić, choć na deszcz się zbiera, więc możliwe, że jestem skazany na serwis... Co w takim razie może huczeć podczas jazdy w okolicach prawego koła tylnego? Ewidentnie szum/huk się pojawia jak skręcę ostro chyba w prawo i po kilku, kilkunastu sekundach ucicha. Plus metaliczne brzdąkanie przy pociągnięciu luźno latającej dźwigni od ręcznego - to pewnie prosta sprawa, tylko nie wiem czy się tam dostanę bez kanału. Poza tym zapewne śrubki trzymające osłony metalowe skorodowały, więc pewnie zabawa będzie przednia... Edit No i jest diagnoza... Przynajmniej moja na razie. Przyczyna stuków i chyba też hałasu to osłona termiczna tłumika, która się znów "odkręciła". Poprzednio przykręciłem ją przez 3-centymetrową podkładkę, teraz mam wywalony ładny 3-centymetrowy otwór. Może jakieś denko garnka będę musiał wyciąć i przykręcić jako podkładkę? Natomiast nie wiem co mam powiedzieć o ręcznym - łapie mniej więcej na 6, a może 7 ząbku. Wg mnie jakieś 200-300 km temu (czyli przed tygodniem) łapał na 4-tym. Co się mogło stać? Linka od ręcznego może jakoś się wysunąć z jakiegoś mocowania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin1234 Napisano 16 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2014 Może wypięła się z mocowania na tylnym jarzmie?? A łapie na dwa koła?? Może po prostu urwała się któraś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KOZODOJ Napisano 17 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 17 Listopada 2014 > Może wypięła się z mocowania na tylnym jarzmie?? > A łapie na dwa koła?? > Może po prostu urwała się któraś. Łapie na 2 koła. Chyba tak naprawdę problemem jest ta osłona termiczna, a linka od ręcznego tylko do sprawdzenia i wyregulowania. Jutro jestem umówiony na wymianę oleju to przy okazji popatrzą... Swoją drogą to jest jakiś dobry sposób na te osłony termiczne, poza dawaniem coraz większych podkładek? Bo sama osłona w dobrym stanie, tylko mocowania kompletnie zniszczone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin1234 Napisano 17 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2014 Zawsze można dać wkręta samo wiercącego z podkładką obok wyrwanego otworu, ale to już jest naruszenie podłogi i z czasem na pewno zacznie żreć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.