Skocz do zawartości

EOBD


Gość SYSTEM

Rekomendowane odpowiedzi

> Pójdzie na rs'ie, jeśli komp kolegi ma jeszcze taki port

EOBD na RS'ie nie pojdzie. Da sie jedynie odczytac kody bledow z centralki (a to jest raptem kilka procent funkcjonalnosci EOBD) ale to dzieki pewnemu mykowi w komputerze - cale EOBD w Punto biega na magistrali CANbus a to sa predkosci liczone w MB/s. Dlatego do takich elementow jak kontrolowanie ABS'u, poduszek, etc. nie ma dostepu - inaczej jest w VW, Audi, Seacie i Skodzie.

Pozdrawiam

Kyniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> EOBD na RS'ie nie pojdzie. Da sie jedynie odczytac kody bledow z centralki

> (a to jest raptem kilka procent funkcjonalnosci EOBD) ale to dzieki

> pewnemu mykowi w komputerze - cale EOBD w Punto biega na magistrali

> CANbus a to sa predkosci liczone w MB/s. Dlatego do takich elementow

> jak kontrolowanie ABS'u, poduszek, etc. nie ma dostepu - inaczej jest w

> VW, Audi, Seacie i Skodzie.

> Pozdrawiam

> Kyniu

Jakżesz nie, ale oczywiście że pójdzie. Prędkośc odczytu z magistrali, nie prędkość samej magistrali, to w/g standartu i protokołu 9600kb/s. Czyli z palcem w pupa.gif. Nie powiem co do ABS,u i innych użądzeń peryferyjnych bo tego rzeczywiście nie próbowałem. ( tu masz prawdopodobnie racje) A prędkośc CAN-busa to właścnie coś ok 1MB. wink.gif

Była kiedyś taka strona , ruska, ze różnymi schematami do EODB http://kwp2000.boom.ru/ ale coś nie funkcjonuje ostatnio beksa.gifbeksa.gif Ale może ta Ci coś mówi http://www.vehicleinterface.com/product.asp?sku=LDV300P1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety sam nie moglem znalezc za duzo informacji w sieci,

wiem tylko, ze sa rozne 'obiegi' informacji, co najmniej 2.

Jest szyna sterujaca, z szybkoscia danych liczona w MB/s

i jest szyna danych diagnostycznych - 9600 kb/s -

mozna z niej odczytac np. obroty silnika.

Zdaje się, ze w niektórych wehikółach jako 3-cia szyna

jest traktowane podłączenie różnych dupereli np czujniki

otwartych dzwi itp.

Dzięki w każdym razie waytogo.gif

Pozdr

PS

oczywiscie chodzilo mi o odczyt danych diagnostycznych

z szyny 9600kb/s wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niestety sam nie moglem znalezc za duzo informacji w sieci,

> wiem tylko, ze sa rozne 'obiegi' informacji, co najmniej 2.

> Jest szyna sterujaca, z szybkoscia danych liczona w MB/s

> i jest szyna danych diagnostycznych - 9600 kb/s -

>

To prawda, a najmniej , niestety, do Fiata screwy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak to?? w PII?

> przecież EOBD to inaczej OBDII , standard

> podstawowe tryby musza byc te same.

Tak, ale protokoły są inne. Np. wtyczki do skody, VW i innych germańskich pojazdów nie wetkniesz do Fiata, bo komunikacja ma inny protokół. O ile do VW w necie jakieś opisy znajdziesz, to do Fiata, nie ma. Może są po włosku, ale ja tego języka nie rozumiem, niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoria:

http://www.obdii.com/obdii.html

http://www.onboarddiagnostics.co.uk/techinfo.htm

http://free.of.pl/c/can1/index.htm

Praktyka:

http://www.axes.pl/cdif2_data.html - dobry, polski interfejs, jeden z najtanszych jakie znam a i tak za drogi do zabawy.

http://cdif.xmv6.org/pl/index.html - poprzednia wersja powyzej wskazanego interfejsu

http://scantool.net/ - tu troche bardziej przystepne rozwiazanie - ale tez nie za tanie

Pozdrawiam

Kyniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.