Gość SYSTEM Napisano 12 Listopada 2003 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2003 Helo, Potrzebny mi jest schemat podłączenia EOBD do komputera, a najlepiej do IRDY Dysponuje ktoś czymś takim może? Pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kyniu Napisano 12 Listopada 2003 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2003 > Potrzebny mi jest schemat podłączenia EOBD najlepiej do IRDY No to mnie kolega rozbawil CANbus na IRDzie Kyniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość SYSTEM Napisano 13 Listopada 2003 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2003 > No to mnie kolega rozbawil CANbus na IRDzie > Kyniu nie poojdzie za szybki czy co chyba pojdzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KrachMK Napisano 14 Listopada 2003 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2003 > nie poojdzie > za szybki czy co > chyba pojdzie Pójdzie na rs'ie, jeśli komp kolegi ma jeszcze taki port Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kyniu Napisano 15 Listopada 2003 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2003 > Pójdzie na rs'ie, jeśli komp kolegi ma jeszcze taki port EOBD na RS'ie nie pojdzie. Da sie jedynie odczytac kody bledow z centralki (a to jest raptem kilka procent funkcjonalnosci EOBD) ale to dzieki pewnemu mykowi w komputerze - cale EOBD w Punto biega na magistrali CANbus a to sa predkosci liczone w MB/s. Dlatego do takich elementow jak kontrolowanie ABS'u, poduszek, etc. nie ma dostepu - inaczej jest w VW, Audi, Seacie i Skodzie. Pozdrawiam Kyniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KrachMK Napisano 15 Listopada 2003 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2003 > EOBD na RS'ie nie pojdzie. Da sie jedynie odczytac kody bledow z centralki > (a to jest raptem kilka procent funkcjonalnosci EOBD) ale to dzieki > pewnemu mykowi w komputerze - cale EOBD w Punto biega na magistrali > CANbus a to sa predkosci liczone w MB/s. Dlatego do takich elementow > jak kontrolowanie ABS'u, poduszek, etc. nie ma dostepu - inaczej jest w > VW, Audi, Seacie i Skodzie. > Pozdrawiam > Kyniu Jakżesz nie, ale oczywiście że pójdzie. Prędkośc odczytu z magistrali, nie prędkość samej magistrali, to w/g standartu i protokołu 9600kb/s. Czyli z palcem w . Nie powiem co do ABS,u i innych użądzeń peryferyjnych bo tego rzeczywiście nie próbowałem. ( tu masz prawdopodobnie racje) A prędkośc CAN-busa to właścnie coś ok 1MB. Była kiedyś taka strona , ruska, ze różnymi schematami do EODB http://kwp2000.boom.ru/ ale coś nie funkcjonuje ostatnio Ale może ta Ci coś mówi http://www.vehicleinterface.com/product.asp?sku=LDV300P1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość SYSTEM Napisano 15 Listopada 2003 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2003 Niestety sam nie moglem znalezc za duzo informacji w sieci, wiem tylko, ze sa rozne 'obiegi' informacji, co najmniej 2. Jest szyna sterujaca, z szybkoscia danych liczona w MB/s i jest szyna danych diagnostycznych - 9600 kb/s - mozna z niej odczytac np. obroty silnika. Zdaje się, ze w niektórych wehikółach jako 3-cia szyna jest traktowane podłączenie różnych dupereli np czujniki otwartych dzwi itp. Dzięki w każdym razie Pozdr PS oczywiscie chodzilo mi o odczyt danych diagnostycznych z szyny 9600kb/s Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KrachMK Napisano 15 Listopada 2003 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2003 > Niestety sam nie moglem znalezc za duzo informacji w sieci, > wiem tylko, ze sa rozne 'obiegi' informacji, co najmniej 2. > Jest szyna sterujaca, z szybkoscia danych liczona w MB/s > i jest szyna danych diagnostycznych - 9600 kb/s - > To prawda, a najmniej , niestety, do Fiata Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość SYSTEM Napisano 15 Listopada 2003 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2003 > To prawda, a najmniej , niestety, do Fiata jak to?? w PII? przecież EOBD to inaczej OBDII , standard podstawowe tryby musza byc te same. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KrachMK Napisano 15 Listopada 2003 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2003 > jak to?? w PII? > przecież EOBD to inaczej OBDII , standard > podstawowe tryby musza byc te same. Tak, ale protokoły są inne. Np. wtyczki do skody, VW i innych germańskich pojazdów nie wetkniesz do Fiata, bo komunikacja ma inny protokół. O ile do VW w necie jakieś opisy znajdziesz, to do Fiata, nie ma. Może są po włosku, ale ja tego języka nie rozumiem, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kyniu Napisano 15 Listopada 2003 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2003 Teoria: http://www.obdii.com/obdii.html http://www.onboarddiagnostics.co.uk/techinfo.htm http://free.of.pl/c/can1/index.htm Praktyka: http://www.axes.pl/cdif2_data.html - dobry, polski interfejs, jeden z najtanszych jakie znam a i tak za drogi do zabawy. http://cdif.xmv6.org/pl/index.html - poprzednia wersja powyzej wskazanego interfejsu http://scantool.net/ - tu troche bardziej przystepne rozwiazanie - ale tez nie za tanie Pozdrawiam Kyniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość SYSTEM Napisano 15 Listopada 2003 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2003 Dzięki rzeczywiscie troche droga praktyka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.