Skocz do zawartości

Brava gaśnie przy zmianie biegu


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam problem z gaśnięciem silnika podczas jazdy, a dokładniej w momencie zmiany biegu. Najczęściej jest tak, że troszkę pojeżdżę, zgaszę silnik, potem odpalam (czasem normalnie odpali, czasem muszę dodać gazu przy odpalaniu, a wtedy obroty są jakby za małe i chyba przez to zaczynają falować na luzie) wrzucam 1 bieg, 2gi i przy wciśnięciu sprzęgła przed zmianą na 3 auto gaśnie, wtedy odpalam przez puszczenie sprzęgła. Problem najczęściej jest na ciepłym silniku, czasem już od odpalenia są problemy, czasem po przejechaniu niedużego dystansu, czasem zgaśnie np. 2 razy pod rząd przy zmianie biegu (z 1 na 2 i z 2 na 3) i potem jest dobrze, ale zdarza się, że gaśnie przez parę kolejnych skrzyżowań. Przy wciskaniu sprzęgła przed biegiem 4 i 5 auto nigdy nie zgasło.

Do tego dochodzi kolejna usterka - jadąc spokojnie ze stałą prędkością (80-100km/h bez różnicy, oby taka sama prędkość przez jakiś czas i z tego przedziału 80-100) samochód przestaje trzymać prędkość, tak jakby odpuszcza gaz i w tym momencie czuć szarpnięcie. Wtedy wciskam sprzęgło, obroty spadają do takich jak na jałowym, puszczam sprzęgło i praca silnika wraca do normy.

Nie mogę zaprowadzić mechanika tego samochodu, bo używam go dojeżdżając do pracy, a u mechanika zapewne byłby na warsztacie parę dni. Jeden mechanik zasugerował mi (odnośnie gaśnięcia), żebym sprawdził jakieś tam kostki w obudowie kierownicy, chyba od zapłonu, mam zamiar dziś to sprawdzić, choć wątpię, że tam jest problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> Witam

> Mam problem z gaśnięciem silnika podczas jazdy, a dokładniej w momencie zmiany biegu. Najczęściej

> jest tak, że troszkę pojeżdżę, zgaszę silnik, potem odpalam (czasem normalnie odpali, czasem

> muszę dodać gazu przy odpalaniu, a wtedy obroty są jakby za małe i chyba przez to zaczynają

> falować na luzie) wrzucam 1 bieg, 2gi i przy wciśnięciu sprzęgła przed zmianą na 3 auto

> gaśnie, wtedy odpalam przez puszczenie sprzęgła. Problem najczęściej jest na ciepłym silniku,

> czasem już od odpalenia są problemy, czasem po przejechaniu niedużego dystansu, czasem zgaśnie

> np. 2 razy pod rząd przy zmianie biegu (z 1 na 2 i z 2 na 3) i potem jest dobrze, ale zdarza

> się, że gaśnie przez parę kolejnych skrzyżowań. Przy wciskaniu sprzęgła przed biegiem 4 i 5

> auto nigdy nie zgasło.

> Do tego dochodzi kolejna usterka - jadąc spokojnie ze stałą prędkością (80-100km/h bez różnicy, oby

> taka sama prędkość przez jakiś czas i z tego przedziału 80-100) samochód przestaje trzymać

> prędkość, tak jakby odpuszcza gaz i w tym momencie czuć szarpnięcie. Wtedy wciskam sprzęgło,

> obroty spadają do takich jak na jałowym, puszczam sprzęgło i praca silnika wraca do normy.

> Nie mogę zaprowadzić mechanika tego samochodu, bo używam go dojeżdżając do pracy, a u mechanika

> zapewne byłby na warsztacie parę dni. Jeden mechanik zasugerował mi (odnośnie gaśnięcia),

> żebym sprawdził jakieś tam kostki w obudowie kierownicy, chyba od zapłonu, mam zamiar dziś to

> sprawdzić, choć wątpię, że tam jest problem.

masz gaz?

u mnie, wieki temu podobne objawy były przy kompletnie zapchanym filtrze od gazu. Silnik po prostu dostawał za mało paliwa.

Sprawdz jeszcze szczelność filtra powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> masz gaz?

> u mnie, wieki temu podobne objawy były przy kompletnie zapchanym filtrze od gazu. Silnik po prostu

> dostawał za mało paliwa.

> Sprawdz jeszcze szczelność filtra powietrza.

Nie, nie mam instalacji gazowej, sama benzynka. Rozważałem taką opcje, że za mało paliwa, że może wtryskiwacz zapchany, albo nie przepuszcza paliwa tak jak powinien, zatyka sie czy coś takiego, zamówiłem już nowy, powinien być do piątku, a właściwie musi być grinser006.gif Jak wpadnie kurier z wtryskiwaczem, wymienię i napisze czy coś się zmieniło.

A może to, że gaśnie to jakiś problem z elektryką, akumulatorem, przewody WN? Ale chyba mało prawdopodobne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie, nie mam instalacji gazowej, sama benzynka. Rozważałem taką opcje, że za mało paliwa, że może

> wtryskiwacz zapchany, albo nie przepuszcza paliwa tak jak powinien, zatyka sie czy coś

> takiego, zamówiłem już nowy, powinien być do piątku, a właściwie musi być Jak wpadnie kurier

> z wtryskiwaczem, wymienię i napisze czy coś się zmieniło.

> A może to, że gaśnie to jakiś problem z elektryką, akumulatorem, przewody WN? Ale chyba mało

> prawdopodobne?

cewke tez warto sprawdzic czy nie wypadają zapłony - u mnie to powodowalo nagłe zmulenie auta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> cewke tez warto sprawdzic czy nie wypadają zapłony - u mnie to powodowalo nagłe zmulenie auta

Jak sprawdzić tą cewkę i gdzie to jest? Bardzo mało wiem o mechanice auta, więc przydałoby się wyjaśnienie jak dla dziecka.

Dostałem wczoraj wtryskiwacz bosha (numer seryjny ten sam co na moim aktualnym wtrysku). Wymieniłem i od razu odpaliłem, obroty poniżej tysiąca, tak na około 700-750 i po 10-20 sekundach gasł. Myślałem, że przepustnica jest za bardzo zamknięta, więc podciągnąłem linkę gazu, ale nic to nie dało. Po lekkim dodaniu gazu nogą obroty wbijały na 3-5tys i spadając do początkowych gasiło silnik. Adaptacja nic nie dała (bez aku na 1h, minuta na MAR, 10s na STOP). Obroty trzymały się równo na np. 750, ale po chwili gasł, zmieniłem na stary wtryskiwacz, odpaliłem, falowały obroty, gasł po odpaleniu (nie zawsze). Poluzowałem linkę gazu, odpaliłem to samo, znowu poluzowałem odpaliłem i działa jako tako, tzn. obroty trzymają się równo, ale czasem nie takie jakie mają być np. 1500 na rozgrzanym silniku, 1200 na zimnym itp. ale przynajmniej równo pracuje.

Da się normalnie jeździć, pomimo tego że czasem gaśnie, ale jednak wolałbym zamontować nowy wtrysk (żeby te 150zł się nie zmarnowało). Dokupiłem też nową linkę gazu. Tak jeszcze ze szczegółów, to często światła zewn. i wewn. nie świecą równo, tylko tak lekko przygasają.

Jakieś sugestie jak to wymienić żeby było dobrze, zarówno wtryskiwacz jak i linkę gazu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak sprawdzić tą cewkę i gdzie to jest? Bardzo mało wiem o mechanice auta, więc przydałoby się

> wyjaśnienie jak dla dziecka.

> Dostałem wczoraj wtryskiwacz bosha (numer seryjny ten sam co na moim aktualnym wtrysku). Wymieniłem

> i od razu odpaliłem, obroty poniżej tysiąca, tak na około 700-750 i po 10-20 sekundach gasł.

> Myślałem, że przepustnica jest za bardzo zamknięta, więc podciągnąłem linkę gazu, ale nic to

> nie dało. Po lekkim dodaniu gazu nogą obroty wbijały na 3-5tys i spadając do początkowych

> gasiło silnik. Adaptacja nic nie dała (bez aku na 1h, minuta na MAR, 10s na STOP). Obroty

> trzymały się równo na np. 750, ale po chwili gasł, zmieniłem na stary wtryskiwacz, odpaliłem,

> falowały obroty, gasł po odpaleniu (nie zawsze). Poluzowałem linkę gazu, odpaliłem to samo,

> znowu poluzowałem odpaliłem i działa jako tako, tzn. obroty trzymają się równo, ale czasem nie

> takie jakie mają być np. 1500 na rozgrzanym silniku, 1200 na zimnym itp. ale przynajmniej

> równo pracuje.

> Da się normalnie jeździć, pomimo tego że czasem gaśnie, ale jednak wolałbym zamontować nowy wtrysk

> (żeby te 150zł się nie zmarnowało). Dokupiłem też nową linkę gazu. Tak jeszcze ze szczegółów,

> to często światła zewn. i wewn. nie świecą równo, tylko tak lekko przygasają.

> Jakieś sugestie jak to wymienić żeby było dobrze, zarówno wtryskiwacz jak i linkę gazu?

mi cewke i przewody sprawdzał gazownik przyrządem. Cewka jest w jednej czarnej obudowie i wychodza z niej kable WN do swiec.

U mnie tracil moc jak byl nagrzany w korku-w czasie szybkiej jazdy bylo ok, bo cewka byla chlodzona.

Byc moze pompa paliwa nie daje zbyt duzo paliwa, moze filtr paliwa, moze przewody, moze swiece, moze łapie lewe powietrze...

Swiatla nie powinny przygasac nigdy-alternator jak dziala to pociagnie wszystko bez szemrania. Ja w ciagu 3 lat posiadania Bravo wymienilem 2 altki smile.gif. obroty z tego co pamietam to miaslem na ssaniu 1100 a normalnie 800.

Wydaje mi sie, ze lepiej jedz do mechanika, ktory sprawdzi wszystko od razu postawi diagnoze bo inaczej bedziesz wymienial bez sensu wszystko po kolei a tak , jak nie masz gazu to moze jakas błachostka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mi cewke i przewody sprawdzał gazownik przyrządem. Cewka jest w jednej czarnej obudowie i wychodza

> z niej kable WN do swiec.

> U mnie tracil moc jak byl nagrzany w korku-w czasie szybkiej jazdy bylo ok, bo cewka byla

> chlodzona.

> Byc moze pompa paliwa nie daje zbyt duzo paliwa, moze filtr paliwa, moze przewody, moze swiece,

> moze łapie lewe powietrze...

> Swiatla nie powinny przygasac nigdy-alternator jak dziala to pociagnie wszystko bez szemrania. Ja w

> ciagu 3 lat posiadania Bravo wymienilem 2 altki . obroty z tego co pamietam to miaslem na

> ssaniu 1100 a normalnie 800.

> Wydaje mi sie, ze lepiej jedz do mechanika, ktory sprawdzi wszystko od razu postawi diagnoze bo

> inaczej bedziesz wymienial bez sensu wszystko po kolei a tak , jak nie masz gazu to moze jakas

> błachostka...

Dzisiaj z rana było 2.5tys obr/min po przejechaniu 20km, było jakiś 1tys, później znowu 2.5, czasem takie małe obroty że przygasał...

Dzisiaj jadę do mechanika umówić się na podłączenie się pod komputer żeby ustawić obroty biegu jałowego - o ile się da..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.