4thelement Napisano 11 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2015 wrzuciłem na kącik vw ale tutaj też są przecież mądre głowy Dziwne rzeczy się dzieją. Mianowicie, temperatura na wskaźniku jak i w Vagu strasznie niska, cieżko mu dobić do 70' wymieniono króciec termostatu i x2 termostat nadal występują objawy otwartego termostatu czyli dolny i górny wąż ciepłe jednakowo od samego początku zmieniono czujnik temperatury przy króćcu bez efektu temperatura nadal niska zmierzono temperaturę płynu w zbiorniczku - 91'....nie wiem co do cholery się dzieje mało tego wentylator się nie załącza..... jeśli byłby termostat to ciężko by było zagrzać płyn do takiej temperatury jeśli byłby to czujnik....no właśnie...wina czujnika? ale żeby dwa od razu (jeden założyłem z poprzedniego króćca i wiem że był dobry, drugi no...może być walnięty ale dlaczego pokazuje tak samo jak i ten stary ktoś coś na ten temat się wypowie? doradzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 11 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2015 A co się dzieje jak go dłużej potrzymasz na wolnych obrotach, aż do załączenia wentylatorów (chyba , że wcześniej płyn się zagotuje)-czy wtedy temperatury są ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BoRuCh Napisano 11 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2015 > wrzuciłem na kącik vw ale tutaj też są przecież mądre głowy > Dziwne rzeczy się dzieją. > Mianowicie, temperatura na wskaźniku jak i w Vagu strasznie niska, cieżko mu dobić do 70' > wymieniono króciec termostatu i x2 termostat > nadal występują objawy otwartego termostatu czyli dolny i górny wąż ciepłe jednakowo od samego > początku > zmieniono czujnik temperatury przy króćcu bez efektu > temperatura nadal niska > zmierzono temperaturę płynu w zbiorniczku - 91'....nie wiem co do cholery się dzieje > mało tego wentylator się nie załącza..... > jeśli byłby termostat to ciężko by było zagrzać płyn do takiej temperatury > jeśli byłby to czujnik....no właśnie...wina czujnika? ale żeby dwa od razu (jeden założyłem z > poprzedniego króćca i wiem że był dobry, drugi no...może być walnięty ale dlaczego pokazuje > tak samo jak i ten stary > ktoś coś na ten temat się wypowie? doradzi? Termostat przy tym silniku wymienia się razem z kolankiem, bo pęka tam taki dyngs, ze termostat się albo nie otwiera, albo otwiera w 1/3, albo jest na stale otwarty w 1/3. Przez co występują takie objawy jak masz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
4thelement Napisano 11 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego 2015 > A co się dzieje jak go dłużej potrzymasz na wolnych obrotach, aż do załączenia wentylatorów (chyba > , że wcześniej płyn się zagotuje)-czy wtedy temperatury są ok wentylator nie załącza się wg vag temp idzie maks do 72'......sprawdzając termometrem temp. płynu w zbiorniczku wyszło 91' Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
4thelement Napisano 11 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego 2015 > Termostat przy tym silniku wymienia się razem z kolankiem, bo pęka tam taki dyngs, ze termostat się > albo nie otwiera, albo otwiera w 1/3, albo jest na stale otwarty w 1/3. Przez co występują > takie objawy jak masz. cały króciec wraz z kolankiem i termostatem wymieniono na nowy w sumie założono 2 termostaty i na żadnym różnicy nie widać tak na szybko myśląc to oba termostaty są walnięte i dodatkowo oba czujniki temperatury również.... tyle że termowłącznik wentylatora również byłby walnięty? bezpieczniki i instalacja ok.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BoRuCh Napisano 11 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2015 > wentylator nie załącza się > wg vag temp idzie maks do 72'......sprawdzając termometrem temp. płynu w zbiorniczku wyszło 91' Taki masz termostat ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
4thelement Napisano 11 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego 2015 > Taki masz termostat ? coś tego typu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BoRuCh Napisano 11 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2015 > cały króciec wraz z kolankiem i termostatem wymieniono na nowy > w sumie założono 2 termostaty i na żadnym różnicy nie widać Dalej uważam, ze uwalone kolanko. Robiłem termostat w tym samym silniku w seacie, objawy jak u Ciebie, na dodatek po dłuższej jeździe wywalalo plyn ze zbiorniczka, po wymianie termostatu i kolanka jednocześnie, problem zniknal, wskazowka i vag pokazują ok 90C* Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BoRuCh Napisano 11 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2015 > coś tego typu No dokladnie, wiec kup nowe kolanko najlepiej topranowskie i termostat verneta k będzie śmigać. Tylko zwróć uwagę na blokadę tego trzpienia w kolanku, tam nie może być dziurki na wylot, tylko ten pipsztok musi trzymać ten metalowy trzpien termostatu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
4thelement Napisano 11 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego 2015 > Dalej uważam, ze uwalone kolanko. > Robiłem termostat w tym samym silniku w seacie, objawy jak u Ciebie, na dodatek po dłuższej jeździe > wywalalo plyn ze zbiorniczka, po wymianie termostatu i kolanka jednocześnie, problem zniknal, > wskazowka i vag pokazują ok 90C* mówisz o tym? czy zatem skoro byłby walnięty to nie byłoby przecieku? na starym króćcu było to samo stąd wymiana z myślą właśnie że pomoże płynu w zbiorniku nie wywala Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
4thelement Napisano 11 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego 2015 > No dokladnie, wiec kup nowe kolanko najlepiej topranowskie i termostat verneta k będzie śmigać. > Tylko zwróć uwagę na blokadę tego trzpienia w kolanku, tam nie może być dziurki na wylot, > tylko ten pipsztok musi trzymać ten metalowy trzpien termostatu. dziś rozbierając wszystko przyjżałem się dokładnie i jest tak jak piszesz czyli wszystko ok, pipsztok trzyma się kolanka.... a może wkład termostatu ma jakąś odpowiednią pozycję w jakiej musi być założony? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BoRuCh Napisano 11 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2015 > mówisz o tym? > czy zatem skoro byłby walnięty to nie byłoby przecieku? > na starym króćcu było to samo stąd wymiana z myślą właśnie że pomoże > płynu w zbiorniku nie wywala Wymieniasz to co na obrazku jest przykrecone tymi srebrnymi metalowymi srubkami - topranowskie kosztuje ok 20zl, ja placilem w sklepie z częściami do vw 18, za oryginał chcieli 146zl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
4thelement Napisano 11 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego 2015 > Wymieniasz to co na obrazku jest przykrecone tymi srebrnymi metalowymi srubkami - topranowskie > kosztuje ok 20zl, ja placilem w sklepie z częściami do vw 18, za oryginał chcieli 146zl aaa to ok, najwyżej zaryzykuję.... tylko jak spuścić płyn żeby go odzyskać bo już przelałem przez układ jakieś 15l no dobra, to skoro to problem kolanka to wytłumacz mi skąd temperatura w zbiorniczku 91' a na vagu 70' ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BoRuCh Napisano 11 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2015 > dziś rozbierając wszystko przyjżałem się dokładnie i jest tak jak piszesz czyli wszystko ok, > pipsztok trzyma się kolanka.... > a może wkład termostatu ma jakąś odpowiednią pozycję w jakiej musi być założony? Tam w środku tego co na zdjęciu jest przykrecone srubkami masz taki dyngs, w który wchodzi bolec od termostatu, on ma tam wejść, nie może przejść na wylot, często jest tak, ze pęka to i bolec przelatuje na wylot, mimo, ze większość myśli, ze on tam ma tylko wejsć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BoRuCh Napisano 11 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2015 > aaa to ok, najwyżej zaryzykuję.... > tylko jak spuścić płyn żeby go odzyskać bo już przelałem przez układ jakieś 15l > no dobra, to skoro to problem kolanka to wytłumacz mi skąd temperatura w zbiorniczku 91' a na vagu > 70' ?? Bo pracuje maly obieg. Widac termostat jest albo caly czas zamknięty jak to bylo u mnie, albo ledwo otwarty A plyn spuść odpinajac dolny waz chlodnicy, najlepsze rozwiazanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
4thelement Napisano 11 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego 2015 > Bo pracuje maly obieg. Widac termostat jest albo caly czas zamknięty jak to bylo u mnie, albo ledwo > otwarty w tym problem że leci na duży obieg, oba węże jednakowej temperatury, chłodnica również.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BoRuCh Napisano 11 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2015 > w tym problem że leci na duży obieg, oba węże jednakowej temperatury, chłodnica również.... Chlodnice będziesz miał ciepla od górnego węża, po jakimś czasie się nagrzeje od wymiany ciepla cala, badz tez od tego ledwo otwartego termostatu. Zrób jak pisze, wymień to "kolanko", jak nie pomoże to mnie obciazysz kosztami ów kolanka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
4thelement Napisano 12 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego 2015 > Chlodnice będziesz miał ciepla od górnego węża, po jakimś czasie się nagrzeje od wymiany ciepla > cala, badz tez od tego ledwo otwartego termostatu. > Zrób jak pisze, wymień to "kolanko", jak nie pomoże to mnie obciazysz kosztami ów kolanka czy moze mieszać również to że do króćca mam wpięte dwa czujniki na raz? znalazłem pierwszego winnego termostat dołączony do króćca okazuje się walnięty - otwiera się i nie zamyka.... teraz testuję stary termostat jeśli ten okaże się tak samo wadliwy to wyciągnę ten który jest w samochodzie i poddam testom. zakupiłem dziś kolanko z topranu....jeśli znajdę dobry termostat to poskładam dziś padlinę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BoRuCh Napisano 12 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2015 > czy moze mieszać również to że do króćca mam wpięte dwa czujniki na raz? > znalazłem pierwszego winnego > termostat dołączony do króćca okazuje się walnięty - otwiera się i nie zamyka.... > teraz testuję stary termostat jeśli ten okaże się tak samo wadliwy to wyciągnę ten który jest w > samochodzie i poddam testom. > zakupiłem dziś kolanko z topranu....jeśli znajdę dobry termostat to poskładam dziś padlinę daj znać jak postępy. ile $ za kolanko ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
4thelement Napisano 12 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego 2015 > daj znać jak postępy. > ile $ za kolanko ? zatem sukces za kolanko z topranu 17zł w IC okazało się że oba nowe termostaty były walnięte, otwierały się ale z zamknięciem miały ogromny problem do tego oba czujniki były walnięte, zarówno nowy jak i stary czujnik 69zł poskładane, odpowietrzone i jest tak jak być powinno... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BoRuCh Napisano 13 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2015 > zatem sukces > za kolanko z topranu 17zł w IC > okazało się że oba nowe termostaty były walnięte, otwierały się ale z zamknięciem miały ogromny > problem > do tego oba czujniki były walnięte, zarówno nowy jak i stary > czujnik 69zł > poskładane, odpowietrzone i jest tak jak być powinno... Cieszę się, ze choc troche pomoglem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebaM25 Napisano 13 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2015 > topranowskie > kosztuje ok 20zl, ja placilem w sklepie z częściami do vw 18, za oryginał chcieli 146zl Te topranowskie czasami mają to do siebie, że lubią nawet miesiąca nie wytrzymać bez pęknięcia, także ja bym uważał i w dłuższą trasę nie ryzykował z takim króćcem. U mnie kiedyś takiego: urwało w połowie, jakby ktoś maczetą zdzielił.... A przeważnie pękają przy tych otworach na śruby mocujące. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
4thelement Napisano 13 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 13 Lutego 2015 > Cieszę się, ze choc troche pomoglem ja dziękuję za twoją pomoc która była bardzo przydatna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
4thelement Napisano 13 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 13 Lutego 2015 > Te topranowskie czasami mają to do siebie, że lubią nawet miesiąca nie wytrzymać bez pęknięcia, > także ja bym uważał i w dłuższą trasę nie ryzykował z takim króćcem. > U mnie kiedyś takiego: > urwało w połowie, jakby ktoś maczetą zdzielił.... > A przeważnie pękają przy tych otworach na śruby mocujące. spokojnie, mam w zanadrzu poprzednie kolanko, nie wyrzucone bo było całkiem dobre Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.