Skocz do zawartości

Problem z temp. silnika Golf 3 1.4


4thelement

Rekomendowane odpowiedzi

wrzuciłem na kącik vw ale tutaj też są przecież mądre głowy

Dziwne rzeczy się dzieją.

Mianowicie, temperatura na wskaźniku jak i w Vagu strasznie niska, cieżko mu dobić do 70'

wymieniono króciec termostatu i x2 termostat

nadal występują objawy otwartego termostatu czyli dolny i górny wąż ciepłe jednakowo od samego początku

zmieniono czujnik temperatury przy króćcu bez efektu

temperatura nadal niska

zmierzono temperaturę płynu w zbiorniczku - 91'....nie wiem co do cholery się dzieje

mało tego wentylator się nie załącza.....

jeśli byłby termostat to ciężko by było zagrzać płyn do takiej temperatury

jeśli byłby to czujnik....no właśnie...wina czujnika? ale żeby dwa od razu (jeden założyłem z poprzedniego króćca i wiem że był dobry, drugi no...może być walnięty ale dlaczego pokazuje tak samo jak i ten stary

ktoś coś na ten temat się wypowie? doradzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wrzuciłem na kącik vw ale tutaj też są przecież mądre głowy

> Dziwne rzeczy się dzieją.

> Mianowicie, temperatura na wskaźniku jak i w Vagu strasznie niska, cieżko mu dobić do 70'

> wymieniono króciec termostatu i x2 termostat

> nadal występują objawy otwartego termostatu czyli dolny i górny wąż ciepłe jednakowo od samego

> początku

> zmieniono czujnik temperatury przy króćcu bez efektu

> temperatura nadal niska

> zmierzono temperaturę płynu w zbiorniczku - 91'....nie wiem co do cholery się dzieje

> mało tego wentylator się nie załącza.....

> jeśli byłby termostat to ciężko by było zagrzać płyn do takiej temperatury

> jeśli byłby to czujnik....no właśnie...wina czujnika? ale żeby dwa od razu (jeden założyłem z

> poprzedniego króćca i wiem że był dobry, drugi no...może być walnięty ale dlaczego pokazuje

> tak samo jak i ten stary

> ktoś coś na ten temat się wypowie? doradzi?

Termostat przy tym silniku wymienia się razem z kolankiem, bo pęka tam taki dyngs, ze termostat się albo nie otwiera, albo otwiera w 1/3, albo jest na stale otwarty w 1/3. Przez co występują takie objawy jak masz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co się dzieje jak go dłużej potrzymasz na wolnych obrotach, aż do załączenia wentylatorów (chyba

> , że wcześniej płyn się zagotuje)-czy wtedy temperatury są ok

wentylator nie załącza się

wg vag temp idzie maks do 72'......sprawdzając termometrem temp. płynu w zbiorniczku wyszło 91'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Termostat przy tym silniku wymienia się razem z kolankiem, bo pęka tam taki dyngs, ze termostat się

> albo nie otwiera, albo otwiera w 1/3, albo jest na stale otwarty w 1/3. Przez co występują

> takie objawy jak masz.

cały króciec wraz z kolankiem i termostatem wymieniono na nowy

w sumie założono 2 termostaty i na żadnym różnicy nie widać

tak na szybko myśląc to oba termostaty są walnięte i dodatkowo oba czujniki temperatury również....

tyle że termowłącznik wentylatora również byłby walnięty?

bezpieczniki i instalacja ok....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> cały króciec wraz z kolankiem i termostatem wymieniono na nowy

> w sumie założono 2 termostaty i na żadnym różnicy nie widać

Dalej uważam, ze uwalone kolanko.

Robiłem termostat w tym samym silniku w seacie, objawy jak u Ciebie, na dodatek po dłuższej jeździe wywalalo plyn ze zbiorniczka, po wymianie termostatu i kolanka jednocześnie, problem zniknal, wskazowka i vag pokazują ok 90C*

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> coś tego typu

No dokladnie, wiec kup nowe kolanko najlepiej topranowskie i termostat verneta k będzie śmigać. Tylko zwróć uwagę na blokadę tego trzpienia w kolanku, tam nie może być dziurki na wylot, tylko ten pipsztok musi trzymać ten metalowy trzpien termostatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dalej uważam, ze uwalone kolanko.

> Robiłem termostat w tym samym silniku w seacie, objawy jak u Ciebie, na dodatek po dłuższej jeździe

> wywalalo plyn ze zbiorniczka, po wymianie termostatu i kolanka jednocześnie, problem zniknal,

> wskazowka i vag pokazują ok 90C*

mówisz o tym?

3698-4702-thickbox.jpg

czy zatem skoro byłby walnięty to nie byłoby przecieku?

na starym króćcu było to samo stąd wymiana z myślą właśnie że pomoże

płynu w zbiorniku nie wywala

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No dokladnie, wiec kup nowe kolanko najlepiej topranowskie i termostat verneta k będzie śmigać.

> Tylko zwróć uwagę na blokadę tego trzpienia w kolanku, tam nie może być dziurki na wylot,

> tylko ten pipsztok musi trzymać ten metalowy trzpien termostatu.

dziś rozbierając wszystko przyjżałem się dokładnie i jest tak jak piszesz czyli wszystko ok, pipsztok trzyma się kolanka....

a może wkład termostatu ma jakąś odpowiednią pozycję w jakiej musi być założony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mówisz o tym?

> czy zatem skoro byłby walnięty to nie byłoby przecieku?

> na starym króćcu było to samo stąd wymiana z myślą właśnie że pomoże

> płynu w zbiorniku nie wywala

Wymieniasz to co na obrazku jest przykrecone tymi srebrnymi metalowymi srubkami - topranowskie kosztuje ok 20zl, ja placilem w sklepie z częściami do vw 18, za oryginał chcieli 146zl hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wymieniasz to co na obrazku jest przykrecone tymi srebrnymi metalowymi srubkami - topranowskie

> kosztuje ok 20zl, ja placilem w sklepie z częściami do vw 18, za oryginał chcieli 146zl

aaa to ok, najwyżej zaryzykuję....

tylko jak spuścić płyn żeby go odzyskać bo już przelałem przez układ jakieś 15l smile.gif

no dobra, to skoro to problem kolanka to wytłumacz mi skąd temperatura w zbiorniczku 91' a na vagu 70' ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dziś rozbierając wszystko przyjżałem się dokładnie i jest tak jak piszesz czyli wszystko ok,

> pipsztok trzyma się kolanka....

> a może wkład termostatu ma jakąś odpowiednią pozycję w jakiej musi być założony?

Tam w środku tego co na zdjęciu jest przykrecone srubkami masz taki dyngs, w który wchodzi bolec od termostatu, on ma tam wejść, nie może przejść na wylot, często jest tak, ze pęka to i bolec przelatuje na wylot, mimo, ze większość myśli, ze on tam ma tylko wejsć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> aaa to ok, najwyżej zaryzykuję....

> tylko jak spuścić płyn żeby go odzyskać bo już przelałem przez układ jakieś 15l

> no dobra, to skoro to problem kolanka to wytłumacz mi skąd temperatura w zbiorniczku 91' a na vagu

> 70' ??

Bo pracuje maly obieg. Widac termostat jest albo caly czas zamknięty jak to bylo u mnie, albo ledwo otwarty

A plyn spuść odpinajac dolny waz chlodnicy, najlepsze rozwiazanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w tym problem że leci na duży obieg, oba węże jednakowej temperatury, chłodnica również....

Chlodnice będziesz miał ciepla od górnego węża, po jakimś czasie się nagrzeje od wymiany ciepla cala, badz tez od tego ledwo otwartego termostatu.

Zrób jak pisze, wymień to "kolanko", jak nie pomoże to mnie obciazysz kosztami ów kolanka wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chlodnice będziesz miał ciepla od górnego węża, po jakimś czasie się nagrzeje od wymiany ciepla

> cala, badz tez od tego ledwo otwartego termostatu.

> Zrób jak pisze, wymień to "kolanko", jak nie pomoże to mnie obciazysz kosztami ów kolanka

czy moze mieszać również to że do króćca mam wpięte dwa czujniki na raz?

znalazłem pierwszego winnego

termostat dołączony do króćca okazuje się walnięty - otwiera się i nie zamyka....

teraz testuję stary termostat jeśli ten okaże się tak samo wadliwy to wyciągnę ten który jest w samochodzie i poddam testom.

zakupiłem dziś kolanko z topranu....jeśli znajdę dobry termostat to poskładam dziś padlinę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czy moze mieszać również to że do króćca mam wpięte dwa czujniki na raz?

> znalazłem pierwszego winnego

> termostat dołączony do króćca okazuje się walnięty - otwiera się i nie zamyka....

> teraz testuję stary termostat jeśli ten okaże się tak samo wadliwy to wyciągnę ten który jest w

> samochodzie i poddam testom.

> zakupiłem dziś kolanko z topranu....jeśli znajdę dobry termostat to poskładam dziś padlinę

daj znać jak postępy.

ile $ za kolanko ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> daj znać jak postępy.

> ile $ za kolanko ?

zatem sukces

za kolanko z topranu 17zł w IC

okazało się że oba nowe termostaty były walnięte, otwierały się ale z zamknięciem miały ogromny problem

do tego oba czujniki były walnięte, zarówno nowy jak i stary

czujnik 69zł

poskładane, odpowietrzone i jest tak jak być powinno...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zatem sukces

> za kolanko z topranu 17zł w IC

> okazało się że oba nowe termostaty były walnięte, otwierały się ale z zamknięciem miały ogromny

> problem

> do tego oba czujniki były walnięte, zarówno nowy jak i stary

> czujnik 69zł

> poskładane, odpowietrzone i jest tak jak być powinno...

Cieszę się, ze choc troche pomoglem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> topranowskie

> kosztuje ok 20zl, ja placilem w sklepie z częściami do vw 18, za oryginał chcieli 146zl

Te topranowskie czasami mają to do siebie, że lubią nawet miesiąca nie wytrzymać bez pęknięcia, także ja bym uważał i w dłuższą trasę nie ryzykował z takim króćcem.

U mnie kiedyś takiego:

250_150304528454caca8c421fc.jpg

urwało w połowie, jakby ktoś maczetą zdzielił....

A przeważnie pękają przy tych otworach na śruby mocujące.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Te topranowskie czasami mają to do siebie, że lubią nawet miesiąca nie wytrzymać bez pęknięcia,

> także ja bym uważał i w dłuższą trasę nie ryzykował z takim króćcem.

> U mnie kiedyś takiego:

> urwało w połowie, jakby ktoś maczetą zdzielił....

> A przeważnie pękają przy tych otworach na śruby mocujące.

spokojnie, mam w zanadrzu poprzednie kolanko, nie wyrzucone bo było całkiem dobre

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.