Keryp_ Napisano 13 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2015 Kolega chce zanabyć. Nie dyskutujmy proszę, o rodzaju motocykla - Jego sprawa. Chodzi bardziej o jakość, ew. jakieś zady czy walety. Będę wdzięczny za pomoc! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dizzastar Napisano 13 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2015 Jaki rocznik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 13 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 13 Lutego 2015 > Jaki rocznik? Nie wiem - tak mnie zapytał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dizzastar Napisano 13 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2015 No to pytanie o co chodzi - czy o VZ800 z lat ca. 2000, gdzie dość powszechnie zdarzały się pęknięcia ramy pod siedzeniem kierowcy, czy o VZ800 (M800) z lat ok. 2006. Nowsza wersja ma bardzo dobre opinie i brak jakiś konkretnych wad, fajnie się prowadzi i nieźle ciągnie z dołu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zet Napisano 14 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2015 Moj ojczulek posiada VZ 800 od 1998r (od nowości, kupił w salonie). Mam okazje serwisować mu ten motocykl, zdarzało mi się też zrobić nim dłuzszą traske. Co chcesz dokładnie wiedzieć ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 14 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2015 zalety to osiągi wady łańcuch też mam znajomka co ma z końcówki lat 90 od nowości i żadnych problemów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 14 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 14 Lutego 2015 > Moj ojczulek posiada VZ 800 od 1998r (od nowości, kupił w salonie). Mam okazje serwisować mu ten > motocykl, zdarzało mi się też zrobić nim dłuzszą traske. Co chcesz dokładnie wiedzieć ? J.w. - czy nie posiada np. jakichś wad czy upierdliwości, etc. Dla kolegi to będzie pierwsze moto w "dorosłym" życiu, więc fajnie, jakby się nie zniechęcił od razu. Może są jakieś konkretne tematy charakterystyczne dla tego modelu, którym trzeba się baczniej przyjrzeć przy zakupie? Druga sprawa przy okazji - gdzie byście szukali używanego motocykla? Wg mnie jakieś forum moto, kluby, etc. - choć to oczywiście nie gwarantuje braku min. Ale od sciągacza, to trochę strach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akisel Napisano 14 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2015 > Druga sprawa przy okazji - gdzie byście szukali używanego motocykla? > Wg mnie jakieś forum moto, kluby, etc. - choć to oczywiście nie gwarantuje braku min. Ale od > sciągacza, to trochę strach. No jeśli szukamy konkretna markę, to tak, forum obserwować. Trzeba sobie tylko zdawać sprawę, że porównywanie cen moto na jakimś forum do tych "dobrych" z allegro praktycznie w 100% nie ma sensu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zet Napisano 14 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2015 > J.w. - czy nie posiada np. jakichś wad czy upierdliwości, etc. Dla kolegi to będzie pierwsze moto w Większość oglądanych prze zemnie egzemplarzy tego modelu w komisach, miała mocno zmęczone chromy i elementy aluminiowe (osprzęt kierownicy). Świadczy to o garażowaniu na dworze, co jest modne w ciepłych zachodnich krajach (niska cena zakupu + importowanych modeli). Dużo też jest wersji po tuningu (dla mnie wiocha). Jedyną awarią było przetarcie przewodu w tylnym błotniku (prosta naprawa, ale elektryka siadła). Dość szybko siadło też sprzęgło - od nie wykonanej na czas regulacji dźwigienki, tj. ślizgało się (wymieniłem tarczki). Ten model ma specyficzne prowadzenie ("wali" się w zakręty i wymaga trochę treningu w prowadzeniu). Ma też dość słabe hamulce (nie dzisiejsze, wiec trzeba to brać pod uwagę). Rama zaczyna wyginać się przy około 150 kmh, ale raczej tym moto się tak nie szaleje. Zdrowy silnik, z dobrze wyregulowanymi gaźnikami i zaworami powinien rozwijać około 170kmh licznikowych. Zawory to dość ważna kwestia w tym modelu, warto to kontrolować. Mają tendencje do zwiększania luzu co objawia sie cykaniem i problemami z utrzymaniem niskich obrotów. Gaźniki miały automatyczne ssanie, które w większości używek przestało działać (dźwigienka powinna sama wrócić na pozycje po nagrzaniu). Z innych rzeczy to lubi na zimnym przykopcić jak ma zbyt "wodnisty" olej (ale to w sumie jak każde moto). Te silniki są długowieczne i w sumie bezproblemowe. O tym modelu można dużo poczytać w literaturze, bo jest to znany i lubiany sprzęt - osiągami zjada na śniadanie np. drag stary. Apropo drag to kierownica w VZ to makarabra (jest tylizowana na draga). W związku z tym po dłuższej jeździe mnie przynajmniej bolą ramiona. Warto dokupić wysoką szybę. W łatwy sposób można też "wypruć" oryginalne wydechy - wyjmuje się wkładki i moto ma dźwięk jak przystało (mowa o wersji typu dwururka) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 21 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 21 Marca 2015 335km zrobione - fajny sprzet, odejscie wystarczajace, spalanie 4ltr, ale pomimo szyby, predkosci raczej tak do 100/110 km/h. Jestem na tak! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.