Skocz do zawartości

C3 problem z dmuchawą


krzys139

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, problem jest z C3 tej pierwszej generacji z automatyczna klimatyzacja.

Dmuchawa wogole nie dziala.

Bezpiecznik sprawdzony, wentylator spiety na krotko dziala. Nie umiem sprawdzic tej elektronicznej opornicy.

Wchodza do niej 2 wtyczki mniejsza czarny i brazowy przewod to zasilanie rozumiem tu napiecie jest po zmostkowaniu z czarnym i czerwonym przewodem idacym do wentylatora dziala jak szalone.

Czy mozliwe jest ze opornica umarla i dlatego dmuchawa nie dziala nawet na najwyzszym biegu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam, problem jest z C3 tej pierwszej generacji z automatyczna klimatyzacja.

> Dmuchawa wogole nie dziala.

> Bezpiecznik sprawdzony, wentylator spiety na krotko dziala. Nie umiem sprawdzic tej elektronicznej

> opornicy.

> Wchodza do niej 2 wtyczki mniejsza czarny i brazowy przewod to zasilanie rozumiem tu napiecie jest

> po zmostkowaniu z czarnym i czerwonym przewodem idacym do wentylatora dziala jak szalone.

> Czy mozliwe jest ze opornica umarla i dlatego dmuchawa nie dziala nawet na najwyzszym biegu?

Wygląda na to, że tak.

Jest to pewnie taki sam sterownik PWM jak w Renault. To nie jest opornica jak w manualnej klimie.

opornik-rezystor-dmuchawy-citroen-c2-c3-c5-renault-clio-megane-modus-scenic-7701207718.jpg

Fotka pierwsza lepsza z brzegu - nie rklamuję.

W środku jest układ sterowania PWM i tranzystor huf75344G i to pewnie on poszedł do aniołków. Koszt kilkanaście złotych. Wymiana trochę upierdliwa, bo ciężko się lutuje i trzeba dac nową pastę na radiator.

Ogólnie temat do ogarnięcia dla każdego kto miał styczność z jakąś nawet prostą elektroniką.

Trochę mam do Ciebie za daleko, bo mam jeszcze takiego tranzystorka :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wygląda na to, że tak.

> Jest to pewnie taki sam sterownik PWM jak w Renault. To nie jest opornica jak w manualnej klimie.

> Fotka pierwsza lepsza z brzegu - nie rklamuję.

> W środku jest układ sterowania PWM i tranzystor huf75344G i to pewnie on poszedł do aniołków. Koszt

> kilkanaście złotych. Wymiana trochę upierdliwa, bo ciężko się lutuje i trzeba dac nową pastę

> na radiator.

> Ogólnie temat do ogarnięcia dla każdego kto miał styczność z jakąś nawet prostą elektroniką.

> Trochę mam do Ciebie za daleko, bo mam jeszcze takiego tranzystorka :-)

Tak wyglada dokladnie tak. Juz go wyciagnalem z auta, elektronika wyglada na ugotowana.

Tranzystor bym przelutowal, ale niestety zanim go dostane to minie kilka dni. Auto tescia wiec jutro zamowie caly ten element i wymienie mam nadzieje ze zadziala tongue.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.