Fidel71 Napisano 22 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2015 Grzecznościowo pytam bo zajechał właśnie córy chłopak i ma następujacy problem z instalacją gazową. Otóż na auto na gazie w czasie jednostajnej jazdy co jakiś czas zupełnie przypadkowo i bez jakiejkolwiek prawidłowości ma takie dosłownie półsekundowe zaniki mocy jak by mu na moment gaz nie dochodził. Natomiast przy gwałtownym przyspieszaniu jak sie pedał wciska to czasem się wręcz zadławi i zdusi. Na benzynie tego nie ma wcale. Wypytałem i zebrałem następujący wywiad: -nowe świece wg.instrukcji obsługi auta dobrane - nowe kable WN -nowy f.powietrza W kręgu podejrzeń są: -Filtry gazu fazy lotnej i cieklej bo wedlug chlopaka maja minimum 50kkm przejechane -wtryskiwacze gazu -valtec z tego co zrozunialem i maja przejechane grubo ponad 150kkm Auto to civic 1.4 na wtrysku 1999r. A instalacja to sekwencja. Jeszcze co mi przychodzi do glowy to regulacja zaworow bo ten model ma reg. na szczelinomierz. Ale na benzynie jest idealnie. Wiec panie i panowie od czego zaczac? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_luk_ Napisano 22 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2015 od filtrow bo to grosze a pewnie juz faza lotna nie istnieje a ciekla kiepsko wyglada Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 23 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2015 Jak valteki to i tak cud ze to wogole jeszcze jeździ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fidel71 Napisano 23 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2015 Jak valteki to i tak cud ze to wogole jeszcze jeździ w sieci są manuale dotyczące czyszczenia wtrysków gazu - czy jest sens to robić czy od razu wymienić wszystskie na nowe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek76 Napisano 23 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2015 w sieci są manuale dotyczące czyszczenia wtrysków gazu - czy jest sens to robić czy od razu wymienić wszystskie na nowe? Nie rób tego sam , bo po złożeniu może być jeszcze gorzej. W przypadku valteka należy wymienić tłoczki w środku , chyba że nie klepią , ustawić skok tłoka i najlepiej zrobić autokalibrację. Jeśli nie masz jak i czym , to się za to nie zabieraj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 23 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2015 Nie rób tego sam , bo po złożeniu może być jeszcze gorzej. W przypadku valteka należy wymienić tłoczki w środku , chyba że nie klepią , ustawić skok tłoka i najlepiej zrobić autokalibrację. Jeśli nie masz jak i czym , to się za to nie zabieraj. I właśnie dlatego zmieniłęm valteki na REGi. Nie potrzeba kalibrować, cena jest podobna, więc jak coś się dzieje, to regeneracja lub wymiana i w takim przypadku trzeba zrobić conajwyżej autokalibrację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek76 Napisano 23 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2015 I właśnie dlatego zmieniłęm valteki na REGi. Nie potrzeba kalibrować, cena jest podobna, więc jak coś się dzieje, to regeneracja lub wymiana i w takim przypadku trzeba zrobić conajwyżej autokalibrację. No niby REG-i są lepsze ale króćce wychodzące z boku to taki sobie pomysł. Czasem trudniej jest je jakoś sensownie zamontować. A valtekowi można poprzez zwiększenie lub zmniejszenie skoku tłoka regulować wydajność, Często to się przydaje. P.S. A zmieniłeś w programie od gazu wtryskiwacze z tych co miałeś na REG ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 23 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2015 Nie rób tego sam , bo po złożeniu może być jeszcze gorzej. W przypadku valteka należy wymienić tłoczki w środku , chyba że nie klepią , ustawić skok tłoka i najlepiej zrobić autokalibrację. Jeśli nie masz jak i czym , to się za to nie zabieraj.ja miałem jak i czym ale jak wszystko policzysz to zostaje jakieś 30 -40 zł. Wg mnie nie warto bo za 10-12 tys. km i tak znów do regulacji będą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 24 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2015 No niby REG-i są lepsze ale króćce wychodzące z boku to taki sobie pomysł. Czasem trudniej jest je jakoś sensownie zamontować. A valtekowi można poprzez zwiększenie lub zmniejszenie skoku tłoka regulować wydajność, Często to się przydaje. P.S. A zmieniłeś w programie od gazu wtryskiwacze z tych co miałeś na REG ? Fakt, musiałem troszkę przerobić, ale tragedii nie było, zależy jak valtaki leżą pod maską ... Tylko do dokalibracji trzeba mieć aparaturę, nie chciało mi się w to bawić przy cenie listwy ok. 120zł ... Tak, zmieniłem w programie typ wtrysków - tutaj głównie chodzi o rezystancję cewek i czasami o charakterystykę pracy i wydajności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.