Skocz do zawartości

Dławienie na gazie


Fidel71

Rekomendowane odpowiedzi

Grzecznościowo pytam bo zajechał właśnie córy chłopak i ma następujacy problem z instalacją gazową.

Otóż na auto na gazie w czasie jednostajnej jazdy co jakiś czas zupełnie przypadkowo i bez jakiejkolwiek prawidłowości ma takie dosłownie półsekundowe zaniki mocy jak by mu na moment gaz nie dochodził.

Natomiast przy gwałtownym przyspieszaniu jak sie pedał wciska to czasem się wręcz zadławi i zdusi.

Na benzynie tego nie ma wcale.

Wypytałem i zebrałem następujący wywiad:

-nowe świece wg.instrukcji obsługi auta dobrane

- nowe kable WN

-nowy f.powietrza

W kręgu podejrzeń są:

-Filtry gazu fazy lotnej i cieklej bo wedlug chlopaka maja minimum 50kkm przejechane

-wtryskiwacze gazu -valtec z tego co zrozunialem i maja przejechane grubo ponad 150kkm

Auto to civic 1.4 na wtrysku 1999r. A instalacja to sekwencja.

Jeszcze co mi przychodzi do glowy to regulacja zaworow bo ten model ma reg. na szczelinomierz.

Ale na benzynie jest idealnie.

Wiec panie i panowie od czego zaczac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sieci są manuale dotyczące czyszczenia wtrysków gazu - czy jest sens to robić czy od razu wymienić wszystskie na nowe?

Nie rób tego sam , bo po złożeniu może być jeszcze gorzej. W przypadku valteka należy wymienić tłoczki w środku , chyba że nie klepią , ustawić skok tłoka i najlepiej zrobić autokalibrację. Jeśli nie masz jak i czym , to się za to nie zabieraj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rób tego sam , bo po złożeniu może być jeszcze gorzej. W przypadku valteka należy wymienić tłoczki w środku , chyba że nie klepią , ustawić skok tłoka i najlepiej zrobić autokalibrację. Jeśli nie masz jak i czym , to się za to nie zabieraj.

I właśnie dlatego zmieniłęm valteki na REGi. Nie potrzeba kalibrować, cena jest podobna, więc jak coś się dzieje, to regeneracja lub wymiana i w takim przypadku trzeba zrobić conajwyżej autokalibrację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I właśnie dlatego zmieniłęm valteki na REGi. Nie potrzeba kalibrować, cena jest podobna, więc jak coś się dzieje, to regeneracja lub wymiana i w takim przypadku trzeba zrobić conajwyżej autokalibrację.

No niby REG-i są lepsze ale króćce wychodzące z boku to taki sobie pomysł. Czasem trudniej jest je jakoś sensownie zamontować. A valtekowi można poprzez zwiększenie lub zmniejszenie skoku tłoka regulować wydajność, Często to się przydaje.

P.S.

A zmieniłeś w programie od gazu wtryskiwacze z tych co miałeś na REG ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rób tego sam , bo po złożeniu może być jeszcze gorzej. W przypadku valteka należy wymienić tłoczki w środku , chyba że nie klepią , ustawić skok tłoka i najlepiej zrobić autokalibrację. Jeśli nie masz jak i czym , to się za to nie zabieraj.

ja miałem jak i czym ale jak wszystko policzysz to zostaje jakieś 30 -40 zł.

Wg mnie nie warto bo za 10-12 tys. km i tak znów do regulacji będą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niby REG-i są lepsze ale króćce wychodzące z boku to taki sobie pomysł. Czasem trudniej jest je jakoś sensownie zamontować. A valtekowi można poprzez zwiększenie lub zmniejszenie skoku tłoka regulować wydajność, Często to się przydaje.

P.S.

A zmieniłeś w programie od gazu wtryskiwacze z tych co miałeś na REG ?

Fakt, musiałem troszkę przerobić, ale tragedii nie było, zależy jak valtaki leżą pod maską ...

Tylko do dokalibracji trzeba mieć aparaturę, nie chciało mi się w to bawić przy cenie listwy ok. 120zł ...

Tak, zmieniłem w programie typ wtrysków - tutaj głównie chodzi o rezystancję cewek i czasami o charakterystykę pracy i wydajności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.