barkor Napisano 24 Września 2015 Udostępnij Napisano 24 Września 2015 Witam, Wczoraj chciałem dokonać kalibracji czujnika skrętu we wspomaganiu, bo w lewo kierownica chodzi lekko a w prawo z oporem. Posiadam instrukcję instalacji takiego wspomagania gdzie jest napisane żeby zmierzyć opór na parach pinów (1 i 2 oraz 3 i 4) we wtyczce tego czujnika. Podobno fabrycznie powinno być ok 1000ohmów na każdej parze, ale w używanych czujnikach wartości będą 850-950ohmów. Maksymalna różnica między parami pinów powinna wynosić do 10ohmów. No i teraz jak mierzę sobie te wartości i poruszam czujnikiem skrętu to na parze 3-4 nic się nie zmienia, cały czas jest wartość ok 1028ohmów. Zmieniają się wartości na pinach 1-2 ale w zakresie ok 1150-1350ohmów. Podobnie mam na innym czujniku bo mam jeszcze jedną kolumnę pod wspomaganie luzem. Sprawdzałem też na innych parach pinów (1-4, 2-3) to tam wartości się zmieniają ale cały czas jest stała różnica ok 20ohmów (w niektórych położeniach jest nieco mniejsza). Pytanie zatem do tych co kalibrowali czujniki skrętu jak to konkretnie należy zrobić. Czy faktycznie chodzi o pomiar par 1-2 i 3-4? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 24 Września 2015 Udostępnij Napisano 24 Września 2015 Witam, Wczoraj chciałem dokonać kalibracji czujnika skrętu we wspomaganiu, bo w lewo kierownica chodzi lekko a w prawo z oporem. Posiadam instrukcję instalacji takiego wspomagania gdzie jest napisane żeby zmierzyć opór na parach pinów (1 i 2 oraz 3 i 4) we wtyczce tego czujnika. Podobno fabrycznie powinno być ok 1000ohmów na każdej parze, ale w używanych czujnikach wartości będą 850-950ohmów. Maksymalna różnica między parami pinów powinna wynosić do 10ohmów. No i teraz jak mierzę sobie te wartości i poruszam czujnikiem skrętu to na parze 3-4 nic się nie zmienia, cały czas jest wartość ok 1028ohmów. Zmieniają się wartości na pinach 1-2 ale w zakresie ok 1150-1350ohmów. Podobnie mam na innym czujniku bo mam jeszcze jedną kolumnę pod wspomaganie luzem. Sprawdzałem też na innych parach pinów (1-4, 2-3) to tam wartości się zmieniają ale cały czas jest stała różnica ok 20ohmów (w niektórych położeniach jest nieco mniejsza). Pytanie zatem do tych co kalibrowali czujniki skrętu jak to konkretnie należy zrobić. Czy faktycznie chodzi o pomiar par 1-2 i 3-4? ustaw "mniej wiecej" i podjedz do ASO na examiner tam ogarną reszte Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.