Skocz do zawartości

Kalibracja wspomagania kierownicy


barkor

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Wczoraj chciałem dokonać kalibracji czujnika skrętu we wspomaganiu, bo w lewo kierownica chodzi lekko a w prawo z oporem. Posiadam instrukcję instalacji takiego wspomagania gdzie jest napisane żeby zmierzyć opór na parach pinów (1 i 2 oraz 3 i 4) we wtyczce tego czujnika. Podobno fabrycznie powinno być ok 1000ohmów na każdej parze, ale w używanych czujnikach wartości będą 850-950ohmów. Maksymalna różnica między parami pinów powinna wynosić do 10ohmów.

No i teraz jak mierzę sobie te wartości i poruszam czujnikiem skrętu to na parze 3-4 nic się nie zmienia, cały czas jest wartość ok 1028ohmów. Zmieniają się wartości na pinach 1-2 ale w zakresie ok 1150-1350ohmów. Podobnie mam na innym czujniku bo mam jeszcze jedną kolumnę pod wspomaganie luzem.

Sprawdzałem też na innych parach pinów (1-4, 2-3) to tam wartości się zmieniają ale cały czas jest stała różnica ok 20ohmów (w niektórych położeniach jest nieco mniejsza).

 

Pytanie zatem do tych co kalibrowali czujniki skrętu jak to konkretnie należy zrobić. Czy faktycznie chodzi o pomiar par 1-2 i 3-4?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Wczoraj chciałem dokonać kalibracji czujnika skrętu we wspomaganiu, bo w lewo kierownica chodzi lekko a w prawo z oporem. Posiadam instrukcję instalacji takiego wspomagania gdzie jest napisane żeby zmierzyć opór na parach pinów (1 i 2 oraz 3 i 4) we wtyczce tego czujnika. Podobno fabrycznie powinno być ok 1000ohmów na każdej parze, ale w używanych czujnikach wartości będą 850-950ohmów. Maksymalna różnica między parami pinów powinna wynosić do 10ohmów.

No i teraz jak mierzę sobie te wartości i poruszam czujnikiem skrętu to na parze 3-4 nic się nie zmienia, cały czas jest wartość ok 1028ohmów. Zmieniają się wartości na pinach 1-2 ale w zakresie ok 1150-1350ohmów. Podobnie mam na innym czujniku bo mam jeszcze jedną kolumnę pod wspomaganie luzem.

Sprawdzałem też na innych parach pinów (1-4, 2-3) to tam wartości się zmieniają ale cały czas jest stała różnica ok 20ohmów (w niektórych położeniach jest nieco mniejsza).

 

Pytanie zatem do tych co kalibrowali czujniki skrętu jak to konkretnie należy zrobić. Czy faktycznie chodzi o pomiar par 1-2 i 3-4?

 

ustaw "mniej wiecej" i podjedz do ASO na examiner tam ogarną reszte

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.