chojnik Napisano 10 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2015 Taki problem. Przepustnica 1.2 MPI wyjęta z auta. Rozwiercona na bezpieczne 40mm dorobiony talerzyk, wyglądan a bardzo precyzyjną robote, profi maszyny. Po złożeniu do kupy: 1. Silnik po odpaleniu wchodzi na 6 tyś obrotów po 1 s spada i faluje 1-2 tyś jak na ostrym wałku. 2. Pedał hamulca jakiś taki twardy 3. W czasie jazdy po odpuszczeniu gazu, reakcja jest po 0,5 s czyli już nie cisnę gazu a auto jeszcze ułamek sekundy przyspiesza. Potem hamuje silnikiem normalnie. 4.Coś syczy pod maską, ale nie mogę zlokalizować ewentualnej nieszczelności. - związek z twardym pedałem hamulca? aaaa no i ta podkładka ebonitowa z racji rozwiertu nie ma już kołnierza co wchodził w kolektor. TPS i Krokowy raczej ok- wcześniej jeździły i było ok. Na innym TPS to samo, krokowego na podmiankę nie mam. Po odpięciu krokowca bez zmian. Autokąciku ratuj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chojnik Napisano 10 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 10 Listopada 2015 Update: Po odpięciu wtyczki od TPS po odpaleniu caly czas jest i zostaje na ~1k obr. ale wywala "marchewe". Czy można coś skopać montując oś przepustnicy i TPS ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barkor Napisano 10 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2015 Ewidentnie masz gdzieś nieszczelność, co zresztą sam przyznałeś. Sprawdź czy czasem ta profi wykonana przepustnica dobrze się domyka i nie puszcza powietrza przez talerzyk. Ewentualnie gdzieś na uszczelkach jest nieszczelność. Co do TPSa to kiedyś coś się przewijało na forum, że niektórzy robili w nim fasolki i ustawiali w jakimś konkretnym położeniu po zamontowaniu większej przepustnicy, ale jak ja miałem u siebie przepustnicę 42mm to zamontowałem normalnie TPSa i nie było problemów z obrotami. Edit: Ebonitowa podstawka oznacza, że masz silnik 1.1? Jeśli tak to być może TPSa trzeba jakoś inaczej ustawić, ja miałem większą przepustnicę ale w silniku 1.2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chojnik Napisano 10 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 10 Listopada 2015 Tak silnik 1.1 SPI. Wcześniej przepustnica 38mm z 1.2 MPI jeździła w nim ok. Taka hybryda, ale działa ok. Ok, będę szukał nieszczelności, choć poskładałem przed chwilą wszystko na nowo z max starannością i bez zmian... Co do talerzyka - hmm nie jest idealnie szczelny, ale orginalny też nie był tolerancja wyszła podobnie jak oryginalny. Czy jeśli była by nieszczelność to czy po odpięciu TPS obroty zostały by ma 1k ? Raz jak miałem nieszczelność to od razu i cały czas obroty jałowe były wysokie, a teraz po sekundzie, dwóch spadają i falują. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barkor Napisano 10 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2015 A poskładałeś na nowych uszczelkach? Jeśli na starych to można dać cienką warstwę siliconu, bo nie wiadomo jak te stare uszczelki trzymają. Jeśli na 38mm było OK, to na 40mm też powinno być OK. Ja widzę takie opcje: 1. Nieszczelność na uszczelkach 2. Nieszczelna/uszkodzona przepustnica (jeśli talerzyk jest OK, to może coś innego się w niej uszkodziło przy rozwiercaniu, obejrzyj dokładnie) 3. Popsuł się TPS albo krokowy (choć to chyba mało prawdopodobne). Jak zapomniałem raz podłączyć TPS to obroty miałem w okolicach 3tys cały czas, ale nie miałem nieszczelności. Ale generalnie problem z hamulcem raczej świadczy że masz dosyć sporą nieszczelność i silnik nie wytwarza odpowiedniego podciśnienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chojnik Napisano 10 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 10 Listopada 2015 Ok, dużo mi podpowiedziałeś, dzięki, dziś mam cholera niestety gości, ale myślę że jutro będę działać Wiem, że na 42mm już ścianek brakowało i chyba max wychodzilo 41,x dlatego zdecydowalem się na "bezpieczne" 40 właśnie po to żeby nie narobić bałaganu. BTW, czy można użyć czegoś innego niż silikon ? Ten zanim zgęstnieje to... trochę czasu ucieknie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barkor Napisano 10 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2015 No dokładnie rozwiert jest chyba na max 41,8 bo przy większym rozwiercie już by ścianek nie było i trzeba wtedy tuleję wstawiać. Jak cienko posmarujesz i odczekasz chwilę nie montując od razu uszczelki to szybko zgęstnieje:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 10 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2015 A podłączyłeś wszystkie krócice z tyłu tak jak były? Nie pękł któryś wężyk przy tych operacjach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chojnik Napisano 11 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 11 Listopada 2015 Ok temat ogarnięty. Dziękuję za pomoc. Problemem okazał się fakt, że ścianki są cieńsze, a podstawka z ebonitu nie mając kołnierza centrującego przesuwała się w czasie montażu i powstawała szpara między podstawką ebonitową a gardzielą przepustnicy w miejscu kanału od powietrza którym steruje krokowy stąd te falowanie bo widząc 6k obr na starcie krokowy to się starał korygować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chojnik Napisano 11 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 11 Listopada 2015 Aaaa no i dzięki Psychik za wsparcie na infolinii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.