Skocz do zawartości

Stilo 1.8 16V Ujemne wartości otwarcia przepustnicy elektronicznej w FES


sebaarhus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Problem dotyczy Stilo z silnikiem 1.8 16V

 

Obroty nie falują, ale jak dla mnie za mocno szapie silnikiem przy zmianie biegów.

 

Gdy odłaczę akumulator to ustawiają się fabryczne parametry przepustnicy (wiadomo, tak ma być), ale autem nie da się jeździć. Gaśnie praktycznie na każdym skrzyżowaniu. Po kilkudziesięciu kilometrach przepustnica sama się ustawi i auto już nie gaśnie, ale szarpie silnikiem przy zmianie biegów, chyba że przed puszczeniem sprzęgła pedałem gazu dopasuję obroty silnika do obrotów skrzyni biegów, wtedy nie szarpie.

 

Podłączyłem się pod FES i na zgaszonym silniku procent otwarcia przepustnicy elektronicznej oscyluje w okolicach -45% do -20% (są to wartości ujemne otwarcia przepustnicy). Po zapaleniu silnika, nie dotykając pedału przyspieszenia, na biegu jałowym jest około -20%. Jak na biegu jałowym zacznę dodawać "gazu" to wartości otwarcia zaczynają się zmniejszać, przechodzą przez 0 i zaczynają rosnąć w polu wartości dodatnich. Dopiero przy pedale gazu wciśniętym na 20% (są to obroty około 2000 obr/min) wartość otwarcia przepustnicy elektronicznej uzyskują wartość 20% (czyli +20%).

 

W Fes patrzyłem na sygnał z obydwu ścieżek z przepustnicy i wartości są zbliżone i wynoszą w okolicachch 0,7V na biegu jałowym bez gazu

 

Nie da się w FES wykonać testów przepustnicy elektonicznej. Po wywołaniu tej procedury pojawia się napis "wykonanie nieudane"

 

kiedyś próbowałem wykonać adaptację metodą podbijania do ponad 3000 obr i opuszczania do ponad 700obr, ale nic to u mnie nie dawało

 

Moje pytania są takie:

 

 

Czy ktoś miał podobne problemy i jak sobie poradził?

 

 

Czy przepustnica może mieć wogóle wartości ujemne otwarcia, bo na logikę to chyba nie może mieć

 

 

Pozdrawiam i dzięki za pomoc

 

 

poniżej log z FES

 

ODCZYT PARAMETRÓW:
Licznik przebiegu: 154215,8 km
Licznik czasu obrotów max: 4,915 s
Max prędkość obr. silnika: 12750 obr/min
Ilość ponownych zapisów: 0
Obroty silnika: 807 obr/min
Temperatura wody: 95 °C
Zmierzona masa powietrza: 2,8 gr/s
Wyprzedzenie zapłonu: 12,0 °
Czas wtrysku: 2,528 ms
Kąt przepustnicy: 1,57 %
Przepustnica elektroniczna: -26,2 %
Otwarcie zaworu EVAP: 0,00 %
Czujnik pozycji przepustnicy (ścieżka 1): 0,610 V
Czujnik pozycji przepustnicy (ścieżka 2): 0,635 V
Pozycja pedału przyspieszenia: 0,00 %
Obciążenie silnika: 2,35 %
Napięcie akumulatora: 13,92 V
Prędkość pojazdu: 0 km/h
Odległość przejechana z zapaloną kontrolką MIL: 0 km
Napięcie lambda 1 przed kat.: 0,410 V
Napięcie lambda 2 przed kat.: 0,560 V
Napięcie lambda 1 za kat.: 0,310 V
Ścieżka 1 pot. pedału przyspieszenia: 0,715 V
Ścieżka 2 pot. pedału przyspieszenia: 0,710 V
Ścieżka 3 pot. pedału przyspieszenia: 0,670 V
Napięcie czujnika temp. wody: 0,860 V
Napięcie przepływomierza: 1,290 V
Integrator sondy lambda 1: 100,78 %
Integrator sondy lambda 2: 99,22 %
Czynnik addytywny 1 (FRA): 91,41 %
Czynnik addytywny 2 (FRA): 98,44 %
Kod uniwersalny: Nieodebrany
Rozruch silnika: Dozwolony
Centralka silnika: Zaprogramowany
Sygnał wspomagania ukł. kierowniczego: Nieobecny
Presostat (trójstopniowy): Nie aktywny
Presostat (czterostopniowy): Nie aktywny
Styk ciśnienia oleju: Aktywny
Styk sprzęgła: Otwarty
Sterowanie przekaźnika klimatyzacji: Nie aktywny
Żądanie uruchomienia klimatyzacji: Nie aktywny
Stan lambda przed kat.: Pętla zamknięta
Stan lambda 2 przed kat.: Pętla zamknięta
Sonda lambda 1 przed kat.: Obecny
Sonda lambda 2 przed kat.: Obecny
Sonda lambda 1 za kat.: Obecny
Stan poziomu paliwa: Normalny

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy później...

@@sebaarhus

 

Witam również mam stilo 1.8 i podobny problem jak u ciebie. Udało ci się coś zdziałać w temacie. U mnie pomogło odłączenie przepływomierza. Autko wyraźnie zyskało przy tym na mocy.

 

Witam

 

No z przykrością muszę stwierdzić że nie dokonczyłem diagnozowania usterki z powodu permanentnego braku czasu. Stosuję półśrodek w postaci odpowiedniego dodawania gazu przed puszczeniem sprzęgła, tak aby prędkości obrotowe silnika i skrzyni były zbliżone.

 

Wydaje mi się że odpinałem kostkę od przepływomierza, ale na pewno nie próbowałem z odpiętą kostką jeździć. Jak po raz pierwszy czyściłem przepustnicę i przepływomierz to na drucie przepływomierza miałem widoczny czarny nalot. Po wyczyszczeniu przez góra trzy dni bylo lepiej.

 

A u Ciebie w takim układzie, jeśli po odpięciu przepływomierza jest lepiej, to chyba faktycznie przepływka jest uszkodzona. Check się u ciebie świeci przy wpiętej lub odpiętej przepływce?

 

Pozdrawiam

Seb

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.