Skocz do zawartości

sebaarhus

użytkownik
  • Liczba zawartości

    15
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Lokalizacja
    Sosnowiec

sebaarhus's Achievements

rowerzysta

rowerzysta (3/20)

0

Reputacja

  1. Witam No z przykrością muszę stwierdzić że nie dokonczyłem diagnozowania usterki z powodu permanentnego braku czasu. Stosuję półśrodek w postaci odpowiedniego dodawania gazu przed puszczeniem sprzęgła, tak aby prędkości obrotowe silnika i skrzyni były zbliżone. Wydaje mi się że odpinałem kostkę od przepływomierza, ale na pewno nie próbowałem z odpiętą kostką jeździć. Jak po raz pierwszy czyściłem przepustnicę i przepływomierz to na drucie przepływomierza miałem widoczny czarny nalot. Po wyczyszczeniu przez góra trzy dni bylo lepiej. A u Ciebie w takim układzie, jeśli po odpięciu przepływomierza jest lepiej, to chyba faktycznie przepływka jest uszkodzona. Check się u ciebie świeci przy wpiętej lub odpiętej przepływce? Pozdrawiam Seb
  2. Witam Problem dotyczy Stilo z silnikiem 1.8 16V Obroty nie falują, ale jak dla mnie za mocno szapie silnikiem przy zmianie biegów. Gdy odłaczę akumulator to ustawiają się fabryczne parametry przepustnicy (wiadomo, tak ma być), ale autem nie da się jeździć. Gaśnie praktycznie na każdym skrzyżowaniu. Po kilkudziesięciu kilometrach przepustnica sama się ustawi i auto już nie gaśnie, ale szarpie silnikiem przy zmianie biegów, chyba że przed puszczeniem sprzęgła pedałem gazu dopasuję obroty silnika do obrotów skrzyni biegów, wtedy nie szarpie. Podłączyłem się pod FES i na zgaszonym silniku procent otwarcia przepustnicy elektronicznej oscyluje w okolicach -45% do -20% (są to wartości ujemne otwarcia przepustnicy). Po zapaleniu silnika, nie dotykając pedału przyspieszenia, na biegu jałowym jest około -20%. Jak na biegu jałowym zacznę dodawać "gazu" to wartości otwarcia zaczynają się zmniejszać, przechodzą przez 0 i zaczynają rosnąć w polu wartości dodatnich. Dopiero przy pedale gazu wciśniętym na 20% (są to obroty około 2000 obr/min) wartość otwarcia przepustnicy elektronicznej uzyskują wartość 20% (czyli +20%). W Fes patrzyłem na sygnał z obydwu ścieżek z przepustnicy i wartości są zbliżone i wynoszą w okolicachch 0,7V na biegu jałowym bez gazu Nie da się w FES wykonać testów przepustnicy elektonicznej. Po wywołaniu tej procedury pojawia się napis "wykonanie nieudane" kiedyś próbowałem wykonać adaptację metodą podbijania do ponad 3000 obr i opuszczania do ponad 700obr, ale nic to u mnie nie dawało Moje pytania są takie: Czy ktoś miał podobne problemy i jak sobie poradził? Czy przepustnica może mieć wogóle wartości ujemne otwarcia, bo na logikę to chyba nie może mieć Pozdrawiam i dzięki za pomoc poniżej log z FES ODCZYT PARAMETRÓW: Licznik przebiegu: 154215,8 km Licznik czasu obrotów max: 4,915 s Max prędkość obr. silnika: 12750 obr/min Ilość ponownych zapisów: 0 Obroty silnika: 807 obr/min Temperatura wody: 95 °C Zmierzona masa powietrza: 2,8 gr/s Wyprzedzenie zapłonu: 12,0 ° Czas wtrysku: 2,528 ms Kąt przepustnicy: 1,57 % Przepustnica elektroniczna: -26,2 % Otwarcie zaworu EVAP: 0,00 % Czujnik pozycji przepustnicy (ścieżka 1): 0,610 V Czujnik pozycji przepustnicy (ścieżka 2): 0,635 V Pozycja pedału przyspieszenia: 0,00 % Obciążenie silnika: 2,35 % Napięcie akumulatora: 13,92 V Prędkość pojazdu: 0 km/h Odległość przejechana z zapaloną kontrolką MIL: 0 km Napięcie lambda 1 przed kat.: 0,410 V Napięcie lambda 2 przed kat.: 0,560 V Napięcie lambda 1 za kat.: 0,310 V Ścieżka 1 pot. pedału przyspieszenia: 0,715 V Ścieżka 2 pot. pedału przyspieszenia: 0,710 V Ścieżka 3 pot. pedału przyspieszenia: 0,670 V Napięcie czujnika temp. wody: 0,860 V Napięcie przepływomierza: 1,290 V Integrator sondy lambda 1: 100,78 % Integrator sondy lambda 2: 99,22 % Czynnik addytywny 1 (FRA): 91,41 % Czynnik addytywny 2 (FRA): 98,44 % Kod uniwersalny: Nieodebrany Rozruch silnika: Dozwolony Centralka silnika: Zaprogramowany Sygnał wspomagania ukł. kierowniczego: Nieobecny Presostat (trójstopniowy): Nie aktywny Presostat (czterostopniowy): Nie aktywny Styk ciśnienia oleju: Aktywny Styk sprzęgła: Otwarty Sterowanie przekaźnika klimatyzacji: Nie aktywny Żądanie uruchomienia klimatyzacji: Nie aktywny Stan lambda przed kat.: Pętla zamknięta Stan lambda 2 przed kat.: Pętla zamknięta Sonda lambda 1 przed kat.: Obecny Sonda lambda 2 przed kat.: Obecny Sonda lambda 1 za kat.: Obecny Stan poziomu paliwa: Normalny
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.