Skocz do zawartości

glowica 1.2 8v na blok 1.4 8v ?


bart128

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Chcialbym poskladac sobie silnik do starej pandy 4x4, moc jest sprawa drugorzedna, interesuje mnie troche momentu, nisko i prosty silnk z gaznikiem. Do tej pory mialem 1.2 8v 176B4000 spi 60 konny, obecnie skladam na stole 1.2 8v 176A8000 mpi 73 konny , ale na gazniku z puga 205 1.4{ weber 34 TLF} i aparacie elektronicznym w osi walka rozrzadu z pandy/uno 1.1.

 

Mam ochote na  1.4 8v z grande punto, ma troche lepszy moment niz 1.2 8v, ale poniewaz jest za duzo rzezby, zeby do 1.4 8v zaadoptowac aparat w osi walka rozrzadu{ a nie chce do 4x4 nic innego ,tylko gaznik i zwykly aparat elektronik} mysle nad posadzeniem glowicy z 73 konnego 8v mpi na blok 77 konnego 1.4 8v. Poza niewielka roznica w srednicy tloka jest zasadnicza roznica w stopniu sprezania 9.8:1 dla 1.2 8v , do 11:1 dla 1.4 8v, zauwazylem, ze w 1.4 czesc komory spalania jest w denku tloka, 1.2 8v ma praktycznie plaskie tloki, natomiast  1.4 z "siodelkiem". Ktos zakladal glowice z 1.2 8v mpi na blok 1.4 8v grande punto?

 

Zakladam ze w 1.2 8v objetosc komory spalania w glowicy jest wieksza niz w glowicy z 1.4 8v  ??  ,co w polaczeniu z "wkleslym" tlokem z 1.4 8v obnizy mi st. sprezania z 11:1 gdzies do.... ? 9,5:1?    9:1?, do wartosc bezpiecznej dla zasilania prostym gaznikiem 34 TLF.

 

Czy ktos skladal cos podobnego? jakies rady porady? o innym module zeba na kolach rozrzadu miedzy 1.2 8v z 1994-99 a 1.4 8v z 2005- .... wiem, temat do ogarniecia.

 

pacjent w trakcie remontu:

 

 

71c6a54d2560.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Były już kiedyś rozważania na ten temat, sam zakładałem jeden taki wątek, może coś tam znajdziesz ciekawego, robiłem nawet pomiar objętości komory spalania w głowicy 1.2/1.4 GP:

https://forum.autokacik.pl/index.php/topic/337827-d%C3%B3%C5%82-14-16v-g%C3%B3ra-z-12-8v-czy-to-zadzia%C5%82a/

 

tutaj jakiś wcześniejszy wątek:

https://forum.autokacik.pl/index.php/topic/241360-dol-14-8v/#entry3061976

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za linki, czegos sie dowiedzialem, Wyglada na to, ze po odprezeniu silnka 1.4 poprzez zalozenie czapki z 1.2 wiekszosc z niestety niewielkiej roznicy w wartosci momentu obrotowego nam zniknie,  chyba nie warto dla kilku Nm wywalac kasy  na silnik 1.4, nowa uszczelke, sruby glowicy itp....  :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.