Skocz do zawartości

Getz - na co zwrócić uwagę?


Rekomendowane odpowiedzi

Szukam czegoś do miasta - budżet powiedzmy do 5 kPLN, warunki konieczne - w miarę pojemne wnętrze, 5 drzwi, nie starsze, niż powiedzmy 2002/2003. Oczywiście ABS, poduszki, wspomaganie kierownicy.

 

Drogą selekcji wychodzi na to, że te wymagania spełnia m.in. Getz. Mechanik zaufany polecił wersję 1.1 jako najtańszą w eksploatacji. Za miasto to nie będzie wyjeżdżać praktycznie - jeżeli już, to trasy rzędu 30-40 km w 3-4 osoby (bez bagażu) - ot tak w odwiedziny do rodziny na jakąś kawę + ciacho.

 

Na co zwrócić uwagę przy zakupie takiego autka? Są jakieś charakterystyczne miejsca występowania korozji, jakieś wycieki, problemy typowe dla tego modelu? Jakiego rzędu spalania spodziewać się przy w miarę spokojnej jeździe (powiedzmy spokojna - spokojno-dynamiczna - bez wariactwa, jazdy do odcinki itp.)?

Z góry dzięki za odpowiedzi :piwko:

 

PS - gdyby doszło do zakupu Getza, będę bardzo zhyundaiowanym autokącikowiczem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 Andrzej,

 

jako użytkownik przez 3.5 roku i nadal obserwator (ojciec jeździ) szukałbym na twoim miejscu wersji 1.3

Sa lepiej wyposażone i maja podstawowa zalete - hydrauliczna regulacje luzu zaworowego.

 

Wersje 1.3 na polskę niestety w wiekszosci mialy do wyboru  albo ABS albo klima. Przewaznie mialy 4xel szyby, ale lusterka juz reczne i bez podgrzewania.

Sprowadzane egzemplarze maja np klime, ABS, el lusterka, ale korbki z tyłu.

Jeśli chodzi o usterki to ja u siebie już 2 razy wymieniałem łożyska z przodu. Raz przy 70k km i drugi raz przy 125k km.

Jeśli chodzi o rudą, to powtórzyła sie w dwóch egzemplarzach na tylnej klapie. (okolice wycieraczki i wychodzaca spod szyby), ale mozesz obejrzec cała. reszta auta czysto.

 

Jeśli chodzi o spalanie. Przy sprawnej jeździe miejskiej spala ok. 8l/100km PB, gaz jakieś 9.2-9.3.

W trasie przy spokojnej jeździe ok 8l LPG. Autostrada - jazda 130-140 to około 9l LPG.

Może nie jest najekonomiczniejszy, ale ma długie pierwsze 3 biegi i można się łatwo rozpedzić. (1. 50, 2. 90, 3. ok 140)

Aha  jazda zaczyna sie powyżej 2.3k obr, wczesniej troche ospaly jest. (taki jest przebieg momentu) i nie masz co cisnac powyzej 5k bo już nie ma efektu.

Miedzy 3.5, a 4.2 "moj" egzemplarz ma lekki rezonans i jest ciut głośniejszy.

 

Jeśli chodzi o pojemność, to 4 osoby maja naprawde wygodnie jak na auto klasy B.

Bagażnik wystarczający do miasta. (ok 270l)

 

Jakbys miał jakieś pytania jeszcze to pisz śmiało.

 

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamietam to te 1.3 byly lepiej wyposazone wiec mozesz trafic z ABS. Szczerze to rudej na getz jeszcze nie widzialem a dwa bloki dalej parkuje regularnie od kilku lat. Ja bym sie skupil na wersji bez LPG. Nie wiem czy nie bedziesz skazany na sprowadzane bo w PL raczej bidne wersje.

 

Skupic sie na progach, klapie, podloge sprawdzic i jezdzic. Bo mechanike da sie ogarnac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

PS - gdyby doszło do zakupu Getza, będę bardzo zhyundaiowanym autokącikowiczem ;)

Ojciec ma Getza 2007r  1,1 .Ma abs, klimę, szyby przód elektryczne. Jeździ głównie po mieście + wyjazdy do nas 30 km. Fakt, że niewielki przebieg ok.40tkm, ale jak do tej pory auto bezproblemowe. W mieście bardzo zwrotne i żwawe, na takie trasy ten silniczek też daje rade, 150km/h na autostradzie bezproblemowo.

P.S - ja już się zhundaizowałem i nie żałuję :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jednak patrzeć na 1.3 :) Celuję raczej w sprowadzane auta - de facto mam plan wybrać się nawet za zachodnią granicę i pooglądać co tam mają - pracuję praktycznie rzut beretem od granicy, za kilka miesięcy będę pracował niemalże przy samej granicy, więc (jeżeli imigranci nie będą pożerać białych a Angela nie zamknie granic) stamtąd będę miał pewnie bliżej do niemieckiego McDonald'a, i przy okazji będzie można coś pooglądać.

 

Dzięki wszystkim za porady - wydaje mi się, że na 95% będzie faktycznie Getz - konkurencja ma jedną, podstawową wadę - cenę części zamiennych...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem 1,3 dla żony w maju. Największe usterki to niestety ruda na nadkolach i na misce olejowej na wylot co kwalifikowało ją do wymiany. Poza tym klocki, tarcze, drążek stabilizatora, olej i filtry. Ostatnio odezwały się nietrwale hydrauliczne regulatory zaworowre. Wersja z klima i ABS, spalanie jak wyżej kolega wspomniał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.