matia Napisano 12 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2016 Alternator Delco Remy 12V 100A, podobno rocznik 1998, astra f W pierwszej kolejności należy odkręcić 3 śruby M4 w celu zdjęcia osłony z tworzywa sztucznego (zdjęcie nr 2). Po zdjęciu obudowy widać regulator napięcia, mostek prostowniczy i szczotkotrzymacz. Rozpocząć należy od odkręcenia szczotko trzymacza czyli dwóch śrub „A” i „B” oraz rozlutowania połączenia „C” (zdjęcie nr 3) Następnie odkręcić regulator napięcia czyli śruby „D” i „E” oraz rozlutować połączenie „F” (zdjęcie nr 4) Do rozlutowania połączenia „C” i „F” użyłem lutownicy 30W. Kolejny krok to odkręcenie mostka prostowniczego czyli śruby „G” i „H” , „E” jest już odkręcona oraz rozlutowanie stojana, połączenie „I”, „J”, „K” (zdjęcie nr 5) i wyjęcie wkładki z tworzywa sztucznego „L” (zdjęcie nr 6) Do rozlutowania stojana użyłem lutownicy 100W Etap kolejny to odkręcenie koła pasowego wielorowkowego. Jeżeli ktoś nie posiada klucza pneumatycznego to do tego celu potrzebne jest imadło, drewniane listwy i klucz nasadowy 24 oraz rurka. Trzeba mocno ścisnąć kółko w imadle przez drewniane listewki. Po odkręceniu nakrętki zejdzie koło (zdjęcie nr 7) i pierścień dystansowy „N” (zdjęcie nr 8) W celu rozpołowienia alternatora odkręcić trzeba 4 śruby „M” (zdjęcie nr 8 i 9) Po rozpołowieniu należy zdjąć pierścień dystansowy „O” i wentylator „P” z ośki wirnika (zdjęcie nr 10) i z przedniej części obudowy stojan (zdjęcie nr 9, 11) Teraz należy zabrać się za tylną część obudowy w której nadal osadzony jest wirnik z łożyskiem. Najpierw śrubokrętami należy delikatnie podważać i ostatecznie zdjąć osłonę blaszaną wciśniętą na oś wirnika tuż poniżej pierścieni ślizgowych (zdjęcie nr 12). Wycisnąć lub wybić za pomocą klucza nasadowego łożysko z obudowy. Łożysko nie jest osadzone bezpośrednio w aluminiowej obudowie lecz w pośrednim pierścieniu z tworzywa sztucznego (zdjęcie nr 13, 14) Łożysko 6202 2RS (15x35x11) należy zdemontować z wirnika za pomocą ściągacza ( końce ściągacza standardowego, ogólnie dostępnego w sprzedaży trzeba przeszlifować na ostrzałce ponieważ nie mieszczą się pod łożysko, chyba że ktoś ma jakiś specjalistyczny), lub przeciąć za pomocą szlifierki kątowej. Łożysko 6303 2RS (17x47x14) osadzone w przedniej części obudowy należy wycisnąć na prasie lub za pomocą imadła, nasadki 30 i pierścienia o wymiarach jak na zdjęciu nr 16. Podczas wyciskania łożyska odpadł materiał z obudowy w postaci pierścienia. Tutaj okazuje się, że na łożysko jest zawalcowany materiał z obudowy jak to widać na rysunku 17 w celu zabezpieczenia łożyska przed ewentualnym ruchem osiowym (alternatory np. Bosch mają przykręcaną klapkę trzymającą łożysko). I to już koniec. Zdjęcie ostatnie to wszystkie elementy alternatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.