Buli22 Napisano 29 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2016 Planuje kupić jakieś alufelgi na lato do swojej 307.Podpowiedzcie mi jakie et musi być żeby wszystko grało bez żadnych dystansów.W gre wchodzi 15 cali ew 16.Jaki najlepiej rozmiar opony dobrać.Obawiam się że będe musiał szukać czegoś innego poza oryginałem który średnio mi się podoba.Samochód Peugeot 307SW z 2003r.Będe wdzięczny za sugestie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ochkarol Napisano 29 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2016 Rozmiar opon to sobie dobierz zgodny z homologacją (w instrukcji samochodu powinieneś mieć opisane warianty). W każdym innym przypadku możesz mieć problemy z badaniami technicznymi, policją i ubezpieczalnią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 29 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2016 W każdym innym przypadku możesz mieć problemy z badaniami technicznymi, policją i ubezpieczalnią. Na jakiej podstawie tak twierdzisz ? Podaj podstawę prawną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ochkarol Napisano 1 Marca 2016 Udostępnij Napisano 1 Marca 2016 Auto, żeby mogło być dopuszczone do ruchu musi być zgodne z homologacją. Producent w homologacji auta określa, jakie rozmiary opon mogą być stosowane. Jeśli w dokumencie dopuszczającym pojazd do ruchu są wyszczególnione rozmiary opon to oczywistym jest, że dopuszczony do ruchu jest pojazd poruszający się tylko na tych wymienionych. Chyba do czegoś ten dokument homologacyjny jest. Nie napisałem, że na pewno będą problemy. Ale, że mogą być. Rozmawiałem o tym kiedyś ze znajomym diagnostą i stwierdził, że on - jeśli stwierdziłby niezgodność - nie "zaliczyłby" badań technicznych. Ubezpieczalnie - wiadomo. Zawsze będą szukać dziury w całym, żeby odmówić wypłaty odszkodowania. Zgoda, że w przepisach trudno jest o jednoznaczną definicję co można, a co nie. Cały pic rozbija się o interpretację różnej maści przepisów. Żeby tego uniknąć (i ewentualnych problemów) najlepiej jeździć na oponach określonych w homologacji pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ochkarol Napisano 1 Marca 2016 Udostępnij Napisano 1 Marca 2016 Planuje kupić jakieś alufelgi na lato do swojej 307.Podpowiedzcie mi jakie et musi być żeby wszystko grało bez żadnych dystansów.W gre wchodzi 15 cali ew 16.Jaki najlepiej rozmiar opony dobrać.Obawiam się że będe musiał szukać czegoś innego poza oryginałem który średnio mi się podoba.Samochód Peugeot 307SW z 2003r.Będe wdzięczny za sugestie Mnie udało się znaleźć takie coś: http://www.rozmiaryfelg.pl/peugeot.htm Ale czy to będzie miarodajne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 1 Marca 2016 Udostępnij Napisano 1 Marca 2016 Auto, żeby mogło być dopuszczone do ruchu musi być zgodne z homologacją. Producent w homologacji auta określa, jakie rozmiary opon mogą być stosowane. Jeśli w dokumencie dopuszczającym pojazd do ruchu są wyszczególnione rozmiary opon to oczywistym jest, że dopuszczony do ruchu jest pojazd poruszający się tylko na tych wymienionych. Chyba do czegoś ten dokument homologacyjny jest. Nie napisałem, że na pewno będą problemy. Ale, że mogą być. Rozmawiałem o tym kiedyś ze znajomym diagnostą i stwierdził, że on - jeśli stwierdziłby niezgodność - nie "zaliczyłby" badań technicznych. Ubezpieczalnie - wiadomo. Zawsze będą szukać dziury w całym, żeby odmówić wypłaty odszkodowania. Zgoda, że w przepisach trudno jest o jednoznaczną definicję co można, a co nie. Cały pic rozbija się o interpretację różnej maści przepisów. Żeby tego uniknąć (i ewentualnych problemów) najlepiej jeździć na oponach określonych w homologacji pojazdu. W Polsce homologacja NIE JEST potrzebna do niczego Nie musisz jej okazywać ani w WK podczas rejestracji, ani na OSKP podczas przeglądu (nawet "zerowego"), ani podczas ubezpieczania, ani podczas sprzedaży. Co więcej, jeśli ten "dokument" zaginie pierwszemu właścicielowi, nie ma możliwości otrzymania jego duplikatu ani od Importera, ani tym bardziej od producenta auta. Dodatkowo, aby auto było dopuszczone do ruchu na przeglądzie w OSKP, w temacie opon, musi spełniać TYLKO wymagania KoRD, tj.: - minimalna głębokość bieżnika 1,6 mm; - opony parami na osiach jednakowe pod względem typu, rodzaju i rzeźby bieżnika. Diagnosta nie ma wglądu do homologacji auta, dodatkowo obowiązują go wymagania jak powyżej. Żeby auto było dopuszczone do ruchu na drogach publicznych musi mieć ważny przegląd w OSKP (warunki tego opisałem wyżej) i ważne OC. To tyle wg polskiego prawa A jak się ubezpieczyciel chce wymądrzać, to kończy przegraną sprawą w Sądzie.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ochkarol Napisano 1 Marca 2016 Udostępnij Napisano 1 Marca 2016 Nie wszyscy mają czas i pieniądze, żeby tułać się po sądach. Ok. Moim zdaniem jest dużo bezpieczniej trzymać się wymiarów opon wyszczególnionych w instrukcji pojazdu. Przez to bezpieczeństwo rozumiem również święty spokój. Tak lepiej? ;-) P.S. Opony nie mogą wystawać poza obrys auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 1 Marca 2016 Udostępnij Napisano 1 Marca 2016 Nie wszyscy mają czas i pieniądze, żeby tułać się po sądach. Ok. Moim zdaniem jest dużo bezpieczniej trzymać się wymiarów opon wyszczególnionych w instrukcji pojazdu. Przez to bezpieczeństwo rozumiem również święty spokój. Tak lepiej? ;-) P.S. Opony nie mogą wystawać poza obrys auta. Lepiej ........ nie trzeba się tułać po sądach, jedno góra dwa pisma (napisane z głową) do ubezpieczalni załatwiają temat. Oni bazują na takich co "się nie znają", "nie mają czasu....", "nie chce im się...." bo jest ich jakieś 80-90%. Zresztą dotyczy to również kwestii samych wycen i wypłat odszkodowań ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.