Skocz do zawartości

Alufelgi do Peugeota 307SW


Buli22

Rekomendowane odpowiedzi

Planuje kupić jakieś alufelgi na lato do swojej 307.Podpowiedzcie  mi jakie et musi być żeby wszystko grało bez żadnych dystansów.W gre wchodzi 15 cali ew 16.Jaki najlepiej rozmiar opony dobrać.Obawiam się że będe musiał szukać czegoś innego poza oryginałem który średnio mi się podoba.Samochód Peugeot 307SW z 2003r.Będe wdzięczny za sugestie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W każdym innym przypadku możesz mieć problemy z badaniami technicznymi, policją i ubezpieczalnią.

 

Na jakiej podstawie tak twierdzisz ?

Podaj podstawę prawną :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto, żeby mogło być dopuszczone do ruchu musi być zgodne z homologacją.

Producent w homologacji auta określa, jakie rozmiary opon mogą być stosowane.

Jeśli w dokumencie dopuszczającym pojazd do ruchu są wyszczególnione rozmiary opon to oczywistym jest, że dopuszczony do ruchu jest pojazd poruszający się tylko na tych wymienionych.

Chyba do czegoś ten dokument homologacyjny jest.

 

Nie napisałem, że na pewno będą problemy.

Ale, że mogą być.

Rozmawiałem o tym kiedyś ze znajomym diagnostą i stwierdził, że on - jeśli stwierdziłby niezgodność - nie "zaliczyłby" badań technicznych.

Ubezpieczalnie - wiadomo. Zawsze będą szukać dziury w całym, żeby odmówić wypłaty odszkodowania.

 

Zgoda, że w przepisach trudno jest o jednoznaczną definicję co można, a co nie.

Cały pic rozbija się o interpretację różnej maści przepisów.

Żeby tego uniknąć (i ewentualnych problemów) najlepiej jeździć na oponach określonych w homologacji pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Planuje kupić jakieś alufelgi na lato do swojej 307.Podpowiedzcie  mi jakie et musi być żeby wszystko grało bez żadnych dystansów.W gre wchodzi 15 cali ew 16.Jaki najlepiej rozmiar opony dobrać.Obawiam się że będe musiał szukać czegoś innego poza oryginałem który średnio mi się podoba.Samochód Peugeot 307SW z 2003r.Będe wdzięczny za sugestie

 

Mnie udało się znaleźć takie coś:

http://www.rozmiaryfelg.pl/peugeot.htm

Ale czy to będzie miarodajne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto, żeby mogło być dopuszczone do ruchu musi być zgodne z homologacją.

Producent w homologacji auta określa, jakie rozmiary opon mogą być stosowane.

Jeśli w dokumencie dopuszczającym pojazd do ruchu są wyszczególnione rozmiary opon to oczywistym jest, że dopuszczony do ruchu jest pojazd poruszający się tylko na tych wymienionych.

Chyba do czegoś ten dokument homologacyjny jest.

 

Nie napisałem, że na pewno będą problemy.

Ale, że mogą być.

Rozmawiałem o tym kiedyś ze znajomym diagnostą i stwierdził, że on - jeśli stwierdziłby niezgodność - nie "zaliczyłby" badań technicznych.

Ubezpieczalnie - wiadomo. Zawsze będą szukać dziury w całym, żeby odmówić wypłaty odszkodowania.

 

Zgoda, że w przepisach trudno jest o jednoznaczną definicję co można, a co nie.

Cały pic rozbija się o interpretację różnej maści przepisów.

Żeby tego uniknąć (i ewentualnych problemów) najlepiej jeździć na oponach określonych w homologacji pojazdu.

 

W Polsce homologacja NIE JEST potrzebna do niczego :)

Nie musisz jej okazywać ani w WK podczas rejestracji, ani na OSKP podczas przeglądu (nawet "zerowego"), ani podczas ubezpieczania, ani podczas sprzedaży.

Co więcej, jeśli ten "dokument" zaginie pierwszemu właścicielowi, nie ma możliwości otrzymania jego duplikatu ani od Importera, ani tym bardziej od producenta auta.

 

Dodatkowo, aby auto było dopuszczone do ruchu na przeglądzie w OSKP, w temacie opon, musi spełniać TYLKO wymagania KoRD, tj.:

- minimalna głębokość bieżnika 1,6 mm;

- opony parami na osiach jednakowe pod względem typu, rodzaju i rzeźby bieżnika.

 

Diagnosta nie ma wglądu do homologacji auta, dodatkowo obowiązują go wymagania jak powyżej.

 

Żeby auto było dopuszczone do ruchu na drogach publicznych musi mieć ważny przegląd w OSKP (warunki tego opisałem wyżej) i ważne OC.

 

To tyle wg polskiego prawa :)

 

A jak się ubezpieczyciel chce wymądrzać, to kończy przegraną sprawą w Sądzie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wszyscy mają czas i pieniądze, żeby tułać się po sądach.

Ok.

Moim zdaniem jest dużo bezpieczniej trzymać się wymiarów opon wyszczególnionych w instrukcji pojazdu.

Przez to bezpieczeństwo rozumiem również święty spokój.

Tak lepiej? ;-)

P.S. Opony nie mogą wystawać poza obrys auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wszyscy mają czas i pieniądze, żeby tułać się po sądach.

Ok.

Moim zdaniem jest dużo bezpieczniej trzymać się wymiarów opon wyszczególnionych w instrukcji pojazdu.

Przez to bezpieczeństwo rozumiem również święty spokój.

Tak lepiej? ;-)

P.S. Opony nie mogą wystawać poza obrys auta.

 

Lepiej ........

nie trzeba się tułać po sądach, jedno góra dwa pisma (napisane z głową) do ubezpieczalni załatwiają temat.

Oni bazują na takich co "się nie znają", "nie mają czasu....", "nie chce im się...."  bo jest ich jakieś 80-90%.

Zresztą dotyczy to również kwestii samych wycen i wypłat odszkodowań ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.