Skocz do zawartości

Blad 231


SITH

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem z astra 1.6 silnik x16xel w kombi , raz mogę pojeździć tydzień bez problemu a a czasem nie idzie jej odpalić ostatnio udało się odpalić i wywaliła błąd  231 ten błąd wywaliła tylko raz , ktoś mógłby coś poradzić ?

morze ktoś poradzi gdzie szukać problemu wychodzi na to ze gdzieś zwarcie ma czy morze pompa uwalona , wymieniłem przekaźnik i nadal to samo :/ dzisiaj podjechałem do domu i już nie moge jej odpalić

 

a dokładniej wybłyskała 10 / 2 / 3 / 10    czy to błąd 1231 czy 231

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd 0230.

Na wtyczce pompy między przewodami czerwono-niebieskim (plus) i brązowym (masa) powinno być zasilanie pompy (sprawdzaj podczas pracy rozrusznika, bez odłączania pompy).

Możesz też sprawdzić w gnieździe przekaźnika, czy - podczas próby uruchomienia silnika - masz 12V na styku 86 i masę na 85.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ze wzgledu na brak miernika i wątpliwych umiejętności posługiwaniem się nim zrobiłem tak :

 

badałem przy złączu przekaźnika

 

1 - wpiołem plus żarówki w pin 86 a minus dałem do kasty  żarówka zaświeciła się po przekręceniu stacyjki i paliła się podczas kręcenia rozrusznikiem

 

2 - wpiołem  plus żarówki w pin 86 a minus w pin 85 i żarówka paliła się podczas kręcenia rozrusznikiem

 

natomiast auto niezapaliło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiemy już, że sterowanie przekaźnika działa.

Idziemy dalej. Przewód czerwono-niebieski przy dowolnym wtryskiwaczu. Czy pojawia się tam 12V podczas pracy rozrusznika?

Bezpiecznik pompy paliwa jest po przekaźniku. Czy tam też pojawia się napięcie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zatem zrobiłem tak:

 

1 - odłączyłem ta dużą okrągłą pomarańczowo czarna wtyczkę po stronie rozrządu  a dokładniej odkręciłem , podpoiłem żarówkę do czerwono niebieskiego przewodu i podczas kręcenia rozrusznikiem żarówka się zapaliła

 

2 - wyjąłem bezpiecznik F2 i żarówka się zapaliła podczas kręcenia rozrusznikiem ale po pstryknięciu przekaźnika pompy paliwa

 

 

auto nadal nie odpala :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obwód przekaźnika, jak dowiodłeś, jest sprawny, więc przechodzimy do standardowej diagnostyki.

Zakręć rozrusznikiem ok. 3-5s. i odkręć jedną ze świec. Jeśli jest mokra, to sprawdź, czy jest na niej porządna, niebieska iskra.

Jeśli sucha, to na początek walnij porządnie, z otwartej dłoni, kilka razy w bak. Jeśli to nie pomoże, siknij czymś łatwopalnym w dolot i spróbuj odpalić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj rano jak wsiadłem i zakręciłem rozrusznikiem parę razy przebrała i padła a jak psiknąłem łatwopalnym specyfikiem to też parę razy przebrała i padła wiec iskra powinna być a nawet się przyznam wymieniłem dwa tygodnie temu świece oraz przewody na wszelki wypadek sprawdzę jeszcze ta iskrę ale niestety będę mógł to zrobić jutro wieczorem albo pojutrze ponieważ muszę odebrać klucz do świec od kumpla i podładować akumulator i dzięki za pomoc napisze jak sprawdzę iskrę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam poraz kolejny wracając do naszej konwersacji zrobiłem test tak jak poleciłeś i pokręciłem rozrusznikiem jakieś 10-15 sek potem wziąłem wykręciłem świecę były suche "domniemam brak paliwa"  i sprawdziłem iskrę i iskra jest , później psikałem takim sprejem  łatwopalnym i astra zagadała i po chwili padła , czyli muszę sprawdzić jeszcze czy na wtyczce od pompy paliwa jest prąd jak jest to uwalona pompa czy coś jeszcze należało by  sprawdzić ? a i popukałem dość solidnie w bak ale bez zmian astra trup

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właściwie tylko sprawdzenie napięcia zostało. Wprawdzie jest jeszcze złącze na samej pompie (w środku zbiornika), ale jeśli jest napięcie na wtyczce (bez odłączania pompy), a pompa nie pracuje, to najprawdopodobniej padła.

Przy okazji zajrzyj przez otwór, czy zbiornik jest czysty i zmień filtr paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziękuje za pomoc

 

bak wymieniałem rok temu ale zerknę do środka a filtr paliwa razem ze świecami czyli dwa tygodnie temu , jak ogarne temat to się pochwale , jeszcze raz wielkie dzięki i pozdro jak

 

p.s.
jak będziesz w poznaniu daj znać stawiam piwo :)
właśnie sprawdziłem wtyczkę przy pompie i prąd dochodzi a pompa death jeszcze raz wielkie dzięki , ale czuje ze będzie zabawa z odkręceniem bo śrubki zjedzone przez rudą no ale nic trzeba zrobić

Edytowane przez Orochimaru
Scaliłem posty.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.