SITH Napisano 3 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2016 Witam mam problem z astra 1.6 silnik x16xel w kombi , raz mogę pojeździć tydzień bez problemu a a czasem nie idzie jej odpalić ostatnio udało się odpalić i wywaliła błąd 231 ten błąd wywaliła tylko raz , ktoś mógłby coś poradzić ? morze ktoś poradzi gdzie szukać problemu wychodzi na to ze gdzieś zwarcie ma czy morze pompa uwalona , wymieniłem przekaźnik i nadal to samo :/ dzisiaj podjechałem do domu i już nie moge jej odpalić a dokładniej wybłyskała 10 / 2 / 3 / 10 czy to błąd 1231 czy 231 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 3 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2016 Błąd 0230. Na wtyczce pompy między przewodami czerwono-niebieskim (plus) i brązowym (masa) powinno być zasilanie pompy (sprawdzaj podczas pracy rozrusznika, bez odłączania pompy). Możesz też sprawdzić w gnieździe przekaźnika, czy - podczas próby uruchomienia silnika - masz 12V na styku 86 i masę na 85. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SITH Napisano 3 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2016 ze wzgledu na brak miernika i wątpliwych umiejętności posługiwaniem się nim zrobiłem tak : badałem przy złączu przekaźnika 1 - wpiołem plus żarówki w pin 86 a minus dałem do kasty żarówka zaświeciła się po przekręceniu stacyjki i paliła się podczas kręcenia rozrusznikiem 2 - wpiołem plus żarówki w pin 86 a minus w pin 85 i żarówka paliła się podczas kręcenia rozrusznikiem natomiast auto niezapaliło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 3 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2016 Wiemy już, że sterowanie przekaźnika działa. Idziemy dalej. Przewód czerwono-niebieski przy dowolnym wtryskiwaczu. Czy pojawia się tam 12V podczas pracy rozrusznika? Bezpiecznik pompy paliwa jest po przekaźniku. Czy tam też pojawia się napięcie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SITH Napisano 3 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2016 zatem zrobiłem tak: 1 - odłączyłem ta dużą okrągłą pomarańczowo czarna wtyczkę po stronie rozrządu a dokładniej odkręciłem , podpoiłem żarówkę do czerwono niebieskiego przewodu i podczas kręcenia rozrusznikiem żarówka się zapaliła 2 - wyjąłem bezpiecznik F2 i żarówka się zapaliła podczas kręcenia rozrusznikiem ale po pstryknięciu przekaźnika pompy paliwa auto nadal nie odpala :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 3 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2016 Obwód przekaźnika, jak dowiodłeś, jest sprawny, więc przechodzimy do standardowej diagnostyki. Zakręć rozrusznikiem ok. 3-5s. i odkręć jedną ze świec. Jeśli jest mokra, to sprawdź, czy jest na niej porządna, niebieska iskra. Jeśli sucha, to na początek walnij porządnie, z otwartej dłoni, kilka razy w bak. Jeśli to nie pomoże, siknij czymś łatwopalnym w dolot i spróbuj odpalić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SITH Napisano 3 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2016 dzisiaj rano jak wsiadłem i zakręciłem rozrusznikiem parę razy przebrała i padła a jak psiknąłem łatwopalnym specyfikiem to też parę razy przebrała i padła wiec iskra powinna być a nawet się przyznam wymieniłem dwa tygodnie temu świece oraz przewody na wszelki wypadek sprawdzę jeszcze ta iskrę ale niestety będę mógł to zrobić jutro wieczorem albo pojutrze ponieważ muszę odebrać klucz do świec od kumpla i podładować akumulator i dzięki za pomoc napisze jak sprawdzę iskrę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SITH Napisano 5 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2016 witam poraz kolejny wracając do naszej konwersacji zrobiłem test tak jak poleciłeś i pokręciłem rozrusznikiem jakieś 10-15 sek potem wziąłem wykręciłem świecę były suche "domniemam brak paliwa" i sprawdziłem iskrę i iskra jest , później psikałem takim sprejem łatwopalnym i astra zagadała i po chwili padła , czyli muszę sprawdzić jeszcze czy na wtyczce od pompy paliwa jest prąd jak jest to uwalona pompa czy coś jeszcze należało by sprawdzić ? a i popukałem dość solidnie w bak ale bez zmian astra trup Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 5 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2016 Właściwie tylko sprawdzenie napięcia zostało. Wprawdzie jest jeszcze złącze na samej pompie (w środku zbiornika), ale jeśli jest napięcie na wtyczce (bez odłączania pompy), a pompa nie pracuje, to najprawdopodobniej padła. Przy okazji zajrzyj przez otwór, czy zbiornik jest czysty i zmień filtr paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SITH Napisano 5 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2016 (edytowane) dziękuje za pomoc bak wymieniałem rok temu ale zerknę do środka a filtr paliwa razem ze świecami czyli dwa tygodnie temu , jak ogarne temat to się pochwale , jeszcze raz wielkie dzięki i pozdro jak p.s.jak będziesz w poznaniu daj znać stawiam piwo właśnie sprawdziłem wtyczkę przy pompie i prąd dochodzi a pompa death jeszcze raz wielkie dzięki , ale czuje ze będzie zabawa z odkręceniem bo śrubki zjedzone przez rudą no ale nic trzeba zrobić Edytowane 5 Kwietnia 2016 przez Orochimaru Scaliłem posty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.