Skocz do zawartości

[G] X16XEL problemy z układem zapłonowym


RuDoLpH

Rekomendowane odpowiedzi

Problem: na gorącym silniku strzały w układ dolotowy na LPG (pojawił się wraz z nadejściem wiosny, kiedy temperatura na zewnątrz wzrosła do około 20 stopni, jak temperatury są niskie nie ma żadnych strzałów).

 

Od razu podejrzenie padło na układ zapłonowy, przed wymianą świec i modułu dis (cewki zapłonowej):

Cyl. 1 Opóźnienie spalania stukowego,1 CA
Cyl. 2 Opóźnienie spalania stukowego,2 CA
Cyl. 3 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA
Cyl. 4 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA
 
Zacząłem od wymiany świec z NGK V-Line 23 na NKG V-Line 23, jednak problem nadal występował.
 
Zainwestowałem w moduł DIS (cewkę zapłonową) również firmy NGK. Po wymianie świec i modułu DIS, następujące parametry:
Cyl. 1 Opóźnienie spalania stukowego,5 CA
Cyl. 2 Opóźnienie spalania stukowego,5 CA
Cyl. 3 Opóźnienie spalania stukowego,1 CA
Cyl. 4 Opóźnienie spalania stukowego,1 CA
Zarówno na benzynie jak i LPG.
 
Natomiast jeszcze jedna kwestia, która mnie zaniepokoiła - na benzynie sonda lambda rysuje ładne wykresy,
natomiast na LPG wykres wygląda jak cięcie brzytwą, 4 - 1074; 4-1074; 0-1074; 4-1074 (tylko te dwie wartości).
 
 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na gazie pracuje emulator sondy, bo masz II gen.

Strzały są spowodowane, za pewne, zbyt ubogą mieszanką. Czeka Cię regulacja gazu.

 

Do tej pory zarówno na benzynie jak i LPG rysowało takie same wykresy - sinusoidy (owszem jest emulator).

 

A nie jest zastanawiające, to opóźnienie spalania stukowego, zarówno na benzynie, jak i LPG - wartości "5 CA" na 1 i 2 cylindrze oraz wartość "1 CA" na 3 i 4 cylindrze (gdzie wzorcowo powinno być "0" wszędzie - tak miałem do tej pory) ?

 

Jaki wpływ ma regulacja gazu do opóźnienia spalania stukowego na benzynie (takie same wartości zarówno na benzynie jak i LPG) ?

 

Regulacja instalacji była robiona w styczniu 2016 r., problemy pojawiły się teraz jak się ciepło zrobiło na zewnątrz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Emulator "rysuje" prostokąt. Jeśli wcześniej był sinus tzn, że nie działał ;).

Tak małymi opóźnieniami nie zawracaj sobie głowy.

Skoro masz czym się podłączyć, to sprawdź, na wolnych obrotach i przy 2-3tyś. parametry O2 Integrator i O2 BLM Cell Content.

128 oznacza idealną mieszankę. Realne dane będą tylko na benzynie, ale zobaczysz przynajmniej, czy nie masz dziury w dolocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Emulator "rysuje" prostokąt. Jeśli wcześniej był sinus tzn, że nie działał ;).

Tak małymi opóźnieniami nie zawracaj sobie głowy.

Skoro masz czym się podłączyć, to sprawdź, na wolnych obrotach i przy 2-3tyś. parametry O2 Integrator i O2 BLM Cell Content.

128 oznacza idealną mieszankę. Realne dane będą tylko na benzynie, ale zobaczysz przynajmniej, czy nie masz dziury w dolocie.

 

Na BENZYNIE:

na wolnych obrotach (na rozgrzanym silniku do temperatury operacyjnej 80 stopni) :

O2S Integrator: 125 steps - 131 steps (wahania w takim zakresie) [przy 90 stopniach: 127 - 131 steps]

O2 BLM Cell Content: 138 steps (stała wartość - bez wahań) [przy 90 stopniach: 137 steps]

 

Przy obrotach 2 tys:

O2S Integrator: 116 steps - 120 steps (wahania w takim zakresie)

O2 BLM Cell Content: 150 steps (stała wartość)

 

Przy obrotach 3 tys:

O2S Integrator: 130 steps - 133 steps (wahania w takim zakresie)

O2 BLM Cell Content: 128 steps (stała wartość)

 

Dziwi mnie to opóźnienie spalania stukowego (na starych świecach i starej cewce zapłonowej, były tylko na 1 i 2 cylindrze minimalne wartości - teraz są większe wartości a są nowe świece NGK i nowa cewka NGK)

Cyl. 1 Opóźnienie spalania stukowego,5 CA
Cyl. 2 Opóźnienie spalania stukowego,4 CA
Cyl. 3 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA
Cyl. 4 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA
Z czego może wynikać to opóźnienie spalania stukowego na 1 i 2 cylindrze (gdzie szukać winowajcy) ? Jakie działania należałoby podjąć, żeby nie było opóźnienia ?
 
Na LPG:
na wolnych obrotach (silnik rozgrzany do 90 stopni ponad):

O2S Integrator: 128 steps (stała wartość)

O2 BLM Cell Content: 150 steps (stała wartość)

 

Przy obrotach 2 tys:

O2S Integrator: 180 steps 

O2 BLM Cell Content: 150 steps 

 

Przy obrotach 3 tys:

O2S Integrator: 139 steps 

O2 BLM Cell Content: 128 steps 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korekty w okolicach 10% na plus, co może świadczyć o nieszczelności (przy 3tyś już tylko 3%). Ujdzie w tłoku ;).

Na wolnych obrotach jest za niskie ciśnienie w komorze spalania, żeby to faktycznie było spalanie stukowe.

Prędzej jakieś mechaniczne stukanie. Ale przy takich małych odchyłkach nie zawracałbym sobie tym głowy, bo zaczniesz gonić własny ogon w poszukiwaniu duchów.

Na początek podłącz się do gazowni i zobacz jak faktycznie pracuje lambda na lpg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korekty w okolicach 10% na plus, co może świadczyć o nieszczelności (przy 3tyś już tylko 3%). Ujdzie w tłoku ;).

Na wolnych obrotach jest za niskie ciśnienie w komorze spalania, żeby to faktycznie było spalanie stukowe.

Prędzej jakieś mechaniczne stukanie. Ale przy takich małych odchyłkach nie zawracałbym sobie tym głowy, bo zaczniesz gonić własny ogon w poszukiwaniu duchów.

Na początek podłącz się do gazowni i zobacz jak faktycznie pracuje lambda na lpg.

 

Znajomy mechanik sugeruje, że może któryś zawór ssący lekko przepuszczać (zważywszy na przebieg ~300 tys) i stąd te strzały w dolot. Skłaniał się bardziej ku tej opcji aniżeli do DIS.

Zainwestowałem dzisiaj w nową listwę zapłonową NGK 300 zł ... i trochę boli, w kontekście gonienia własnego ogona :-)

 

Pytanie trochę na marginesie, czy moduł DIS z NGK jest OK (bo w lokalnym sklepie motoryzacyjnym mieli tylko tej firmy dostępny na miejscu) ? Trochę pluje sobie w brodę, że np. nie zamówiłem przez Internet Delphi, bo cena taka sama jak NGK, a wszyscy zachwalają Delphi, natomiast o DIS NGK nie ma praktycznie żadnych opinii.

 

"Na początek podłącz się do gazowni i zobacz jak faktycznie pracuje lambda na lpg."

Czysto teoretycznie czy walnięta sonda lambda może przyczyniać się do opóźnienia spalania stukowego i strzałów na LPG ?

Wspominałem o regulacji w styczniu 2016 r. parownika, wtedy był problem ze zbyt bogatą mieszanką ...i jej zubożeniem, ale w końcu udało się wyregulować. Tyle, że strzały w dolot to raczej domena zbyt ubogiej mieszanki ... ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek podłącz się do gazowni i zobacz jak faktycznie pracuje lambda na lpg.

 

Byłem wczoraj w gazowni. Podłączono się komputerem i okazało się, że sonda lambda sprawna, pracuje prawidłowo. Skład mieszanki, regulacja - bez zarzutu.

Profilaktycznie wyczyszczono/przemyto przepustnicę (okazała się mocno zabrudzona) oraz silnik krokowy gazowy i mikser (również zabrudzone).

Robiono testy, silnik był nagrzewany do włączenia się wentylatorów, podczas jazd (z podpiętym komputerem) totalnie przyduszano samochód, obciążając silnik, np. wrzucając "4" przy minimalnych prędkościach - nie odnotowanego żadnego wystrzału, ani innych niepokojących zjawisk (przy podglądzie parametrów podczas jazdy).

Jednak nie ma pełnego odniesienia, bo wczoraj było wyraźnie chłodniej na polu, temperatura otoczenia +8C, a wystrzały pojawiały się jak było wyraźnie ciepło +20C na zewnątrz.

 

Co myślicie o montażu registera (śruby) w miejsce krokowego gazowego, gdyby problemy z wystrzałami w kolektor dolotowy nadal występowały ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, na nowej listwie DIS i po zabiegach gazowni (czyszczenie przepustnicy, krokowego gazowe i mieszalnika) przez tydzień nie odnotowano żadnego strzału.

Jednak, jedna rzecz mnie niepokoi - brak mocy w dolnych partiach obrotów, tzn. do 2 tys. obrotów wyczuwalny spadek mocy (odczuwalne zamulenie), powyżej ładnie się już wkręca. Rzekłbym, że porównywalne zamulenie na benzynie i na LPG (odpadłby wątek regulacji instalacji gazowej) ... Wydaje się, że wcześniej dynamiczniej wkręcał się na obroty ...

Proszę o pomoc, mogę podłączyć się i odczytać wskazane przez Was parametry celem postawienia jakieś diagnozy.

Dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Do 2tyś? Przecież ten silnik, poniżej 2tyś w ogóle nie jedzie.

 

Ciężko się z tym nie zgodzić  :oki:

 


Przy pedale w podłodze też muli?

W tym znaczeniu, że pedał wciśnięty ... a reakcja na pedał jakby jakaś dziura była ... jakby trzeba było trochę powietrza przepchnąć żeby paliwo zapaliło, powyżej 2 tysięcy bardzo żwawo.

Ale przez te parę dni poprawiło się ... w miarę to już jeździ ... strzałów zero.

 

Kolejna ciekawostka: dzisiaj rano po odpaleniu w garażu (+9C) wypadanie zapłonu i nierówna praca zarówno na benzynie jak i LPG (jakby nie na wszystkie palił). Jednak po paru "przygazówkach"  zaczął równo pracować a podczas jazdy - bez "zmuły", bez szarpnięć. Póki co ... pierwszy raz taka sytuacja, jestem ciekawy czy będzie się to powtarzać ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.