Skocz do zawartości

czego się bać we Fluence?


wawo

Rekomendowane odpowiedzi

jak w temacie, odstaje jakościowo od Megane 3?

 

Nie miałem MIII. U mnie (2011) podgrzewane lusterka są tylko w najbogatszej wersji ;]

Do pupy jest mocowanie tylnej klapy. Uchwyty wchodzą do kufra zajmując sporo miejsca.

 

renault_fluence_015.jpg

 

Silnik 1.6 16v jest dosyć słaby i dosyć głośny na trasę. W mieście nie narzekam. Może na spalanie ale dobrze znosi LPG już 40kkm.

I klimę jak włączysz to jakbyś kotwicę wyrzucił ;]

Przy tych silnikach jest skrzynia piątka (3000rpm@110km/h) jednak w MIII na szóstce masz takie same obroty jak we Flu na piątce.

 

Jeździłem też dwa miesiące nowym Flu rocznik 2015 (po lifcie i z większą ilością bajerów). W sumie to samo.

 

Ogólnie nie narzekam na jakość ani jakieś usterki. Raz na jakiś czas (powiedzmy raz na rok) trzeba przeczyścić przepustnicę bo efekt jest taki, że rano (tylko rano) przestaje odpalać za pierwszym razem. Po wyczyszczeniu problem przechodzi.

Wymiana rozrządu wiąże się z wymianą KZFR ale w MIII chyba też.

Cewek nie ruszałem od nowości (5 lat, 90kkm). Więcej grzechów nie pamiętam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz to ci mogę mojego Fluence sprzedać. 1.6 w dobrym wypasie. 2011 rok 60.000 nakręcone.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

 

Mam dwie używki lanosy.  ;]  Rozglądamy się za kupnem nowego, nawet wątek założyłem. Tak więc dopytuje się. 

Ten KZFR to co to? Jaki jest koszt wymiany rozrządu i co ile?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dwie używki lanosy.  ;]  Rozglądamy się za kupnem nowego, nawet wątek założyłem. Tak więc dopytuje się. 

Ten KZFR to co to? Jaki jest koszt wymiany rozrządu i co ile?

 

Koło zmiennych faz rozrządu (w innych markach nazwa się to wariator). Czasem robi się tak, że rano jak dopalasz to zanim dotrze tam olej to silnik terkocze jak diesel. To znak, że trzeba wymienić.

Z zasady wymienia się przy każdej wymianie rozrządu i już. Rozrząd wg książki co 120kkm, ja zmieniłem właśnie po 90kkm, nieco na wszelki wypadek. Ale mam zamiar jeszcze ze 3 lata pojeździć więc w sumie bez różnicy czy teraz czy za rok.

W zeszłym tygodniu płaciłem za rozrząd z pompą wody, kzfr, płyn chłodniczy, świece, olej, filtr oleju, powietrza i kabinowy 1200zł, robocizna 600zł brutto z FV.

Jak kupujesz nowe to w sumie bez znaczenia ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koło zmiennych faz rozrządu (w innych markach nazwa się to wariator). Czasem robi się tak, że rano jak dopalasz to zanim dotrze tam olej to silnik terkocze jak diesel. To znak, że trzeba wymienić.

Z zasady wymienia się przy każdej wymianie rozrządu i już. Rozrząd wg książki co 120kkm, ja zmieniłem właśnie po 90kkm, nieco na wszelki wypadek. Ale mam zamiar jeszcze ze 3 lata pojeździć więc w sumie bez różnicy czy teraz czy za rok.

W zeszłym tygodniu płaciłem za rozrząd z pompą wody, kzfr, płyn chłodniczy, świece, olej, filtr oleju, powietrza i kabinowy 1200zł, robocizna 600zł brutto z FV.

Jak kupujesz nowe to w sumie bez znaczenia ;]

 

To daje porównanie - w takim lanosie DOHC ca. 800 z FV w ASO  ;]

Jak oceniasz jakościowo ten produkowany w Turcji samochód? Osobiście b. skłaniam sie do droższego OplaIV, tyle że hbacków już nie ma. Tu sedan i tam sedan. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To daje porównanie - w takim lanosie DOHC ca. 800 z FV w ASO  ;]

Jak oceniasz jakościowo ten produkowany w Turcji samochód? Osobiście b. skłaniam sie do droższego OplaIV, tyle że hbacków już nie ma. Tu sedan i tam sedan. 

 

Ale 800 za sam rozrząd?

 

Jakościowo nie mam nic do zarzucenia. Jest trochę słabo wyciszony jak na warunki autostradowe i to wszystko.

Nic nie skrzypi, nie piszczy, nie wyciera się, nie cieknie. Z elektryką zero problemów.

 

Od kiedy go kupiłem roczny w 2012:

- olej i filtry (wymieniam co 15kkm, wg książki trzeba co 30kkm),

- kabinówka co roku,

- świece (2 razy),

- rozrząd, kzfr, pompa wody, płyn (90kkm)

- założyłem LPG przy 50kkm, teraz ma 90kkm, co 10kkm wymieniam filtr gazu,

- wymieniłem nagrzewnicę (była zapchana), nie wiem czemu tak się stało,

- klocki z przodu chyba 2 razy, raz tarcze,

- dwa razy czyściłem przepustnicę (można zrobić samemu lub za 50-80zł w warsztacie).

Wszystko aktualnie działa w 100%

 

Poza tą nagrzewnicą (nie wiadomo czemu) i przepustnicą (TTTM) reszta to eksploatacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z robocizna 

 

No ok, ale bez oleju, filtrów, świec itp ;]

Tak czy inaczej inny samochód, inna klasa.

 

Ja jestem bardzo zadowolony. Za 46.900 kupiłem roczne autko bardzo fajnie wyposażone z dołożonymi ledami (w przedlifcie nie ma dziennych) i poprzeczkami dachowymi do bagażnika. Rokiem fabrycznej gwarancji.

Z wyposażenia mam klimę auto z nawiewem na tył, czujnik deszczu, czujnik świateł, czujnik cofania, tempomat z ogranicznikiem, radio z bluetooth i mp3, 4 szyby elektryczne, 6 poduszek, rolety w tylnych bocznych oknach i na tylnej szybie, podłokietnik, lusterka elektryczne ale bez podgrzewania, jakieś chromowane listwy czy coś, felgi alu 16.

Zainwestowałem tylko w stalówki 15 z oponami na zimę i LPG.

Po 4 latach już mi się trochę znudził ale szkoda się pozbywać ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ok, ale bez oleju, filtrów, świec itp ;]

Tak czy inaczej inny samochód, inna klasa.

 

Ja jestem bardzo zadowolony. Za 46.900 kupiłem roczne autko bardzo fajnie wyposażone z dołożonymi ledami (w przedlifcie nie ma dziennych) i poprzeczkami dachowymi do bagażnika. Rokiem fabrycznej gwarancji.

Z wyposażenia mam klimę auto z nawiewem na tył, czujnik deszczu, czujnik świateł, czujnik cofania, tempomat z ogranicznikiem, radio z bluetooth i mp3, 4 szyby elektryczne, 6 poduszek, rolety w tylnych bocznych oknach i na tylnej szybie, podłokietnik, lusterka elektryczne ale bez podgrzewania, jakieś chromowane listwy czy coś, felgi alu 16.

Zainwestowałem tylko w stalówki 15 z oponami na zimę i LPG.

Po 4 latach już mi się trochę znudził ale szkoda się pozbywać ;]

 

Mnie interesuje bezusterkowość głównie. Potwierdził się natomiast brak "fabrycznej" LPG do silnika 115 KM. Nie są w stanie określić czasu wprowadzenia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.