Skocz do zawartości

Witam i prosze o informacje


coenmz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanowne Towarzystwo.

Ja goscinnie z sasiedniego kacika wink.gif

mam pytanko odnosnie silnika 1.6 o oznaczeniu 149 c.xxx

Czy ktos probowal przelozyc glowice 16v do wersji 8v? jesli tak to jak jest z komplikacja takiego zabiegu? i jakie sa ewentualne efekty? gra jest warta swieczki?

Mam jeszcze prosbe, jesli ktos fotki takich silnikow to bardzo bym prosil. rowniez o wszystkie mozliwe dane, ktore pomogly by w ewentualnym przeszczepie wink.gif

z gory dziekuje i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Prosta przekładka głowicy jest nie możliwa, nie pasują kanały

> olejowe/wodne

> Silnik 149c1 ma pojemność 1498 ccm, 1,6 miały oznaczenia 160A2 i

> 159A3.

czyli rozumiem, ze adaptacja glowicy silnika o wiekszej liczbie zaworow z pozornie identycznego silnika nie wchodzi w gre, tak?

a co do tipo 1.6, to tez mialy silniki z kodem 149 a dokladniej 149 c2.046 przynajmniej tak by wynikalo z informacji jakie do tej pory znalazlem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli rozumiem, ze adaptacja glowicy silnika o wiekszej liczbie

> zaworow z pozornie identycznego silnika nie wchodzi w gre, tak?

> a co do tipo 1.6, to tez mialy silniki z kodem 149 a dokladniej 149

> c2.046 przynajmniej tak by wynikalo z informacji jakie do tej

> pory znalazlem.

To nie lepiej kupić cały silnik i nie kombinować mysle że w Niemczech nie ma z tym problemówA tak na margineśie idź do sklepu i porównaj sobie uszczelki pod głowice do obu tych wersji i będziesz wszystko wiedział

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To nie lepiej kupić cały silnik i nie kombinować mysle że w Niemczech

> nie ma z tym problemówA tak na margineśie idź do sklepu i

> porównaj sobie uszczelki pod głowice do obu tych wersji i

> będziesz wszystko wiedział

zadalem pytanie odnosnie glowicy i uzyskalem odpowiedz. nie mam potrzeby isc do sklepu bo skoro mowicie, ze sie nie da to sie nie da i tyle-nic nowego nie wymysle. a pytalem dlatego, ze mialem nadziejke, ze taka adaptacja jest mozliwa i wyjdzie taniej niz caly silnik wink.gif

w kazdym rzie dziekuje bardzo za pomoc.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę zamieszania powstało w tym poście, a to ze względu na ilość wersji silnikowych stosowanych w Fiatach.

W tipo były stosowane dwa rodzaje silników 1,6 8v jedno i dwu wałkowe, jednowałkowe miały oznaczenia 160A2 i 159A3 średnica cylindra 86,4 skok 67,4 natomiast dwuwałkowy miał oznaczenie 149C2 średnica 84 skok 71,5. I do tego silnika prawdopodobnie podeszłaby głowica z silników 1,8/2,0 16v o oznaczeniach 160 A5 i 160A8, na 100% nie jestem pewien, nigdy nie zgłębiałem tego tematu ale konstrukcyjnie są to te same silniki.

Tak samo nie wiem czy były wersje 16v silnika dwuwałkowego 1,6.

W nowszych modelach Fiata stosowany jest silnik 1,6 16v o średnicy 86,4 i skoku 67,4 i ta głowica nie pasuje do silnika 1,6 8v jednowałkowego i prawdopodobnie nie podejdzie też do dwuwałkowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.