coenmz Napisano 6 Marca 2005 Udostępnij Napisano 6 Marca 2005 Witam szanowne Towarzystwo. Ja goscinnie z sasiedniego kacika mam pytanko odnosnie silnika 1.6 o oznaczeniu 149 c.xxx Czy ktos probowal przelozyc glowice 16v do wersji 8v? jesli tak to jak jest z komplikacja takiego zabiegu? i jakie sa ewentualne efekty? gra jest warta swieczki? Mam jeszcze prosbe, jesli ktos fotki takich silnikow to bardzo bym prosil. rowniez o wszystkie mozliwe dane, ktore pomogly by w ewentualnym przeszczepie z gory dziekuje i pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano76 Napisano 6 Marca 2005 Udostępnij Napisano 6 Marca 2005 Prosta przekładka głowicy jest nie możliwa, nie pasują kanały olejowe/wodne Silnik 149c1 ma pojemność 1498 ccm, 1,6 miały oznaczenia 160A2 i 159A3. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 6 Marca 2005 Autor Udostępnij Napisano 6 Marca 2005 > Prosta przekładka głowicy jest nie możliwa, nie pasują kanały > olejowe/wodne > Silnik 149c1 ma pojemność 1498 ccm, 1,6 miały oznaczenia 160A2 i > 159A3. czyli rozumiem, ze adaptacja glowicy silnika o wiekszej liczbie zaworow z pozornie identycznego silnika nie wchodzi w gre, tak? a co do tipo 1.6, to tez mialy silniki z kodem 149 a dokladniej 149 c2.046 przynajmniej tak by wynikalo z informacji jakie do tej pory znalazlem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojmar Napisano 6 Marca 2005 Udostępnij Napisano 6 Marca 2005 > czyli rozumiem, ze adaptacja glowicy silnika o wiekszej liczbie > zaworow z pozornie identycznego silnika nie wchodzi w gre, tak? > a co do tipo 1.6, to tez mialy silniki z kodem 149 a dokladniej 149 > c2.046 przynajmniej tak by wynikalo z informacji jakie do tej > pory znalazlem. To nie lepiej kupić cały silnik i nie kombinować mysle że w Niemczech nie ma z tym problemówA tak na margineśie idź do sklepu i porównaj sobie uszczelki pod głowice do obu tych wersji i będziesz wszystko wiedział Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 6 Marca 2005 Autor Udostępnij Napisano 6 Marca 2005 > To nie lepiej kupić cały silnik i nie kombinować mysle że w Niemczech > nie ma z tym problemówA tak na margineśie idź do sklepu i > porównaj sobie uszczelki pod głowice do obu tych wersji i > będziesz wszystko wiedział zadalem pytanie odnosnie glowicy i uzyskalem odpowiedz. nie mam potrzeby isc do sklepu bo skoro mowicie, ze sie nie da to sie nie da i tyle-nic nowego nie wymysle. a pytalem dlatego, ze mialem nadziejke, ze taka adaptacja jest mozliwa i wyjdzie taniej niz caly silnik w kazdym rzie dziekuje bardzo za pomoc. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
macias24 Napisano 6 Marca 2005 Udostępnij Napisano 6 Marca 2005 >na margineśie idź do sklepu i > porównaj sobie uszczelki pod głowice do obu tych wersji i > będziesz wszystko wiedział no to znaczy głupoty piszą o tych uszczelkach a tu druga część tych "głupot" pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano76 Napisano 7 Marca 2005 Udostępnij Napisano 7 Marca 2005 Trochę zamieszania powstało w tym poście, a to ze względu na ilość wersji silnikowych stosowanych w Fiatach. W tipo były stosowane dwa rodzaje silników 1,6 8v jedno i dwu wałkowe, jednowałkowe miały oznaczenia 160A2 i 159A3 średnica cylindra 86,4 skok 67,4 natomiast dwuwałkowy miał oznaczenie 149C2 średnica 84 skok 71,5. I do tego silnika prawdopodobnie podeszłaby głowica z silników 1,8/2,0 16v o oznaczeniach 160 A5 i 160A8, na 100% nie jestem pewien, nigdy nie zgłębiałem tego tematu ale konstrukcyjnie są to te same silniki. Tak samo nie wiem czy były wersje 16v silnika dwuwałkowego 1,6. W nowszych modelach Fiata stosowany jest silnik 1,6 16v o średnicy 86,4 i skoku 67,4 i ta głowica nie pasuje do silnika 1,6 8v jednowałkowego i prawdopodobnie nie podejdzie też do dwuwałkowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.