Skocz do zawartości

Naprawa wiązki od CPW....


Antoine

Rekomendowane odpowiedzi

w zwiazku z problemami z elektryka w moim aucie, min, zanikiem +ow na immo, sterowaniu klima i paleniem sie bezpiecznika od lewej szyby udalem sie w dniu 13 maja 2006 do ASO Bilex w Lodzi celem zdiagnozowania usterki i ewentualnej naprawy...

Jakiez bylo moje zdziwienie gdy elektryk zamiast schematu wzial do reki zarowke z 2 przewodami, jeden z nich zakonczony szpila i dziurkowal po kolei przewody w wiazce silnika, IMO nie majacej zadnego zwiazku z usterka, podziurkowal tak gruby czerwony przewod z napisem "TECHNIKABELB LEINI TORINO - 0,5x2SF", zeby byc pewnym ze to to jest problemem, podal na ta wbita szpile w ten przewod +12 z aku. poszedl dymek z okolicy kompa, elektryk stwierdzil ze to jest wlasnie uszkodzony przewod pradowy przez ktory jest zwarcie i brak zasilania na immo itd...

ze bylo pozno a nie chcialem zostawiac auta... to poskladal to tak zebym dojechal do domu i pojechalem... w domu wzialem schemat, coprawda do wersji bez klimy, i immo, ale jesli chodzi o sterowanie silnikiem to jest identyczny. okazalo sie ze wskazany, podziurkowany przewod jest od CZUJNIKA POLOZENIA WALU!! w Poniedzialek zawiozlem im ta podziurkowana wiazke i zapytalem sie czy to tak ma zostac...

... powiedziano mi ze inny elektryk to sprawdzi czy jest ok...... zaniesli elektrykowi a on wzial rozcial izolacje, rozplutl ekran, posklejal 2 sygnalowe przewody tasma , ekranu juz oczywiscie sie nie dalo na to zaplesc.... wiec ulozyl go z jednej strony i zalepil to wszystko tasma izolacyjna...

czy tak wykonana usluga i taka forma naprawy uszkodzonej w ASO wiazki jest fachowa? w ASO twierdza ze jak najbardziej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe ... wink.gif uważaj z tym czujnikiem bo ja miałem problem z czujnikiem bo dostała się wilgoć do środka poprzez uszkodzenie izolacji, a eksperymanty typu rozcinanie izolacji, dziurawienie może spowodować dostanie się wilgoci sick.gif Jak pojawią ci się objawy typu nierówna praca silnika, dodajesz gazu, a furka nie idzie równo i nie wkręca się na obroty, itp. to czujnik do wymiany ... nowy to cuś ok. 80 zł + wymiana, jeśli dodatkowo nie uszkodzisz koła pasowego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hehe ... uważaj z tym czujnikiem bo ja miałem problem z czujnikiem

> bo dostała się wilgoć do środka poprzez uszkodzenie izolacji, a

> eksperymanty typu rozcinanie izolacji, dziurawienie może

> spowodować dostanie się wilgoci Jak pojawią ci się objawy

> typu nierówna praca silnika, dodajesz gazu, a furka nie idzie

> równo i nie wkręca się na obroty, itp. to czujnik do wymiany ...

> nowy to cuś ok. 80 zł + wymiana, jeśli dodatkowo nie uszkodzisz

> koła pasowego

uszkodzna jest wiazka silnika w okolicy pasa przedniego pomiedzy kompem a zlaczem od czujnika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie no to są jakies kpiny. Wg tego co opisujesz to to są jakieś

> partacze a nie elektrycy. Ja bym od razu walił do FAP i opisał

> jak w tym ASO naprawiają. No more ASO

Partacze sick.gif chyba musze sie sam wszystkiego nauczyc i sam sobie naprawiac wszystko sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w zwiazku z problemami z elektryka w moim aucie, min, zanikiem +ow na

> immo, sterowaniu klima i paleniem sie bezpiecznika od lewej

> szyby udalem sie w dniu 13 maja 2006 do ASO Bilex w Lodzi celem

> zdiagnozowania usterki i ewentualnej naprawy...

> Jakiez bylo moje zdziwienie gdy elektryk zamiast schematu wzial do

> reki zarowke z 2 przewodami, jeden z nich zakonczony szpila i

> dziurkowal po kolei przewody

icon_eek.gif ja juz bym w tym momencie uciekal z autem z tego ASO jak najdalej mozna (tzn przed dziurkowaniem przewodow) sciana.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hehe ... uważaj z tym czujnikiem bo ja miałem problem z czujnikiem

> bo dostała się wilgoć do środka poprzez uszkodzenie izolacji, a

> eksperymanty typu rozcinanie izolacji, dziurawienie może

> spowodować dostanie się wilgoci Jak pojawią ci się objawy

> typu nierówna praca silnika, dodajesz gazu, a furka nie idzie

> równo i nie wkręca się na obroty, itp. to czujnik do wymiany ...

> nowy to cuś ok. 80 zł + wymiana, jeśli dodatkowo nie uszkodzisz

> koła pasowego

a może przez zwarcie albo brak styku na tym kablu (czujniku) silnik nie odpalać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a może przez zwarcie albo brak styku na tym kablu (czujniku) silnik

> nie odpalać?

Sygnał z czyjnika położenia wału jest podstawowym sygnałem inicjującym,jakakolwiek usterka w obrębie tego czujnika może uniemożliwić uruchomienie silnika.

Czujnik położenia wału korbowego nie ma sygnału zastępczego jak wiele innych czujników. Gdy ECU nie dostaje z niego sygnału pomimo kręcenia rozrusznikiem nie daje iskry na świece, więc z przyczyn oczywistych silnik nie odpali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj!

Sprawa ewidentnie nie jest zrobiona ok! Wg mnie nadaje sie żeby pchnąć ją dalej: do kierownika, do dyrektora, nie wiem- gdziekolwiek, byle nie popuścić takiemu buractwu.

Przyznam że sam miałem podobne przeboje z elektryką: zwarcie robiło sie w instalce LPG, że było -20stopni i kupa śniegu pojechałem do gazownika, a on po 40 minutowej naprawie skasował 50zł. Wydało mi sie troche drogo, tymbardziej, że jedyne co zrobił to pociągnął kolejny kabel pod spodem auta druciarsko go podwieszając na opaskach.

Starego oczywiście nie wyjął, bo stwierdził, że to nie przeszkadza, ale cóż z prywaciażami nie wygrasz- w przeciwieństwie do ASO.

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.