Skocz do zawartości

Problem z elektrycznym dachem Panoramą - Faltdach


djb

Rekomendowane odpowiedzi

am problem z dachem panoramą  w SC 2002r.. Pękło to co na zdjeciu. Element plastikowy który idzie po zębatce pękł na 3 części które oznaczyłem. Gdzie cos takiego i czy wogóle można dostać? Ten plastikowy element na końcu ma metalowy bolec który dociska dach. W chwili obecnej dachu nie idzie zamnknąć i cieknie woda więc jestem w totalnej kropce i nie wiem co zrobić.
 

20190501_142036.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób więcej zdjęć bo to co dałeś to nic nie widać. Uszkodzony może być cięgno, prowadnica przednia lub wodzik. Z ewentualną naprawą bez problemu sobie sam poradzisz. Powiem krok po kroku co trzeba będzie zrobić. Wszystkie części uszkodzone kupisz tylko we Fiacie na zamówienie do 3 tyg czekania Sam naprawiałem swój i musiałem wymienić dwa cięgna 2 wodziki i dwie prowadnice przednie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wyglądają nie uszkodzone elementy wodzik i cięgno nr katalogowy cięgień to 71712323 oraz 7171234 które prawe a które lewe to nie wiem we Fiacie będą wiedzieć. Prowadnica lewa przednia 46470879 niestety wodzika nr kat nie mam 

20190502_111519.jpg

20180706_093655.jpg

20190502_113521.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Bo już myślałem że nie do kupienia. 😃 A jaki koszt takiego twojego zestawu? Skomplikowana jest sama wymiana? Po czym poznać że prowadnice do wymiany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pamiętam cen dokładnie ale cięgno 220 zł za sztukę prowadnica 107 zł  wodzik 80 zł. Wymiana jest bardzo prosta. Z tyłu faltdachu od wewnątrz odkrecasz w sumie 4 śruby. Na przodzie faltdachu masz wewnątrz tą skrzynkę zdejmujesz zaslepke i odkrecasz silniczek  oczywiście odpinasz kostki elektryczne potem od zewnątrz masz takie plastikowe zabezpieczenia przykrecone śrubeczką i wtedy zdejmujesz całe poszycie. Prowadnice są przykrecone na 2 śruby a wodziki są nakładane z jednej strony do prowadnicy a z drugiej do cięgna. Wymiana cięgna jak silniczek jest zdemontowany to poprostu od tyłu wysuwasz  a potem nowe wsuwasz w to samo miejsce. Jak zaczniesz naprawiać to zobaczysz  że ten mój opis może wydawać się skomplikowany a tak naprawdę jest banalne żeby samemu to naprawić. Wrzuciłem zdjęcia i porównaj czy twoje tak samo wyglądają albo wrzuć lepsze foty to Ci powiem co u Ciebie jest uszkodzone bo to co dałeś nie bardzo widać 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zdjęciu ostatnim wygląda że wodzik jest złamany  ale też może być prowadnica przednia lub cięgno (końcówki) ale ja bym zdemontował dach i wtedy będzie pewność niestety te części są z plastiku i odlewu  żeliwnego które po upływie czasu się kruszą. Jak zdemontujesz dach to porównasz części z tymi co ja dałem fotki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te śruby z tyłu co zaznaczyłem najpierw odkręcasz potem ten silnik z tyłu od zewnątrz podnosisz poszycie i ciągniesz powoli do siebie. Cięgień nie będziesz musiał wyciągać bo będziesz widział końcówki czy nie są połamane mają wyglądać tak jak na moim wcześniejszym zdjęciu 

received_1726213694126218.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.