Skocz do zawartości

problem z zapalaniem


xyzabesss

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam Fiata Siene 97 1.6 HL + gaz,mam taki dziwny problem,chodzi dokladnie o zapalanie samochodu.Kiedy odpala to nie ma z nim problemu,ale czasami jest tak,zdarzylo mi sie to 3 razy puki co z tego 3 razy wieczorem,ale to chyba nie ma znaczenia. Odpalam zaplon,pompa zasysa paliwo,jest wszystko ok,chce odpalic samochod a tu nic,auto nie chwyta do tego po chwili zapala sie lampka wtrysku paliwa i nie chce zgasnonc,wylaczam zaplon,wlaczam ponownie i ani pompa paliwa nie zasysa,a wtrysk swieci sie non stop.dopiero kiedy zostawie go na 1-2 minuty w spokoju,to znow jest wszystko OK,imo to auto dalej nie chce zapalic i problem z wtryskiem sie powtarza.Jak zapalilem?za 1szym razem znajomy mowil ze nie ma pradu w jakims tam kablu i poprowadzil prad z akumulatora,auto ruszylo,problemu nie bylo,za drugim razem odpalil nastepnego dnia na 2 akumulatory,za trzecim zaskoczyl ale musialem mu wcisnonc duzo gazu,mam 2 teorie,albo cos w wtryskiem?pytanie tylko czy kiedy problemu czasaowo nie bedzie diagnostyka cos wykaze?czy w pamieci komputera zostana jakies dane apropo tego? druga teoria ze gdzies jest zwarcie albo brak styku,czy mieliscie cos podobnego,jezeli nie,to co by to moglo byc?na dluzsza mete jest to wkurzajace,bo nigdy nie wiem czy odpale czy nie, pozdrawiam i dziekuje za help z gory smile.gifsmile.gifsmile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pytanie tylko czy kiedy problemu czasaowo nie

> bedzie diagnostyka cos wykaze?czy w pamieci komputera zostana

> jakies dane apropo tego?

powinien zostac kod błędu, który spowodował zapalenie sie kontrolki. Jedź gdzieś podłączyc auto do kompa i nich sprawdzają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No, bede tak wlansie musial zrobic, podpiac do komputera i zobaczyc

> co jest nie tak, dzis akurat jechal OK , a tak pytanie z

> ciekawosci,ile Wam bierze 1.6 z gazem ? bo mnie troche to

> pije,ale przyznam sie na koncu

następnym razem jak nie bedzie chciało odpalic to musisz sprawdzić czy cewka daje iskre na swiece

bo z mojego doświadczenia wiem ze cewka lubi raz działać a raz nie sick.gif

a własnie brak iskry też jest sygnalizowany przez lampke wtrysku, niespalone paliwo idzie w układ wydechowy i komp to odbiera jako awarie ukł. wtryskowego

Moja paliła 12,5 a po wymianie popękanej obudowy filtra powietrza na nówke od lanosa (z małymi przeróbkami) spalił o litr mniej czyli 11,5 biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No Kris74 moze miec racje, zapomnialem wspomniec ze kiedy krece i nie chce zapalic to poznniej dosc mocno czuc benzyna,wiec to by mialo sens, gdyby sie okazala cewka (jeszcze tego nie zrobilem bo czekam na wyplate,a chcialbym wymienic wszystkie filtry,plyny,swiece,poprawke tlumika zrobic i czyszczenie rozrusznika) to czy jest tam cos naprawiac?bo wymiana cewki nie nalezy do najtanszych zeczy na swiecie 270751858-jezyk.gif i nie wiem co robic pierwsze, te wszystkie rzeczy ktore chce zrobic,czy cos dzialac z ta cewka,hmmmmm co radzicie ? cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...

Dobra wrocilem,mialem tu problem z kontem nie wiem dlaczego,pozniej urlop i wakacje + auto wieki u mechanika,co stwierdzono?ano nic,mianowicie wymienilem czujnik obrotu walu,wymienilem przekazniki,podmienili mi cewke z inna siena,zdemontowali odciecie pompy paliwa,nic, dalej nic,wciaz ten sam problem sie powtarza,wiadomo juz przynajmniej ze jest to problem elektryczny mianowicie nie ma napiecia na cewce,i auto nie chce odpalic,najdziwniejsze jest to,ze przychodze rano,krece i nic,zostawiam go,wracam za dwie godziny krece i zaskakuje od razu,nie jest to tez wina wilgoci,kiedys przyjechal goracy,stal na sloncu 2 godziny i po 2 godzinach juz nie chcial odpalic,czarna magia chcialoby sie rzec,ale problem zaczyna mnie irytowac i troche trace zaufanie do fiatow,gofly 3 mimo ze starsze,trzymia sie lepiej,nie wiem juz co to moze byc, poradzcie...pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mianowicie nie ma napiecia na cewce,i auto nie chce

> odpalic,

Jesli nie ma 12V po stronie pierwotnej cewki, a po kilku próbach uruchamiania czuć zapach paliwa, to znaczy,ze pompa i wtryskiwacze pracują, a to z kolei oznacza, że stacyjka i podwojny przekaźnik sa sprawne. W takiej sytuacji problem jest gdzies między przekaźnikiem a cewką... czyli w sumie na kawałku kabelka.

A nie masz przypadkiem jakiegos alarmu, czy innego patentu z odcięciem zapłonu? Może takie cos nawala i stąd problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie,cewka jest sprawna na 100% bo byla wymieniana,i nic to nie dalo,przekaznik i pompa paliwa pracuje,stacyjka tez wydaje sie byc wporzadku,wiec gdzies problem musi byc na zlaczach/kablach.owszem mialem zabezpieczenie dodatkowe zamontowane przez poprzedniego wlasciciela,dotyczylo to odlaczenie pompy paliwa,ale mechanicy usuneli to zabezpieczenie,bo mysleli ze moze to byc przyczyna,ale nadal czasem nie odpala,wiec to odpada.Najdziwniejsze jest to ze kiedy odpali auto nie szarpie,nie gasnie,nie faluja obroty,ani na gazie ani na benzynie,wiec problem jest czysto elektryczny i dotyczy konkretnego zaplonu,w sobote oddaje do mechanika spowrotem samochod,i chce zgromadzic jak najwiecej informacji zeby nakierowac go na jakis slad,im wiecej tym lepiej wiec wszelkie pomysly sa mile widziane,dzieki i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No wlasnie,cewka jest sprawna na 100% bo byla wymieniana,i nic to nie

> dalo,przekaznik i pompa paliwa pracuje,stacyjka tez wydaje sie

> byc wporzadku,wiec gdzies problem musi byc na

> zlaczach/kablach.owszem mialem zabezpieczenie dodatkowe

> zamontowane przez poprzedniego wlasciciela,dotyczylo to

> odlaczenie pompy paliwa,ale mechanicy usuneli to

> zabezpieczenie,bo mysleli ze moze to byc przyczyna,ale nadal

> czasem nie odpala,wiec to odpada.Najdziwniejsze jest to ze kiedy

> odpali auto nie szarpie,nie gasnie,nie faluja obroty,ani na

> gazie ani na benzynie,wiec problem jest czysto elektryczny i

> dotyczy konkretnego zaplonu,w sobote oddaje do mechanika

> spowrotem samochod,i chce zgromadzic jak najwiecej informacji

> zeby nakierowac go na jakis slad,im wiecej tym lepiej wiec

> wszelkie pomysly sa mile widziane,dzieki i pozdrawiam.

ja bym proponował do cewek puscic od kompa nowe kable zasilające i sugnałowe tak na chwile zeby zobaczyc czy to wina instalacji biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.