Pipper Napisano 28 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2023 Witajcie, budżet na zakup czołgu to około 50kpln, silniki 2.9 R6 diesel, 3.6 diesel lub 4.4 benzyna pod lpg Jakie mamy bolączki tych modeli i czy w ogóle warto jako pojazd 3 w garażu? Funkcja typowa weekendowa i jako zabawka - w miejsce Sorento 1gen... Co byście polecili, jakie macie doświadczenie z tymi modelami? Pozdrawiam serdecznie, Szymon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zejk Napisano 28 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2023 Miałem ostatnio przyjemność gościć właściciela wraz z takim wozem. Chłop prowadzi aktywne życie, bo jest fotografem sportowym i motorsportowym. Dużo jeździ tras po całym kraju i Europie w sumie też. Zmienił na L322 z Forda Explorera. Docenia bardzo duży komfort podróżowania i to, że może podjechać bez problemu na plener przez łąki czy polne drogi. To co wymienił jako wady i zalety w rozmowie: Plusy: - Komfort jazdy z prędkościami autostradowymi - Pakowność - Zdolności terenowe - bardziej overlandingowe, bo w gnój się nie ładuje i nie zamierza - Bogate wyposażenie Minusy: - Koszty utrzymania - nie mówi o paliwie, bo wiadomo, że krowa musi wypić, ale o częściach i serwisie. Trzeba mieć dobry warsztat specjalizujący się w marce, żeby to ogarnąć. - Notorycznie niedziałające elementy wyposażenia elektrycznego - to jest brytol pełną gębą więc będzie się je$%^ł. Przy mnie resetował kompresor od pompowania zawieszenia, bo złapał błąd. Pogmerał i zaczęło działać. Trzeba dbać o akumulator, a najlepiej założyć drugi, bo spadki napięcia przy rozruchu wywalają niektóre podzespoły elektroniczne. - Części trzeba kupować w oryginale, bo zamienniki poddają się kilka razy szybciej. W sumie to trudno ocenić, czy to wada czy cecha. - Niedostępność niektórych części wnętrza. Miał połamaną obudowę sterowania fotela kierowcy. Cena używki w dobrym stanie to 1200 PLN. Jako bonus dodał, że bardzo dobrze działa grupa wsparcia L322 na FB. Bez zadęcia, kulturalnie i rzeczowo pomagają, radzą i podpowiadają. Mówił też, że Range Rovera kupuje się sercem i trzeba mieć do niego cierpliwość i głęboką kieszeń. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 28 Lutego 2023 Autor Udostępnij Napisano 28 Lutego 2023 10 minut temu, zejk napisał(a): Miałem ostatnio przyjemność gościć właściciela wraz z takim wozem. Chłop prowadzi aktywne życie, bo jest fotografem sportowym i motorsportowym. Dużo jeździ tras po całym kraju i Europie w sumie też. Zmienił na L322 z Forda Explorera. Docenia bardzo duży komfort podróżowania i to, że może podjechać bez problemu na plener przez łąki czy polne drogi. To co wymienił jako wady i zalety w rozmowie: Plusy: - Komfort jazdy z prędkościami autostradowymi - Pakowność - Zdolności terenowe - bardziej overlandingowe, bo w gnój się nie ładuje i nie zamierza - Bogate wyposażenie Minusy: - Koszty utrzymania - nie mówi o paliwie, bo wiadomo, że krowa musi wypić, ale o częściach i serwisie. Trzeba mieć dobry warsztat specjalizujący się w marce, żeby to ogarnąć. - Notorycznie niedziałające elementy wyposażenia elektrycznego - to jest brytol pełną gębą więc będzie się je$%^ł. Przy mnie resetował kompresor od pompowania zawieszenia, bo złapał błąd. Pogmerał i zaczęło działać. Trzeba dbać o akumulator, a najlepiej założyć drugi, bo spadki napięcia przy rozruchu wywalają niektóre podzespoły elektroniczne. - Części trzeba kupować w oryginale, bo zamienniki poddają się kilka razy szybciej. W sumie to trudno ocenić, czy to wada czy cecha. - Niedostępność niektórych części wnętrza. Miał połamaną obudowę sterowania fotela kierowcy. Cena używki w dobrym stanie to 1200 PLN. Jako bonus dodał, że bardzo dobrze działa grupa wsparcia L322 na FB. Bez zadęcia, kulturalnie i rzeczowo pomagają, radzą i podpowiadają. Mówił też, że Range Rovera kupuje się sercem i trzeba mieć do niego cierpliwość i głęboką kieszeń. Z elektryką to jak w Stilo i Megane 2, Lagunie 2, jak się poprawi od razu, to później bez problemu działa, testowane na powyższych. A jak same silniki V8 diesel i benzyna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zejk Napisano 28 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2023 (edytowane) 2 godziny temu, Pipper napisał(a): Z elektryką to jak w Stilo i Megane 2, Lagunie 2, jak się poprawi od razu, to później bez problemu działa, testowane na powyższych. A jak same silniki V8 diesel i benzyna? To już najlepiej na grupie pytaj. Znajomy miał w tej budzie V6 diesla i bardzo sobie chwalił. Zrobił mu softa, 5 lat i 160kkm śmigał bez żadnych problemów. Sprzedał rok temu i kupił następnego 5-cio latka i dalej zadowolony. Tylko on w teren nie jeździ, nawet turystycznie. Edytowane 28 Lutego 2023 przez zejk 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 28 Lutego 2023 Autor Udostępnij Napisano 28 Lutego 2023 13 minut temu, zejk napisał(a): To już najlepiej na grupie pytaj. Znajomy miał w tej budzie V6 diesla i bardzo sobie chwalił. Zrobił mu softa, 5 lat i 160kkm śmigał bez żadnych problemów. Sprzedał rok temu i kupił następnego 5-cio latka i dalej zadowolony. Tylko on w teren nie jeździ, nawet turystycznie. No właśnie V6 diesel chciałbym uniknąć, bo w tym budżecie jest 2.7, a to wiem że boli w naprawach z tytułu błędów konstrukcyjnych... na przykładzie 4 LR Sport właśnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zejk Napisano 28 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2023 29 minut temu, Pipper napisał(a): No właśnie V6 diesel chciałbym uniknąć, bo w tym budżecie jest 2.7, a to wiem że boli w naprawach z tytułu błędów konstrukcyjnych... na przykładzie 4 LR Sport właśnie Sorki, wprowadziłem w błąd. To było 3.6 i mnie się zakodowało, że to V6 a to V8 było - tak Wikipedia podaje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 28 Lutego 2023 Autor Udostępnij Napisano 28 Lutego 2023 5 minut temu, zejk napisał(a): Sorki, wprowadziłem w błąd. To było 3.6 i mnie się zakodowało, że to V6 a to V8 było - tak Wikipedia podaje. R6 2.9 (3.0) było z BMW, tak jak 4.4 V8 benzyna, 3.6 V6 chyba Ford? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 10 Marca 2023 Udostępnij Napisano 10 Marca 2023 W dniu 28.02.2023 o 09:58, Pipper napisał(a): Witajcie, budżet na zakup czołgu to około 50kpln, silniki 2.9 R6 diesel, 3.6 diesel lub 4.4 benzyna pod lpg Jakie mamy bolączki tych modeli i czy w ogóle warto jako pojazd 3 w garażu? Funkcja typowa weekendowa i jako zabawka - w miejsce Sorento 1gen... Co byście polecili, jakie macie doświadczenie z tymi modelami? Pozdrawiam serdecznie, Szymon tu masz taki w miarę ciekawy dodatkowo na kanale znajdziesz inne filmy z tym sprzętem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 10 Marca 2023 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2023 15 minut temu, bielaPL napisał(a): tu masz taki w miarę ciekawy dodatkowo na kanale znajdziesz inne filmy z tym sprzętem Znam od początku pojazd i kanał, 2 cylindry za mało... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 10 Czerwca 2023 Autor Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2023 W dniu 10.03.2023 o 11:19, bielaPL napisał(a): tu masz taki w miarę ciekawy dodatkowo na kanale znajdziesz inne filmy z tym sprzętem No i V8 jest, ale japońskie się pojeździe szwedzkim. Xc90 4.4 V8, kilka tematów do ogarnięcia, ale po obejrzeniu dużej, zbyt dużej ilości pojazdów od początku tego roku jak się trafił ten, to wziąłem sobie kolejną zabawkę, borodziej na szosę, ale daje radę. Spalania nawet nie sprawdzam , bo w trasie wychodzi mniej niż Sorento 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.