Skocz do zawartości

Hyundai i30 III - jaki silnik benzynowy?


Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry, 

przymierzamy się z Narzeczoną do zakupu Hyundaia i30 III z lat 2017-2021, ew. Kii Ceed z tego samego rocznika. Zastanawiamy się, które silniki benzynowe mają najlepsze opinie.

W grę wchodzą :

1.0 T-GDI 120 KM - osobiście trochę się go boję, nie jestem fanem downsizingu

1.4 MPI 100 KM - tego ma znajomy w i30 z bodaj 2019 (kombi) i go sobie chwali, tu znowu boję się o małą moc i elastyczność 

1.4 T-GDI 140 KM - czyżby złoty środek? 

1.5 DPI - tego z kolei ma inny kolega w hatchbacku (chyba rocznik 2020), nie narzeka, choć teraz niby wybrałby z turbo. Uważa, że biegi są dość krótkie 

1.5 T-GDI 160 KM - ten ma chyba na necie nieco gorsze oceny, jest też chyba rzadszy. 48v chyba oznacza skomplikowaną budowę, czego bym nie chciał 

 

Generalnie - chodzi nam o samochód klasy C w kombi lub hatchbacku. 80% jazdy po mieście (sporo wzgórz i górek), ale 2-3x w roku zdarza się trasa na 3/4 Polski w jedną stronę. Teraz mamy diesla (nieśmiertelny 1.9 JTD 8v 115 KM), ale w naszym przypadku chyba lepiej sprawdzi się benzyna lub benz+gaz. 

 

Chcielibyśmy dorwać fajny egzemplarz używany z salonu lub firmy, która specjalizuje się w sprzedaży aut używanych z gwarancją i z pewnego źródła (komisy i osoby fizyczne odpadają). Może być to również samochód nawet i na 10 lat, zależy nam więc przede wszystkim na bezawaryjności, solidności, ale też komforcie. 

 

Czy znajdziemy tu pomoc? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Takiego znalazłem o co chodzi w tym cepiku w nim?  https://www.otomoto.pl/oferta/hyundai-i30-1-5-dpi-110-km-6mt-salon-polska-faktura-vat-23-ID6F51PA.html

 

09.07.2021

Pierwszy właściciel w Polsce

Właściciel: firma lub organizacja

Województwo, w którym pojazd zarejestrowano: mazowieckie

15.07.2021

Pierwsza rejestracja w Polsce

Termin następnego badania technicznego: 15.07.2024

16.09.2022

Zbycie i nabycie pojazdu

21.09.2022

Zbycie i nabycie pojazdu

12.10.2022

Zbycie pojazdu

20.10.2022

Nabycie pojazdu

06.04.2023 21:25:13

Wygenerowanie raportu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...
W dniu 26.03.2023 o 20:56, fioletowy88 napisał(a):

Dzień dobry, 

przymierzamy się z Narzeczoną do zakupu Hyundaia i30 III z lat 2017-2021, ew. Kii Ceed z tego samego rocznika. Zastanawiamy się, które silniki benzynowe mają najlepsze opinie.

W grę wchodzą :

1.0 T-GDI 120 KM - osobiście trochę się go boję, nie jestem fanem downsizingu

1.4 MPI 100 KM - tego ma znajomy w i30 z bodaj 2019 (kombi) i go sobie chwali, tu znowu boję się o małą moc i elastyczność 

1.4 T-GDI 140 KM - czyżby złoty środek? 

1.5 DPI - tego z kolei ma inny kolega w hatchbacku (chyba rocznik 2020), nie narzeka, choć teraz niby wybrałby z turbo. Uważa, że biegi są dość krótkie 

1.5 T-GDI 160 KM - ten ma chyba na necie nieco gorsze oceny, jest też chyba rzadszy. 48v chyba oznacza skomplikowaną budowę, czego bym nie chciał 

 

Generalnie - chodzi nam o samochód klasy C w kombi lub hatchbacku. 80% jazdy po mieście (sporo wzgórz i górek), ale 2-3x w roku zdarza się trasa na 3/4 Polski w jedną stronę. Teraz mamy diesla (nieśmiertelny 1.9 JTD 8v 115 KM), ale w naszym przypadku chyba lepiej sprawdzi się benzyna lub benz+gaz. 

 

Chcielibyśmy dorwać fajny egzemplarz używany z salonu lub firmy, która specjalizuje się w sprzedaży aut używanych z gwarancją i z pewnego źródła (komisy i osoby fizyczne odpadają). Może być to również samochód nawet i na 10 lat, zależy nam więc przede wszystkim na bezawaryjności, solidności, ale też komforcie. 

 

Czy znajdziemy tu pomoc? :)

I co kupiliście...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 26.03.2023 o 20:56, fioletowy88 napisał(a):

1.0 T-GDI 120 KM - osobiście trochę się go boję, nie jestem fanem downsizingu

Mam 1.0, poprawny silnik, na razie nie słychać o większych problemach. Przejechane 35tys km. Sporo tego władowali do stonica. Milionów kilometrów nie robię także dla mnie ok. Absolutnie silnik niezachęca do piłowania na wysokie obroty. Osiągi też słabe 11s do 100 . Ale do zwykłej jazdy z rodziną jest w porządku. 1.4 140KM to też downsizing ;) kiedyś byłoby to 2.0. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.