Jump to content

Hyundai i30 III - jaki silnik benzynowy?


Recommended Posts

Dzień dobry, 

przymierzamy się z Narzeczoną do zakupu Hyundaia i30 III z lat 2017-2021, ew. Kii Ceed z tego samego rocznika. Zastanawiamy się, które silniki benzynowe mają najlepsze opinie.

W grę wchodzą :

1.0 T-GDI 120 KM - osobiście trochę się go boję, nie jestem fanem downsizingu

1.4 MPI 100 KM - tego ma znajomy w i30 z bodaj 2019 (kombi) i go sobie chwali, tu znowu boję się o małą moc i elastyczność 

1.4 T-GDI 140 KM - czyżby złoty środek? 

1.5 DPI - tego z kolei ma inny kolega w hatchbacku (chyba rocznik 2020), nie narzeka, choć teraz niby wybrałby z turbo. Uważa, że biegi są dość krótkie 

1.5 T-GDI 160 KM - ten ma chyba na necie nieco gorsze oceny, jest też chyba rzadszy. 48v chyba oznacza skomplikowaną budowę, czego bym nie chciał 

 

Generalnie - chodzi nam o samochód klasy C w kombi lub hatchbacku. 80% jazdy po mieście (sporo wzgórz i górek), ale 2-3x w roku zdarza się trasa na 3/4 Polski w jedną stronę. Teraz mamy diesla (nieśmiertelny 1.9 JTD 8v 115 KM), ale w naszym przypadku chyba lepiej sprawdzi się benzyna lub benz+gaz. 

 

Chcielibyśmy dorwać fajny egzemplarz używany z salonu lub firmy, która specjalizuje się w sprzedaży aut używanych z gwarancją i z pewnego źródła (komisy i osoby fizyczne odpadają). Może być to również samochód nawet i na 10 lat, zależy nam więc przede wszystkim na bezawaryjności, solidności, ale też komforcie. 

 

Czy znajdziemy tu pomoc? :)

Link to comment
Share on other sites

Bez znaczenia. To kupuja tylko firmy i wynajmy długoterminowe. Będzie sporo dieseli i 1.0t do wyboru. 1.6T dużo pali o nie jedzie zakup głównie przez fizoli.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Takiego znalazłem o co chodzi w tym cepiku w nim?  https://www.otomoto.pl/oferta/hyundai-i30-1-5-dpi-110-km-6mt-salon-polska-faktura-vat-23-ID6F51PA.html

 

09.07.2021

Pierwszy właściciel w Polsce

Właściciel: firma lub organizacja

Województwo, w którym pojazd zarejestrowano: mazowieckie

15.07.2021

Pierwsza rejestracja w Polsce

Termin następnego badania technicznego: 15.07.2024

16.09.2022

Zbycie i nabycie pojazdu

21.09.2022

Zbycie i nabycie pojazdu

12.10.2022

Zbycie pojazdu

20.10.2022

Nabycie pojazdu

06.04.2023 21:25:13

Wygenerowanie raportu

 

Link to comment
Share on other sites

Z VIN nie pomogę, ale zwróciłeś uwagę na brak bezwypadkowości? 2 letnie auto na firmę z małym przebiegiem już do sprzedaży? Zalecana duża ostrożność.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
W dniu 26.03.2023 o 20:56, fioletowy88 napisał(a):

Dzień dobry, 

przymierzamy się z Narzeczoną do zakupu Hyundaia i30 III z lat 2017-2021, ew. Kii Ceed z tego samego rocznika. Zastanawiamy się, które silniki benzynowe mają najlepsze opinie.

W grę wchodzą :

1.0 T-GDI 120 KM - osobiście trochę się go boję, nie jestem fanem downsizingu

1.4 MPI 100 KM - tego ma znajomy w i30 z bodaj 2019 (kombi) i go sobie chwali, tu znowu boję się o małą moc i elastyczność 

1.4 T-GDI 140 KM - czyżby złoty środek? 

1.5 DPI - tego z kolei ma inny kolega w hatchbacku (chyba rocznik 2020), nie narzeka, choć teraz niby wybrałby z turbo. Uważa, że biegi są dość krótkie 

1.5 T-GDI 160 KM - ten ma chyba na necie nieco gorsze oceny, jest też chyba rzadszy. 48v chyba oznacza skomplikowaną budowę, czego bym nie chciał 

 

Generalnie - chodzi nam o samochód klasy C w kombi lub hatchbacku. 80% jazdy po mieście (sporo wzgórz i górek), ale 2-3x w roku zdarza się trasa na 3/4 Polski w jedną stronę. Teraz mamy diesla (nieśmiertelny 1.9 JTD 8v 115 KM), ale w naszym przypadku chyba lepiej sprawdzi się benzyna lub benz+gaz. 

 

Chcielibyśmy dorwać fajny egzemplarz używany z salonu lub firmy, która specjalizuje się w sprzedaży aut używanych z gwarancją i z pewnego źródła (komisy i osoby fizyczne odpadają). Może być to również samochód nawet i na 10 lat, zależy nam więc przede wszystkim na bezawaryjności, solidności, ale też komforcie. 

 

Czy znajdziemy tu pomoc? :)

I co kupiliście...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
W dniu 26.03.2023 o 20:56, fioletowy88 napisał(a):

1.0 T-GDI 120 KM - osobiście trochę się go boję, nie jestem fanem downsizingu

Mam 1.0, poprawny silnik, na razie nie słychać o większych problemach. Przejechane 35tys km. Sporo tego władowali do stonica. Milionów kilometrów nie robię także dla mnie ok. Absolutnie silnik niezachęca do piłowania na wysokie obroty. Osiągi też słabe 11s do 100 . Ale do zwykłej jazdy z rodziną jest w porządku. 1.4 140KM to też downsizing ;) kiedyś byłoby to 2.0. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.