fioletowy88 Posted March 26 Share Posted March 26 Dzień dobry, przymierzamy się z Narzeczoną do zakupu Hyundaia i30 III z lat 2017-2021, ew. Kii Ceed z tego samego rocznika. Zastanawiamy się, które silniki benzynowe mają najlepsze opinie. W grę wchodzą : 1.0 T-GDI 120 KM - osobiście trochę się go boję, nie jestem fanem downsizingu 1.4 MPI 100 KM - tego ma znajomy w i30 z bodaj 2019 (kombi) i go sobie chwali, tu znowu boję się o małą moc i elastyczność 1.4 T-GDI 140 KM - czyżby złoty środek? 1.5 DPI - tego z kolei ma inny kolega w hatchbacku (chyba rocznik 2020), nie narzeka, choć teraz niby wybrałby z turbo. Uważa, że biegi są dość krótkie 1.5 T-GDI 160 KM - ten ma chyba na necie nieco gorsze oceny, jest też chyba rzadszy. 48v chyba oznacza skomplikowaną budowę, czego bym nie chciał Generalnie - chodzi nam o samochód klasy C w kombi lub hatchbacku. 80% jazdy po mieście (sporo wzgórz i górek), ale 2-3x w roku zdarza się trasa na 3/4 Polski w jedną stronę. Teraz mamy diesla (nieśmiertelny 1.9 JTD 8v 115 KM), ale w naszym przypadku chyba lepiej sprawdzi się benzyna lub benz+gaz. Chcielibyśmy dorwać fajny egzemplarz używany z salonu lub firmy, która specjalizuje się w sprzedaży aut używanych z gwarancją i z pewnego źródła (komisy i osoby fizyczne odpadają). Może być to również samochód nawet i na 10 lat, zależy nam więc przede wszystkim na bezawaryjności, solidności, ale też komforcie. Czy znajdziemy tu pomoc? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wujek Posted March 28 Share Posted March 28 Bez znaczenia. To kupuja tylko firmy i wynajmy długoterminowe. Będzie sporo dieseli i 1.0t do wyboru. 1.6T dużo pali o nie jedzie zakup głównie przez fizoli. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arek_m Posted April 6 Share Posted April 6 Takiego znalazłem o co chodzi w tym cepiku w nim? https://www.otomoto.pl/oferta/hyundai-i30-1-5-dpi-110-km-6mt-salon-polska-faktura-vat-23-ID6F51PA.html 09.07.2021 Pierwszy właściciel w Polsce Właściciel: firma lub organizacja Województwo, w którym pojazd zarejestrowano: mazowieckie 15.07.2021 Pierwsza rejestracja w Polsce Termin następnego badania technicznego: 15.07.2024 16.09.2022 Zbycie i nabycie pojazdu 21.09.2022 Zbycie i nabycie pojazdu 12.10.2022 Zbycie pojazdu 20.10.2022 Nabycie pojazdu 06.04.2023 21:25:13 Wygenerowanie raportu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomrad Posted April 6 Share Posted April 6 Z VIN nie pomogę, ale zwróciłeś uwagę na brak bezwypadkowości? 2 letnie auto na firmę z małym przebiegiem już do sprzedaży? Zalecana duża ostrożność. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arek_m Posted May 8 Share Posted May 8 W dniu 26.03.2023 o 20:56, fioletowy88 napisał(a): Dzień dobry, przymierzamy się z Narzeczoną do zakupu Hyundaia i30 III z lat 2017-2021, ew. Kii Ceed z tego samego rocznika. Zastanawiamy się, które silniki benzynowe mają najlepsze opinie. W grę wchodzą : 1.0 T-GDI 120 KM - osobiście trochę się go boję, nie jestem fanem downsizingu 1.4 MPI 100 KM - tego ma znajomy w i30 z bodaj 2019 (kombi) i go sobie chwali, tu znowu boję się o małą moc i elastyczność 1.4 T-GDI 140 KM - czyżby złoty środek? 1.5 DPI - tego z kolei ma inny kolega w hatchbacku (chyba rocznik 2020), nie narzeka, choć teraz niby wybrałby z turbo. Uważa, że biegi są dość krótkie 1.5 T-GDI 160 KM - ten ma chyba na necie nieco gorsze oceny, jest też chyba rzadszy. 48v chyba oznacza skomplikowaną budowę, czego bym nie chciał Generalnie - chodzi nam o samochód klasy C w kombi lub hatchbacku. 80% jazdy po mieście (sporo wzgórz i górek), ale 2-3x w roku zdarza się trasa na 3/4 Polski w jedną stronę. Teraz mamy diesla (nieśmiertelny 1.9 JTD 8v 115 KM), ale w naszym przypadku chyba lepiej sprawdzi się benzyna lub benz+gaz. Chcielibyśmy dorwać fajny egzemplarz używany z salonu lub firmy, która specjalizuje się w sprzedaży aut używanych z gwarancją i z pewnego źródła (komisy i osoby fizyczne odpadają). Może być to również samochód nawet i na 10 lat, zależy nam więc przede wszystkim na bezawaryjności, solidności, ale też komforcie. Czy znajdziemy tu pomoc? I co kupiliście... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bielaPL Posted May 22 Share Posted May 22 W dniu 26.03.2023 o 20:56, fioletowy88 napisał(a): 1.0 T-GDI 120 KM - osobiście trochę się go boję, nie jestem fanem downsizingu Mam 1.0, poprawny silnik, na razie nie słychać o większych problemach. Przejechane 35tys km. Sporo tego władowali do stonica. Milionów kilometrów nie robię także dla mnie ok. Absolutnie silnik niezachęca do piłowania na wysokie obroty. Osiągi też słabe 11s do 100 . Ale do zwykłej jazdy z rodziną jest w porządku. 1.4 140KM to też downsizing kiedyś byłoby to 2.0. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.