Josyp Napisano 21 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2023 Renault Laguna 2 FL - elektryczny ręczny, natomiast sam mechanizm w pełni zregenerowałem plus nowe linki. Auto stało pół roku nie ruszane, bo je robiłem przez co tarcze zarosły rdzą okrutnie, wziąłem się dziś do czyszczenia rdzy, przy okazji zdejmując zaciski (co prawda bez zwalniania awaryjnego linki od ręcznego), ale lekko pukając gumowym młotkiem zacisk zszedł (nie było naparzania młotem po zacisku), tarcze sobie wyczyściłem, przy okazji wyczyściłem prowadnice, zdjąłem klocki, by je podrównać na papierze ściernym, wszystko doczyszczone, złożone do kupy i problem taki, że reczny dociąga na maxa przy zacisku, a tarcza się nadal obraca, przed całym czyszczeniem ręczny działał. Po czyszczeniu zrobiło się nieco luźniej, bo usunąłem rdzę z tarczy i lekko podrównałem klocki, więc pomyślałem, że się ułoży na jeździe próbnej, zrobione kilkanaście hamowań, tarcza gorąca, więc raczej hamulec działa, natomiast ten mechanizm od ręcznego dochodzi do końca, nie powodując hamowania - co zepsułem i jak to naprawić? Tu na zdjęciu jest jeszcze ze 3mm luzu do maxa, ale na drugiej tarczy już jest na maxa, a dalej się swobodnie kręci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel Napisano 21 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2023 a zrobiłeś z serwisówką ? W niektórych zaciskach tłoczek musi być ustawiony zgodnie z nacięciem w poziomie na przykład. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Josyp Napisano 21 Lipca 2023 Autor Udostępnij Napisano 21 Lipca 2023 28 minut temu, Camel napisał(a): a zrobiłeś z serwisówką ? W niektórych zaciskach tłoczek musi być ustawiony zgodnie z nacięciem w poziomie na przykład. Nie, ale tłoczka w sumie w ogóle nie ruszałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 21 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2023 Wychodzi, ze cos wewnątrz tłoczka się zepsuło, tam jest taki mechanizm samoregulacji ręcznego-jeśli można to tak nazwać... W niektórych typach tłoczek musi być nieruchomy-jest blokowany występem/występami na samym klocku a w innych to nie jest wymagane. Jak jest w Lagunie nie wiem... Druga sprawa-ta samoregulacja wymaga kilku użyć hamulca zasadniczego ale pisałeś, ze już jeździłeś... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Josyp Napisano 22 Lipca 2023 Autor Udostępnij Napisano 22 Lipca 2023 Dobra, dziś rozebrałem cały zacisk, wysypała się rdza razem z paseczkami od łożysk igiełkowych, wszystko stało na dębowo, ręczny ruszał się na milimetry i to przy użyciu dużej siły, zamawiam zestaw naprawczy i poskładam do kupy, przy okazji to samo pewnie będzie w drugim zacisku. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.