Aspro Napisano 22 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2006 Witam. Szukalem w archiwm, ale nie znalazlem... Zamierzam sie na wymiane pompy wodnej, mam juz wszystkie mozliwe potrzebne czesci i zastanawiam sie nad narzedziem do naciagania paska rozrzadu. Czy moglibyscie podpowiedziec jakie to ustrojstwo, a najlepiej podeslac na priv jakies foto, bo bede musial sie zdrowo nakombinowac zeby to na obczyznie znalezc... Pozdrawiam Andrzej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yogibabu Napisano 22 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2006 Vitam ja tam naciagalem na oko kole 1 centa ugiecia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hysek Napisano 22 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2006 > Witam. Miło powitać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oplo1 Napisano 22 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2006 > Witam. WITAJ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ministrant Napisano 22 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2006 > Witam. Witam > Pozdrawiam > Andrzej Ja również pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rascal Napisano 23 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2006 > Witam. > Szukalem w archiwm, ale nie znalazlem... Zamierzam sie na wymiane > pompy wodnej, mam juz wszystkie mozliwe potrzebne czesci i > zastanawiam sie nad narzedziem do naciagania paska rozrzadu. Czy > moglibyscie podpowiedziec jakie to ustrojstwo, a najlepiej > podeslac na priv jakies foto, bo bede musial sie zdrowo > nakombinowac zeby to na obczyznie znalezc... > Pozdrawiam > Andrzej Cześć Jeśli chodzi Ci o precyzyjne ustawienie naciągu paska to wiedz, że to nie ma wielkiego sensu. Jak po środku odcinka pomiędzy pompą a wałkiem będziesz w stanie odchylić pasek o 90st chwytając go dwoma palcami to będzie OK. Jeśli chodzi o operowanie napinaczem to skombinuj sobie dwa kołeczki, które wsadzisz w otwory uchwytu napinacza, a pomiędzy nie długi wkrętak, klucz oczkowy na nakrętce i to wszystko. Wygodnie to zrobić w dwie osoby. Jedna napina i sprawdza a druga na sygnał pierwszej dociąga nakrętkę. Przed zamknięciem obudowy włącz silnik i posłuchaj, czy nic nie śpiewa. Po 100 kilometrach zdejmij obudowę, ponownie posłuchaj i sprawdź naciąg. Pamiętaj tylko, żeby przed ponownym zalaniem płynu odczekać ze dwie godziny, żeby sylikon dobrze zastygł. Pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
EGON-TKL Napisano 23 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2006 wszystko masz na fiatuno.pl i tu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aspro Napisano 24 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2006 > wszystko masz na fiatuno.pl > i tu Wszystko, za wyjatkiem narzedzia potrzebnego do naciagniecia paska, a jako ze nie mam nigdzie pod reka polskiego mechanika bede dzialal sam i zapytalem... Dziekuje w kazdym razie za wszelka pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yogibabu Napisano 24 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2006 > Wszystko, za wyjatkiem narzedzia potrzebnego do naciagniecia paska, a > jako ze nie mam nigdzie pod reka polskiego mechanika bede > dzialal sam i zapytalem... > Dziekuje w kazdym razie za wszelka pomoc jeszcze raz Ci pisze recznie....... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aspro Napisano 26 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2006 Udalo sie, pompa, termostat i pasek rozrzadu wymienione. Niemniej jednak temperatura wody pozostaje ponizej polowy wskaznika, a chyba tak powinna byc i na domiar biedy cos zaczelo mi cwierkac, nie wiem, czy nie jest to napinacz paska... Czekam na wszelkie sugestie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oplo1 Napisano 26 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2006 > Udalo sie, pompa, termostat i pasek rozrzadu wymienione. Niemniej > jednak temperatura wody pozostaje ponizej polowy wskaznika, a > chyba tak powinna byc i na domiar biedy cos zaczelo mi cwierkac, > nie wiem, czy nie jest to napinacz paska... Czekam na wszelkie > sugestie może też "ćwierkać" alternator Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aspro Napisano 26 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2006 > może też "ćwierkać" alternator zjem obiadek i pojde odpale sprzeta i poslucham... w kazdym razie uciesze sie, gdy wiecej nie uslysze, jak w kwestii wskazania wskaznika temperatury? czy okolice troche powyzej 1/4 jest ok? zawsze wszystkie auta twardo siedzialy przy polowie a ten nie chce... gdy stoje w korku, temperatura idzie do gory, staje na polowie i po chwili wlacza sie wiatrak... no nic, bede dalej walczyl... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stud Napisano 27 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2006 Dla porządku. Na pompie jest pasek klinowy, a nie rozrzadu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aspro Napisano 27 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2006 > Dla porządku. Na pompie jest pasek klinowy, a nie rozrzadu... Szanowny kolego. W wiekszosci pojazdow uno z 1 ltr silnikiem FIRE pompe wodna napedza pasek rozrzadu, a klinowy kreci tylko i wylacznie alternatorem. Nie proboje uwazac sie za specjaliste w tej dziedzinie, ale potrafie odroznic dwa rodzaje paskow a grzebalem w nich niecale 24 godziny temu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aspro Napisano 27 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2006 > może też "ćwierkać" alternator No i nie mam pewnosci ale wszystko wskazuje na napinacz paska rozrzadu... Piszczenie jest tylko w okreslonym zakresie obrotow silnika, po rozgrzaniu... Trudno mi dokladnie okreslic kiedy, bo obrotomierza brak, ale mysle ze ok 2-3 tys obr. We wtorek sproboje podlac napinacz jakims smarowidlem typu wd40 czy jakies takie i zobacze... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hysek Napisano 27 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2006 > Szanowny kolego. > W wiekszosci pojazdow uno z 1 ltr silnikiem FIRE pompe wodna napedza > pasek rozrzadu, a klinowy kreci tylko i wylacznie alternatorem. > Nie proboje uwazac sie za specjaliste w tej dziedzinie, ale > potrafie odroznic dwa rodzaje paskow a grzebalem w nich niecale > 24 godziny temu Kolega pewnie sugerował sie takim rozwiązaniem jak jest w 1.4 - tam pompke wody napędza pasek klinowy - IMHO trochę chore rozwiązanie - strzela pasek - nie masz ładowania i chłodzenia - przerabiane na własnej skórze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aspro Napisano 27 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2006 > Kolega pewnie sugerował sie takim rozwiązaniem jak jest w 1.4 - tam > pompke wody napędza pasek klinowy - IMHO trochę chore > rozwiązanie - strzela pasek - nie masz ładowania i chłodzenia - > przerabiane na własnej skórze Nie znam 1.4 ale wiem, ze 1.0 ma jak wykazano powyzej. Prosilbym o wasze obserwacje jesli chodzi o temperature motoru, bo jak juz wspominalem wyzej u mnie wskazowka siedzi na mniej wiecej 1/3 wysokosci, a chyba powinna byc mniej wiecej w polowie... Moze jestem w bledzie??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hysek Napisano 27 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2006 > Nie znam 1.4 ale wiem, ze 1.0 ma jak wykazano powyzej. Prosilbym o > wasze obserwacje jesli chodzi o temperature motoru, bo jak juz > wspominalem wyzej u mnie wskazowka siedzi na mniej wiecej 1/3 > wysokosci, a chyba powinna byc mniej wiecej w polowie... Moze > jestem w bledzie??? IMHO nie masz czym się przejmować Ale tak jak Ty nie znasz 1.4, ja mam gowniane pojęcie o motorze, który siedzi u Ciebie Zaczekaj jeszcze na odpowiedzi znawców w tej materii Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rascal Napisano 28 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2006 > No i nie mam pewnosci ale wszystko wskazuje na napinacz paska > rozrzadu... Piszczenie jest tylko w okreslonym zakresie obrotow > silnika, po rozgrzaniu... Trudno mi dokladnie okreslic kiedy, bo > obrotomierza brak, ale mysle ze ok 2-3 tys obr. We wtorek > sproboje podlac napinacz jakims smarowidlem typu wd40 czy jakies > takie i zobacze... Przerabiałem to w ten weekend. Ledwo wymieniłem sobie łożyska alternatora by napawać się błogą ciszą, po długiej trasie na wolnych obrotach szłyszę jęki z okolic paska rozrządu. Zdjąłem obudowę, stetoskop na uszy i okazało się, że pojekuje sobie napinacz. Zdjąłem go, okazało się, wypłynęło z niego smarowidło. Zdejmuję dekle - w środku sucho i oczywiście grzechocze przy obrocie. No to napakowałem do niego trochę smaru, zamontowałem na miejscu, przjechałem 200 km i jeszcze jest cicho. Dodam, że napinacz zmieniałem dwa lata temu i przejechał jakieś 30kkm. Na boku nabity ma kod BRC...coś mi się wydaje, że chińskie. ..edit.. Właśnie sprawdziłem. BRC jest producentem amerykańskim, ale żeby łożysko po dwóch latach tak wyglądało... chyba że podróba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aspro Napisano 28 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2006 Nie mam stetoskopu, ale jestem niemalze przeswiadczony co do napinacza... Niewazne. Przedmowca napisal o ciszy w aucie i skojarzyla mi sie nowa kwestia, mianowicie wyciszenie auta od strony ukladu jezdnego. Mieszkam w UK, co za tym idzie nie moge porownac mojego kurdupelka z innym porownywalnym w kwestii halasu plynacego od kol, poniewaz raz ze za daleko, dwa ze drogi inne (mieszanka asfaltowa na jezdni jest jakby bardziej ziarnista). A pytanie czy wasze auta tez szumia dosc donosnie na takich 'gruboziarnistych' nawierzchniach? Tu one sa bardzo popularne i ja po przejsciu z forda ka do uno mialem wrazenie ze: 1. lozyska diabli wzieli 2.cos z oponami 3.nie mam pojecia czy jest to kwestia taniego auta a w zwiazku z tym gorzej wyciszonego od tych troche drozszych? jakies sugestie? pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rascal Napisano 28 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2006 > Nie mam stetoskopu, ale jestem niemalze przeswiadczony co do > napinacza... Niewazne. Przedmowca napisal o ciszy w aucie i > skojarzyla mi sie nowa kwestia, mianowicie wyciszenie auta od > strony ukladu jezdnego. > Mieszkam w UK, co za tym idzie nie moge porownac mojego kurdupelka z > innym porownywalnym w kwestii halasu plynacego od kol, poniewaz > raz ze za daleko, dwa ze drogi inne (mieszanka asfaltowa na > jezdni jest jakby bardziej ziarnista). A pytanie czy wasze auta > tez szumia dosc donosnie na takich 'gruboziarnistych' > nawierzchniach? Tu one sa bardzo popularne i ja po przejsciu z > forda ka do uno mialem wrazenie ze: > 1. lozyska diabli wzieli > 2.cos z oponami > 3.nie mam pojecia > czy jest to kwestia taniego auta a w zwiazku z tym gorzej wyciszonego > od tych troche drozszych? jakies sugestie? > pozdrawiam Niestety opony słychać bardzo. Mimo, ze na nadkolach pod wykładziną jest mata wyciszająca. Może powinno być więcej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aspro Napisano 28 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2006 > Niestety opony słychać bardzo. Mimo, ze na nadkolach pod wykładziną > jest mata wyciszająca. Może powinno być więcej... Dzieki za odpowiedz... Juz myslalem, ze ewidentnie z moim autkiem jest cos bardzo nie tak jak powinno, ale mnie uspokoiles. Mysle, ze EOT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stud Napisano 28 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2006 Aaa, to przepraszam. Mój błąd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aspro Napisano 28 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2006 > Aaa, to przepraszam. Mój błąd Sie nie stalo nic:))) Kazdemu sie zdarzaja pomylki... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.