krzycho Napisano 23 Marca 2005 Udostępnij Napisano 23 Marca 2005 .... wymiany klamek zewnętrznych. Jako że już się wystarczająco ociepliło czas na zmiany. Może ma ktoś instrukcję jak to zrobić, żeby się nie narobić i przy okazji czegoś np nie urwać lub zepsuć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
glowix Napisano 23 Marca 2005 Udostępnij Napisano 23 Marca 2005 > .... wymiany klamek zewnętrznych. > Jako że już się wystarczająco ociepliło czas na zmiany. > Może ma ktoś instrukcję jak to zrobić, żeby się nie narobić i przy > okazji czegoś np nie urwać lub zepsuć? Co tu dużo referować. Było już wiele na forum na temat. 1. Ściągasz obicie drzwi (sruby z dolu, od produ, pod polokietnikiem i pod klamka (trzeba ja zdjac)). Tył jest na wcisk na kolkach i trza delikatnie, ale zdecydowanie wyciagac. 2. Odrywasz lekko folię z narożnika od klamki, albo ściagasz całą, żeby jej nie połamać. Przy okazji można sobie maty wygłuszające zapodać zamiast folii. Jak chcesz folię mimo wszystko to delikatnie trzeba wyciagac kolki mocujace, bo te latwiej poniszczyc, niz te poprzednie. 3. Teraz dwie śruby od klamki, pierwsza jest od tyłu drzwi (dociągająca klamkę przód-tył), druga od środka (pod folią, trzyma przód klamki). 4. Klamka wisi na dwóch drutach (otwieranie, kluczenie). Tu sie trzeba troche nagimnastykowac, zeby to wyjac, ale smialo. Zwroc uwage, zeby tylko nie okrecic ich o 360 stopni, a jak to zrobic to zapamietaj i pozniej odwroc. W ten sposob regulujesz ich dlugosc. Jak namieszasz, bedzie ci sie gorzej otwieralo, albo w ogole. 5. Przekladasz zamek. Wychodzi lekko, trzeba tylko zwolnic blokade - znajdziesz. 6. jw. tylko w odwrotnej kolejnosci. PS. Uwazaj na kable i przelaczniki otwierania szyb. Po zdjeciu plastiku trzeba je wypiac, a kabel jest krotki i mozna pourywac. Wsio Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maybach Napisano 23 Marca 2005 Udostępnij Napisano 23 Marca 2005 skoro tak ito i ja poslucham:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzycho Napisano 23 Marca 2005 Autor Udostępnij Napisano 23 Marca 2005 Dzięki za wskazówki. Niby było o tym, ale jak się szuka to wynik jest praktycznie zerowy - same ogólniki, albo że to proste itp. i nic więcej. A znając życie problemy zaczynają się dopier opo odkręceniu paru śrub i gdy akurat nagle zbierze się na deszcz ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
glowix Napisano 23 Marca 2005 Udostępnij Napisano 23 Marca 2005 > Dzięki za wskazówki. > Niby było o tym, ale jak się szuka to wynik jest praktycznie zerowy - > same ogólniki, albo że to proste itp. i nic więcej. > A znając życie problemy zaczynają się dopier opo odkręceniu paru śrub > i gdy akurat nagle zbierze się na deszcz ... Moj opis powinien wystarczyc. Szkoda, ze nie mialem wtedy aparatu. Z mojego doswiadczenia sa 3 wazne punkty: 1. Przelaczniki szyb - latwo urwac cos. Trzeba pamietac, zeby po zdjeciu nie szarpnac zdjetym obiciem. 2. Folia. Niby nic jej nie robi, ale tak naprawde to taki plastik przezroczysty i jak go pogniesz to brzydko wyglada - chociaz go nie widac. Bardzo pogiety traci na szczelnosci. Polecem odkleic go za wczasu troche wiecej. 3. Te ciagna (druty o ktorych pisalem), nie poprzekrecac niekontrolowanie, bo trzeba sie bedzie bawic z regulacja. Sciaganie tego i zakladanie to najtrudniejszy moment. Trzeba duzo sie troche pomeczyc, wiec lepiej tego nie powtarzac. No i oczywiscie najlatwiej trafic w to samo miejsce z sama klamka. Mozna sobie przykleic kawalek tasmy izolacyjnej, zeby zaznaczyc gdzie byla stara. Powodzenia w dlubaniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomasso Napisano 23 Marca 2005 Udostępnij Napisano 23 Marca 2005 > Moj opis powinien wystarczyc. Czeka mnie przekładka klamek stronami - opisz proszę jak się odłącza cięgła - czy przy klamce samej, czy gdzie indziej. Jeśli możliwe, popełnij jakiś rysunek poglądowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chevy Napisano 23 Marca 2005 Udostępnij Napisano 23 Marca 2005 w sumie to troszke roboty jest... w toledo wystarczylo wykrecic jedna srubke z boku drzwi i lameczka ladnie sie wysuwala (bez odkrecania tapicerki). zejmowanie 4szt do lakierowania zajelo mi raptem 10min... tu widze jest nieco gorzej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
glowix Napisano 23 Marca 2005 Udostępnij Napisano 23 Marca 2005 > Czeka mnie przekładka klamek stronami - opisz proszę jak się odłącza > cięgła - czy przy klamce samej, czy gdzie indziej. Jeśli > możliwe, popełnij jakiś rysunek poglądowy. Z rysunkiem chwilowo nie bardzo - powiedzmy z przyczyn technicznych. Cięgno to kawał druta, grubość ok. 2-3 mm. Z jednej strony (dół drzwi, przy zamku) ma gwint. Stąd obrót powoduje coś na kształt regulacji mechanizmu. Z klamką na ogół dostaniesz nowe cięgna, ale ich wymiana nie jest konieczna. Z drugiej strony (góra, przy klamce) końcówka jest zgięta o 90 stopni i nie jestem pewnien, ale chyba też lekko nacięta. To zagięcie jest zahaczone w mechanizmie klamki. Stad po odkreceniu nalezy to wypiac, a po zmianie wkladki kluczyka wpiac. Caly myk polega na tym, ze poki klamka wisi na ciegnach jest dosyc malo miejsca, zeby tym cudem manewrowac. Mi sie udalo tak to wymanewrowac, zeby mocowanie ciegna miec na zewnatrz drzwi - nie pod blacha - i wtedy jakos idzie. -- Rzeczywiscie niezly opis z tego wyszedl Moze trzebaby to opatrzyc fotkami jak bedziesz dzialal i wrzucic na smietnik.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzycho Napisano 23 Marca 2005 Autor Udostępnij Napisano 23 Marca 2005 > Moj opis powinien wystarczyc. ..... > Powodzenia w dlubaniu. Dzięki za rady Jak pogoda dopisze co coś może pomajstruje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzycho Napisano 24 Marca 2005 Autor Udostępnij Napisano 24 Marca 2005 Znalazłem na stronie (skądinąd znanej) braci Czechów obszerny (około 6Mb) plik pdf z opisanymi bardzo wieloma czynnościami przy karoserii. Jest też coś o demontażu tapicerki drzwi i klamek. Dużo szkiców, numerów części specjalnych itp. Dla każdego BBManiaka myslę, że bardzo przydatna lektura na wiele bolączek naszych autek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chevy Napisano 24 Marca 2005 Udostępnij Napisano 24 Marca 2005 > Znalazłem na stronie (skądinąd znanej) braci Czechów obszerny (około > 6Mb) plik pdf z opisanymi bardzo wieloma czynnościami przy > karoserii. > Jest też coś o demontażu tapicerki drzwi i klamek. > Dużo szkiców, numerów części specjalnych itp. > Dla każdego BBManiaka myslę, że bardzo przydatna lektura na wiele > bolączek naszych autek. qurna nie moge go sciagnac... jakies bledy sie pojawiaja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzycho Napisano 24 Marca 2005 Autor Udostępnij Napisano 24 Marca 2005 > qurna nie moge go sciagnac... jakies bledy sie pojawiaja Spróbuj ten link i zassij plik "karoserie" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krecha Napisano 24 Marca 2005 Udostępnij Napisano 24 Marca 2005 > qurna nie moge go sciagnac... jakies bledy sie pojawiaja A ja go dla odmiany nie moge otworzyc , jakis blad wyskakuje , chyba nie ta wersja acrobata Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chevy Napisano 24 Marca 2005 Udostępnij Napisano 24 Marca 2005 > Spróbuj ten link i zassij plik "karoserie" teraz zassalem calkiem ladny opisik... cos ala ziembowicz przyda sie, dzieki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzycho Napisano 24 Marca 2005 Autor Udostępnij Napisano 24 Marca 2005 > teraz zassalem > calkiem ladny opisik... cos ala ziembowicz > przyda sie, dzieki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.