Skocz do zawartości

Kilka pytań o Megane 1.4 '96 - help


janson

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

W gronie "francowatych" jestem nowy więc proszę o wyrozumiałość i nie odsyłanie mnie do wyszukiwarki itp.

Od tygodnia mam Megane'a RL 1.4 8V z 1996 roku z przebiegiem 117.000 km, na razie jestem bardzo zadowolony z zakupu. Wymieniłem akumulator, tylne amortyzatory i klocki hamulcowe. Oprócz tego filtr powietrza, przymierzam się do wymiany napędu rozrządu w najbliższym czasie. Mam jednak kilka pytanek:

1. Nie wiem jak ustawić poprawną godzinę na zegarku (na tablicy wskaźników nie mam obrotomierza tylko właśnie zegar), przy wymianie akumulatora zatrzymał się i teraz chodzi o jakieś 25 minut do tyłu, nigdzie nie widzę żadnego pokrętła do regulacji.

2. Na jakie "atrakcje" mam się przygotować jeżdżąc takim autem? Czy w autach z takim silnikiem zdarzają się jakieś "typowe" słabości, na co zwracać szczególną uwagę ??

3. Czy lekkie drgania silnika przenoszące się do wewnątrz przy pracy na wolnych obrotach to jakieś niepokojące zjawisko ??

4. Czy te auta mają brzęczyk pozostawienia zapalonych świateł ?? Wydawało mi się że u mnie był, działał ale po wymianie akumulatora nie daje żadnych oznak "życia"

5. Czy da się jakoś wyłączyć automatyczne zamykanie drzwi po włączeniu silnika ??

6. Gdzie w sieci mogę znaleźć jakiegoś manuala, opisy lub jakieś strony z parametrami silników, poradami eksploatacyjnymi, wykazem płynów itp.

Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

czyli nie posiadasz instrukcji obsługi

ad.5 pokombinuj z przyciskiem ryglowania drzwi, nad przełącznikiem swiateł awaryjnych, przytrzymaj dłużej

ad.6 instrukcje w pdf znajdziesz w sieci za pomocą eMule

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> Witam.

> W gronie "francowatych" jestem nowy więc proszę o wyrozumiałość i nie

> odsyłanie mnie do wyszukiwarki itp.

> Od tygodnia mam Megane'a RL 1.4 8V z 1996 roku z przebiegiem 117.000

> km, na razie jestem bardzo zadowolony z zakupu. Wymieniłem

> akumulator, tylne amortyzatory i klocki hamulcowe. Oprócz tego

> filtr powietrza, przymierzam się do wymiany napędu rozrządu w

> najbliższym czasie. Mam jednak kilka pytanek:

> 1. Nie wiem jak ustawić poprawną godzinę na zegarku (na tablicy

> wskaźników nie mam obrotomierza tylko właśnie zegar), przy

> wymianie akumulatora zatrzymał się i teraz chodzi o jakieś 25

> minut do tyłu, nigdzie nie widzę żadnego pokrętła do regulacji.

> 2. Na jakie "atrakcje" mam się przygotować jeżdżąc takim autem? Czy w

> autach z takim silnikiem zdarzają się jakieś "typowe" słabości,

> na co zwracać szczególną uwagę ??

> 3. Czy lekkie drgania silnika przenoszące się do wewnątrz przy pracy

> na wolnych obrotach to jakieś niepokojące zjawisko ??

> 4. Czy te auta mają brzęczyk pozostawienia zapalonych świateł ??

> Wydawało mi się że u mnie był, działał ale po wymianie

> akumulatora nie daje żadnych oznak "życia"

> 5. Czy da się jakoś wyłączyć automatyczne zamykanie drzwi po

> włączeniu silnika ??

> 6. Gdzie w sieci mogę znaleźć jakiegoś manuala, opisy lub jakieś

> strony z parametrami silników, poradami eksploatacyjnymi,

> wykazem płynów itp.

> Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi.

Brzęczyka niestety nie ma i swego czasu rozładowałem przez to akumulator kilkakrotnie.

a godzinę ustawia się tym samym pokrętłem, którym zerujesz licznik przejechanych kilometrów, tylko musisz dość silnie pokręcić zgodnie z kierunkiem zegara.

Pytasz jakich atrakcji się spodziewac. Swego czasu przejęździłem taka meganą jak twoja około 60tkm. teraz ma koło 200tkm i narazie silnik chodzi ładnie oleju nie bierze. Silnik nie jest zbyt skomplikowany, mam, a właściwie brat teraz ma na nim zainstalowaną instalacje gazową I(!!!)generacji i wszystko zdaje się działac dobrze. z tego co pamiętam to przez te 60 tkm, które przejeździłem tym autem wysiadały tylko pierdółki, np zerwała się linka od otwierania maski, rozkodował się immobileiser i nie mogłem za żadne skarby odpalić auta, padł moduł zapłonowy, Wytarło i rozleciało się łożysko w tylnej belce i były niezłe luzy i hałas- wstawiłem tulejke. Jedyne co mnie wkurzało w tym samochodzie to to, ze był strasznie miękki i nie dało się za wiele załadować, bo tył odrazu siadał- kiedys załadowaem 100kg do bagaznika, pasażerów żadnych nie było tylko ja jako kierowca no i na drodze był mały uskok i złamałem amorka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 2. Na jakie "atrakcje" mam się przygotować jeżdżąc takim autem? Czy w

> autach z takim silnikiem zdarzają się jakieś "typowe" słabości,

> na co zwracać szczególną uwagę ??

> 4. Czy te auta mają brzęczyk pozostawienia zapalonych świateł ??

> Wydawało mi się że u mnie był, działał ale po wymianie

> akumulatora nie daje żadnych oznak "życia"

> 5. Czy da się jakoś wyłączyć automatyczne zamykanie drzwi po

> włączeniu silnika ??

> Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi.

ad 2. Silnik trwały, niespecjalnie drogi w naprawach. Trzeba zwracać uwagę na luzy zaworowe - tam jest regulacja ręczna ("śrubkowa"), żadnej samoregulacji.

ad 4 i 5. Tam nie ma automatycznego zamykania drzwi po włączeniu silnika! Jest za to brzęczyk pozostawionych świateł (w każdym razie u mnie i znajomych). Problem leży we włączniku krańcowym drzwi kierowcy. Jeżeli sterownik centralnego zamka nie "zobaczy" otwieranych dowolnych drzwi lub bagażnika w ciągu ok. minuty po ich odryglowaniu, rygluje wszystko z powrotem. Sprawdź to otwierając po ogryglowaniu pilotem inne drzwi, niż drzwi kierowcy. Ten sam włącznik przy drzwiach kierowcy (i tylko ten) włącza brzęczyk pozostawionych świateł. Jeśli włącznik przy drzwiach nie działa, drzwi będą się blokować a brzęczyk działać nie będzie. Trzeba sprawdzić sam włącznik, ewentualnie złącza na drodze do sterownika (są chyba 2). Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Trzeba zwracać uwagę na luzy zaworowe - tam jest regulacja ręczna ("śrubkowa"),

Mechanicy już zwrócili mi na to uwagę przy wymianie paska rozrządu. Troszkę wg nich należy już podergulować bo słychać je (podobno) podczas pracy silnika.

> Tam nie ma automatycznego zamykania drzwi po włączeniu silnika!

U mnie jest, ale okazało się że jest to funkcja autoalarmu.

>Jest za to brzęczyk pozostawionych świateł (w każdym razie u mnie i znajomych).

U mnie też jest, działa po wyłączeniu silnika i otwarciu którychkolwiek drzwi.

> Problem leży we włączniku krańcowym drzwi kierowcy. Jeżeli sterownik centralnego zamka > nie "zobaczy" otwieranych

> dowolnych drzwi lub bagażnika w ciągu ok. minuty po ich odryglowaniu, rygluje wszystko z powrotem.

Nie ma problemu, wszystko działa jak należy.

Mam jednak pytanko "z innej beczki": podczas przyspieszania, zwłaszcza podczas jazdy pod górę moje autko wydaje straszny dźwięk, jakby jakaś blacha wpadała w rezonans i trzeszczała. Zawieszenie jest bez zarzutu, sprawdzone i powymieniane amortyzatory i gumy. Wydech też wydaje się OK ale pewności nie mam. Może to jakaś osłona lub itp. rzecz ?? Może ktoś z Was spotkał się z taką "przypadłością" ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam jednak pytanko "z innej beczki": podczas przyspieszania,

> zwłaszcza podczas jazdy pod górę moje autko wydaje straszny

> dźwięk, jakby jakaś blacha wpadała w rezonans i trzeszczała.

> Zawieszenie jest bez zarzutu, sprawdzone i powymieniane

> amortyzatory i gumy. Wydech też wydaje się OK ale pewności nie

> mam. Może to jakaś osłona lub itp. rzecz ?? Może ktoś z Was

> spotkał się z taką "przypadłością" ??

Ooo, ciężko wyczuć. Ale miałem coś takiego: w okolicy katalizatora wydech jest mocowany do wspornika - śruba M8, o ile pamiętam. Śruba jak to śruba - wyleciała. No i się tłukło, zwłaszcza przy obciążonym silniku. Może u Ciebie też??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.