Skocz do zawartości

Moje boje z Mikołajem 2k4 :)


szulu

Rekomendowane odpowiedzi

Po wielu bojach z laptopem i przejściówką usb->com, stwierdziłem że nic z tego nie będzie i postanowiłem zabrac centralkę do domu. Po podłączeniu pod stacjonarnego kompa do coma - sukces! Komputer połączył się z centralką smile.gif Zadowolony zacząłem przeglądać ustawienia i.... szok pad.gif

Pierwsza zakładka, mniej istotna, ustawiony tryb emulacji - obwod otwarty (nie wiem czy dla fiata nie powinno być masa, w każdym razie po 10s myślenia ustawiłem emulację na masę). Pozostae dane chyab tak jak zostały dziewiczo u montera wprowadzone.

Kolejna zakładka - attutator. Tutaj mało się nie przewróciłem na podłogę. Po ustawieniach wprowadzonych podczas montażu nie zostało ani śladu. A ja się dziwiłem dlaczego samochód słabszy i więcej pali zeby.GIF Stała PWA - była WYŁĄCZONA a teraz - zaptaszkowane i ustawione na 29 frown.gif Max - 240, min - 20. Opcja przyśpieszanie - WYŁĄCZONA (wcześniej była aktywna) frown.gif Myślę sobie ki diabeł, tzreba w ślepo coś zmienić - pierwsze podejście - odznaczone stałe pwa, max 120, min 60, przyśpieszenie dla tps=2.8v - 120. Zadowolony biegnę z Mikołajem do samochodu, odpalam, przełączam na gaz i... Zgasł... Kolejne podejście i znowu to samo, w trasie - samochód nie gaśnie ale i nie jedzie zeby.GIF Bez lapka będzie ciężko pomyślałem i wracam sobie do domku zmienic znowu ustawienia w ślepo - zwiększyłem zakres pracy attutatora, co okazało się ogromnym błędem smile.gif Bogatszy o kolejne doświadczenia wróciłem szybko do domu i kolejna regulacja - max - 60, min - 30, przyśpieszenie - 60 dla 2.8v. Kolejne podejście i... na gazie obroty równe, nie gaśnie. Ruszam w trasę, samochód żwawszy, prawie jak kiedyś, pedał w podłoge, lekka czkawka (zorientowałem się że z tym tpsem przesadziłem zeby.GIF). Po rozpędzeniu jak już wejdzie na obroty bardzo żywo reaguje na wciśnięcie gazu smile.gif Powrót do garażu, piwko w rękę i do domu myśleć. A więc, powiedzcie mi czy dobrze myślę:

1. emulacja powinna być na masę

2. zakres pracy krokowca jest za niski

3. śruba regulacyjna od membrany na parowniku jest w takim razie za bardzo wkręcona

4. jeżeli 3=tak to chyba źle?;)

5. przyśpieszenie powinienem ustawić pomiędzy pwa a max

Przymierzam się do wykonania normalnej regulacji albo na pożyczonym starszym lapku, albo zakupię jakiegoś archaicznego p100 do regulacji (mam nadzieję że program do Nicolausa 2004 zadziała na czymś takim). Zastanawiające jest jednak, dlaczego aż tak rozjechały się ustawienia. Zakres pracy krokowca, stała pwa, tps, aż w szoku byłem biglaugh.gif Zdarzyło się komuś coś takiego na podobnej centralce? smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie sie zdarzało na Bingo-M zwieszał sie . Po jednym takim zwisie a potem po odwieszeniu załadował domyślne nastawy. Sterownik był reklamowany i teraz już jest ok.

Regulacja na sucho to jest troche jak wróżenie z fusów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mnie sie zdarzało na Bingo-M zwieszał sie . Po jednym takim zwisie a

> potem po odwieszeniu załadował domyślne nastawy. Sterownik był

> reklamowany i teraz już jest ok.

> Regulacja na sucho to jest troche jak wróżenie z fusów.

Dlatego dziś z kolegą z centomanii podłączymy na razie to pod stacjonarnego kompa w garażu i zobaczymy jak to będzie smile.gif A wczoraj to było raczej sprawdzenie czy centralka w ogóle jest sprawna smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dlatego dziś z kolegą z centomanii podłączymy na razie to pod

> stacjonarnego kompa w garażu i zobaczymy jak to będzie A

> wczoraj to było raczej sprawdzenie czy centralka w ogóle jest

> sprawna

No i wczoraj się troszkę pobawliśmy w regulację w garażu smile.gif Jednak nie chcąc za dużo zepsuć trochę sie ograniczaliśmy, zwłaszcza że w przyszłym tygodniu będzie dostęp do laptopa i wtedy będzie można wyregulować wszystko dokładniej wink.gif Na razie bawiliśmy się głównie ustawieniami TPS i wolnymi obrotami smile.gif W związku z planowaną regulacją mam pytanie odnośnie reduktora. Jest to Vega i wygląda tak:

reduktorck7.th.jpg

Czy może mi ktoś napisać która śrubka do czego służy? wink.gif Bo jak dla mnie to jest o jedną za dużo zeby.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam sobie odpowiem co do tego reduktora smile.gif Znalazłem 2 sprzeczne opisy, jednak 1 z nich to wersja człowieka który montował mi instalację więc chyba wiedział co robi smile.gif A więc - śruba nr 2 - regulacja biegu jałowego, śruba nr 3 - czułość reduktora smile.gif Czyli dobrze kręciłem, ale skutków na razie nie widać smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś pojechałem do moich gazowników, przywracając ustawienia, które były po pierwszym wyciągnięciu centralki z samochodu, czyli (pomijając kwestie emulacji itp): pwa na stałe=29, max att=240, min att=20, tps wyłączony. Pojechałem i miałem nadzieję, że będzie lepiej. Podłączyli jakieś urzadzenie diagnostyczne i stwierdzili, że te PWA to jakieś dziwne. Zaczęli ustawiać, mieszać, zadowolony myślałem, że cos pozytywnego robią zeby.GIF Później przejażdżka, stwierdzili że wydech zapchany i sprzęgło się kończy, ale z gazem już powinno być wszystko w porządku. Zapłaciłem 10 zeta i w drogę. Po powrocie do domu postanowiłem zapisac sobie na kompie te nowe ustawienia, więc centralka w łapkę i do domku. Podłączyłem, uruchomiłem soft i.... Jedyna zmiana to PWA ustawione na 40 pad.gif No i myślałem, że się pochlastam. Nie chce mi się już do nich jeździć, ale chyba czegoś takiego nie można nazwac regulacją? Zaczynam podejrzewać, że te ustawienia początkowe to były wprowadzone przez nich przy montażu, a słabnięcie samochodu i większe spalanie spowodowane sa przypchanym wydechem (muli to mu mocniej cisnę a on wtedy jeszcze bardziej się muli i kółko się zamyka). Ufff, trochę się rozpisałem, ale zdenerwowała mnie taka robota na odwal frown.gif Będę musiał jednak sam usiąść do tej regulacji.

PS. Po czym można poznać czy TPS jest podłączony do instalacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.