Skocz do zawartości

Co to sie dzieje w tym sporcie:(


Lincoln_

Rekomendowane odpowiedzi

Cze po urlopie:)

Czlowiek po 10 dniach wraca do naszego kraju i sie ciekawych rzeczy dowiaduje:) Na dolnym slasku jest taki mini KJS (raczej nielegala, jednak zabezpieczenie, karetki itp sa) zwane Kryterium Kamionki. Jest to dokladnie wyscig gorski dla amatorow. Startowac moga tu zawodnicy, ktorzy przejechali kilka kjs, z licencja - wiec z jakims tam doswiadczeniem. Auta musza byc z klatka, kublami, szelkami, gasnicami itp. Wiec jazda pelna para. Super trening przed rajdami, super zabawa itp. Ale czy napewno? Jak sie dowiedzialem za starty w KK zostaly odebrane juz 4 licencje: Siekluckiemu, Foltynowiczowi, Tercjakowi i Czekańskiemu za jazde w " imprezie ktora nie ma zgody PZM". Co lepsze, z tego co wiem nieofilcjalnie na liscie do odebrania licencji jest jeszcze kilkadziesiat nazwisk za starty w takich imrezach:|. Czy to nie jest paranoja? Zamiast sie cieszyc, ze ktos sie bawi na zabezpieczonym terenie to jeszcze PZM problemy robi?! Bez jaj... Niech ktos to zatrzyma, ja wysiadam

Co o tym myslicie? Czekam na opinie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cze po urlopie:)

> Czlowiek po 10 dniach wraca do naszego kraju i sie ciekawych rzeczy

> dowiaduje:) Na dolnym slasku jest taki mini KJS (raczej

> nielegala, jednak zabezpieczenie, karetki itp sa) zwane

> Kryterium Kamionki. Jest to dokladnie wyscig gorski dla

> amatorow. Startowac moga tu zawodnicy, ktorzy przejechali kilka

> kjs, z licencja - wiec z jakims tam doswiadczeniem. Auta musza

> byc z klatka, kublami, szelkami, gasnicami itp. Wiec jazda pelna

> para. Super trening przed rajdami, super zabawa itp. Ale czy

> napewno? Jak sie dowiedzialem za starty w KK zostaly odebrane

> juz 4 licencje: Siekluckiemu, Foltynowiczowi, Tercjakowi i

> Czekańskiemu za jazde w " imprezie ktora nie ma zgody PZM". Co

> lepsze, z tego co wiem nieofilcjalnie na liscie do odebrania

> licencji jest jeszcze kilkadziesiat nazwisk za starty w takich

> imrezach:|. Czy to nie jest paranoja? Zamiast sie cieszyc, ze

> ktos sie bawi na zabezpieczonym terenie to jeszcze PZM problemy

> robi?! Bez jaj... Niech ktos to zatrzyma, ja wysiadam

> Co o tym myslicie? Czekam na opinie:)

Moje pierwsza reakcja była podobna, ale cała sprawę na forum rpl bardzo profi wyjaśnił R. Krawczyk i (przynajmniej moje) emocje trochę opadły. Istotą problemu jest fakt wybiórczego przestrzegania przepisów przez niektórych organizatorów i zawodników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moje pierwsza reakcja była podobna, ale cała sprawę na forum rpl

> bardzo profi wyjaśnił R. Krawczyk i (przynajmniej moje) emocje

> trochę opadły. Istotą problemu jest fakt wybiórczego

> przestrzegania przepisów przez niektórych organizatorów i

> zawodników.

ale uwazasz,ze to mimo wszystko tlumaczy fakt odbierania licencji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale uwazasz,ze to mimo wszystko tlumaczy fakt odbierania licencji?

Faktem jest ze robiac licencje zgadzasz sie bezwzglednie przestrzegac pewnych zasad. Jedna z nich jest to ze nie mozna startowac w imprezach, ktore nie maja patronatu PZM. Jesli przymkniemy oko na KK to pojawiasie pytania o kolejne tego typu imprezy.

Przepisy sa po to zeby jest przestrzegac, a nie wybierac paragrafy, ktroe mozemy olac. Jakby oraganizatorom zalezalo to uzgodniliby z PZM warunki wspolpracy, doszli do porozumienia w regulaminie imprezy i uzyskali patronat.

Z tego co wiem to cala kwestia z KK i brakiem patronatu obija sie o zabezpieczenie zawodnikow. Jest za malo karetek i sluzb ratunkowych jak na impreze w takim terenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale uwazasz,ze to mimo wszystko tlumaczy fakt odbierania licencji?

1. Kryterium Kamionki w świetle przepisow PZM jest imprezą nielegalną (zawody nie posiadały wizy PZM, a organizator nie jest sfederowany z PZM).

3. Krajowe Władze Sportu Samochodowego

Uznaje się, że każdy klub narodowy lub federacja narodowa, członek FIA, przystępuje do niniejszego Kodeksu i zobowiązuje się go przestrzegać.

Biorąc pod uwagę tę przynależność i to zobowiązanie, tylko jeden klub narodowy lub federacja narodowa w danym kraju, zwany dalej ASN, jest uznawany przez FIA jako jedyna władza sportowa upoważniona do stosowania Kodeksu i kierowania sportem samochodowym na całości terytoriów wykonywania władzy przez ten kraj.

4. Władza sportowa w jednostkach terytorialnych

Nie autonomiczne jednostki terytorialne danego kraju podlegają władzy sportowej ASN-u reprezentującego dany kraj wobec FIA.

2. Na posiadaczu licencji kierowcy, w świetle MKS ciążą pewne obowiązki, które w momencie jej wydawania są jasno określone.

58. Znajomość i przestrzeganie regulaminów

Każda osoba lub grupa osób, organizująca lub biorąca udział w zawodach sportowych jest zobowiązana:

1) znać statut i regulaminy FIA, Międzynarodowy Kodeks Sportowy FIA i Regulaminy Krajowe,

2) bezwarunkowo przestrzegać powyższe, jak również podporządkowywać się decy-zjom władz sportowych oraz przyjmować wynikające z tego konsekwencje.

W przypadku nie zastosowania się do tych postanowień, osobie lub grupie organizują-cej zawody lub biorącej w nich udział zostanie cofnięta wydana wcześniej licencja, a producent zostanie wykluczony czasowo lub trwale z Mistrzostw FIA. FIA uzasadni swoje decyzje.

Jeżeli samochód uznany jest za niezgodny z regulaminem technicznym, brak korzyści wynikających z jego osiągów nie będzie nigdy uważany jako element obrony.

59. Zawody zabronione

Każde planowane zawody organizowane niezgodnie z postanowieniami Kodeksu i re-gulaminu krajowego danego ASN są zabronione przez ten ASN.

Jeśli zawody takie zostaną włączone do meetingu, dla którego zostało wydane zezwo-lenie organizacyjne, zezwolenie to będzie nieważne. Wobec posiadaczy licencji biorą-cych udział w takich zawodach mają zastosowanie postanowienia art. 58.

Pogrubiony tekst to stosowne artykuły Międzynarodowego Kodeksu Sportowego mające zastosowanie w tej sytuacji. Imho formalnie sprawa nie podlega dyskusji - decyzja jest właściwa.

Pozostaje pytanie dlaczego tylko Ci zawodnicy, skoro udział w tej imprezie wzięlo jeszcze kilku(nastu) zawodników z licencjami. Nieoficjalnie wiadomo, że były to najbardziej utytułowane nazwiska w stawce i pewnie to przeważyło. Należy także dodać, że Panowie mieli szansę na wyjaśnienie sprawy przed GKSS-em - niestety nie stawili się, więc nawet w dobrej wierze ciężko było podjąć inną decyzję (jestem prawie pewien, że gdyby przyszli na posiedzenie kara byłaby inna).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh startowalem w KK jako pilot z kolega KWAS11 i powiem wam ze imprezka wedlug mnie bardzo fajna i odpowiednio przygotowana... i szczerze mowiac nie wiedzialem ze jest to nielegal... ale puchar za drugie miejsce w klasie 2 stoi na polce zlosnik.gifzlosnik.gif a w polsce jest malo imprez tego typu crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.