Commer Napisano 9 Października 2006 Udostępnij Napisano 9 Października 2006 Witam, Jako że w moim układzie pływa troche h20, a już 2 dzień przymrozki chcę dzisiaj wymienić płyn chłodniczy i chciałem zapytać czy moje rozumowanie jest ok ;-) 1. przy zimnym autku odpinam wąż od chłodnicy i spuszczam stary płyn. 2. wtykam wąż do chłodnicy a do zbiorniczka wlewam płyn chłodniczy (pod sam korek) 3. odkręcam odpowietrzniki układu przy chłodnicy oraz nad silnikiem 4. uzupełniam ubytki płynu obserwując temp. auta czy rośnie czy się zatrzymała 5. jeżeli to drugie to gasze autko, uzupełniam płyn między min a max, a jeżeli to pierwsze to dolewam dotąd aż efekt będzie jaki ma być? si? ;-) Dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Javoreczek Napisano 9 Października 2006 Udostępnij Napisano 9 Października 2006 > Witam, > Jako że w moim układzie pływa troche h20, a już 2 dzień przymrozki > chcę dzisiaj wymienić płyn chłodniczy i chciałem zapytać czy > moje rozumowanie jest ok ;-) > 1. przy zimnym autku odpinam wąż od chłodnicy i spuszczam stary płyn. > 2. wtykam wąż do chłodnicy a do zbiorniczka wlewam płyn chłodniczy > (pod sam korek) > 3. odkręcam odpowietrzniki układu przy chłodnicy oraz nad silnikiem > 4. uzupełniam ubytki płynu obserwując temp. auta czy rośnie czy się > zatrzymała > 5. jeżeli to drugie to gasze autko, uzupełniam płyn między min a max, > a jeżeli to pierwsze to dolewam dotąd aż efekt będzie jaki ma > być? > si? ;-) > Dzięki pkt. 2 i 3 zmodyfikował bym w taki sposób: "wtykam wąz do chłodnicy, odkręcam wszystkie odpowietrzniki i zalewam płyn do zbiorniczka, zakręcajac po kolei odpowietrzniki w momencie pojawiania sie w nich płynu" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Commer Napisano 9 Października 2006 Autor Udostępnij Napisano 9 Października 2006 > pkt. 2 i 3 zmodyfikował bym w taki sposób: > "wtykam wąz do chłodnicy, odkręcam wszystkie odpowietrzniki i zalewam > płyn do zbiorniczka, zakręcajac po kolei odpowietrzniki w > momencie pojawiania sie w nich płynu" hmm, a czy w tym momencie ma mi działać nagrzewnica czy nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Javoreczek Napisano 9 Października 2006 Udostępnij Napisano 9 Października 2006 > hmm, a czy w tym momencie ma mi działać nagrzewnica czy nie? tak, oczywiscie zawór nagrzewnicy powinien byc otwarty, czyli ogrzewanie na max Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Asterixxx Napisano 9 Października 2006 Udostępnij Napisano 9 Października 2006 > tak, oczywiscie zawór nagrzewnicy powinien byc otwarty, czyli > ogrzewanie na max A jak nie bedzie?? Bo mi po odpowietrzeniu umarł zimny nawiew nawet jak ustawie na zimny daje ciepło a linka i te inne bajery sa ok. Inna mozliwość jest taka ze jak mi pękł trójnik to zle podłaczyłem weże na nowym trojniku mam lpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Javoreczek Napisano 10 Października 2006 Udostępnij Napisano 10 Października 2006 > A jak nie bedzie?? to ten płyn który jest w nagrzewnicy nie spłynie i pozostanie stary, w jakims tam stopniu psujac właściwosci nowego płynu > Bo mi po odpowietrzeniu umarł zimny nawiew nawet > jak ustawie na zimny daje ciepło a linka i te inne bajery sa ok. > Inna mozliwość jest taka ze jak mi pękł trójnik to zle > podłaczyłem weże na nowym trojniku mam lpg ale jesli cały czas daje ciepło, to znaczy, że zawór nagrzewnicy jest otwarty i jesli chodzi akurat o wymiane to w niczym ten fakt nie przeszkadza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Commer Napisano 11 Października 2006 Autor Udostępnij Napisano 11 Października 2006 no to jeszcze jedno lame pytanie, nagrzewnica ma być na fulla podczas spuszczania - nie rozumiem więc za bardzo czy autko ma być podczas zlewania starego plynu odpalone czy zgaszone :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Javoreczek Napisano 12 Października 2006 Udostępnij Napisano 12 Października 2006 > no to jeszcze jedno lame pytanie, nagrzewnica ma być na fulla podczas > spuszczania - nie rozumiem więc za bardzo czy autko ma być > podczas zlewania starego plynu odpalone czy zgaszone :/ oczywiscie zgaszone i zimne, a ogrzewanie włączasz nie po to, zeby grzało, tylko żeby spłynał równiez płyn z nagrzewnicy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Commer Napisano 12 Października 2006 Autor Udostępnij Napisano 12 Października 2006 wymieniłem na plyn K2 GO do -37. Tani a i na Fiacie mi go polecali (4l kosztują 24 zł). po spuszczeniu wszystkiego, wlałem - było oszczędnie bo spapał niecałe 4 litry ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.