Skocz do zawartości

wymiana płynu chłodniczego


Commer

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Jako że w moim układzie pływa troche h20, a już 2 dzień przymrozki chcę dzisiaj wymienić płyn chłodniczy i chciałem zapytać czy moje rozumowanie jest ok ;-)

1. przy zimnym autku odpinam wąż od chłodnicy i spuszczam stary płyn.

2. wtykam wąż do chłodnicy a do zbiorniczka wlewam płyn chłodniczy (pod sam korek)

3. odkręcam odpowietrzniki układu przy chłodnicy oraz nad silnikiem

4. uzupełniam ubytki płynu obserwując temp. auta czy rośnie czy się zatrzymała

5. jeżeli to drugie to gasze autko, uzupełniam płyn między min a max, a jeżeli to pierwsze to dolewam dotąd aż efekt będzie jaki ma być?

si? ;-)

Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> Jako że w moim układzie pływa troche h20, a już 2 dzień przymrozki

> chcę dzisiaj wymienić płyn chłodniczy i chciałem zapytać czy

> moje rozumowanie jest ok ;-)

> 1. przy zimnym autku odpinam wąż od chłodnicy i spuszczam stary płyn.

> 2. wtykam wąż do chłodnicy a do zbiorniczka wlewam płyn chłodniczy

> (pod sam korek)

> 3. odkręcam odpowietrzniki układu przy chłodnicy oraz nad silnikiem

> 4. uzupełniam ubytki płynu obserwując temp. auta czy rośnie czy się

> zatrzymała

> 5. jeżeli to drugie to gasze autko, uzupełniam płyn między min a max,

> a jeżeli to pierwsze to dolewam dotąd aż efekt będzie jaki ma

> być?

> si? ;-)

> Dzięki

pkt. 2 i 3 zmodyfikował bym w taki sposób:

"wtykam wąz do chłodnicy, odkręcam wszystkie odpowietrzniki i zalewam płyn do zbiorniczka, zakręcajac po kolei odpowietrzniki w momencie pojawiania sie w nich płynu"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pkt. 2 i 3 zmodyfikował bym w taki sposób:

> "wtykam wąz do chłodnicy, odkręcam wszystkie odpowietrzniki i zalewam

> płyn do zbiorniczka, zakręcajac po kolei odpowietrzniki w

> momencie pojawiania sie w nich płynu"

hmm, a czy w tym momencie ma mi działać nagrzewnica czy nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak, oczywiscie zawór nagrzewnicy powinien byc otwarty, czyli

> ogrzewanie na max

A jak nie bedzie?? Bo mi po odpowietrzeniu umarł zimny nawiew nawet jak ustawie na zimny daje ciepło a linka i te inne bajery sa ok. Inna mozliwość jest taka ze jak mi pękł trójnik to zle podłaczyłem weże na nowym trojniku confused.gif mam lpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jak nie bedzie??

to ten płyn który jest w nagrzewnicy nie spłynie i pozostanie stary, w jakims tam stopniu psujac właściwosci nowego płynu

> Bo mi po odpowietrzeniu umarł zimny nawiew nawet

> jak ustawie na zimny daje ciepło a linka i te inne bajery sa ok.

> Inna mozliwość jest taka ze jak mi pękł trójnik to zle

> podłaczyłem weże na nowym trojniku mam lpg

ale jesli cały czas daje ciepło, to znaczy, że zawór nagrzewnicy jest otwarty i jesli chodzi akurat o wymiane to w niczym ten fakt nie przeszkadza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no to jeszcze jedno lame pytanie, nagrzewnica ma być na fulla podczas

> spuszczania - nie rozumiem więc za bardzo czy autko ma być

> podczas zlewania starego plynu odpalone czy zgaszone :/

oczywiscie zgaszone i zimne, a ogrzewanie włączasz nie po to, zeby grzało, tylko żeby spłynał równiez płyn z nagrzewnicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.