Skocz do zawartości

Pytanie do znawców tematu BLOS.


Bravus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich serdecznie. 20.GIF

Jako że w archiwum nie znalazłem wszystkich odpowiedzi na moje pytanie, to chciałbym trochę pomarudzić... zlosnik.gif

Zastanawiam się nad zamontowaniem w Blosa w swoim bolidzie. Zasadę działania urządzenia znam, wiem równiez że na dolocie nie może być żadnej elektryki (krokowiec itp.) tylko zastanawia mnie jak ominąć komputer od gazu. Mam instalacje II gen. firmy "Autronic" i kompa AL-700. I teraz pytam jak te dwie rzeczy mają się do siebie, jak później to wyregulować.

Liczę na Waszą pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam wszystkich serdecznie.

> Jako że w archiwum nie znalazłem wszystkich odpowiedzi na moje

> pytanie, to chciałbym trochę pomarudzić...

> Zastanawiam się nad zamontowaniem w Blosa w swoim bolidzie. Zasadę

> działania urządzenia znam, wiem równiez że na dolocie nie może

> być żadnej elektryki (krokowiec itp.) tylko zastanawia mnie jak

> ominąć komputer od gazu. Mam instalacje II gen. firmy "Autronic"

> i kompa AL-700. I teraz pytam jak te dwie rzeczy mają się do

> siebie, jak później to wyregulować.

> Liczę na Waszą pomoc.

Masz tam komputer czy raczej emulator do sondy lamda i krokowca?

Nie wiem jak tam masz w tym aucie - na Blosa trzeba mieć troche miejsca. Jak masz przepływomierz na dolocie to trudno to zgrać bo jedno wpływa na drugie. Blosy widziałem już z elektrycznym siłowniczkiem, który unosi jego przepustnicę - czyli skoro to zastosowali to opory przepływu przez ten blos nie są takie malutkie jak reklamują (skoro musieli to zastosować to pewno były mankamenty z tym prostym podciśnieniowym).

Fachowców blosów i do regulacji jak widać - nie widać. Ja prawie jestem przekonany i raczej będe montować blosa w astrze 16v. Niestety też nikt nie jest mi w stanie powiedzieć jak blos zadziała w moim silniku. Na razie szukam rury dolotowej bo tej która mam to raczej nie dam przeciać. Krokowca odczepiam a emulatorem(ala komputerkiem) się nie przejmuję- u mnie lpg działa bez zmian jak wypne krokowca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Masz tam komputer czy raczej emulator do sondy lamda i krokowca?

Moja wiedza na ten temat jest znikoma, ale zawsze jak jeździłem na regulację gazu to mi się właśnie podpinali pod wtyczke 4-ro pinową która jest częscią tego nazwijmy "komputera"

> Nie wiem jak tam masz w tym aucie - na Blosa trzeba mieć troche

> miejsca. Jak masz przepływomierz na dolocie to trudno to zgrać

> bo jedno wpływa na drugie. Blosy widziałem już z elektrycznym

> siłowniczkiem, który unosi jego przepustnicę - czyli skoro to

> zastosowali to opory przepływu przez ten blos nie są takie

> malutkie jak reklamują (skoro musieli to zastosować to pewno

> były mankamenty z tym prostym podciśnieniowym).

U mnie problem przepływki odpada, bo jej fabrycznie po prostu nie ma, podciśnienie mam ponad normę bo wywaliłem fabryczny filtr i sprawiłem sobie stożkowy z nowym zasysem powietrza oraz pozbyłem sie zwężki na gumowym dolocie przed mikserem

( tak wiem z g...a klusek nie ulepie ale...). A co do miejsca to przeciez Blosa się montuje zamiast miksera.

> Fachowców blosów i do regulacji jak widać - nie widać. Ja prawie

> jestem przekonany i raczej będe montować blosa w astrze 16v.

> Niestety też nikt nie jest mi w stanie powiedzieć jak blos

> zadziała w moim silniku. Na razie szukam rury dolotowej bo tej

> która mam to raczej nie dam przeciać. Krokowca odczepiam a

> emulatorem(ala komputerkiem) się nie przejmuję- u mnie lpg

> działa bez zmian jak wypne krokowca.

Rury dolotowej poszukaj w jakimś hydraulicznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zastanawiam się nad zamontowaniem w Blosa w swoim bolidzie. Zasadę działania urządzenia znam, wiem równiez że na dolocie nie może być żadnej elektryki (krokowiec itp.) tylko zastanawia mnie jak ominąć komputer od gazu. Mam instalacje II gen. firmy "Autronic" i kompa AL-700. I teraz pytam jak te dwie rzeczy mają się do siebie, jak później to wyregulować.

BLOSa reguluje się dość prosto i nie powinno być żadnej elektroniki dołożonej do niego.

Najprostszą metedą jest powieszenie krokowca oboku rurki w której podawany jest gaz do BLOSa.

Nie wiem czy w oprogramowaniu AL-700 jest funkcje ustawiająca pozycję krokowca na stałe, jeżeli tak - to skorzystaj z niej.

Ogólnie, jeżeli masz już kompa, to możesz wyregulować BLOSa i potem włączyć AL-700 - będziesz miał dobrze ustawioną mieszankę i korzyści z posiadania BLOSa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc zamontowałem BLOSA i chciałem się podzielić wrażeniami po po jego montażu.

Różnica w przyśpieszaiu jest odczuwalna (i to bardzo), silnik łatwiej się wkręca na obroty, wresznie zaczęło istnieć coś takiego jak górny zakres obrotów przy jeździe na lpg ( do tej pory uśmiech nie chce mi zejść z gęby). Pierwszy raz w życiu "zapiszczałem" na dwójce przy zasilaniu lpg, wcześniej niewykonalne...

Na temat spalania narazie się nie wypowiem, jak nie zapomnę to napisze co nieco po testach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na temat spalania narazie się nie wypowiem, jak nie zapomnę to napisze co nieco po testach.

U mnie spalanie było ok. 10 na benzynie, a na LPG only ostatnio było 12-13l.

Coś mi za dużo pali i to niezalażnie czy benz. czy LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sonda

Ale mam podgląd sondy na stałe - na benzynie oscyluje bardzo ładnie, na BLOSie żadko, ale jestem w stanie jechać tak, żeby było w okolicach 0,4-0,6.

Podtrzymujesz propozycję wymiany sondy?

BLOSa ustawiłem tak, że jak przyspieszam delikatnie, to lambda jest tak 0,1-0,3V, jak depnę mocniej, to jest 0,7-0,8V. Podczas jazdy ze stałą prędkością po równym jest ok. 0,1V, ale pod górkę jest 0,2-0,6V w zależności od górki, z górki zawsze <0,1V.

Z kolei jak zdejmę nogę z pedału gazu to wędruje na 0,7V, bo na jałowym mam ustawioną troszkę bogatszą, ale zdarza się, że czasami jak dłużej postoję, to jest poniżej 0,1V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro tytul watka jest "Pytanie do znawców tematu BLOS.", to pozwole sobie podlaczyc sie i z zadac nastepujace pytanie:

Czy to prawda, ze BLOS nie ma aktualnej homologacji, ze nie mozna go oficjalnie montowac, ze jego produkcje zakonczono, a to co oferuja ludzie na Allegro, to wyprzedaz zapasow?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy to prawda, ze BLOS nie ma aktualnej homologacji, ze nie mozna go

> oficjalnie montowac, ze jego produkcje zakonczono, a to co

> oferuja ludzie na Allegro, to wyprzedaz zapasow?

Z tego co mi wiadomo urządzenie "homologuje" się tylko raz. Jeśli kiedys zostało dopuszczone do uzytku, to dlaczego ktoś miałby to pozwolenie cofać. niewiem.gif

W tej chwili są jakieś nowsze modele blosa z silniczkami elektrycznymi i pewnie wyprą z rynku obecne urządzenie.

To tak jak na rynku oponiarskim, zmianiają się bieżniki a nazwa nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy to prawda, ze BLOS nie ma aktualnej homologacji, ze nie mozna go oficjalnie montowac, ze jego produkcje zakonczono, a to co oferuja ludzie na Allegro, to wyprzedaz zapasow?

Jeżeli podłączysz pomiędzy reduktorem i BLOSem silnik krokowy sterowany elektroniką to BLOS jest jak najbardziej legalny.

Pytanie czy to się opłaca, bo zamiast miksera za 50zł zakładasz BLOSa za 300. Elektronika i tak jest taka sama.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.