Skocz do zawartości

Turbina nie śwista


hFast

Rekomendowane odpowiedzi

Niby sprawdzali w serwisie ciśnienie doładowania, które jest OK. Niby dynamika na przyzwoitym poziomie, choć brak porównania do stanów przeszłych ze wględu na zaniki pamięci. Niby spalanie od początku takie same.

Więc dlaczego jej nie słychać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niby sprawdzali w serwisie ciśnienie doładowania, które jest OK. Niby

> dynamika na przyzwoitym poziomie, choć brak porównania do stanów

> przeszłych ze wględu na zaniki pamięci. Niby spalanie od

> początku takie same.

> Więc dlaczego jej nie słychać?

a po cóz chcesz ją słyszeć????

generalnie turbinki świstają jak są przepracowane...

ja nie widze problemu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niby sprawdzali w serwisie ciśnienie doładowania, które jest OK. Niby

> dynamika na przyzwoitym poziomie, choć brak porównania do stanów

> przeszłych ze wględu na zaniki pamięci. Niby spalanie od

> początku takie same.

> Więc dlaczego jej nie słychać?

dlaczego chcesz slyszec te turbine? u mnie prawie nie slychac...

zapytaj Mkola jak slychac nieco uszkodzona turbine (jak szlismy rownolegle to myslalem, ze scigam sie z odrzutowcem) biglaugh.gif

ale jemu jezdzi tak samo jak mi i wysztko ok...

u Ciebie pewnie tez biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niby sprawdzali w serwisie ciśnienie doładowania, które jest OK. Niby

> dynamika na przyzwoitym poziomie, choć brak porównania do stanów

> przeszłych ze wględu na zaniki pamięci. Niby spalanie od

> początku takie same.

> Więc dlaczego jej nie słychać?

chlopie a czym ty sie przejmujesz??!! shocked.gif

moja turbina gwizdze tak, ze wszyscy na ulicy sie ogladaja grinser006.gif jest to spowodowane tym, ze dwie lopatki w turbinie sa lekko skrzywione i wirnik nie jest wywazony. ale nie przejmuje sie tym, gdyz cisnienie mam w normie, a autko idzie dobrze.

pozdrawiam i gratuluje takich "problemow" grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chlopie a czym ty sie przejmujesz??!!

> moja turbina gwizdze tak, ze wszyscy na ulicy sie ogladaja jest to

> spowodowane tym, ze dwie lopatki w turbinie sa lekko skrzywione

> i wirnik nie jest wywazony. ale nie przejmuje sie tym

Wiec turbina i tak poleci predzej czy pozniej...skoro wirnik nie jest wywazony smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiec turbina i tak poleci predzej czy pozniej...skoro wirnik nie jest

> wywazony

no pewnie tak, ale koszt wymiany wirnika to 1000zl, a i tak ponoc nie ma gwarancji jak to dlugo wytrzyma smile.gif

jak padnie i nie bedzie chcial juz jechac, to sie bede martwil wink.gif jak na razie, to ja mam juz na niej przejezdzone 30tys i nie widze zeby gwizdala bardziej, albo zeby moc spadla.

pozdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiem o tym i dziwi mnie, że ktoś chce ją słyszeć...

Zalezne to jest chyba od auta lub turbiny niewiem.gif

bo w sluzbowej lagaunie dCi caly czas jest slychac to samo w Octavi czy moim TD ale wydaje mi sie ze delikatny swist powinien byc bo przeciez turbinka wkreca sie na niesamowicie wysokie obroty alien.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zalezne to jest chyba od auta lub turbiny

> bo w sluzbowej lagaunie dCi caly czas jest slychac to samo w Octavi

> czy moim TD ale wydaje mi sie ze delikatny swist powinien byc bo

> przeciez turbinka wkreca sie na niesamowicie wysokie obroty

tez mi sie tak wydaje, oczywiscie turbiny nie slychac podczas jazdy ale jak sie na postoju lekko przegazuje to slychac turbinke, przynajmniej u mnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dobrze, że nie śwista, chociaż troszkę raczej powinno być ją słychać, ale niekoniecznie przy ciepłym silniku. Zrób tak. Przy zimnym silniku (oczywiście pracującym grinser006.gif) zajrzyj pod maskę i niech ktoś powoli wkręca silnik na obroty (nieco ponad 2000) i wtedy powinieneś usłyszeć, kiedy turbinka się włączy. Jeśli sam chcesz zwiększać obroty, to trzeba będzie zdjąć pokrywę silnika i pociągnąc linkę gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tez mi sie tak wydaje, oczywiscie turbiny nie slychac podczas jazdy

> ale jak sie na postoju lekko przegazuje to slychac turbinke,

> przynajmniej u mnie

Panowie... Mam autko, które lubię i o które dbam, i mi się odwdzięcza - ale nie bawię się w nadsłuchiwanie i szukanie objawów (to robiłem przez lata służbowo) - po prostu jeżdżę... Na postoju nie gazuję - no bo po co? Mechanik co 20.000 km poszarpuje i przeszukuje moją Bravkę - i widać to jej wystarcza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panowie... Mam autko, które lubię i o które dbam, i mi się

> odwdzięcza - ale nie bawię się w nadsłuchiwanie i szukanie

> objawów (to robiłem przez lata służbowo) - po prostu jeżdżę...

> Na postoju nie gazuję - no bo po co? Mechanik co 20.000 km

> poszarpuje i przeszukuje moją Bravkę - i widać to jej

> wystarcza...

ja tez swoje autko lubie i o nie dbam ale rowniez chce wiedziec o jego budowie jak najwiecej, stad lubie naprzyklad pojechac na hamownie i sprawdzic w jakiej kondycji jest silnik albo dodac lekko gazu na biegu jalowym i uslyszec turbinke - przyznasz ze to nic zlego ? wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja tez swoje autko lubie i o nie dbam ale rowniez chce wiedziec o

> jego budowie jak najwiecej, stad lubie naprzyklad pojechac na

> hamownie i sprawdzic w jakiej kondycji jest silnik albo dodac

> lekko gazu na biegu jalowym i uslyszec turbinke - przyznasz ze

> to nic zlego ?

Oczywiście, że masz rację. Ale u mnie to chyba "zboczenie zawodowe" spowodowało, iż po wielu latach objeżdżania codziennie kilku lub nawet kilkunastu aut - systematycznego osłuchiwania i "szukania dziury w całym", patrzę teraz, by moje auto nie odbiegało od pewnych norm...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To dobrze, że nie śwista, chociaż troszkę raczej powinno być ją

> słychać, ale niekoniecznie przy ciepłym silniku. Zrób tak. Przy

> zimnym silniku (oczywiście pracującym ) zajrzyj pod maskę i

> niech ktoś powoli wkręca silnik na obroty (nieco ponad 2000) i

> wtedy powinieneś usłyszeć, kiedy turbinka się włączy. Jeśli sam

> chcesz zwiększać obroty, to trzeba będzie zdjąć pokrywę silnika

> i pociągnąc linkę gazu.

dokladnie waytogo.gif

normalnie turbini nie slychac, tylko delikatnie jak sie przegazuje...

PS.

DaDon dzis siedzialem nad tym EGR i odpowietrzeniem... powietrza bylo od groma yikes.gif, foty jutro i zrobie referacik. ale nie moglem zdjac tej pompki, nie wiem jak niewiem.gif

dodatkowo robilem zamkniecie/otwarcie obiegu wewnetrznego bo nie dzialalo, tylko pol deski musialem rozebrac crazy.gif

jutro tez foty i referacik jak wyprostowac wypadajace kierownice powietrza z nawiewow palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dokladnie

> normalnie turbini nie slychac, tylko delikatnie jak sie przegazuje...

> PS.

> DaDon dzis siedzialem nad tym EGR i odpowietrzeniem... powietrza bylo

> od groma , foty jutro i zrobie referacik. ale nie moglem zdjac

> tej pompki, nie wiem jak

Tego jeszcze nie próbowałem, ale oglądałem to i myślę, że nie będzie tak łatwo jej zdjąć. hmm.gif Najpierw wejdę pod auto i prześledzę przewody od baku aż do filtra... crazy.gif Może gdzieś znajdę jakiś drobny wyciek albo coś.

> dodatkowo robilem zamkniecie/otwarcie obiegu wewnetrznego bo nie

> dzialalo, tylko pol deski musialem rozebrac

> jutro tez foty i referacik jak wyprostowac wypadajace kierownice

> powietrza z nawiewow

U mnie cos tam chyba zaczyna się sypać, bo jak przełączam, już nie pamiętam jaki kierunek, ale zawsze w lewo, chyba z "nogi+szyba" na "nogi+tułów", to coś tam się zacina...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tego jeszcze nie próbowałem, ale oglądałem to i myślę, że nie będzie

> tak łatwo jej zdjąć. Najpierw wejdę pod auto i prześledzę

> przewody od baku aż do filtra... Może gdzieś znajdę jakiś

> drobny wyciek albo coś.

> U mnie cos tam chyba zaczyna się sypać, bo jak przełączam, już nie

> pamiętam jaki kierunek, ale zawsze w lewo, chyba z "nogi+szyba"

> na "nogi+tułów", to coś tam się zacina...

to zacina sie linka, moze byc po prostu delikatnie zgieta na pancerzyku. a ja robilem co innego.

jak naprawic, zapodam pozniej.

a teraz stan sprzed naprawy palacz.gif

274284306-Zdj%EAcie049.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to zacina sie linka, moze byc po prostu delikatnie zgieta na

> pancerzyku. a ja robilem co innego.

> jak naprawic, zapodam pozniej.

> a teraz stan sprzed naprawy

Widzę, że klima jest. palacz.gif W dieslach chyba często montowali, ale u mnie nie ma. beksa.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.