Skocz do zawartości

Alternator, padaka i wielki pat ...można tak ?


Rekomendowane odpowiedzi

Hejka !

Niby jestem tu nowy, ale kiedyś coś tam pisałem.

Nie o tym jednak.

Wiedziony wielkim skąpstwem od 2ch lat jeżdziłem z pękniętą obudową alternatora. Przejeżdziłem w sumie 65 tysi i niestety przyszedł na niego czas.

Problem polega na tym, że pojechałem sobie na święta do matki ...

Jestem w Hamburgu bez alternatora. Obdzwoniłem wszystkie złomy w okolicy. Alternatorów do 1,6 16V ni ma. Mogę zamówić nowy, ale nie uśmiecha mi się wydawanie 300 euro na taką mało przyjemną przyjemność.

Mogę ściągnąć coś z Polski, ale chwile to potrwa.

Na e-bay znalazłem 2 sztuki :

2,4 JTD ALFA LANCIA FIAT LICHTMASCHIENE 100A 96KW 70Tkm

jeden altek

i Fiat Bravo / Brava - Lichtmaschine 1,4 Liter drugi altek

Mocno zastanawiam się nad tym drugim.

Ma może ktoś jakieś doświadczenia z takimi niecnymi podmianami ?

Co się może stać jeśli zamiat atka 14v 75A wsadzę 14 V 65 A ???

Mocno zależy mi na czasie ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ma może ktoś jakieś doświadczenia z takimi niecnymi podmianami ?

> Co się może stać jeśli zamiat atka 14v 75A wsadzę 14 V 65 A ???

> Mocno zależy mi na czasie ...

witaj 20.GIF

co do zamian... pytanie nr 1 czy masz klime?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to niniejszym chciałbym oznajmić - ku przestrodze dla potomnych, że alternator od 1,4 nie pasuje do 1,6 ...

różni się szerokościa koła pasowego ( to można wymienić .. ) i niestety rozstawem mocowania ( nie do przeskoczenia)

jednocześnie chciałbym zdementować pogłoski, jakoby rzekomo do demontażu i montażu alternatora w bravie 1,6 trzeba demontować coś więcej niż koło ...

nie trzeba ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jednocześnie chciałbym zdementować pogłoski, jakoby rzekomo do

> demontażu i montażu alternatora w bravie 1,6 trzeba demontować

> coś więcej niż koło ...

> nie trzeba ...

ale tylko przy magneti marelli

bosh już tak łatwo nie wchodzi. musiałem odkręcić blaszaną osłonę kolektora wylotowego i zbiorniczek z płynem od wspomagania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale tylko przy magneti marelli

> bosh już tak łatwo nie wchodzi. musiałem odkręcić blaszaną osłonę

> kolektora wylotowego i zbiorniczek z płynem od wspomagania.

dobra, możesz napisać coś więcej, jak go wydłubałeś? Nie trzeba było pompy wspomagania ruszać??? Do dołu czy do góry go wyjąłeś, a może w bok przez nadkole wyszedł?

Napisz proszę, bo nie wiem, czy samemu go wyciągać, czy dać komuś zarobić.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.