Skocz do zawartości

Czyszczenie układu recylkulacji spalin (EGR) w TD100


chevy

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawa również jest prosta, ale trzeba nieco kluczami się namachać.

1. Otworzyć maskę smile.gif

2. Zdjąć górną, plastikową osłonę silnika (4 śrubki M10)

3. Po zdjęciu ukaże się nam układ EGR po lewej stronie filtru paliwa (co prawda EGR widać przed zajęciem osłony silnika, ale tak będzie możliwość dojścia do śrub.

274288781-Zdj%EAcie039.jpg

4. Następnie odkręcamy filtr paliwa, który siedzi na 2 śrubach M13 i odchylamy go na bok, na tyle ile pozwalają przewody paliwowe.

5. Odkręcamy pozostałe 3 śruby M10, które trzymają wyprofilowaną blachę na której znajduje się EGR, jakiś sterownik i odkręcony filtr paliwa. Blacha ta przymocowana jest bezpośrednio do przegrody pasażerskiej.

6. Kiedy poluzujemy tę blachę ukaże się nam taki widok.

274288788-Zdj%EAcie041.jpg

7. Teraz wykręcamy 2 śruby M10 trzymające EGR do blachy po pbu stronach.

8. Kiedy EGR już wyjdzie wyjąć dwa dochodzące przewody powietrzne (widoczne na foto powyżej), a następnie wtyczkę poniżej. EGR będzie już w ręce.

274288791-Zdj%EAcie042.jpg

9. Ściągamy widoczny na foto wyżej mały gąbczasty filterek i czyścimy go najlepiej na pomocą kompresora. Następnie za pomocą płaskiego wkrętaka i 4 zatrzasków po bokach zdejmujemy dolną część EGR.

274288795-Zdj%EAcie044.jpg

10. W środku zdjętej części jest mały filterek. Czyścimy go kompresorem, jak i pozostałą część EGRu.

11. Po tych czynnościach skręcamy wszystko do kupy i cieszymy się lepszą kulturą pracy naszego klekota smile.gif

Made by Chevy ([email protected])

Oczywiście będzie wersja na kompostownik smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No właśnie, a to jest sterownik zaworu EGR. Ja go kiedyś czyściłem, a

> teraz niedawno wyczyściłem sam zawór EGR i kanalik pomiedzy nim a kolektorem ssącym...

to, to nie jest EGR?

pad.gifto w takim razie ta srebrna/zlota puszka zaraz przy pokrywie zaworow? niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dokładnie, to właśnie ta puszka. A to co wyczyściłeś, to sterownik EGR, też pożyteczna operacja.

npiasalem w innym poscie, ze temacik musze zmienic. biglaugh.gif ale jaja hahaha.gif

a jak wyjac ten EGR? bo tam zadnych srubek nie widzialem niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> npiasalem w innym poscie, ze temacik musze zmienic. ale jaja

grinser006.gif

> a jak wyjac ten EGR? bo tam zadnych srubek nie widzialem

śrubki są z tyłu i od dołu. Dostęp nie najgorszy, chociaż radzę odkręcić śruby od takiej czarnej skrzynki obok zaworu EGR (to chyba od oparów oleju) i odchylić ją, wtedy będzie więcej miejsca. Musisz obejrzeć EGR od tyłu i z dołu, jest tam w sumie chyba 6 nakrętek (2 na dole i 4 z tyłu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> śrubki są z tyłu i od dołu. Dostęp nie najgorszy, chociaż radzę

> odkręcić śruby od takiej czarnej skrzynki obok zaworu EGR (to

> chyba od oparów oleju) i odchylić ją, wtedy będzie więcej

> miejsca. Musisz obejrzeć EGR od tyłu i z dołu, jest tam w sumie

> chyba 6 nakrętek (2 na dole i 4 z tyłu).

no to jutro bedzie kolejny referacik waytogo.gif

a w kolejce czekaja (do zrobienia jeszcze) biglaugh.gif :

- montaz przedniej dokladni

- montaz progow

- wymiana przednich amorkow

- wymiana tylnych amorkow

- czyszczenie mechanizmu wycieraczek

z poduszka nie bede kombinowal i oddam do specjalistow biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to, to nie jest EGR?

> to w takim razie ta srebrna/zlota puszka zaraz przy pokrywie

> zaworow?

Ano właśnie ok.gif - to jest elektrozawór modulujący podciśnienia. Czyścić tego raczej nie potrzeba, bo raczej siadają w tym systemy membran gumowych, a wtedy to już pupa.gif - tylko wymiana (miałem to u siebie - spadek mocy o 50% i kłeby czarnego dymu przy przyspieszaniu icon_eek.gif - istna świeca dymna zlosnik.gif).

Sam zabieg czyszczenia EGR, to sprawa bardziej złożona i napewno mocno się pobrudzisz - ale trzeba pochwalić Twój upór w dążeniu do celu (co prawda bryczka bez skrzydeł latać nie będzie) - ale i tak należy Ci się 20.GIF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TU JEST WRESJA POPRAWNA smile.gif

Foto jak w czesci 1 poza opisami (nie egr, ale eketrozawor (sterownik) EGR smile.gif

Czyszczenie elektrozaworu (sterownika) układu recylkulacji spalin (EGR) w TD100

Sprawa również jest prosta, ale trzeba nieco kluczami się namachać.

1. Otworzyć maskę smile.gif

2. Zdjąć górną, plastikową osłonę silnika (4 śrubki M10)

3. Po zdjęciu ukaże się nam elektrozawór układu EGR po lewej stronie filtru paliwa (co prawda elektrozawór EGR widać przed zajęciem osłony silnika, ale tak będzie możliwość dojścia do śrub.

Foto1

4. Następnie odkręcić filtr paliwa, który siedzi na 2 śrubach M13 i odchylić go na bok, na tyle ile pozwalają przewody paliwowe.

5. Odkręcić pozostałe 3 śruby M10, które trzymają wyprofilowaną blachę na której znajduje się elektrozawór EGR, jakiś sterownik i odkręcony filtr paliwa. Blacha ta przymocowana jest bezpośrednio do przegrody pasażerskiej.

6. Kiedy poluzujemy tę blachę ukaże się nam taki widok.

Foto2

7. Teraz wykręcić 2 śruby M10 trzymające elektrozawór EGR do blachy po obu stronach.

8. Kiedy elektrozawór EGR już wyjdzie wyjąć dwa dochodzące przewody powietrzne (widoczne na foto powyżej), a następnie wtyczkę poniżej. Elektrozawór EGR będzie już w ręce.

Foto3

9. Ściągnąć widoczny na foto wyżej mały gąbczasty filterek i czyścić go najlepiej na pomocą kompresora. Następnie za pomocą płaskiego wkrętaka i 4 zatrzasków po bokach zdjąć dolną część elektrozaworu EGR.

Foto4

10. W środku zdjętej części jest mały filterek. Czyścić go kompresorem, jak i pozostałą część elektrozaworu EGRu.

11. Po tych czynnościach skręcić wszystko do kupy i cieszyć się lepszą kulturą pracy naszego klekota smile.gif

Made by Chevy ([email protected])

Oczywiście będzie wersja na kompostownik smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.