nunu7 Napisano 24 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2006 Witam. Dziś zmieniałem sobie oponki na zimowe i gdy przyjrzałem się dobrze letnim, szczena mi opadła. Otóż oponki starły się od środka do tego stopnia, że są gładkie, a od zewnątrz mają jeszcze dobre 5mm bierznika. Pomyslałem sobie, że jest cos nie tak ze zbieżnością, więc pojechałem odrazu na sprawdzenie i się okazało, że wszystko idealnie, więc gdzie tkwi problem nierównomiernego zużycia bieżnika? Czekam na opinie. a ha dodam jeszcze, ze jeżdżę raczej spokojnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
anddaniluk Napisano 24 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2006 Jeśli bieżnik starty jest pośrodku to wskazuje raczej na zbyt duże ciśnienie w kole. > Witam. Dziś zmieniałem sobie oponki na zimowe i gdy przyjrzałem się > dobrze letnim, szczena mi opadła. Otóż oponki starły się od > środka do tego stopnia, że są gładkie, a od zewnątrz mają > jeszcze dobre 5mm bierznika. Pomyslałem sobie, że jest cos nie > tak ze zbieżnością, więc pojechałem odrazu na sprawdzenie i się > okazało, że wszystko idealnie, więc gdzie tkwi problem > nierównomiernego zużycia bieżnika? Czekam na opinie. > a ha dodam jeszcze, ze jeżdżę raczej spokojnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzys139 Napisano 24 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2006 > Jeśli bieżnik starty jest pośrodku to wskazuje raczej na zbyt duże > ciśnienie w kole. > > a ha dodam jeszcze, ze jeżdżę raczej spokojnie Dziwne ze spec jak sprawdzal zbieznosc nie sprawdzil cisnienia w kolach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 24 Listopada 2006 Autor Udostępnij Napisano 24 Listopada 2006 > Jeśli bieżnik starty jest pośrodku to wskazuje raczej na zbyt duże > ciśnienie w kole. > > a ha dodam jeszcze, ze jeżdżę raczej spokojnie ciśnienie ok. sam sobie sprawdzam i trzymam zwykle 2,1-2,2 atm właśnie się domyśliłem że sformułowanie "od środka" można dwojako rozumieć dlatego zaraz zrobie fotki i dołącze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
anddaniluk Napisano 24 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2006 To jeszcze sprecyzuj co znaczy dokładnie "od środka" chodzi Ci o środek opony, czy wewnętrzne krawędzie kół? > ciśnienie ok. sam sobie sprawdzam i trzymam zwykle 2,1-2,2 atm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 24 Listopada 2006 Autor Udostępnij Napisano 24 Listopada 2006 dorzucam fotki, zeby było wiadomo o co chodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 24 Listopada 2006 Autor Udostępnij Napisano 24 Listopada 2006 fotka druga. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzys139 Napisano 24 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2006 > dorzucam fotki, zeby było wiadomo o co chodzi No to skoro zbieznosc jest oki. To moze masz cos nie tak z pochyleniem kola. Ale na jakim aparacie robiles kontrole zbieznosci optyczny a moze laserowy?. Juz nieraz zdarzylo sie ze operator urzadenia nie wiedzial o czym mowi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
anddaniluk Napisano 24 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2006 A koło jak patrzysz z boku, wygląda na przekrzywione górą do wewnętrznej auta? Ostatnio przewijał się jakiś post o kącie pochylenia sam z ciekawości zaraz poszperam > fotka druga. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 24 Listopada 2006 Autor Udostępnij Napisano 24 Listopada 2006 > No to skoro zbieznosc jest oki. To moze masz cos nie tak z > pochyleniem kola. > Ale na jakim aparacie robiles kontrole zbieznosci optyczny a moze > laserowy?. Juz nieraz zdarzylo sie ze operator urzadenia nie > wiedzial o czym mowi. nie mam pojecia jaki był to aparat. kazali mi powoli jechać do przodu i po paru metrach na dużej tablicy nad autem wyświetliły sie cyferki 0,0 i stwierdzoli że wszystko ok jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzys139 Napisano 24 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2006 > nie mam pojecia jaki był to aparat. kazali mi powoli jechać do przodu > i po paru metrach na dużej tablicy nad autem wyświetliły sie > cyferki 0,0 i stwierdzoli że wszystko ok jest Pojedz na porzadne sprawdzenie zbieznosci i jak beda wyniki pogadamy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 24 Listopada 2006 Autor Udostępnij Napisano 24 Listopada 2006 > Pojedz na porzadne sprawdzenie zbieznosci i jak beda wyniki pogadamy. a co to znaczy porządne? i dlaczego to moje badanie nic nie jest warte?? proszę mnie oświecić bo w tym temacie jestem kompletnie zielony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzys139 Napisano 24 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2006 > a co to znaczy porządne? i dlaczego to moje badanie nic nie jest > warte?? proszę mnie oświecić bo w tym temacie jestem kompletnie > zielony Moze u Ciebie specjalisci sa dobrzy ale raz ustawialem zbieznosc na tej plycie najazdowej. Po wyjechaniu cos bylo nie tak pojechalem na laserowy pomiar zbiezniosci. Okazalo sie ze jest beznadziejna. Ale tam pomierzono mi odrazu pochylenie oraz wyprzedzenie kola. I wtedy masz pelen poglad na sprawe. Znajdz zaklad ze robia taka zbieznosc u mnie w miescie sprawdzenie zbieznosci tym przyrzadem kosztuje od 25 do 30zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 24 Listopada 2006 Autor Udostępnij Napisano 24 Listopada 2006 > Moze u Ciebie specjalisci sa dobrzy ale raz ustawialem zbieznosc na > tej plycie najazdowej. > Po wyjechaniu cos bylo nie tak pojechalem na laserowy pomiar > zbiezniosci. Okazalo sie ze jest beznadziejna. > Ale tam pomierzono mi odrazu pochylenie oraz wyprzedzenie kola. > I wtedy masz pelen poglad na sprawe. > Znajdz zaklad ze robia taka zbieznosc u mnie w miescie sprawdzenie > zbieznosci tym przyrzadem kosztuje od 25 do 30zł. ok dzieki za info, bedę szukał lepszych speców. Jeszcze jedno pytanko? czy gdyby koło stało pod złym kątem tzn tak/===\ , to da się to jakoś wyregulować, czy będzie już mi ścierało opony zawsze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 24 Listopada 2006 Autor Udostępnij Napisano 24 Listopada 2006 > A koło jak patrzysz z boku, wygląda na przekrzywione górą do > wewnętrznej auta? Ostatnio przewijał się jakiś post o kącie > pochylenia sam z ciekawości zaraz poszperam > > fotka druga. koło wygląda jakby stało prosto, ale na oko to trudno ocenić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elmenel Napisano 24 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2006 > A koło jak patrzysz z boku, wygląda na przekrzywione górą do > wewnętrznej auta? Ostatnio przewijał się jakiś post o kącie > pochylenia sam z ciekawości zaraz poszperam http://autokacik.pl/showthreaded.php?Cat=0&Number=277805465&page= i do tej pory nie wiem co jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elmenel Napisano 24 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2006 Wiadomość skasowana przez zari Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elmenel Napisano 24 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2006 > a czy moglby mi kolega pomoc w zrozumieniu tych pomiarow bo sam nie > za bardzo kumam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.