hwachu Napisano 13 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2005 Witam. Moje pytanie dotyczy drążej kierownicy podczas jazdy. Ostatnio zmieniłem opony zimowe na letnie i zaczęła drżeć mi kierownica podczas jazdy. Koła są wyważone, naet pofatygowałem się i przełożyłem tylne na przód i objawy są podobne. Co może być??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
notebuk1 Napisano 13 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2005 > Witam. > Moje pytanie dotyczy drążej kierownicy podczas jazdy. Ostatnio > zmieniłem opony zimowe na letnie i zaczęła drżeć mi kierownica > podczas jazdy. Koła są wyważone, naet pofatygowałem się i > przełożyłem tylne na przód i objawy są podobne. Co może być??? Prawdopodobnie kola sa owalne, zle zalozone opony albo jakas wada opony, byc moze przy przechowywaniu sie odksztalcily. Wywazenie nic nie da, bo wywazyc to mozna nawet trojkat, auto bedzie podskakiwac w rytm tej owalizacji, jedyne co to poczekac moze opony z czasem wroca do swoich ksztaltow albo wymiana tom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
XTC Napisano 13 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2005 może trywialne pytanie - ale czy ciśnienie na osi masz jednakowe w obu kołach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mAbZ Napisano 13 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2005 > może trywialne pytanie - ale czy ciśnienie na osi masz jednakowe w > obu kołach? Od różnicy ciśnienia nie byłoby drgań Koła MUSZĄ być źle wyważone. Może to niestety być spowodowane wykrzywieniem się opon podczas zimowego składowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kirkor Napisano 13 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2005 A czy to drżenie jest zawsze czy tylko przy pewnych prędkościach? Bo jak zawsze to owal a jak przy prędkościach to walneła ci zbieżność Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radzi0 Napisano 13 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2005 > A czy to drżenie jest zawsze czy tylko przy pewnych prędkościach? Bo > jak zawsze to owal a jak przy prędkościach to walneła ci > zbieżność Zbieznosc ? mi miedzy 130 a 140 km/h drzec zaczyna Ile kosztuje ustawienie zbieznosci ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzyk25 Napisano 13 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2005 u mnie było podobnie, tyle że drżała dopiero przy 140, po wizyciew u wulkanizatora okazało się że mam oponę gdzies walniętą, dobrz że zimówka, zmiana dopiero pod koniec roku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yasioo Napisano 13 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2005 > Zbieznosc ? > mi miedzy 130 a 140 km/h drzec zaczyna > Ile kosztuje ustawienie zbieznosci ? Zbiezbność to około 50 pln. 70 pln to max co można za to wziąść ( w przyzwoitym zakładnie) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mAbZ Napisano 13 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2005 > A czy to drżenie jest zawsze czy tylko przy pewnych prędkościach? Bo > jak zawsze to owal a jak przy prędkościach to walneła ci > zbieżność Nieeee, to zupełnie nie tak. Żle wyważone koło też może się objawić dopiero powyżej 100 km/h. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mihal Napisano 13 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2005 > Witam. > Moje pytanie dotyczy drążej kierownicy podczas jazdy. Ostatnio > zmieniłem opony zimowe na letnie i zaczęła drżeć mi kierownica > podczas jazdy. Koła są wyważone, naet pofatygowałem się i > przełożyłem tylne na przód i objawy są podobne. Co może być??? u mnie tez drży przy predkosci powyzej 120 km/h, zmienialem wczesniej jeden wahacz i z tego co wiem zbieznosci nie mialem ustawione (nie wiem czy potrzeba jest taka) ale drżenie mam mniej wiecej od tego monentu, co myslicie czy moze ustawic zbieznosc??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mAbZ Napisano 13 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2005 > u mnie tez drży przy predkosci powyzej 120 km/h, zmienialem wczesniej > jeden wahacz i z tego co wiem zbieznosci nie mialem ustawione > (nie wiem czy potrzeba jest taka) No jasne że jest potrzeba!!! > ale drżenie mam mniej wiecej > od tego monentu, co myslicie czy moze ustawic zbieznosc??? Ale to biegiem! Przede wszystkim opony mogą Ci się nierówno zużywać, np. wytrą się od środka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komar13 Napisano 13 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2005 sprawdz cisnienie w oponkach. mi jak kierownica drży to zawsze mam za mało powietrza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hysek Napisano 14 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2005 > sprawdz cisnienie w oponkach. mi jak kierownica drży to zawsze mam za > mało powietrza Podobnie, spyla mi wiatr z prawego koła i jak jest mało to mam właśnie drgania na kierownicy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kirkor Napisano 14 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2005 > np. wytrą się od środka U mnie właśnie tak bylo - wymieniłem osłonę przegubu i postanowiłem zaoszczędzić na zbieżności, z reszta nie ściągało. Dopiero gry pojechałem na wakacje - autostrada, srednia 150 lub 160, powyżej 110km/h coś się dzieje - kierownica lata w prawo i w lewo. Dalo się jednak jechać, po powrocie (ok 7tyśkm) okaząło się ze opona do wymiany U mnie zbieżnosć we Wrocłąwiu kosztuje kontrola 30 kolejne 30 korekta. Na komputerowej "bieżni" niecałe 80 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sopel Napisano 14 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2005 u mnie pomoglo wyważenie kolek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
XTC Napisano 14 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2005 > Od różnicy ciśnienia nie byłoby drgań no niestety mylisz się... takie zjawisko obserwowałem u siebie a jednocześnie mój szef w passacie miał to samo ... też przez znaczną różnicę ciśnień... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mihal Napisano 14 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2005 > No jasne że jest potrzeba!!! > Ale to biegiem! Przede wszystkim opony mogą Ci się nierówno zużywać, > np. wytrą się od środka ok pojade czym predzej na zbieznosc, szkoda opon, a poza tym to "fachowcy" co mi zmieniali wahacz powiedzieli ze nie trzeba zbieznosci ustawiac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mAbZ Napisano 14 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2005 > no niestety mylisz się... > takie zjawisko obserwowałem u siebie a jednocześnie > mój szef w passacie miał to samo ... też przez znaczną różnicę > ciśnień... No to chyba amortyzatory na wykończeniu Kiedyś, nie wiedząc o tym, przejechałem raz z ciśnieniem w jednym przednim kole aż prawie o połowę za niskim I to ponad 200 km autostradą z prędkościami do 200 km/h!! (nie Unem ). Nie było ŻADNYCH drgań Tyle że zawieszenie nówka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mAbZ Napisano 14 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2005 > ok pojade czym predzej na zbieznosc, szkoda opon, a poza tym to > "fachowcy" co mi zmieniali wahacz powiedzieli ze nie trzeba > zbieznosci ustawiac No to już lepiej do tych "fachowców" nie jeździj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hwachu Napisano 15 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2005 Drży przy małych prędkościach, nawet jak skręcam kierownicę podczas jazdy czuję że mi koło ucieka. przy wyższych prędkościach jest to mniej odczuwalne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
XTC Napisano 15 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2005 bo przy tej prędkości tego nie zauważysz... u mnie było to dostrzegalne tylko przy niskich 40 km/h Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kris73 Napisano 15 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2005 > Witam. > Moje pytanie dotyczy drążej kierownicy podczas jazdy. Ostatnio > zmieniłem opony zimowe na letnie i zaczęła drżeć mi kierownica > podczas jazdy. Koła są wyważone, naet pofatygowałem się i > przełożyłem tylne na przód i objawy są podobne. Co może być??? czasami wyważarka jest kiepska i źle wyważa, może pojechać na sprawdzenie do innego zakładu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mAbZ Napisano 15 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2005 > bo przy tej prędkości tego nie zauważysz... > u mnie było to dostrzegalne tylko przy niskich 40 km/h Dziwne to Brak powietrza w oponie powodował drgania przy małych obciążeniach koła a nie było drgań przy wielkich obciążeniach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
XTC Napisano 15 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2005 > Dziwne to > Brak powietrza w oponie powodował drgania przy małych > obciążeniach koła a nie było drgań przy wielkich obciążeniach? tu nie chodzi o obciążenia... ale o zmieniającą się częstotliwość tych drgań... im szybciej - tym większa - aż wreszcie tłumienie układu kierowniczego nie pozwala Ci tego odczuwać... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mAbZ Napisano 16 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2005 > tu nie chodzi o obciążenia... ale o zmieniającą się częstotliwość > tych drgań... im szybciej - tym większa - aż wreszcie tłumienie > układu kierowniczego nie pozwala Ci tego odczuwać... Aaaa, no coś w tym może jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hwachu Napisano 20 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2005 Wczoraj sprawdziłem i faktycznie mam po lewej stronie opony w innym kierunku niż te z prawej. Teraz już się pogubiłem i stąd moje pytanie. W jakim kierunku powinny być opony. Nadmienię że mam opony Dębicy 135 80 R13. Te z lewej bieżnik jest w ten sposób <<<< a z prawej >>>>>>. Może ma ktoś zdjęcie?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarioNF Napisano 20 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2005 a czemu nikt nie wspomniał o możliswości krzywych (zwichrowanych) tarcz hamulcowych? to poza złym wyważeniem kól jest najczęściej objawem szarpania kierownicą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skrot Napisano 20 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2005 > Nadmienię że mam opony Dębicy 135 80 R13 Jezeli masz Debice Vivo, to wsio radno jak je zalozysz... Vivo nie jest opona kierunkowa... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jantarn Napisano 20 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2005 stawiałbym na zniszczone opony (nierówny bieżnik). wynik wieku opony. mi latała kierownica, drgało całe auto. opony były wyraźnie nierówne, zmiana ich pomogła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
XTC Napisano 20 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2005 > a czemu nikt nie wspomniał o możliswości krzywych (zwichrowanych) > tarcz hamulcowych? to poza złym wyważeniem kól jest najczęściej > objawem szarpania kierownicą. może dlatego, że takie coś byłoby chyba łatwo na pedale wyczuwalne jako synchroniczne z drganiami pulsowanie.? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mAbZ Napisano 20 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2005 > Wczoraj sprawdziłem i faktycznie mam po lewej stronie opony w innym > kierunku niż te z prawej. Teraz już się pogubiłem i stąd moje > pytanie. W jakim kierunku powinny być opony. Nadmienię że mam > opony Dębicy 135 80 R13. Te z lewej bieżnik jest w ten sposób > >>. Może ma ktoś zdjęcie?? Uuuu, ja miałem kiedyś Dębice Passio Po zimie, mimo prawidłowego składowania, nie dało się wyważyć felg z tym świństwem. Skończyło się tak, że wyrzuciłem opony na których jeździłem tylko 4 miesiące. Bo chciałem zaoszczędzić i kupiłem okazyjnie w promocji Dębice Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarioNF Napisano 21 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2005 > może dlatego, że takie coś byłoby chyba łatwo na pedale wyczuwalne > jako synchroniczne z drganiami pulsowanie.? e chyba nie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hwachu Napisano 21 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2005 Moje oponki to dębica passio i mają tylko jeden sezon. A tak na marginesie, to czy opono kierunkowa czy nie to wydaje mi się że ma znaczenie ustawienie opony i bieznika. Wczoraj doczytałem gdzieś na stronce że prawidłowo założono opona powinna mieć symbol DOT na zewnątrz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.