Skocz do zawartości

Drży kierownica


hwachu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Moje pytanie dotyczy drążej kierownicy podczas jazdy. Ostatnio zmieniłem opony zimowe na letnie i zaczęła drżeć mi kierownica podczas jazdy. Koła są wyważone, naet pofatygowałem się i przełożyłem tylne na przód i objawy są podobne. Co może być???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam.

> Moje pytanie dotyczy drążej kierownicy podczas jazdy. Ostatnio

> zmieniłem opony zimowe na letnie i zaczęła drżeć mi

kierownica

> podczas jazdy. Koła są wyważone, naet pofatygowałem się i

> przełożyłem tylne na przód i objawy są podobne. Co może być???

Prawdopodobnie kola sa owalne, zle zalozone opony albo jakas wada opony, byc moze przy przechowywaniu sie odksztalcily. Wywazenie nic nie da, bo wywazyc to mozna nawet trojkat, auto bedzie podskakiwac w rytm tej owalizacji, jedyne co to poczekac moze opony z czasem wroca do swoich ksztaltow albo wymiana

tom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> może trywialne pytanie - ale czy ciśnienie na osi masz jednakowe w

> obu kołach?

Od różnicy ciśnienia nie byłoby drgań spineyes.gif

Koła MUSZĄ być źle wyważone. Może to niestety być spowodowane

wykrzywieniem się opon podczas zimowego składowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A czy to drżenie jest zawsze czy tylko przy pewnych prędkościach? Bo

> jak zawsze to owal a jak przy prędkościach to walneła ci

> zbieżność

Zbieznosc ?

mi miedzy 130 a 140 km/h drzec zaczyna

Ile kosztuje ustawienie zbieznosci ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A czy to drżenie jest zawsze czy tylko przy pewnych prędkościach? Bo

> jak zawsze to owal a jak przy prędkościach to walneła ci

> zbieżność

Nieeee, to zupełnie nie tak.

Żle wyważone koło też może się objawić dopiero powyżej 100 km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam.

> Moje pytanie dotyczy drążej kierownicy podczas jazdy. Ostatnio

> zmieniłem opony zimowe na letnie i zaczęła drżeć mi kierownica

> podczas jazdy. Koła są wyważone, naet pofatygowałem się i

> przełożyłem tylne na przód i objawy są podobne. Co może być???

u mnie tez drży przy predkosci powyzej 120 km/h, zmienialem wczesniej jeden wahacz i z tego co wiem zbieznosci nie mialem ustawione (nie wiem czy potrzeba jest taka) ale drżenie mam mniej wiecej od tego monentu, co myslicie czy moze ustawic zbieznosc???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> u mnie tez drży przy predkosci powyzej 120 km/h, zmienialem wczesniej

> jeden wahacz i z tego co wiem zbieznosci nie mialem ustawione

> (nie wiem czy potrzeba jest taka)

yikes.gif No jasne że jest potrzeba!!! pad.gif

> ale drżenie mam mniej wiecej

> od tego monentu, co myslicie czy moze ustawic zbieznosc???

Ale to biegiem! Przede wszystkim opony mogą Ci się nierówno zużywać,

np. wytrą się od środka spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sprawdz cisnienie w oponkach. mi jak kierownica drży to zawsze mam za

> mało powietrza

Podobnie, spyla mi wiatr z prawego koła i jak jest mało to mam właśnie drgania na kierownicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> np. wytrą się od środka

U mnie właśnie tak bylo - wymieniłem osłonę przegubu i postanowiłem zaoszczędzić na zbieżności, z reszta nie ściągało.

Dopiero gry pojechałem na wakacje - autostrada, srednia 150 lub 160, powyżej 110km/h coś się dzieje - kierownica lata w prawo i w lewo. Dalo się jednak jechać, po powrocie (ok 7tyśkm) okaząło się ze opona do wymiany

U mnie zbieżnosć we Wrocłąwiu kosztuje kontrola 30 kolejne 30 korekta. Na komputerowej "bieżni" niecałe 80

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Od różnicy ciśnienia nie byłoby drgań

no niestety mylisz się...

takie zjawisko obserwowałem u siebie a jednocześnie

mój szef w passacie miał to samo ... też przez znaczną różnicę ciśnień...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No jasne że jest potrzeba!!!

> Ale to biegiem! Przede wszystkim opony mogą Ci się nierówno zużywać,

> np. wytrą się od środka

ok pojade czym predzej na zbieznosc, szkoda opon, a poza tym to "fachowcy" co mi zmieniali wahacz powiedzieli ze nie trzeba zbieznosci ustawiac yikes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no niestety mylisz się...

> takie zjawisko obserwowałem u siebie a jednocześnie

> mój szef w passacie miał to samo ... też przez znaczną różnicę

> ciśnień...

No to chyba amortyzatory na wykończeniu niewiem.gif

Kiedyś, nie wiedząc o tym, przejechałem raz z ciśnieniem w jednym

przednim kole aż prawie o połowę za niskim icon_eek.gif

I to ponad 200 km autostradą z prędkościami do 200 km/h!! (nie Unem wink.gif ).

Nie było ŻADNYCH drgań nono.gif Tyle że zawieszenie nówka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam.

> Moje pytanie dotyczy drążej kierownicy podczas jazdy. Ostatnio

> zmieniłem opony zimowe na letnie i zaczęła drżeć mi kierownica

> podczas jazdy. Koła są wyważone, naet pofatygowałem się i

> przełożyłem tylne na przód i objawy są podobne. Co może być???

czasami wyważarka jest kiepska i źle wyważa, może pojechać na sprawdzenie do innego zakładu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bo przy tej prędkości tego nie zauważysz...

> u mnie było to dostrzegalne tylko przy niskich 40 km/h

Dziwne to icon_eek.gif

Brak powietrza w oponie powodował drgania przy małych

obciążeniach koła a nie było drgań przy wielkich obciążeniach? icon_rolleyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dziwne to

> Brak powietrza w oponie powodował drgania przy małych

> obciążeniach koła a nie było drgań przy wielkich obciążeniach?

tu nie chodzi o obciążenia... ale o zmieniającą się częstotliwość tych drgań... im szybciej - tym większa - aż wreszcie tłumienie układu kierowniczego nie pozwala Ci tego odczuwać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tu nie chodzi o obciążenia... ale o zmieniającą się częstotliwość

> tych drgań... im szybciej - tym większa - aż wreszcie tłumienie

> układu kierowniczego nie pozwala Ci tego odczuwać...

Aaaa, no coś w tym może jest zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj sprawdziłem i faktycznie mam po lewej stronie opony w innym kierunku niż te z prawej. Teraz już się pogubiłem i stąd moje pytanie. W jakim kierunku powinny być opony. Nadmienię że mam opony Dębicy 135 80 R13. Te z lewej bieżnik jest w ten sposób <<<< a z prawej >>>>>>. Może ma ktoś zdjęcie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a czemu nikt nie wspomniał o możliswości krzywych (zwichrowanych)

> tarcz hamulcowych? to poza złym wyważeniem kól jest najczęściej

> objawem szarpania kierownicą.

może dlatego, że takie coś byłoby chyba łatwo na pedale wyczuwalne jako synchroniczne z drganiami pulsowanie.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wczoraj sprawdziłem i faktycznie mam po lewej stronie opony w innym

> kierunku niż te z prawej. Teraz już się pogubiłem i stąd moje

> pytanie. W jakim kierunku powinny być opony. Nadmienię że mam

> opony Dębicy 135 80 R13. Te z lewej bieżnik jest w ten sposób

> >>. Może ma ktoś zdjęcie??

Uuuu, ja miałem kiedyś Dębice Passio pad.gif

Po zimie, mimo prawidłowego składowania, nie dało się wyważyć felg z tym świństwem.

Skończyło się tak, że wyrzuciłem opony na których jeździłem tylko 4 miesiące.

Bo chciałem zaoszczędzić i kupiłem okazyjnie w promocji Dębice hahaha.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje oponki to dębica passio i mają tylko jeden sezon.

A tak na marginesie, to czy opono kierunkowa czy nie to wydaje mi się że ma znaczenie ustawienie opony i bieznika. Wczoraj doczytałem gdzieś na stronce że prawidłowo założono opona powinna mieć symbol DOT na zewnątrz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.