lukasm Napisano 18 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2005 Jak sprawdzic czy katalizator jest juz zuzyty (nie chodzi o pekniety/uszkodzony)? Autko ma przejechane 160 tys. Nie jest to moje autko, autko znajomego. Jakie sa objawy zuzycia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maybach Napisano 18 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2005 Dobre pytanie ,poczekaj juz wolam chodzace encyklopedie,Patre!!!!!!!LuCaZ!!!! a i jeszcze znajdzie sie tam gdzies Walciu!!? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin_77 Napisano 19 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2005 > Jak sprawdzic czy katalizator jest juz zuzyty (nie chodzi o > pekniety/uszkodzony)? jego uszkodzenie wewnętrzne jest najlepszą oznaką tego, że już jest do wymiany - także potrząsnąć/popukać i słuchać, czy nic nie lata niech zrobi analizę spalin - jak trzyma normy to jeżdzić dalej... > Autko ma przejechane 160 tys. Nie jest to > moje autko, autko znajomego. rozmawiałem z kilkoma tłumikarzami i twierdzili, że katy z zasadzie wytrzymują 100 tyś - potem to już loteria Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasm Napisano 19 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2005 > jego uszkodzenie wewnętrzne jest najlepszą oznaką tego, że już jest > do wymiany - także potrząsnąć/popukać i słuchać, czy nic nie > lata > niech zrobi analizę spalin - jak trzyma normy to jeżdzić dalej... Wlasnie uszkodzony to on nie jest! Dlatego nie tego tyczylo sie pytanie, chodzi o zuzycie, ktore na analizie spalin nie wyjdzie. Tez slyszalem za kat wytrzymuje 100 tys.... Ale jak sprawdzic to zuzycie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin_77 Napisano 19 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2005 > Wlasnie uszkodzony to on nie jest! Dlatego nie tego tyczylo sie > pytanie, chodzi o zuzycie, ktore na analizie spalin nie wyjdzie. jak na analizie nie wychodzi i nie gruchocze wkład, to znaczy, że nie jest zużyty - bo swoje zadanie spełnia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kris73 Napisano 19 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2005 > Jak sprawdzic czy katalizator jest juz zuzyty (nie chodzi o > pekniety/uszkodzony)? Autko ma przejechane 160 tys. Nie jest to > moje autko, autko znajomego. > Jakie sa objawy zuzycia? w tym samochodzie są dwie czy jedna sonda? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oke Napisano 19 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2005 a powiedzcie co jak kat. jest zepsuty, znaczy wiem ze nie filtruje spalin ale jak to sie ma np. do dynamiki, spalanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miklosz Napisano 19 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2005 > w tym samochodzie są dwie czy jedna sonda? Jak są dwie sondy, to znaczy, że są dwa kanały wydechowe, więc i katy są dwa. Ja tak mam na przykład. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miklosz Napisano 19 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2005 > rozmawiałem z kilkoma tłumikarzami i twierdzili, że katy z zasadzie > wytrzymują 100 tyś - potem to już loteria To zależy. Kat potrafi być prawie wieczny, pod warunkiem, że nie chlapnie się w niego paliwkiem na przykład, które to nagle się w nim dopali. Wtedy jest już po kacie. Tak więc można go załatwić po 3 tyś zalewając silnik i wydech przy próbie odpalenia. Ja mam 170tyś i katy robią, co do nich należy. Mam taki plan, coby je jeszcze deko poeksploatować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin_77 Napisano 19 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2005 > Jak są dwie sondy, to znaczy, że są dwa kanały wydechowe, więc i katy > są dwa. Ja tak mam na przykład. a nie jest przypadkiem tak, że jedna lambda jest po prostu przed katem, a druga za? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kris73 Napisano 19 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2005 > a nie jest przypadkiem tak, że jedna lambda jest po prostu przed > katem, a druga za? właśnie o to mi chodzi, jak są dwie to właśnie po to, aby diagnostyka pokładowa sama sprawdzała stan katalizatora i jak jest padnięty to zapala się kontrolka check engine. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miklosz Napisano 19 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2005 > a nie jest przypadkiem tak, że jedna lambda jest po prostu przed > katem, a druga za? Heh... Może gdzieniegdzie tak jest. Chociaż nie wiem, po co. Przecież lambda mierzy ilość tlenu. Ta po dopaleniu w kacie chyba się za bardzo nie zmienia prawda? A u mnie są po prostu dwa kolektory z dwóch głowic. Spotykają się dopiero w tłumiku końcowym (a mogli kutafiksy zrobić dwie rurki). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin_77 Napisano 19 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2005 > Heh... Może gdzieniegdzie tak jest. myślę, że w dużej ilości aut spełniających euro IV właśnie tak jest... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miklosz Napisano 19 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2005 > myślę, że w dużej ilości aut spełniających euro IV właśnie tak > jest... Widzisz. Jeżdżę starym klamotem i nie znam się na takich rozwiązaniach A co z ilością tlenu przed i za katem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin_77 Napisano 19 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2005 > Widzisz. Jeżdżę starym klamotem i nie znam się na takich > rozwiązaniach > A co z ilością tlenu przed i za katem? nie mam pojęcia u mnie też jest tylko jedna przecież Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yanusz1 Napisano 19 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2005 > nie mam pojęcia > u mnie też jest tylko jedna przecież Katalizator jest jeden. S. lambda też jest jedna przed katem badająca skład spalin. Może być druga sonda za katem w wykonaniu ekologicznym , EOBD czy coś tak zgodnie z wytycznymi Unii , która czyta spaliny po oczyszczeniu. W BBM Fiat zaczął to montować po2000 r. W moim robaczku częsciowo instalacja jest po nowemu ale sonda jest tylko jedna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kris73 Napisano 19 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2005 > nie mam pojęcia > u mnie też jest tylko jedna przecież przed katalizatorem jest raz więcej a raz mniej tlenu stąd te oscylacje napięcia z sondy umieszczonej przed katalizatorem, w drugiej sondzie (za kat) napięcie utrzymuje się na mniej więcej stałym poziomie ok. 0,6V czyli ilość tlenu nie zmienia się tak gwałtownie jak przed katalizatorem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.